[Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: [Groundhopping] In welke stadions ben je geweest?

Berichtdoor Wiggs » 13-04-2009 08:41

En zo kwam je de Pasen door
Wederom een leuke reportage Hielke
Wiggs
Wereldspeler
 
Berichten: 1315
Geregistreerd op: 03-12-2006 17:24

Re: [Groundhopping] In welke stadions ben je geweest?

Berichtdoor Surhuisterveen » 13-04-2009 11:55

Eind mei ga ik ook even kijkje nemen in Emden. Dan speelt de club tegen Union Berlin.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: [Groundhopping] In welke stadions ben je geweest?

Berichtdoor Mikadv » 13-04-2009 13:04

Prachtige stukjes!

Maar mag ik vragen hoe je erbij komt om zulk soort wedstrijden te bezoeken?
Mikadv
Nieuw talent
 
Berichten: 86
Geregistreerd op: 21-04-2008 19:56

Re: [Groundhopping] In welke stadions ben je geweest?

Berichtdoor JD » 13-04-2009 13:39

Surhuisterveen schreef:Eind mei ga ik ook even kijkje nemen in Emden. Dan speelt de club tegen Union Berlin.


Dan ga ik ook wel even mee, mooi met de boot vanaf delfzijl ofniet?
JD
Selectiespeler
 
Berichten: 398
Geregistreerd op: 18-12-2003 19:15

Re: [Groundhopping] In welke stadions ben je geweest?

Berichtdoor Hielke » 13-04-2009 15:09

Mikadv schreef:Prachtige stukjes!

Maar mag ik vragen hoe je erbij komt om zulk soort wedstrijden te bezoeken?


Dank je.

Dat mag je zeker vragen. Eerste Divisie-voetbal vind ik leuk om op zijn tijd heen te gaan. Clubs als FC Eindhoven en Haarlem vielen mij alles mee: gezellige clubs die historie en een echte voetbalsfeer ademen. Zoals je kunt lezen was FC Omniworld een tegenvaller. Kan gebeuren.

Zelf zou ik nooit op het idee zijn gekomen om naar Kickers Emden (of überhaupt de 3e Bundesliga) te gaan. Echter, de Duitse stadionnomaden Jeroen en Voorstopper stelden voor deze zomermiddagpot te bezoeken. Dat bleek een prima besteding van de vrije zaterdag.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: [Groundhopping] In welke stadions ben je geweest?

Berichtdoor feanfans » 13-04-2009 19:46

Heeft er weleens iemand de derby tussen Spakenburg en IJselmeervogels bezocht? Aanstaande 9 mei is het weer zover. Ik heb zelf plannen om deze wedstrijd ook eens te bezoeken. De NOS heeft ooit eens een prachtige reportage hierover gemaakt.
feanfans
Superster
 
Berichten: 2186
Geregistreerd op: 22-12-2005 16:48

Re: [Groundhopping] In welke stadions ben je geweest?

Berichtdoor Surhuisterveen » 13-04-2009 21:57

Dan ga ik ook wel even mee, mooi met de boot vanaf delfzijl ofniet?


Denk met de trein vanaf Groningen JD.
Benieuwd of dat een interessant stadje is.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: [Groundhopping] In welke stadions ben je geweest?

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 14-04-2009 02:20

Surhuisterveen schreef:Benieuwd of dat een interessant stadje is.


Volgens mij valt dat tegen, kun je beter naar Leer gaan (daar stopt de trein vanaf Groningen ook trouwens), dat is een oudere stad met wat meer historie en oude gebouwen geloof ik. Schijnt dat je daar ook leuke merken kleding hebt. :wink:
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: [Groundhopping] In welke stadions ben je geweest?

Berichtdoor Jeroen » 14-04-2009 07:26

Leer is leuker dan Emden, ik hoor inderdaad van veel dames dat je in Leer leuk kunt shoppen, F4E. Emden - Union Berlin lijkt me nog wel een leuk affiche, tegen de aanstaande kampioen van de 3. Bundesliga. Die van afgelopen zaterdag viel inderdaad wat tegen zoals Hielke al schreef. Desondanks een leuke dag mede dankzij het lekkere weer. 8)
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: [Groundhopping] In welke stadions ben je geweest?

Berichtdoor Squerrel » 14-04-2009 08:32

Jeroen schreef:Leer is leuker dan Emden, ik hoor inderdaad van veel dames dat je in Leer leuk kunt shoppen, F4E. Emden - Union Berlin lijkt me nog wel een leuk affiche, tegen de aanstaande kampioen van de 3. Bundesliga. Die van afgelopen zaterdag viel inderdaad wat tegen zoals Hielke al schreef. Desondanks een leuke dag mede dankzij het lekkere weer. 8)


Jezus, hoe kansloos zulke tripjes :mrgreen:
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Hielke » 06-05-2009 12:51

Degradatie is het mooiste aspect van de voetbalsport. De bijl die hangt en gegarandeerd slachtoffers zal maken, aan het einde van het seizoen. De dunne scheidslijn tussen enorme vreugde en intens verdriet. Daar kan geen kampioenshuldiging tegen op. Meer dan welke politieke kwestie dan ook is 'relegation' in Engeland aan het einde van het voetbalseizoen onderwerp van nationaal debat. Steevast sneuvelen reputaties. Een ieder smult er van. De voetbaltoerist kan er niet om heen. Eind april, begin mei draait het maar om één vraag: Who goes down? Een tweeluik.

Still nill-nill at Fratton Park
Portsmouth - Arsenal, 2 mei 2009

'This is a poor ground.' De steward van Portsmouth Football Club, een heer op leeftijd, knikt met zijn hoofd richting Fratton Park en schuift zijn bril recht op zijn neus. We staan ingeklemd tussen een verroest prikkeldraadhek en een met graffiti bekladde muur, die de nauwe toegangspoorten herbergt. De plannen voor een nieuw stadion zijn weer van de baan, verzucht de man. 'They are talking for many years, but we don't have money.' Geld. Nog meer dan elders is Engels profvoetbal een kwestie van geld. Wie in de problemen zit, degradeert. Onherroepelijk. Grote naam of niet.

Na de promotie naar het hoogste niveau, in 2003, kende Portsmouth een aantal jaren van sportieve voorspoed. Vorig seizoen werd onder Harry Redknapp zelfs de FA Cup gewonnen. Dit seizoen staat in het teken van financiële problemen en het vertrek van de succestrainer. Tony Adams nam het roer over, en bracht de club uit het havenstadje in acute degradatiezorgen. De clubleiding greep tijdig in: Adams kreeg de zak. Exact een week voorafgaand aan Portsmouth - Arsenal galmde het verlossende 'We are staying up!' van de tribunes op Fratton Park. De vraag of de toekomst van de bescheiden club uit het authentieke havenstadje in de Premier League ligt, is desalniettemin gerechtvaardigd.

Afbeelding
De karakteristieke hoofdingang van Fratton Park

Afbeelding
Mooi van lelijkheid. De huizen achter de uittribune.

Afbeelding
Fratton Park ademt historie.

Rondom Fratton Park heeft de tijd stilgestaan. Sinds 1898, maar ook sinds we de club in december 2008 met Heerenveen bezochten. Bij één van de bouwvallige Engelse huisjes achter het stadion hangt nu was te wapperen, aan een lijntje. De lichtmasten zijn nog ietsjes roestiger. Verder is alles bij het oude. Fouilleren is niet aan de orde. En dat voor een stadion met tribunes die letterlijk tot ín het veld doorlopen. Duizenden Arsenal-supporters zijn vandaag te gast in dit historische stadion. Wat zij voorgeschoteld krijgen is een piepjong B-elftal, overlopend van talent.

Kort na de aftrap rolt het karakteristieke 'Pompey plaaaaay up!' van de tribunes. Portsmouth heeft op supportersgebied door de jaren heen veel moeten inboeten qua fanatisme, maar de lokale strijdkreet klinkt er niet minder om. Prettig publiek vind ik het het. Fanatiek en vriendelijk tegelijk. Er is iets vreemds. 'The wanker with the bell', zoals de uitsupporters hem in hun liedjes noemen, zit ditmaal op de fanatieke Portsmouth-tribune, niet het het blauw-wit geverfde hokje aan de overkant. Negentig minuten lang klinkt het vrolijke getringel, ongeacht welk wedstrijdverloop dan ook. Jarenlang heb ik de bel via televisiegeluid gehoord, en me afgevraagd welk nut er achter schuil gaat. Dat laatste weet ik nog steeds niet, ik wil het niet weten. De bel hoort erbij. De bel is Pompey.

Afbeelding
Een uitverkocht huis.

Afbeelding
De mooiste tribune van de vier tribunes

Vlak voor me zit Bob. Zijn door Portsmouth-spelers gesigneerde shirt verraadt zijn voornaam. De man is verstandelijk gehandicapt. Hij leeft aandoenlijk mee met zijn club. 'Fucking play up, Pompey!,' klinkt het telkens. De jonge talenten van Arsenal stelen de show op Fratton Park, maar ook de thuisclub komt tot verrassend grote kansen. Stuk voor stuk vakkundig om zeep geholpen door Peter Crouch. Uit het niets valt de 0-1. Portsmouth-doelman David James laat een zomeravondballetje zomaar door zijn handschoenen glippen. Tergend langzaam rolt de bal over de doellijn. De dodelijke stilte die over de tribunes valt lijkt eeuwig te duren, maar wordt na enkele fracties van seconden ruw onderbroken door een geluidsgof, vanaf de overkant. 'Yeeeaaaahhhh'. Bob is boos. Elk balcontact van doelman James wordt door hem vanaf nu begeleid met een 'JAAAAMES, what the fuck are you doing?'

Arshavin laat zich vallen in het strafschopgebied. Iedereen ziet dat dit geen penalty is. De diver zelf ook. Direct keert de Russische vedette zich om en maakt door middel van een wijsvinger en een schuldbewust gezicht aan de scheidsrechter duidelijk dat een penalty niet op zijn plaats is. De grensrechter blijkt echter een zwaardere stem in het geheel te hebben. De bal gaat op de stip. 0-2. 'Always cheating, shame on Arsenal!' Het thuispubliek voelt zich terecht bestolen. Een mooiere 'booh' dan in Engeland bestaat er niet. Bij de eerstvolgende vrije trap voor Portsmouth springt een groot deel van het publiek op. Cynisch juichend. Sommige mensen vallen elkaar, met veel gevoel voor theater, van geacteerd geluk in de armen. Verliezen van Arsenal kan, maar niet door een fopduik.

Omdat Portsmouth kansen blijft missen gooit Arsenal kort na rust de wedstrijd in het slot. 0-3. Alleen het uitvak is nu nog te horen, The Gunners eren clublegende Tony Adams. 'Is it still nill-nill?,' vraagt Bob uit het niets. Wat mij betreft wel. Met een 0-0 gelijkspel is Portmouth nog een stap dichter bij lijfsbehoud. De Arsenal-supporters begroeten het massale 'We are staying up!' met een 'We forgot that you are here!'. De supporters om mij heen glimlachen. Dan fluit de scheidsrechter af. Bob loopt snel naar de uitgang. Ik ben onder de indruk van het galavoetbal van de Londense talenten, maar klap oprecht voor de thuisploeg. Na afloop is het stadion snel leeg. Ik zit op een reclamebord, langs het veld, en kijk nog maar eens naar de mooie tribunes en de lichtmasten. Het is stil, maar het 'Pompey, plaaaaay up!' krijg ik niet uit mijn hoofd. Net als de bel.

Afbeelding
Het veld van Fratton Park: glooiend als een golfbaan

Afbeelding

Wordt vervolgd.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Hielke » 07-05-2009 15:37

Going down at Portman Road
Ipswich Town - Coventry City, 3 mei 2009

Het stadion van Ipwich Town is een statige verschijning. De vier moderne lichtmasten vormen een blikvanger, te midden van de glooiende, bebouwde heuvels van Ipswich. De zondagmiddag is nog maar net aangebroken, maar rond het stadion heerst een roerige voetbalsfeer. Juist deze herkenbaarheid maakt een voetbalbezoek aan een onbekende plaats een mooie ervaring. De knetterende stem van de programmaboekjesverkoper, de glinsterende blik in de ogen van de kleine jochies in clubkleding, de in te kleine clubshirts gepropte bierbuiken, de vette frituurgeur. En niet te vergeten het onophoudelijke geroezemoes.

Twee zaken van plaatselijk wereldbelang vechten om voorrang tijdens het gesprek van de dag. Ten eerste de nieuwe start van Ipswich Town. De recentelijk aangetreden, vermogende voorzitter heeft zeer recentelijk zijn eerste verlossingsdaad verricht. Roy Keane werd aangesteld als manager. Na vele grijze jaren moet de trots van Ipwich terug naar de Premier League. Met de nadruk op moet. Maar er is meer aan de hand op deze laatste speeldag van het Championship. Twee weken eerder werd de verhitte derby van East Anglia afgewerkt op Portman Road. Ipswich - Norwich. Town tegen City. De 3-2 overwinning van de thuisclub duwde de aartsrivaal -die enkele jaren eerder nog in de Premier League uitkwam- de degradratiezone in. De vreugdekreet van destijds, 'They're going down, at Portman Road!', galmt nog steeds na. Op deze laatste speeldag kan het gehate Naa'rich alleen ontsnappen met een overwinning bij het reeds gedegradeerde Charlton Athletic.

Afbeelding
Portman Road

Afbeelding
Gezellige drukte rond het stadion

Bij binnenkomst ben ik onder de indruk van de entourage. Het prachtige stadion bestaat uit vier losse tribunes die het speelveld op een bijna benauwende manier omklemmen. Langzaam maar zeker stroomt het vol. Het wordt direct duidelijk dat voorzitters, trainers en spelers passanten zijn, maar supporters niet. Het grijze-haren-gehalte om mij heen is ongekend hoog. Veel kranige oude vrouwtjes beklimmen voor de ontelbaarste keer de tribune, op weg naar hun plek. Twee dames achter mij drinken gebroederlijk een bakje koffie. In een kunststof campingmok, de ene is rood, de ander wit. Automatisch daalt mijn blik naar beneden af. En jawel, onder de stoel prijkt een witte koffiekan.

Afbeelding
'Welcome to Portman Road'

Afbeelding
De prachtige Britannia stand

Verrassenderwijs is Portman Road met 27.000 bezoekers nagenoeg uitverkocht. En dat terwijl de wedstrijd tegen laagvlieger Coventry City nergens meer om gaat. Als Roy Keane het veld betreedt golft de hoop van de tribunes af. 'Keeeeeaaannooooo!'. De nieuwe manager kijkt op en klapt bescheiden. De wedstrijd komt traag op gang, maar kort na de aftrap stijgt er al gejuich op vanaf de tribunes. Het doet denken aan een beslissingswedstrijd, waarbij de radio goed nieuws meldt vanuit een ander stadion. Goed nieuws is het zeker. Een oerkreet galmt over Portman Road. Charlton - Norwich: 2-0. 'THE SCUM ARE GOING DOWN!'.

Mijn net iets te onwennige reactie op dit tafereel zet mijn buurman er toe aan een verkennend gesprek aan te knopen. Ik kom uit Nederland, antwoord ik. Dat blijkt de juiste snaar. 'Mühren,' zegt de man direct in onverstaanbaar Engels. 'The best Dutch player I've ever seen at Portman Road.' De man vertelt vervolgens verder, zonder dat ik hem een vraag hoef te stellen. Hij was er bij in 1981. AZ '67 - Ipswich Town. De trotse glimlach op zijn gezicht zegt alles. Het magische jaar 1981, toen onder Bobby Robson de Europa Cup werd gewonnen. Anno 2009 heeft Town ook een Nederlander in de gelederen. Pim Balkestein is basisklant in de verdediging, na afgelopen zomer sc Heerenveen te hebben verlaten zonder één enkel duel in het eerste elftal.

Afbeelding

Afbeelding

Halverwege de eerste helft staat het plotseling 2-0. Tot mijn verrassing voetbalt de thuisclub zeer aardig. Watervlug combinatiespel. Het van Barcelona gehuurde talent Geovanni Dos Santos speelt de houten klazen van het kick-and-rush hanterende Coventry City volkomen tureluurs. Het thuispubliek is uiterst gepassioneerd. Op een dood moment in de wedstrijd gooit een speler van Coventry er plotseling een dubbele schaar uit. Er is geen tegenstander in de buurt. Resultaat is een collectieve slappe lach. De arme ziel wordt de rest van de wedstrijd met een massaal 'Oooooohhhhhh' aangezet tot nog meer komedie-taferelen.

Na de rust speelt de wedstrijd zich niet meer af op Portman Road, maar op The Valley. Norwich wordt door Charlton naar de slachtbank geleid, tot hilariteit van de blauw-witten. Op de tribunes vinden vreugdedansjes en gebaren plaats. Mijn buurman geniet van al het leedvermaak, tot ergernis van zijn vrouw, die naast hem zit. 'She doesn't understand it,' fluistert hij, op zijn beurt vol onbegrip. 'But they are our fiercest rivals. We hate them.' De wedstrijd die zich voor ons neus voltrekt lijkt nergens meer naar. 'They are knitting, we say in Dutch,' zeg ik. Even later geeft een speler van Ipswich een onmogelijke pass. 'A hospital-ball,' zegt mijn buurman. Ik knik. 'That's also our defenition.'

Het is de 89e minuut. In Londen staat het 4-2. Het volumeniveau is nu gigantisch. 'They're going down in a minute. Doooown in a minute!' Vijftig seconden later telt het hele stadion af, van tien tot nul. 'THE SCUM ARE GOING DOWN!' Ik kijk naar links en zie dat mijn buurman zachtjes meemompelt. Heel voorzichtig. Zijn vrouw kijkt bewust de andere kant op. De volledig ingekakte wedstrijd eindigt nog bijna in 2-2, maar de late vrije trap van Coventry spat op de deklat uiteen. Na het laatste fluitsignaal blijven opvallend veel mensen in het stadion, een teken dat er nog iets staat te gebeuren. Tien minuten later is het dan zover. Op een ongekend ongeïnteresseerde en plichtmatige wijze sjokken de spelers van Ipswich een rondje langs de dolenthousiaste tribunes. Over herkenbaarheid gesproken. Op de tribune met het fanatieke thuispubliek zijn de nog steeds aanhoudende vreugdeuitingen er niet minder om. Ik stel mijn buurman nog één laatste vraag. 'You will miss them, I think?' Even is er een verbaasde blik. Maar dan toch. 'For sure we will.'

Afbeelding
Clublegende Sir Bobby Robson, voor altijd aanwezig bij Ipswich Town
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor forca hveen » 07-05-2009 16:39

Leuk voetbalweekendje gehad zie ik :)
Met niet te vergeten weer een heerlijk verslag om te lezen.

Wat wordt je volgende reisje?
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Hielke » 07-05-2009 19:09

forca hveen schreef:Wat wordt je volgende reisje?


De bekerfinale. :wink:
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: [Groundhopping] In welke stadions ben je geweest?

Berichtdoor Royce_SCH » 09-05-2009 21:19

diny777 schreef:Wat maakt dat uit, dat is maar 2x per jaar. En dan zien ze ons mooie dorp ook eens. :D

En vandaag was het dan zo ver. Ik ben voor het eerst bij de wedstrijd Ijsselmeervogels - Spakenburg geweest. Vooraf was het al een leuk sfeertje tussen beide verenigingen. Deze wedstrijd had meer de ambiance van een topwedstrijd in de Jupiler League. De Blauwen hadden zelfs een eigen uitvak. Ik stond aan de lange zijde en kon dus alleen de sfeeractie van Spakenburg goed zien. Gigantisch veel blauwe werplinten werden het veld opgeschoten. Het zag er mooi en sfeervol uit. De actie van de rooien was ook mooi met een megadoek en banners van de selectiespelers(volgens mij bedrukt). En rode vellen werden uitgedeeld om omhoog te houden(een soort choreo).

De wedstrijd begon goed voor de blauwen. Er werd veel druk gezet en beter gevoetbald, dit leverde dan ook de 0-1 op. Na ongeveer een kwartiertje ging het mis. Een speler van Spakenburg kreeg een gele kaart nadat hij volgens de scheidsrechter een elleboog had gegeven aan Winter(de spits van de rooien). Maar op advies van de grensrechter werd het geen gele kaart maar een rode kaart. Toen waren de rapen gaar en ontstond er een best opstootje(spelers met technische staf). Waarbij de Assistent trainer van de blauwen ook een rode kaart kreeg. De scheidrechter vluchtte naar binnen en staakte de wedstrijd tijdelijk. Na een kwartier gewacht te hebben werd de wedstrijd hervat. Helaas werd het nu minder omdat de blauwen zich gingen ingraven. De 2e helft was het zelfde speelbeeld. Alles speelde zich af op de helft van de blauwen(waar oud-Heerenveen keeper Taberima onder de lat stond). Na een aantal kansen te hebben gemist werd het 20 minuten voor tijd toch nog 1-1. Een vrije trap werd simpel ingekopt. Daarna waren er nog een paar grote kansen voor de rooien, maar gescoord werd er niet meer. In de 2e helft werd er zeker ook nog 1 strafschop onthouden voor de blauwen(misschien wel 2). Na het laatste fluitsignaal klonk werden de gemoederen wederom hoog. De scheidsrechter werd weer aangevallen en binnen 5 seconden stond er een groep van zo'n 40 man rond de leidsman. De scheidsrechter werd onder begeleiding van stewards naar binnen gebracht.

De sfeer van 'midden-noord' vond ik een beetje tegen vallen. Er waren misschien maar 20/30 man aan het zingen. Ik had er meer van verwacht. De sfeer bij de blauwen zat er de 2e helft wel aardig in. Daar waren er volgens mij maar aan het zingen dan bij de rooien.

De conclusie: De wedstrijd was matig, de sfeer was redelijk, maar de ambiance was prachtig! Enig groot minpuntje is dat er geen alcohol werd geschonken tot 17:00. Want bij zo'n wedstrijd hoort zeker een potje bier.

Voor foto's zie http://www.spakenburg.com/.
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Avatar gebruiker
Royce_SCH
Superster
 
Berichten: 2128
Geregistreerd op: 25-02-2007 15:18

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor diny777 » 09-05-2009 21:44

Het is dat ze ab-so-luut niet van elkaar willen verliezen, maar de spanning was er natuurlijk wel af, IJsselmeervogels is al kampioen. Vorig seizoen heeft Spakenburg 2x met grote cijfers gewonnen en dat was heel erg voor de rooien. Maar dat is al een paar jaar dat er tot 17.00 uur geen alcohol word geschonken. Je ziet: zelfs zonder alcohol gaat het soms mis.
Maar ik ben blij dat je het leuk vond, en vond je mijn dorp ook leuk of heb je verder niks gezien.
Je bent trouwens nog 2x langs ons huis gereden, wij wonen langs de weg die naar de voetbalvelden gaat. En heb je Bakkersland ook gezien, als je het dorp inrijd, daar werk ik.
diny777
Basisspeler
 
Berichten: 534
Geregistreerd op: 19-11-2008 11:18
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Ebiede » 09-05-2009 21:49

Triest dat bij een dorpse derby politie aanwezig moet zijn.. In Bunschoten-Spakenburg verwacht ik toch op z'n minst gezonde rivaliteit maar toch zeker na afloop een biertje en visje met elkaar zonder verder wantoestanden..

Jammer en triest.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Royce_SCH » 09-05-2009 21:54

Ik vond dat er erg veel politie op de been was. Na de wedstrijd liepen er zelfs agenten op paarden rond. Ik vond het ook een beetje overdreven. Tuurlijk is er rivaliteit, maar volgens mij komt er geen geweld aan te pas.

@Diny: We liepen nog wel even over een markt of bradderie om bij het sportpark te komen. Maar of je daar nou woont geen idee? :wink: En Bakkersland is mij ook niet opgevallen. :mrgreen: Maar Spakenburg zag er wel gezellig uit.
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Avatar gebruiker
Royce_SCH
Superster
 
Berichten: 2128
Geregistreerd op: 25-02-2007 15:18

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor diny777 » 09-05-2009 22:01

Er zijn in het verleden erge dingen gebeurt. En je weet: voorkomen is beter dan genezen. Het is heel erg hier hoor, de rooien tegen de blauwen, daar is cambuur-Heerenveen nog niks bij. Als de een een nieuwe tribune bouwt moet de andere net een mooiere.

Wij hebben altijd zaterdags markt, en als er dan een doelpunt valt kun je dat altijd horen.
Volgend seizoen moet je maar eens komen met de eerste derby, dan is er nog niks beslist.

Maar ik vind het heel leuk dat je hier geweest bent :D
diny777
Basisspeler
 
Berichten: 534
Geregistreerd op: 19-11-2008 11:18
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Ebiede » 10-05-2009 09:09

@dinny777

Ben je een Rooie of een Blauwe?
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor diny777 » 10-05-2009 10:12

Ebiede schreef:@dinny777

Ben je een Rooie of een Blauwe?


Ik ben een rooie.
diny777
Basisspeler
 
Berichten: 534
Geregistreerd op: 19-11-2008 11:18
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor diny777 » 22-05-2009 12:22

Voor de ongeregeldheden bij DE DERBY heeft Spakenburg een erg zware straf gekregen,
ze moeten 3 punten inleveren, een boete van €200 betalen en worden
een jaar voorwaardelijk uit de competie genomen.
Maar ze gaan waarschijnlijk in hoger beroep.
diny777
Basisspeler
 
Berichten: 534
Geregistreerd op: 19-11-2008 11:18
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Hielke » 31-05-2009 21:28

Avondwake in Sittard
Fortuna Sittard - FC Bayern München, 31 mei 2009

De oudste profclub van Nederland voetbalt in Sittard. Fortuna. Een prachtige naam. Nu het tweede profniveau van Nederland in zeer zwaar weer terecht is gekomen, is de primeur wederom voor de Limburgse club: de licentie wordt binnenkort ingetrokken waarmee profvoetbal verleden tijd zal zijn voor Fortuna Sittard. Een gang naar de burgerrechter is de enige strohalm waar de historierijke club op dit moment aan bungelt.

Fortuna Sittard - FC Bayern München. Mogelijk gemaakt door vader en zoon Van Bommel. Een benefietwedstrijd die te laat komt. Veel goedwillende mensen hebben zich de afgelopen maanden het zwart voor ogen gewerkt om Fortuna in leven te houden, maar de KNVB bleek onverbiddelijk. Toch wordt er gevoetbald tegen de Duitsers. Wij lopen zodoende op een zonnige Eerste Pinksterdag richting de foeilelijke, half-afgebouwde betonnen bak waarin Fortuna haar thuiswedstrijden afwerkt.

Zoals wel vaker heb ik in het stadion een spraakzame buurman. Eén probleem. Ik versta er geen woord van. 'Ik kom niet hier vandaan,' zeg ik, waarna de man direct overschakelt op verstaanbaar Nederlands. Het is een schande, betoogt hij. De gemeente heeft Fortuna uit eigen belang verdreven uit het oude stadion -op die plek zijn lucratieve huizen gebouwd- en laat de club nu stikken. In deze lelijke bak. Waar het 's winters zo godsgruwelijk koud is. En het voetbal hopeloos. Net als het beleid trouwens.

Bayern heeft haar sterren thuisgelaten en Mark van Bommel is geblesseerd dan wel schoolziek. Hij verricht wel de aftrap, onder luid en terecht applaus. Het tweede elftal uit München -met onder meer Miroslav Klose- heeft vele fans meegenomen. Voor de rust voetbalt Fortuna erg leuk en hartstochtelijk. Bayern daarentegen zet geen stap teveel. Na rust wisselt de trainer oneindig veel en scoren de gasten tweemaal. Dat hadden er meer kunnen zijn. De sfeer is lauw. Desolaat. Gelaten. Iedereen kijkt en zucht.

Na afloop loopt het elftal van Fortuna Sittard een ereronde. De allerlaatste ooit? Het zou zo maar kunnen. Sommige mensen lopen snel naar de uitgang, anderen kijken wat bedeesd voor zich uit. Het zou zo maar kunnen dat dit het was. Voor goed. De bal ligt bij de rechter. Aan hem de keuze tussen een genadeschot of een verlossende golden goal.

Afbeelding
Op Eerste Pinksterdag dient de Here Jezus in Sittard als fietsenrek.

Afbeelding
Sittard, een mooi stadje.

Afbeelding
Niet alleen in Enschede zijn de broodjes beenham uitstekend!

Afbeelding
Voor de allerlaatse keer naar het Wagner & Partners stadion?

Afbeelding
Fortuna Sittard en FC Bayern München.

Afbeelding
Twee tribunes zijn vol, twee niet.

Afbeelding
That's the spirit!

Afbeelding
Actiemoment.

Afbeelding
'Schwalbe!'

Afbeelding
Het publiek wordt bedankt, of vaarwel gezegd.

Afbeelding
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor 1920 » 01-06-2009 15:39

Hielke,

Leuk verslag, wij waren een paar weken geleden ook in Sittard. Oke, een beetje ramptoerisme maar goed. Wij hadden gekozen voor de derby Fortuna-MVV. Voor eerste divisie begrippen was het een prima sfeertje. Echter begreep ik al direct van Fortunezen dat deze sfeer er alleen eigenlijk maar is bij de derby's! Het stadion is inderdaad echt foeilelijk en toch heeft de club Fortuna wel wat! Gemoedelijke mensen, die allemaal trots op hun cluppie zijn. Het deed me gewoon denken aan Heerenveen 20 jaar geleden. Wat ik wel opmerkelijk vond was dat het thuispubliek na de wedstrijd een half uur in eigen stadion werd "gegijzeld". Eerst moesten al MVV-ers de stad uit... En daarna mochten wij weer met ons autootje weer vertrekken naar het hoge noorden.

Ik heb ook maar wat foto geupload van ons tripje!

Afbeelding
De betonbak van Sittard

Afbeelding
De voorzijde

Afbeelding
Fortuna-MVV is een risicowedstrijd

Afbeelding
Lange rijen voor de kassa's!

Afbeelding
Zelfs Rex was er vanavond bij!

Afbeelding
Een supportersvereniging van Fortuna organiseert een loterij om de club te redden. Maar de loten raken ze zelfs niet kwijt aan de straatstenen.

Afbeelding
De sjengen arriveren....

Afbeelding
Al snel stroomt de supportershome leeg...

Afbeelding
In een gracht van het stadion...

Afbeelding
Panorama

Afbeelding
De doerakjes van MVV hebben een doek van Fortuna gejat...

Afbeelding
Opkomst spelers en aan de overkant een vol uitvak.

Afbeelding
De wedstrijd is nog niet 3 minuten oud en ze vragen elkaar al om op op de koffievisite te komen.

Afbeelding
Een feestje op de fortuna tribune...

Afbeelding
Zelfs de keeper doet gezellig mee...

Afbeelding
De winst is binnen...

Afbeelding
En dat wordt gevierd in Sittard als een kampioenschap!
Avatar gebruiker
1920
Basisspeler
 
Berichten: 730
Geregistreerd op: 02-12-2002 18:17

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Hielke » 01-06-2009 17:11

1920 schreef:Wij hadden gekozen voor de derby Fortuna-MVV.


Jij had het qua wedstrijd en sfeer veel beter voor elkaar dan ik, zo te zien. Mooie foto's (en bijschriften :wink: ). Gisteren was het bijna of je een begrafenis bijwoonde. Eigenlijk was dat ook zo. Ik heb begrepen dat nu zelfs de stichting Trots op Fortuna de kans vrijwel nihil acht dat de proflicentie er nog gaat komen.

Gekko schreef:Stank voor dank... Komt zo'n grote club de jouwe helpen en dan misdraag je je zo. Onbegrijpelijk...


Zeg dat wel. Onbegrijpelijk ook omdat de sfeer gisteren zeer gemoedelijk was. Voor, tijdens en na de wedstrijd. Bayern had veel fans bij zich, die genoten van het bier en het mooie weer. Ik heb zelf niets van dit incident meegekregen, behalve een mededeling van de speaker, na de rust, dat op de zuidtribune eerst de Bayern-fans weg moesten en daarna pas het thuispubliek.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Superfries88' » 01-06-2009 17:36

Hielke schreef:Ik heb begrepen dat nu zelfs de stichting Trots op Fortuna de kans vrijwel nihil acht dat de proflicentie er nog gaat komen.


Waar heb je dat gelezen, Hielke? Voor zover ik weet is men bij TOF juist nog steeds zeer positief over de kansen. Ze beseffen dat het een loodzwaar karwei gaat worden, maar uit de verklaringen (waar ze bewijs voor hebben) blijkt dat de KNVB op z’n minst discutabel bezig is geweest rond het intrekken van de licentie.

Overigens zijn de Fortuna-supporters zelf ook niet te spreken over die relschoppers.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor IL Fenomeno » 27-06-2009 15:31

Deze zomer ben ik van plan eind juli de wedstrijd GAIS-AIK in Göteborg te bezoeken. Ik kan echter nergens een verkooppplaats voor tickets vinden en de ticketafdeling van GAIS reageert niet op mijn email. Weet iemand of het makkelijk is om bij zo'n duel kaarten aan het stadion te kopen?
Avatar gebruiker
IL Fenomeno
Selectiespeler
 
Berichten: 237
Geregistreerd op: 23-12-2002 17:09

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor mitrita » 28-06-2009 20:04

Zal niet zo'n probleem zijn, clubcard systeem kent men niet.
Daarnaast is GAIS (naast IFK en Orgryte) het Excelsior van Goteborg, dus vol zal het niet zijn
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Jeroen » 29-06-2009 09:08

IL Fenomeno schreef:Deze zomer ben ik van plan eind juli de wedstrijd GAIS-AIK in Göteborg te bezoeken. Ik kan echter nergens een verkooppplaats voor tickets vinden en de ticketafdeling van GAIS reageert niet op mijn email. Weet iemand of het makkelijk is om bij zo'n duel kaarten aan het stadion te kopen?


Vorige zomer door Zweden getourd (6 wedstrijden in 7 dagen) en nergens was het uitverkocht, zelfs niet bij de beladen stadsderby van Stockholm. Er zit een ticketverkooppunt in het Ullevistadion. Maar waarschijnlijk wordt het gespeeld in het splinternieuwe Nye Gamla Ullevi wat op 200 meter daarvandaan ligt.

Veel plezier daar, al heb je Goteborg in 1 dag wel gezien.. :wink:
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor IL Fenomeno » 30-06-2009 19:19

Bedankt voor de info. Ik zal iig voormalig Heerenveendoelwit Wanderson Do Carmo eens bekijken.
Avatar gebruiker
IL Fenomeno
Selectiespeler
 
Berichten: 237
Geregistreerd op: 23-12-2002 17:09

VorigeVolgende

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast