[Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor 1983 » 23-11-2010 23:18

Superfries88' schreef: Kan me nog goed herinneren dat ze in Heerenveen een Europa Cup-wedstrijd speelden.

Het kan zijn dat m'n geheugen me in de steek laat hoor, maar wij hebben toch nooit Europees tegen Leeds gespeeld???
Vind het 1 van de mooiste clubs uit Engeland en ik hoop dat ze snel weer terugkeren in de Premier League.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Superfries88' » 23-11-2010 23:32

Superfries1983 schreef:
Superfries88' schreef: Kan me nog goed herinneren dat ze in Heerenveen een Europa Cup-wedstrijd speelden.

Het kan zijn dat m'n geheugen me in de steek laat hoor, maar wij hebben toch nooit Europees tegen Leeds gespeeld???


Leeds United-Partizan Belgrado is eind jaren negentig in het ALS gespeeld. Dat bedoelde ik.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor 1983 » 23-11-2010 23:36

Ah, oké dat wist ik niet. Waarom was dat?
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Superfries88' » 23-11-2010 23:44

Superfries1983 schreef:Ah, oké dat wist ik niet. Waarom was dat?

Partizan Belgrado moest haar thuiswedstrijd op neutraal terrein spelen. Verplichting door de UEFA, ik geloof dat het gedoe in Kosovo daarmee te maken had. Uiteindelijk werd er voor Heerenveen gekozen dus.

Was trouwens op 14 september 1999, heb ik even opgezocht. Leeds won met 1-3.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Surhuisterveen » 23-11-2010 23:58

Leeds! Prachtige club. Daar wil ik ooit ook nog eens kijken.
Speelde met die club altijd Championsship Manager. Matteo,Harte,Smith, Bowyer, Viduka, Nigel Martin...
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Hielke » 24-11-2010 08:45

Dank voor de enthousiaste ontvangst van de verslagen. Leeds is inderdaad een aanrader. Al was het alleen maar vanwege het fantastische clublied.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor geert. » 24-11-2010 13:14

Prachtige verslagen! :)

Mooi om te zien dat de pub er nog staat waar Villa is opgericht en het stadion er naast staat.
Nostalgie!
Avatar gebruiker
geert.
Superster
 
Berichten: 3382
Geregistreerd op: 15-03-2008 11:24
Woonplaats: It Heitelân

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor camataru » 28-11-2010 10:03

Nou dan ook eens een klein verslag van mij.
Veel mensen hebben niets met de club waar ik geweest ben, ik zelf ook niet trouwens.
Maar deze afspraak stond al 1,5 jaar vast.
Steeds kon ik het uitstellen i.v.m. werk en andere verplichtingen.
Maar nu moest ik toch, mijn vriend een DKV’er was ooit met mij mee geweest naar Heerenveen. Met gevolg dat ik ooit met hem mee zou gaan.

Er werd gekozen voor de wedstrijd DKV-RBC wat een top affiche.
En wedstrijd uit de grote grijze middenmoot van de dode Jupiler league.
Mooi moment voor de wedstrijd van de speaker, één of ander oude DKV’er is omroeper. Bij het noemen van de naam van de scheidrechter, werd er achteraan geroepen, graag geen kwetsende of beledigende teksten aan het adres van de scheidsrechter. Roep dan met zijn allen boeh!!!!!
Dit omdat we geen geld kunnen missen in deze moeilijke periode, dus nogmaals geen vreemde en beledigende teksten.

Inmiddels was ik aardig verkleumd op het beton van DKV, wat een armtierig stadion.
Dat echt niks met het hedendaagse voetbal heeft te maken.
Na dit te hebben gezien snap ik wel dat ze iets anders willen.


Afbeelding
Het DKV stadion bij nacht.

Afbeelding
moment uit de wedstrijd met een slecht gevulde mi-side.

Afbeelding
Line-up voor de wedstrijd. Uit roosendaal was er werkelijk niet één suporter meegekomen, rode pijl is bezoekersvak.

Afbeelding
warming up, RBC Roosendaal

Afbeelding
een wedtrijd moment van dkv-rbc

Afbeelding
zomaar een moment in de rust.

Afbeelding
op zoek naar een wc (verveling sloeg toe)

Afbeelding
nog steeds op zoek naar een wc, ik begon een zure lucht te ruiken dus moet er bijna zijn.

Afbeelding
AAAAH eindelijk de wc, mooi modern. durfde mijn p@##s niet beet te pakken zo koud had ik het inmiddels.

Afbeelding
geen wonder dat er geen geld is, de hoofdtribune bleef zo goed als de hele wedtrijd leeg

Omdat de hoofdtribune leeg was (of half gevuld), besloten wij om in de rust de tribune achter de goal te verlaten.
In de hoop op de hoofd tribune een warmer plekje te vinden.
Zonder ook maar gecontroleerd te worden of aangesproken te worden zijn we met 4 man de hoofdtribune opgeklommen en een lekker plekje uitgezocht.


Waar de Dkv'ers altijd opscheppen dat het bij hun "zo gezellig en sfeervol is"
Kan ik jullie gerust stellen, het si er stiller dan op een kerkhof en het is dood saai

Dit mag dan niet de meest interessante groundhopping ervaring zijn.
Maar wellicht is dit het laatste jaar dat de “slapende reus” uit DKV, nog betaald voetbal speelt.
Nadat ik afgelopen zaterdag de LC open sloeg, met de tekst dat DKV de salarissen van alle medewerkers over de maand november niet kon betalen.
Wij zijn Heerenveen.
Avatar gebruiker
camataru
Superster
 
Berichten: 2248
Geregistreerd op: 31-12-2002 11:46
Woonplaats: N.V.T

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Freezeman » 28-11-2010 18:59

Het is lang geleden dat ik daar binnen ben geweest, maar er is weinig veranderd zo te zien.
En de sfeer?
Die wordt niet alleen bij Cambuur maar overal erg overdreven, zo slecht doen wij het echt niet in het Abe Lenstra stadion hoor.
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Jeroen » 01-12-2010 20:54

Samen met Surhuisterveen en Eastermar ben ik afgelopen weekend naar Londen geweest voor West Ham United - Wigan Athletic. De eerdere verslagen over West Ham in dit topic hebben niets teveel gezegd. Mooi stadion, mooie club. Dat gedeelte van het verslag zal ik dus niet herhalen. Wel vind ik dat het 'Forever blowing bubbles' pas echt een mooi lied wordt als je het live in het stadion hoort. Via Youtube vond ik het maar wat suffig klinken, maar daar denk ik inmiddels anders over. Prachtig!

Afbeelding

Doel twee was het bezoeken van Wembley. Vrijdagavond mooi op tijd op bed zodat we zaterdagochtend fris en fruitig een rondleiding konden doen. Maar wat viel Wembley tegen... van de buitenkant. Flets, saai en dertien in een dozijn.

Afbeelding

Maar van binnen is het dan weer indrukwekkend, en toch mooi genoeg om nog eens een wedstrijd in te willen bezoeken.

Afbeelding

Stamford Bridge, het stadion van Chelsea ligt in een poepsjieke wijk van Londen. Enige probleem is vermoedelijk dat er rond het stadion totaal geen parkeerruimte voor de Bentleys te vinden is.

Afbeelding

Op zondag probeerden we nog bij Tottenham Hotspur - Liverpool binnen te komen. Via de normale weg was de wedstrijd al snel uitverkocht, en ook via de ticketexchange op de site van Tottenham werden geen tickets aangeboden. Dan maar de zwarte markt. We waren maar net het metrostation Seven Sisters uit of we liepen al tegen zogenaamde 'ticket touts' aan. Even informeren leerde dat de heren slechts 350 pond voor de kaartjes vroegen. "Oh, you want 2 tickets? Thats 700 then!".. Laat maar. 10 minuten na de aftrap lopen we de dichtsbijzijnde pub binnen na een vruchteloze zoektocht naar tickets. We treffen daar Denen, Duitsers en een Japanner aan, die eveneens geen kaarten hebben kunnen regelen. De Spurs zijn hot. En onbetaalbaar.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Marça » 02-12-2010 13:27

Nu een jaar geleden zat ik voor mijn studie Communicatie voor een semester in Finland. In dat fantastische half jaar heb ik heel wat mensen leren kennen vanuit heel Europa en met enkelen vriendschappen voor het leven gesloten. Hoewel het zeker op afstand moeilijk is om vriendschappen te onderhouden is er een soort van ongeschreven regel dat we altijd bij elkaar langs kunnen komen.

Daarom verbleef ik afgelopen weekend bij Gonzalo en Natalia in Madrid. Een mooie gelegenheid om de hoofdstad van Spanje eens van wat dichterbij te bekijken en wat mee te krijgen van de Spaanse cultuur. Ook als voetballiefhebber is Madrid een mooie bestemming. En in mijn geval zeker, omdat Natalia een groot Real Madridfan is en mij graag 'haar' stadion wil laten zien. Iedere thuiswedstrijd zit zij samen met haar bejaarde oma op de tegenover de hoofdtribune op de tweede ring.

Onderdeel van mijn bezoek zou dan ook een wedstrijd van Real zijn, maar helaas was het onmogelijk om in deze periode een geschikt weekend te vinden. Barça - Real zou eigenlijk op zaterdagavond gespeeld worden, maar werd verplaatst naar maandag vanwege verkiezingen in Catalonïe. Dus het kijken van de klassieker kijken in de binnenstad was ook geen optie meer.

Omdat ik toch eigenlijk wel graag een wedstrijd wilde kijken stelde ik voor om dan maar naar Atlético te gaan, dat thuis moest spelen tegen Espanyol. Hoewel Natalia - begrijpelijk - in eerste instantie niet echt enthousiast is besluit ze toch mee te gaan. Samen met Gonzalo, die eigenlijk meer met basketbal heeft dan met voetbal, reizen we zaterdagavond rond zeven uur af naar het metrostation Marqués de Castillo. Vanaf daar is het nog een kwartier lopen naar het Estadio Vicente Calderón.

'Putas Espanyol'
Omdat de wedstrijd pas begint om 22.00 uur besluiten we eerst de tickets (30,- p.p.) op te halen en daarna een tapasbar op te zoeken. Ik dacht overigens dat de wedstrijden in Spanje altijd zo laat begonnen vanwege de hoge temperaturen overdag, maar dat argument werd door de vriestemperatuur buiten vrij snel overboord gegooid. In tegenstelling tot Nederland eten de mensen hier vrij laat, waardoor de mensen pas laat op de avond hun tv aanzetten. De televisiezenders, die grof betalen voor de uitzendrechten, willen dat er zoveel mogelijk mensen kijken en daarom wordt er pas twee uur voor middernacht voor het eerst gefloten.

Omdat ik nogal wat negatieve dingen heb gelezen over het stadion van Atlético stel ik vantevoren mijn verwachtingen wat naar beneden bij. Zo is de hoofdtribune (met daaronder een snelweg in plaats van een supporterscafé) nou niet het meest indrukwekkende gedeelte van het stadion. Het staat volledig los van de rest van het stadion, maar al met al valt de entourage me niet tegen. Zeker niet met het oog op de koude temperaturen.

Naast mij op de tribune zit een Atlético-fan van rond de vijftig constant te kauwen op zonnebloempitjes en tussendoor ‘Puta Espanyol’ te roepen. Blijkbaar heeft hij gehoord dat ik met Gonzalo en Natalia Engels aan het praten ben, want tot mijn verbazing spreekt hij me even latern aan aan in het Engels. Waar ik vandaan kom en of ik ook van die overheerlijke zonnebloempitjes wil hebben. Ik bedank vriendelijk, temeer ook omdat ik geen flauw benul heb hoe ik die dingen moet opeten.

Op het veld ontspint zich ondertussen een alleraardigste wedstrijd, waarin het bezoekende Espanyol verrassend het overwicht heeft. Na een handsbal in het strafschopgebied komt Espanyol al na een kwartier spelen op een 0-1 voorsprong, tot hilariteit van Madrista Natalia en Gonzalo. Gelukkig voor mij (want ik support Atlético vanavond) schiet Portugees international Tiago vlak voor rust de 1-1 tegen de touwen.

In de rust stromen in tegenstelling tot Nederland de tribunes niet leeg, maar toveren vrijwel alle Spanjaarden een pakketje aluminiumfolie uit hun binnenzak en beginnen aan hun broodje tortilla. Omdat wij niks bij ons hebben biedt mijn Spaanse buurman wederom zijn zonnebloempitjes aan. Dit keer kan ik er niet omheen en moet ik het toch proberen. Tot hilariteit van mijn Gonzalo en Natalia ben ik halverwege de tweede helft nog steeds bezig met een handjevol pitjes. Ondertussen zet Verdú Espanyol weer op voorsprong: 1-2. ‘Putas Espanyol!’ is het logische gevolg.

Gelukkig komt Atlético weer op gelijke hoogte via de Argentijn Kun Agüero zodat ik even later met een Atlético-vlag de gelijkmaker sta te vieren met mijn Spaanse buurman. Even later leg ik Natalia uit dat bij de Nederlandse equivalent van een massaal ‘hijo de puta’ de wedstrijd stilgegeld zou worden. Terwijl ik wacht op een reactie van Natalia scoort Espanyol de 2-3. ‘Golazo’ hoor ik van mijn Spaanse buurman, wat betekent dat het een mooi doelpunt was. Die moest ik natuurlijk weer missen.

Afbeelding
Afbeelding

Hala Madrid!
Een dag later gaan Natalia en ik naar het ‘echte’ stadion van Madrid: Het Estadio Santiago Bernabeú. Hoewel ik weinig heb met het huidige Real Madrid van José Mourinho heeft de club uiteraard wel een historie waar je U tegen zegt. ‘El Mejor Palmarés Del Mundo’ staat er te lezen bij de ingang van de stadiontour. Verkozen tot meest succesvolle club van de twintigste eeuw door de FIFA. Do I need to say more?

Hoewel ik het stadion van Atlético me in vele opzichten niet tegenviel is het Estadio Bernabeú wel van een andere orde. Gelukkig is het niet druk met toeristen zodat we de rondleiding op een rustig tempo kunnen doorlopen. Wanneer we uitkomen op een gang met alle (oud-)spelers van Real vertel ik trots dat zowel ‘Goentelaar’ als Van Nistelrooy bij Heerenveen hebben gespeeld. Heerenveen zegt haar niet zo veel zegt ze. Jammer, maar dat heb ik in het buitenland wel eerder gehoord.

Bij het einde van de tour – die uiteraard eindigt in de fanshop – stuit ik op nationale tricot van Spanje. Een gouden logo siert op de rechterkant van het shirt: FIFA World Champions. Hoewel de verloren WK-finale mij emotioneel niet echt raakte moet ik toch even slikken. Wat als Arjen Robben die bal tien centimeter hoger had geplaatst toen hij één-op-één stond met Casilias? Om de onvermijdelijke opmerkingen van Natalia te ontlopen begeef ik me maar snel naar de uitgang.

Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Hielke » 02-12-2010 14:13

De verslagen stromen binnen. Mooi! West Ham heeft duidelijk baat gehad bij het bezoek van de grote Heerenveen-delegatie. Jullie troffen een betere wedstrijd dan 1920 en ik. Mooie stadiontour ook. Wembley vind ik van de binnenkant het meest indrukwekkende nieuwe stadion waar ik geweest ben. De qua ontwerp vergelijkbare stadions van Arsenal en Benfica steken daar behoorlijk schril bij af.

Het onderhouden van internationale vriendschappen is een bijzondere en leuke reden om af en toe te gaan groundhoppen, Marça! Leuk beschreven. De worsteling met de zonnebloempitten in Vicente Calderón is herkenbaar. Hoewel Real een indrukwekkender stadion heeft, sprak het bezoek aan Atlético mij veel meer aan. Rauwer, meer lokaal volk, meer sfeer.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Criz » 02-12-2010 14:23

Mijn bezoek aan het nieuwe Wembley stadion van twee jaar geleden vond ik een grote tegenvaller. Het stadion is mij te kolossaal, erg somber. Arsenal is een van de weinige nieuwe stadions die mij persoonlijk verrast heeft. Dit stadion heeft meer vorm en oogt wat meer sfeerlijker.

Afgelopen zaterdag heeft Upton Park mij ook verrast. Ik was er al eens eerder geweest maar kwam niet verder dan de receptiedeur. West Ham is al jarenlang een club die ik graag mag volgen en het was ook een soort van droom om er eens een wedstrijd te bezoeken. Het is nog mooier dan dat ik verwacht had!

Stamford Bridge viel mij dan weer erg tegen, maar dat had ik ook eerder met stadions als Old Trafford en Anfield Road. Je verwacht er een heleboel van en wanneer je er komt dan kan het niet aan je verwachtingen voldoen.
Avatar gebruiker
Criz
Wereldspeler
 
Berichten: 1071
Geregistreerd op: 09-08-2004 13:01

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor xander » 04-12-2010 23:12

Hannover is na de winst op Mönchengladbach vooralsnog de nummer drie van Duitsland. Oud-Heerenveenspeler Michael Bradley had de thuisploeg nog wel aan een 1-0-voorsprong geholpen, maar late doelpunten van Mike Hanke en Didier Ya Konan hielpen de gasten aan de overwinning.


Vandaag even naar Borussia Mönchengladbach 1 - 2 Hannover 96 geweest in het Borussia Park, vlak over de grens bij Venlo. Een prachtige dag en weer veel dingen beleefd die je in Nederland/ bij onze club niet snel voor mogelijk zou houden.

Afbeelding

Afbeelding
De sleutels de lucht in...

Afbeelding
Kaartje 13e vervoer 10e 23€ in totaal voor een uitwedstrijd, houd je hier niet snel voor mogelijk (Feyenoord 30.30 en dan nog het vervoer en een uitvak wat hier niet aan kan tippen). Volgend seizoen UEFA cup sc Heerenveen - Hannover 96??? Verslag volgt.....
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Calimero » 06-12-2010 21:44

13 euro, die prijzen komen we hier niet meer tegen! Verder lekker druk in het uitvak, en volgens mij was de sfeer er prima gezien de foto's.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor ---E--- » 09-12-2010 21:47

@ Xander

Jullie waren niet de enige Nederlanders daar. BTE-almelo was er ook, wel in het thuisvak:

http://www.bte-almelo.nl/fotopagina.php ... ctie_id=80
---E---
Basisspeler
 
Berichten: 733
Geregistreerd op: 01-03-2008 23:43

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Jurjenv » 28-12-2010 18:10

Afgelopen weekend een weekendje naar Brussel geweest. Door toevallig op teletekst te kijken kwamen we erachter dat Anderlecht thuis speelde tegen Lierse SK. De wedstrijd begon om 20:30 dus op tijd naar het stadion. Daar aangekomen bleek het uitverkocht te zijn tegen de nummer 1 na laatst. Dus op zoek naar kaartjes via een andere manier.

Eerst 2 kaarten voor € 35,- aangeboden gekregen, dit afgeslagen. Uiteindelijk voor € 50,- 2 kaartjes op de hoofdtribune kunnen krijgen.

De entree van het 28.000 plaatsen tellende stadion:
Afbeelding

Het uitvak, netjes uitverkocht:
Afbeelding

Afbeelding

De aftrap:
Afbeelding

Het was ontzettend koud, dat ten eerste. En uit de eerste de beste corner werd meteen 1-0 gescoord.

Lange tijd kon Lierse voetballend meekomen, dit was enkel omdat Anderlecht nauwelijks aanzette. Wesley Sonck werd telkens vriendelijk uitgejouwd door zijn verleden bij 2 rivalen van Anderlecht.

Net voor rust werd, wederom uit een dood spelmoment, de 2-0 door publiekslieveling Lukaku gemaakt, wat is die ontzettend sterk, goed en snel zeg!

Na de rust kwam Lierse niet meer in het spel voor, de 3-0 kwam wéér uit een dood spelmoment, een penalty na een mooie aanval. De andere publiekslieveling Wasyl (Wasilewski) maakte deze:
Afbeelding

Vervolgens werd Lierse kapot gespeeld, scoorde onze landgenoot Boussaffa er nog 2 en scoorde er nog iemand een goal. Eindstand 6-0!
Afbeelding

Achter de goal een stavak op de onderste ring welke voor heel veel sfeer zorgde. Ook goede muziek (Chelsea Dagger) klonk in de rust fantastisch doordat iedereen meezong.
Stavak:
Afbeelding



Gister in een Celtic Pub genoten van sfeer bij Arsenal Chelsea waar de biertjes maar 1 euro waren! Deze kroeg zend alle duels uit die er op TV zijn, 6 schermen en dus ook mogelijk 6 wedstrijden.
Avatar gebruiker
Jurjenv
Superster
 
Berichten: 1980
Geregistreerd op: 20-08-2009 18:31

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor davp » 20-01-2011 20:33

Ik zit nu net een weekje in Derby, waar ik voor de komende 5 en een halve maand stage ga lopen. Deze zaterdag staat de beladen derby tegen Nottingham op het programma. Helaas heb ik vanwege m'n stage verplichtingen aankomende zaterdag. Maar ik ga zeker nog wel een aantal andere wedstrijden bezoeken, dus kan ik binnenkort mijn contributie leveren aan dit topic!
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Hielke » 20-01-2011 21:56

Prachtig. Mooie rauwe voetbalstreek daar. Er wordt reikhalzend naar je verhalen en foto's uitgekeken!
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor edw » 21-01-2011 12:09

Borussia Monchengladbach- SV Werder Bremen

Afbeelding
Borussia Park.

Afbeelding
stadion van binnen.

Afbeelding
Opkomst van de spelers.

Afbeelding
Vuurwerk vanuit het uitvak.

Afbeelding
Werder viert de zege.

Afbeelding
Jubileum goal Claudio Pizarro. Meeste doelpunten van een niet Duitse speler in de Bundesliga.
edw
Selectiespeler
 
Berichten: 296
Geregistreerd op: 23-11-2009 16:20

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Riverside » 21-01-2011 12:51

Ik zal volgende maand ook een bezoek brengen aan het Borussia Park. The Hunter komt dan langs.. :wink:
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor edw » 21-01-2011 13:54

Gearard schreef:Ik zal volgende maand ook een bezoek brengen aan het Borussia Park. The Hunter komt dan langs.. :wink:

Ik ga zondag tegen Leverkusen en 5 maart tegen Hoffenheim.
edw
Selectiespeler
 
Berichten: 296
Geregistreerd op: 23-11-2009 16:20

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Mikadv » 26-01-2011 14:13

Gearard schreef:Ik zal volgende maand ook een bezoek brengen aan het Borussia Park. The Hunter komt dan langs.. :wink:


Kun je daar nog kaarten voor krijgen dan? Ik heb even op de site van BvB gezien maar volgens mij was alles al uitverkocht. Jij was er waarschijnlijk snel bij? Of vergis ik me.
Mikadv
Nieuw talent
 
Berichten: 86
Geregistreerd op: 21-04-2008 19:56

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Riverside » 26-01-2011 14:14

Ben je niet in de war met Dortmund tegen Schalke?
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Mikadv » 26-01-2011 15:12

Gearard schreef:Ben je niet in de war met Dortmund tegen Schalke?


Dortmund - Schalke leek me al uitverkocht toch?
Mikadv
Nieuw talent
 
Berichten: 86
Geregistreerd op: 21-04-2008 19:56

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor xander » 26-01-2011 15:22

Wedstrijden met Dortmund, Schalke en Bayern zijn volgens mij altijd al snel uitverkocht, de bezoekende clubs nemen een gigantische aanhang mee naar deze duels. Schalke was vorige week ook met 10000 fans in Hannover. De thuistribune van het Borussia Park kan je meestal nog wel kaarten op de dag zelf kopen mocht het geen top duel zijn.

A.s. vrijdag gaan we even naar Bayer 04 Leverkusen - Hannover 96 om 20.45 uur in het uitvak. De nummer 2 tegen de nummer 3 van de bundesliga. Hannover gaat met 2000 man (uitverkocht uitvak) erheen en maken een reis van 280 km wij net iets minder. Kaartje uitvak € 13,20. Verder geen belachelijke combi's en uitregistraties etc.

PL TEAM TD PKT
1 Borussia Dort.. 31 47
2 Bayer 04 Leve.. 10 36
3 Hannover 96 0 34
4 FC Bayern München 15 33
5 1. FSV Mainz 05 9 33
6 Hamburger SV 1 30
7 SC Freiburg 0 30
8 1899 Hoffenheim 9 26

Verslag volgt.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Riverside » 26-01-2011 17:59

Mikadv schreef:Dortmund - Schalke leek me al uitverkocht toch?


Dat is het nou juist. Ik ga naar Borussia Monchengladbach - Schalke. :wink:
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor xander » 29-01-2011 02:41

Bayer 04 Leverkusen - Hannover 96

Hannover 96 heeft de Duitse topper gisteren niet kunnen winnen, hierdoor blijft Bayern 04 Leverkusen op de tweede plaats en zal Hannover 96 helaas langzaam afglijden richting plaats vijf dit weekend.

Afbeelding
We betaalden € 13.50,- voor een kaartje in het uitvak, geen uitregistraite of zielige combi.

Afbeelding
Kaartje kopen voor het uitvak op de dag zelf?, geen probleem, er werd flinkgebruik van gemaakt (Er waren nog enkele kaarten in de verkoop voor het bovenliggende zitvak). Men is echt doorgeslagen hier in Nederland. Een Jan Wind zou de verkoop voor het uitvak het liefst al 4 dagen voor een uitudel willen staken.

Afbeelding
Geen betutteling, of zouden er toch nog in de loop van de week 2000 brieven de deur uitgaan?

Afbeelding
(Let niet op de stikkers) Ze snappen het gewoon niet hier in Nederland, zo ziet elk uitvak er in Duitsland uit, ik blijf het vreemd vinden dat zoiets niet in Nederland overgenomen wordt.

Afbeelding
Nog het een en ander aan souveniertjes gekregen.

Verslag en meer foto's volgen, jullie hebben ook nog een verslag tegoed van Borussia Mönchengladbach - Hannover 96 ;)
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Riverside » 29-01-2011 09:20

In Duitsland is het voor supporters leuker om naar het voetbal te gaan dan in Nederland, dat is zeker.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 29-01-2011 14:41

Gearard schreef:In Duitsland is het voor supporters leuker om naar het voetbal te gaan dan in Nederland, dat is zeker.


En dan blijft men hier maar volhouden dat het bezoeken van uitwedstrijden onaantrekkelijk gemaakt wordt door 'fanatieke supporters waar mensen bang voor zijn en daarom thuis blijven'. Right. Hoe verklaar je dan dat er in Duitsland mensen in de hekken hangen, vuurwerk afsteken, met vlaggen zwaaien en overal op straat bier mogen drinken? Dat ze zonder trieste combi mogen afreizen, en niet door de politie (die in grote getale aanwezig is) geprovoceerd worden. En vooral van belang: Dat er normale prijzen gevraagd worden, en er dus veel minder 'drempels' zijn om een uitwedstrijd te bezoeken dan in Nederland.

Maar dat zou vast wel onzin zijn volgens onze club...
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

VorigeVolgende

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten