[Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Lipton » 21-12-2009 21:12

Heerenveen rules schreef:Wat heb jij er nou mee voor dat zulke clubs verdwijnen? Ik vind zoiets echt iets hebben als ik die foto's zie van die stadions. Doet me terugdenken aan vroeger toen het voetbal nog van de supporters was en je nog een uur voor de wedstrijd kon beslissen of je heenging.


Kijk dat is helemaal waar, maar dat tribunes gesloten zijn omdat het gevaarlijk is, miljoenen euros schuld, spelers die bijna geen salaris krijgen, enz...
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Baggerraartje » 21-12-2009 21:22

Heerenveen rules schreef:Wat heb jij er nou mee voor dat zulke clubs verdwijnen? Ik vind zoiets echt iets hebben als ik die foto's zie van die stadions. Doet me terugdenken aan vroeger toen het voetbal nog van de supporters was en je nog een uur voor de wedstrijd kon beslissen of je heenging.


Precies...dat mis ik vooral! dat op het laatste moment er heen gaan en daarna gezellig borrelen. Tegenwoordig met clubkaart en weet ik veel meer... het is juist jammer dat dit soort clubs verdwijnen. Al hebben ze ook inderdaad echt geen bestaansrecht.
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Hielke » 27-12-2009 15:19

Club Brugge v Cercle Brugge; Boxing Day in België
Jan Breydelstadion, 26 december 2009

Beter goed gejat, dan slecht bedacht. Voetbal op Tweede Kerstdag –‘Boxing Day’- is een begrip in Engeland. Nederland waagde zich er aan, maar schoot het helaas af. De supporters smulden, maar de beroepsgroep der overbetaalden sputterde tegen. Dit jaar is het de beurt aan onze zuiderburen om het wiel uit te vinden. De stadsderby van Brugge is één van de ingrediënten van het eerste voetbalmenu ooit op Tweede Kerstdag.

Deze kans om de familiebezoeken, kerstbrunches en meubelboulevards te ontlopen grijpen wij, een goede vriend en ik, met beide handen aan. Rond de middag manoeuvreren we ons tussen de IKEA- en schoonfamiliefiles door. De grens nadert, de weg wordt slechter en rustiger. We zoeven langs licht bepoedersuikerde landschappen. De Top 2000 vervaagt en gaat over in ruis. Brugge nadert. De voetbalkriebels worden voelbaar.

De hoofdstad van West-Vlaanderen ademt historie. Het historische centrum is een middeleeuws doolhof van steegjes, pleinen en karakteristieke bouwwerken, omringd door fraaie bruggen en vestingmuren. De tand des tijds lijkt weinig vat te hebben op Brugge. Eén ding is echter niet ouderwets: de prijs voor een kop warme chocolademelk op de Grote Markt. Vijf euro. Ter compensatie eten we een zak vette friet met veel mayonaise in een houten patatkeet. Ongeveer hetzelfde effect als het inslikken van een baksteen.

Afbeelding
De Grote Markt in Brugge. De toren lijkt scheef, maar dit is geen Leeuwarden, dus hij is recht.

Afbeelding
Kerstsfeer in Brugge.

De stroom blauw-zwart uitgedoste voetbalsupporters, langs de huisjes en cafés, verraadt de nabijheid van het Jan Breydelstadion. De thuishaven van zowel Club Brugge als Cercle Brugge. Nog wel, want met het oog op het WK Voetbal wacht de sloophamer. Het ‘Jan Breydel’, genoemd naar een Brugse volksheld uit de 14e eeuw, is met een capaciteit van ruim 29.000 simpelweg te klein voor één van de voetbalhoofdsteden van België.

Afbeelding
Veel beton van buiten, met verhoogde bovenhoeken die aan PAOK’s Toumba doen denken.

Afbeelding
Het Jan Breydelstadion.

Afbeelding
De spandoeken hangen al klaar. Maar eh…

Tot aan de aftrap doet weinig denken aan een stadsderby. Een snijdend koude wind cirkelt door het compacte stadion en lijkt de stemming dood te slaan. Dan toch, noteren we het eerste plaagstootje. Het uitvak is lang niet vol. ‘En laat uw ploegh, maar in de stèèk’ (met de prachtige Vlaamse tongval), zingt blauw-zwart. Het zou de aanzet zijn tot meer pro-Club, maar vooral anti-Cercle liedjes.

Voor ons zitten vader en jonge zoon. De in clubkleuren uitgedoste kleine man springt bij ieder ter zake doend moment van zijn stoel. Zo nodig zwaait hij met zijn meegebrachte Club-vlag. Voor vader geldt precies hetzelfde. Soms roept hij ‘boeh’, of maakt een obsceen gebaar. Telkens als hij terugloopt naar zijn stoel, lacht hij verontschuldigend naar zijn achterburen. Wij dus. Het aandoenlijke tafereel van twee hartstochtelijk meelevende fans vinden wij meer dan voldoende compensatie voor de voortdurende beperking van ons zicht.

Afbeelding
De spelers komen het veld op. Het uitvak is niet vol.

In de omloop van het stadion hangen stenciltjes. Of de supporters kwetsende spreekkoren, zoals onlangs tegen AA Gent, achterwege willen laten. De aanhang van Club Brugge blijkt de beroerdste niet. De frustraties over de terechte 0-1 achterstand lopen hoog op. De Nederlandse scheidsrechter Kevin Blom moet het ontgelden. Hij doet veel fout, in de ogen van het thuispubliek. Er wordt een massaal spreekkoor ingezet. Ik spits mijn oren. Hoor ik het goed? Jazeker. Sluit de ogen, neem een Vlaams dialect aan, en denk aan 20.000 supporters die ‘André van Duin! André van Duin! André, André, André van Duin!’ naar de scheidsrechter schreeuwen.

Afbeelding
Cercle scoort de verdiende 0-1.

Afbeelding
‘André van Duin!’

Na de rust ontvouwt zich voor onze ogen een vurige stadsderby. Nummer twee Club gaat wanhopig op zoek naar de gelijkmaker tegen nummer dertien Cercle. Het thuispubliek schreeuwt en beweegt mee, staand op de banken. Op het veld wemelt het van de overtredingen, irritaties en opstootjes. Scheidsrechter Wijdbeens moet het keer op keer ontgelden, en wordt zelfs massaal voor ‘Amateur!’ uitgemaakt.

Stilletjes ontwikkel ik, als aanvankelijk neutrale kijker, een sympathie voor het met ziel en zaligheid knokkende Cercle. Het overleeft de ene na de andere Clubstorm, met een glansrol voor de keeper. De wedstrijd is niet goed, maar meeslepend. Cercle blijkt een sterke counterploeg en scoort maarliefst drie (afgekeurde) buitenspelgoals. Uiteindelijk moet het toch buigen. Begeleid door een orkaan van gejuich schiet ex-Ajacied Sonck in de 85e minuut de winnende treffer tegen de touwen.

Afbeelding
Veel strijd op het veld.

Afbeelding
Wie het laatst juicht…

Voor me zijn vader en zoon gestopt met het ritueel van opstaan en zitten. Ze blijven nu onophoudelijk staan, zwaaiend met vlaggen en meezingend met de victorieliederen.

Opgezogen in de uitgelaten stroom mensen lopen we tussen de huizen door richting de auto. Achter me hoor ik het publiek nog altijd zingen. Waarschijnlijk begeleid door uitbundig vlaggengezwaai van vader en zoon. Verkleumd rijden we terug naar Nederland. Een boven verwachting mooie ervaring rijker: Boxing Day in België.

Afbeelding
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor ---E--- » 27-12-2009 18:15

Mooi verslagje

Niet echt een beladen derby daar dus, aangezien het uitvak niet eens gevuld is.
---E---
Basisspeler
 
Berichten: 733
Geregistreerd op: 01-03-2008 23:43

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Hielke » 27-12-2009 18:27

Ik heb het vandaag even nagezocht, maar een gedeelte van de Cercle-fans deed een boycot vanwege de ticketprijs (€26, ik betaalde voor een soortgelijke plek €25). Vandaar het vrij lege uitvak dus.

Voor mijn gevoel leeft de derby van Brugge wel degelijk, al is het allemaal niet heel extreem.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor camataru » 27-12-2009 19:25

Cercle-fans willen goedkopere tickets

Ultras Bryggja, de fanatieke harde kern van Cercle Brugge begint met een boycot tegen Belgacom TV en clubs die aan supporters te veel geld vragen voor tickets. De Ultras willen daarom geen enkele competitiematch meer bijwonen die buiten het weekend valt en waarvan de kostprijs van een ticket meer bedraagt dan 20euro.

Ultras Bryggja eist een maximumprijs voor alle bezoekende supporters en dat alle competitiematchen tijdens het weekend gespeeld worden. De boycot begint nu maandag 2 november, want dan staat Racing Genk – Cercle Brugge geprogrammeerd. Ook als Cercle zelf buiten het weekend voetbalt, dreigen ze niet meer op te dagen. Bovendien vraagt groen-zwart zelf 20 euro per ticket voor niet-abonnees op de Westtribune, dat loopt zelfs op tot 25 euro bij topmatchen.

Ultra Bryggja wil een voetbalwereld met respect voor de supporters en voert strijd tegen het moderne voetbal waar geld belangrijker is dan supporters, traditie en fanatisme.


Aldus; cercle brugge
Wij zijn Heerenveen.
Avatar gebruiker
camataru
Superster
 
Berichten: 2248
Geregistreerd op: 31-12-2002 11:46
Woonplaats: N.V.T

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Piet » 31-12-2009 14:32

Een beetje een late reactie, maar als ik moet kiezen dan heb ik liever dat Feyenoord failliet gaat dan Haarlem.
Ok.
Avatar gebruiker
Piet
Selectiespeler
 
Berichten: 441
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:08
Woonplaats: Amsterdam (when posting)

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Hielke » 02-01-2010 14:12

Verslag van een voetbaltrip naar Oost-Londen, in 2006. Over Georgios Samaras, Fish and Chips en Britse voetbalfans.

sc Heerenveen - Sparta
Abe Lenstra stadion, 21 januari 2006

Op deze koude, winderige januaridag hangt een vinnig spandoek in het Abe Lenstra stadion. ‘Samaras uitgeleerd, wat heb jij dan gepresteerd?’ Ons Griekse talent verliest de arbitragezaak die hij aanspant tegen sc Heerenveen, maar vertrekt niet veel later toch naar Engeland. Manchester City. Wat moet-ie daar nou, vragen wij ons teleurgesteld af tijdens deze bloedeloze 0-0 tegen Sparta. Samaras’ laatste in het shirt van Heerenveen.

West Ham United - Manchester City
Upton Park, 15 april 2006

De metro naar Oost-Londen zit overvol en kleurt volledig lichtblauw. Alleen al aan het gezellige, onverstaanbare rumoer is duidelijk dat we hier met vele supporters van Manchester City te maken hebben. Hun club mag dan troosteloos in de middenmoot staan, zij gaan naar West Ham. Wij ook.

Aan de voetbalkennis van de gemiddelde voetbal-Brit mankeert doorgaans niets, dus dient het Heerenveen-logo op één onzer kledingstukken als onvermijdelijk herkenningspunt. ‘Heerenveen. Sámáras!’ De Citizens hebben ons door. De supporters van Manchester City zijn apetrots, dat hun club voor meer dan zeven miljoen euro deze speler heeft gekocht. Een enthousiast kruisverhoor valt ons ten deel. Wij vertellen over mooie goals die Samaras maakte in Friesland, maar ook over zijn grilligheid.

De metrohalte ‘Upton Park’ is piepklein. Eén perron, meer niet. Eenmaal boven de grond wordt de typisch Engelse wijk waarin het stadion ligt zichtbaar. Huisjes met Engelse schoorstenen, rommelige, exotische winkeltjes met handelswaar uitgestald op de stoep en rokerige, kleine pubs. In ‘Green Street Café’, recht tegenover de karakteristieke, maar enigszins kunstmatige voorkant van Upton Park, eten we overmatig vette Fish and Chips.

Afbeelding
De voorzijde van Upton Park.

Upton Park is een bijzonder stadion: vier losse tribunes die qua grootte en aangezicht totáál verschillen. Na een rondje stadion lopen we ze weer tegen het lijf, de lichtblauwen uit de metro. Alle City-supporters in de directe omgeving wordt direct duidelijk gemaakt dat wij van Heerenveen zijn. De leveranciers van hún grote ster in wording.'Sámáras’.Als het voetbal grijs is, worden lichtpuntjes gezocht. Zoveel wordt duidelijk. We persen ons via de krappe turnstiles het stadion van West Ham United binnen en glimlachen om de Engelse belangstelling.

Afbeelding
Upton Park, ofwel 'Boleyn Ground'.

Afbeelding
De spelers komen het veld op. Achter het doel het gigantische, volle uitvak.

Samaras speelt mee. West Ham wint. Met 1-0. Een weinig hoogstaande wedstrijd in een mooi stadion. De lichtblauwe massa blijft onophoudelijk zingen, daar achter het doel.

Nu is alles anders. Samaras is al lang met de stille trom vertrokken. Bij Manchester City strijkt de gemiddelde vedette per jaar de gehele transfersom van Samaras op. Ik moet nog wel eens aan ze denken. Die sympathieke Engelsen, daar in Oost-Londen. Een paar maanden geleden zaten ze zonder twijfel weer in de metro naar Upton Park. Achter de rijkste club ter wereld aan. West Ham won. Met 1-0.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor ---E--- » 03-01-2010 12:39

Leuk verslagje..

Blijft ook mooi die uitvakken daar in Engeland.
---E---
Basisspeler
 
Berichten: 733
Geregistreerd op: 01-03-2008 23:43

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Feanfan 1 » 07-01-2010 08:37

Op 3 maart wordt de wedstrijd Belgie - Kroatie gespeeld in Brussel. Heeft iemand enig idee hoe ik aan kaarten kan komen ?
En heb je daar ook een Belgische clubcard of e.d. voor nodig ??
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Skopperij » 07-01-2010 11:25

Hielke zou een buitenlandsevoetbalwedstrijdenreisbureau moeten beginnen. Deze verslagen zijn volgens mij heel waardevol voor mensen die overwegen een wedstrijd in Engeland, Duitsland of België te bezoeken. En leuk om te lezen, natuurlijk ;)
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor ItFean82 » 07-01-2010 18:54

Feanfan 1 schreef:Op 3 maart wordt de wedstrijd Belgie - Kroatie gespeeld in Brussel. Heeft iemand enig idee hoe ik aan kaarten kan komen ?
En heb je daar ook een Belgische clubcard of e.d. voor nodig ??


Die wedstrijd is net bekend, ik zou gewoon even de site van de KBVB in de gaten houden.
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Hielke » 22-03-2010 10:51

Het Kampioenschap van Katwijk; v.v. Katwijk - Quick Boys
Sportpark De Krom, 20 maart 2010

Op de kleedkamerdeur van v.v. Katwijk hangt een geprint vel papier. De tekst: ‘Vergeet nooit: 1 dorp, 1 club, v.v. Katwijk.’ Een reclamevliegtuigje cirkelt met dezelfde tekst over het sportpark. De sentimenten zijn groot. Als Katwijk en Quick Boys tegen elkaar spelen, spreken beide clubs graag van de Moeder Aller Amateurderby’s. Toegegeven, ze hebben recht van spreken, met 4500 bezoekers bij een duel tussen twee middenmoters in de Hoofdklasse. De 39e editie, op sportpark De Krom, is een échte derby. Eentje met slecht voetbal, harde overtredingen en veel, heel veel, emoties.

Afbeelding
Sportpark De Krom.

Afbeelding
De kantine en de hoofdtribune.

Afbeelding
Blauw-wit maakt zich op voor de strijd.

Katwijk – Quick Boys is een wedstrijd van grote contrasten. Oranje-Zwart tegen Blauw-Wit. Noord tegen Zuid. Feyenoord tegen Ajax. Dat laatste aspect speelt een belangrijke rol in de onderlinge haatgevoelens. Wint Feyenoord, dan juicht De Krom. Wint Ajax, dan juicht Nieuw Zuid. Beide supporterskernen herbergen harde kernleden van ’s lands voetbalgrootmachten. Dat zorgt van oudsher voor spanning. Luister maar, tijdens de wedstrijd. Alle landelijk bekende, weinig vleiende liedjes met het woord ‘joden’ er in, passeren de revue op De Krom. Of Frits Barend ook hier brieven schrijft, is niet bekend.

Afbeelding
Zelfs de cornervlaggen zijn oranje…

Afbeelding
Het enige blauw-witte shirt dat welkom is in de kantine van v.v. Katwijk… Het nummer 16 van ‘Kattuker’ Jeffrey Talan.

Afbeelding
Op De Krom hebben ze zo hun eigen manier om de aartsrivaal op achterstand te zetten…

De regen is wat weggetrokken in het noordelijke puntje van Katwijk. Met 4500 supporters is De Krom afgeladen vol. Geschminkte gezichten, vlaggen, spandoeken, confetti, illegaal vuurwerk, supporters zonder shirt; alles komt er aan te pas om de twee ploegen vooruit te jagen in een cruciaal duel. Buiten staan ME-busjes en arrestatiewagens, maar binnen hangt een prettige voetbalsfeer. Niet alleen de lokale eer staat op het spel. Ook de Topklasse.

Juist in het seizoen dat plaatsing voor die nieuwe competitie moet worden afgedwongen, wil het niet vlotten met de lokale voetbalclubs. Toegegeven, v.v. Katwijk is doorgaans geen hoogvlieger, en presteert met een zevende plaats naar behoren. Quick Boys daarentegen stelt hevig teleur. De ploeg presteert geen haar beter dan de aartsrivaal en is een grijze middenmoter. Dat doet pijn. Héél veel pijn, op Nieuw Zuid. Winst bij v.v. Katwijk is cruciaal om de Topklasse niet volledig uit zicht te verliezen.

Afbeelding
De supporters van Quick Boys zijn aan het verven geweest.

Afbeelding
Dan kan Katwijk niet achterblijven.

Afbeelding
De spelers betreden het veld.

De belangen zijn groot, en dat is terug te zien op het veld. Er gebeurt bitter weinig, totdat Quick Boys na een goed kwartier op 0-1 komt. Volledig uit het niets, want de keeper van Katwijk gaat dramatisch in de fout bij een vrije trap van afstand van ‘good old’ Maarten Bak. De tweeduizend meegereisde blauw-witten gaan uit hun dak. Ze rollen een groot spandoek uit, daaruit spreekt wat misplaatste arrogantie: ‘Blauw en wit in jullie natte dromen, Calimero-Oranje zal nooit ver komen.’ Het thuispubliek reageert schamperend, maar juicht des te harder als het na een half uur 1-1 wordt. Een buitenspelgoal, maar wat geeft het. De doelpuntenmaker loopt een blauw oog op door zich met iets té veel overgave in de handen van zijn supporters te storten. ‘Het is stil, aan de overkant!’, zingt oranje-zwart.

En dat is het. Na de rust is de Quick Boys-aanhang stil, en schuilt onder paraplu’s. Zij staan onoverdekt en een gigantische wolkbreuk stort zich uit over De Krom. De hemel barst open, maar hetzelfde geldt voor de muur van Quick Boys. Als ware de Rode Zee splijt die uiteen na een afstandsknal van Katwijk. Raak. 2-1. De Krom barst uit z’n voegen. ‘We hate Quick Boys!’, zingt het thuispubliek.

Afbeelding
Zij zijn wat stil.

Ineens houdt iedereen de adem in. Op een nat veld ontspoort Katwijkspeler Rydell Tuinfort. Met twee benen vooruit pleegt hij een aanslag op Quick Boys-aanvoerder Robert-Jan Ravensbergen. Het 22-jarige scheidsrechterstalent Allard Lindhout –die uitstekend floot, onthoud die naam- trekt de onvermijdelijke rode kaart. Na vijf minuten wordt Ravensbergen op een brancard, bedekt met winterjassen, weggedragen. De ambulance in. Volgens de laatste berichten lijkt de schade mee te vallen en is, wonder boven wonder, niets gebroken. De landelijke media berichtten na afloop over wat supportersongeregeldheden, maar de schandalige charge van Tuinfort was de échte zwarte rand aan deze derby.

Afbeelding
De volle tribune wacht tot Ravensbergen van het veld is.

Speakerhumor in Katwijk. ‘Vanaf de 85e minuut worden supporters van de v.v. Katwijk gevraagd te blijven staan, tot de supporters van Quick Boys van het speelveld zijn verwijderd.’ Op de tribune stijgt geroezemoes op en zijn verbaasde gezichten te zien. ‘Uh…, pardon. Tot de supporters van Quick Boys naar huis zijn. Sorry.’ Iedereen lacht.

In het restant van de derby lopen de emoties zeer hoog op. Van voetbal is weinig sprake meer. Beide ploegen spelen op de rand – en soms er overheen. Met tien man lijkt Katwijk onder de druk te bezwijken, zeker als Maarten Bak de 2-2 binnenkopt. Wonder boven wonder wordt dat doelpunt echter volledig onterecht afgekeurd door de grensrechter, wegens buitenspel. Dezelfde grensrechter die een duidelijke buitenspelgoal van Katwijk goedkeurde. Merkwaardig. Vanaf de tribunes krijgt de man minutenlang de volle laag.

Na een lange blessuretijd klinkt het eindsignaal. De vreugde is gigantisch. Alle spelers van Katwijk rennen met hun laatste krachten naar de fanatieke supporters achter het doel. Daar worden ze opgeslokt door de uitzinnige oranje-zwarte menigte. Iedereen stormt het veld op, om de spelers te feliciteren. ‘Doe het nou niet’, sputtert de speaker tevergeefs.

Afbeelding
De spelers storten zich in de armen van hun supporters.

Als de spelers zich eindelijk naar de kleedkamer begeven, richt het thuispubliek zich massaal tot de geplaagde trainer van Quick Boys. ‘En we zwaaien met z’n allen naar De Muynck!’.

In de kleedkamer van Katwijk lijkt het wel een kampioensfeest. Het gaat hier echter niet om de titel, maar om iets veel belangrijkers: Het Kampioenschap van Katwijk.

Afbeelding
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Wiggs » 22-03-2010 11:11

Heerlijk leesvoer weer,Hielke
Wiggs
Wereldspeler
 
Berichten: 1315
Geregistreerd op: 03-12-2006 17:24

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 22-03-2010 16:52

Prachtig verslag Hielke, keep 'em coming!
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor gerdykster » 22-03-2010 17:53

Ziet er weer goed uit Hielke. Deze was ook in het kader van je opleiding met het bezoeken van wedstrijden in de buurt?
Wanneer krijgen wij weer eens waar voor ons geld?
Avatar gebruiker
gerdykster
Wereldspeler
 
Berichten: 1222
Geregistreerd op: 30-06-2008 10:37

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Hielke » 22-03-2010 18:09

Klopt, voor de krant ga ik de amateurvelden langs. Gelukkig 'moest' ik naar deze derby, de absolute krent in de pap van het amateurvoetbal in deze regio. Om die reden kon ik na afloop het feest in de Katwijkse kleedkamer meemaken.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 22-03-2010 18:10

Hielke schreef: Om die reden kon ik na afloop het feest in de Katwijkse kleedkamer meemaken.


Hebben ze je nog onder de douche gesmeten? :mrgreen:
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Hielke » 22-03-2010 18:15

Nee, gelukkig niet.

Maar wel bekogeld met bezwete sokken en natte handdoeken. :mrgreen:
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Calimero » 22-03-2010 18:32

Hielke schreef:Nee, gelukkig niet.

Maar wel bekogeld met bezwete sokken en natte handdoeken. :mrgreen:


Is dat minder erg dan? :lol: Verslag ziet er geweldig uit!
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor André » 22-03-2010 22:16

Mooi stukkie Hielke!
Als één man achter onze trots!
André
Wereldspeler
 
Berichten: 1349
Geregistreerd op: 21-02-2003 17:19

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor xander » 01-04-2010 07:14

In de spits en mooie serie over het Duitse voetbal. Steeds meer Nederlanders genieten met volle teugen van de Bundessliga, vandaag deel 3. Alles over de beleving in Duitsland, fanclubs van 50 man, biertje op straat drinken, de vriendelijke entreeprijzen etc.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4909
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 01-04-2010 18:32

xander schreef:In de spits en mooie serie over het Duitse voetbal. Steeds meer Nederlanders genieten met volle teugen van de Bundessliga, vandaag deel 3. Alles over de beleving in Duitsland, fanclubs van 50 man, biertje op straat drinken, de vriendelijke entreeprijzen etc.


Je ziet waar het toe kan leiden als je als autoriteiten niet zo scheiterig bent en voor alles een combi oplegt. Daar neemt de politie gewoon hun verantwoordelijkheid en leidt men alles in goede banen (of er nu veel inzet nodig is of niet). Prijzen zijn normaal, je mag overal bier drinken, eten is prima, veel gemoedelijkheid, in het stadion fatsoenlijk bier ipv die kleine bekertjes met evenementenbier, grote staantribunes, en het belangrijkste: goed voetbal, fysiek maar toch met respect voor de tegenstander. Kunnen we hier in Nederland nog heel wat van leren.

Enig nadeel is dat elke ingooi en corner daar 'aangeboden wordt door', maar de andere positieve punten maken dat meer dan goed.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Gekko » 01-04-2010 18:53

Cultureel bepaald verschil. Kom maar eens in een willkeurig Duits restaurant of hotel en vergelijk de gastvrijheid en prijs/kwaliteitsverhouding met die in NL. Wat een wereld van verschil.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Freeze » 01-04-2010 20:37

Een tijdje terug was ik op dezelfde zaterdag met een aantal Duitsers naar Keulen-HSV en Roda-Sparta geweest. Ik heb me nog nooit zo kapot geschaamd voor de Eredivisie als die avond. :mrgreen:

Maar zelfs als ik er gewoon heel rationeel over nadenk kan ik bijna geen enkel punt bedenken waarop ik de Eredivisie boven de Bundesliga zal en kan verkiezen. Sfeer, voetbalcultuur, onderling respect, marketing, fanbeleid, inspraak (...). Een van de weinige voordelen bij ons is dat de afstanden allemaal relatief klein zijn maar helaas wordt daar nauwelijks gebruik van gemaakt of wordt dat ons onmogelijk gemaakt.
Üvverall jitt et Fans vom FC Kölle
Avatar gebruiker
Freeze
Basisspeler
 
Berichten: 626
Geregistreerd op: 15-05-2005 14:57
Woonplaats: Leiden

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor xander » 01-04-2010 20:57

Het is aan je avater te zien, geweldig. Die geit was ook een keer gejat geloof ik.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4909
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 01-04-2010 21:29

xander schreef:Het is aan je avater te zien, geweldig. Die geit was ook een keer gejat geloof ik.


Nee, dat was een aflevering van Tatort waarin ze op moesten lossen waar dat beest was :wink:
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Squerrel » 02-04-2010 07:14

Fanatic 4-ever schreef:
xander schreef:Het is aan je avater te zien, geweldig. Die geit was ook een keer gejat geloof ik.


Nee, dat was een aflevering van Tatort waarin ze op moesten lossen waar dat beest was :wink:


Hahaha, volgens mij was dat niet Tatort maar een andere deutsche polizei serie :mrgreen:
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor André » 02-04-2010 07:29

Je ziet waar het toe kan leiden als je als autoriteiten niet zo scheiterig bent en voor alles een combi oplegt. Daar neemt de politie gewoon hun verantwoordelijkheid en leidt men alles in goede banen (of er nu veel inzet nodig is of niet). Prijzen zijn normaal, je mag overal bier drinken, eten is prima, veel gemoedelijkheid, in het stadion fatsoenlijk bier ipv die kleine bekertjes met evenementenbier, grote staantribunes, en het belangrijkste: goed voetbal, fysiek maar toch met respect voor de tegenstander. Kunnen we hier in Nederland nog heel wat van leren.

Volgens mij is het belangrijkste hoe de fans ín en buiten de stadions met elkaar omgaan. Een paar weken geleden zag ik de wedstrijd Schalke-Dortmund, maar als je dan plukjes geel ziet op een volledig blauwe tribune, dan getuigd dat van wederzijds respect ondanks de geweldige rivaliteit. Zet dat af tegen de toestanden omtrent onze bekerfinale.
Om nu alles richting autoriteiten te schuiven gaat mij dan ook te ver.
Als één man achter onze trots!
André
Wereldspeler
 
Berichten: 1349
Geregistreerd op: 21-02-2003 17:19

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 02-04-2010 09:11

Natuurlijk ligt net niet alleen aan de autoriteiten. Ook in Duitsland zijn er groepen die regelmatig met elkaar op de vuist gaan, alleen gebeurt dat buiten het voetbal om en hoor je daar bijna nooit wat over (in Nederland ook niet trouwens). Rondom de wedstrijd is er vaak een enorme politiemacht op de been en daardoor gebeurt er daar vrij weinig.

Nog een kleine kanttekening bij supporters die altijd door elkaar lopen: Als je een kaartje wilt kopen voor de kant met fanatieke supporters krijg je eerst een mededeling dat dit de kant is van de fanatieke supporters van de thuisploeg. Het wordt je afgeraden daar met kledij van de tegenstander te gaan zitten.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

VorigeVolgende

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten