Danijel Pranjić

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Danijel Pranjić

Berichtdoor Otsje P » 09-05-2012 15:05

Lardy schreef:Je kan wel zeggen dat Pranjic is mislukt daaro. Hij is gehaald door van Gaal, en van Gaal maakte wel gebruik van hem. Maar niet omdat hij het daar zo goed deed, maar omdat het zijn aankoop was. Toen van Gaal vertrok werd er nauwelijks nog beroep op hem gedaan.


Oh ja natuurlijk. Hij speelde alleen maar omdat hij een aankoop van van Gaal was :? En die haalde hem omdat hij hem niet goed vond. En die liet hem 2 seizoenen spelen omdat hij niet goed genoeg was om te spelen. Van Gaal staat er natuurlijk om bekend dat hij een zo slecht mogelijk elftal opstelt, was ik vergeten. Sorry.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Danijel Pranjić

Berichtdoor Lardy » 09-05-2012 15:31

Je kan nu wel zo triest reageren. Maar dat is gewoon de waarheid. Hij had bovendien veel minder concurrentie, nu speelt hij nog wel eens op het middenveld. Maar toen voornamelijk als linksback. Alaba was toen nog jeugdspeler, Rafinha was er toen niet en hij concurreerde voornamelijk met Contento. Dat was nou niet echt een geweldige speler.

Maar goed jij vond het een goede stap en volgens jou is hij daar geslaagd. Ik denk daar anders over.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Danijel Pranjić

Berichtdoor Superfries88' » 09-05-2012 15:42

Van Gaal heeft Braafheid ook gehaald, maar die verdween vrij snel weer uit beeld. Wat dat betreft is het dus niet zo dat iedere 'eigen' aankoop ook een garantie op speeltijd krijgt. Een speler speelt omdat hij in het plaatje past, omdat hij het laat zien. Om die reden werd Pranjic opgesteld bij Bayern München. Heynckes had blijkbaar andere plannen, dat mag een trainer hebben. Toch heb ik hem dit seizoen een paar keer zien spelen en terwijl de angel uit zijn spel was gerukt liet hij toch nog goede dingen zien. Pranjic kan terugkijken op een prima periode in München en volgens mij verlaat hij de club op een positieve manier, wat niet iedereen is gegeven op dat niveau. Gefaald heeft hij er zeker niet.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Danijel Pranjić

Berichtdoor Boegyman (NL) » 09-05-2012 21:57

Superfries88' schreef:Hij probeert o.a. zijn familie in Kroatië te onderhouden, dus daarom is geld voor hem belangrijk. Hij is een broodvoetballer met positieve emotie.

Hij probeert het...met een paar ton per maand. Het is lastig maar hij doet zijn best. Anyways.....als anti-terughaler ben ik ontzettend blij dat hij in China nog wat gaat lopen ballen in de marge. Succes Danijel en we zien je waarschijnlijk nooit meer terug.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Boegyman (NL)
Wereldspeler
 
Berichten: 1332
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:05
Woonplaats: Groningen

Re: Danijel Pranjić

Berichtdoor 1983 » 09-05-2012 22:08

Hij is daar misschien niet mislukt, maar het was ondanks dat hij best nog veel gespeeld heeft (voornamelijk door blessures) wel duidelijk dat het een stapje te hoog was. Nou heb ik niet alle wedstrijden van hem gezien, maar wat in de wedstrijden die ik wel zag, moest veelal echt op zijn tenen lopen om bij het niveau aan te kunnen haken. Pranjic is (Europese) subtop, geen top.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Danijel Pranjić

Berichtdoor Superfries88' » 09-05-2012 23:01

Boegyman (NL) schreef:Hij probeert het...met een paar ton per maand. Het is lastig maar hij doet zijn best.


Probeert is misschien een onjuiste term, maar ik kan me voorstellen dat zoiets lastiger is dan het lijkt. Pranjic lijkt me geen type die maar miljoenen overboekt 'omdat het kan'. Ik denk dat hij zoiets gericht doet (iets anders dan zuinig zijn) en hoopt dat het dan goed opgepakt zal worden. Dat bedoel ik. Natuurlijk is het gebruikte bedrag al fantastisch, hij mag het gerust ook aan mij overmaken :wink:.

Ik ben persoonlijk niet tegen terughalen van spelers, zeker als het gaat om spelers van dit kaliber. Desondanks snap ik hem heel goed. Zoveel geld verdienen in korte tijd in een nieuwe cultuur: why not?
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Danijel Pranjić

Berichtdoor Boegyman (NL) » 10-05-2012 20:37

Natuurlijk mag hij zijn centen pakken in China of in de zandbak. Maar daarmee draait hij eigenhandig zijn carrière de nek om. Het zal verdomd moeilijk zijn om uit deze situatie weer in het topvoetbal te geraken. Hiermee laat hij blijken dat hij dus geen op en top sportman is die altijd voor het allerhoogste gaat. Puur en alleen voor de centen. Weer een reden dat ik hem dus niet meer terug wil zien bij Heerenveen en tegen terughalen ben.

Disclaimer: Ik maak nog steeds een uitzondering voor Alves.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Boegyman (NL)
Wereldspeler
 
Berichten: 1332
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:05
Woonplaats: Groningen

Re: Danijel Pranjić

Berichtdoor Superfries88' » 10-05-2012 21:07

Pranjic is wel een topsporter in de zin van mentaliteit, hij gaat wel tot het uiterste. Maar hij heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij een broodvoetballer is. Al in zijn tijd als Heerenveen-speler bevestigde hij dat het financiële plaatje van belang is, en dit is waarschijnlijk een bod die je nooit en te nimmer weet gaat krijgen op die leeftijd. Ik heb wel respect voor Pranjic om het doodsimpele feit dat hij er eerlijk voor uit komt, het is zijn leven en of anderen hem omschrijven als winnaar (of juist niet) zal hem een worst zijn. Hij is waarschijnlijk binnen voor de rest van zijn leven, voor velen blijft dat altijd een droom. Zelf moet ik er niet aan denken, maar iedereen moet dat lekker zelf bepalen.

Pranjic blijft één van mijn favoriete spelers aller tijden, ongeacht zijn komende keuze. Het is zijn leven en die vier seizoenen bij Heerenveen zijn voor mij voldoende om hem te blijven eren.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Danijel Pranjić

Berichtdoor Lipton » 10-05-2012 21:09

Jammer dat hij de stap nu al maakt, hij is nog maar 30. Misschien doet hij het ook wel om op zijn 33ste naar sc Heerenveen te gaan. Wie weet.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Danijel Pranjić

Berichtdoor Feanfan 1 » 10-05-2012 21:36

Boegyman (NL) schreef:Natuurlijk mag hij zijn centen pakken in China of in de zandbak. Puur en alleen voor de centen. Weer een reden dat ik hem dus niet meer terug wil zien bij Heerenveen en tegen terughalen ben.
Disclaimer: Ik maak nog steeds een uitzondering voor Alves.


Wat is het verschil tussen Pranjic en Alves ? De een vult zijn zak in China en de ander in Dubai.
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Danijel Pranjić

Berichtdoor Boegyman (NL) » 10-05-2012 22:29

Feanfan 1 schreef:Wat is het verschil tussen Pranjic en Alves ? De een vult zijn zak in China en de ander in Dubai.

Puur en alleen gevoel. De beste speler die ik ooit in een Heerenveen-shirtje heb gezien. Een held voor mij ondanks alle transfer-soaps. Hij heeft nooit het afscheid gekregen dat hij verdient. Volgens mij zou hij alleen al als pinchhitter een sensatie zijn, zoals Camataru of Pietje Keur. Sterker...in de basis zou hij nog mooi mee kunnen komen denk ik.

Pranjic heeft zijn transfer naar Bayern vooral verdiend dankzij Van Gaal die erg van hem gecharmeerd was. Hij is/was echter te licht voor de absolute top. Maar goed...met bankzitten kun je ook binnen lopen.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Boegyman (NL)
Wereldspeler
 
Berichten: 1332
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:05
Woonplaats: Groningen

Re: Danijel Pranjić

Berichtdoor Stiffie » 12-05-2012 21:22

Haha, wat een frustatie. Ik zou Alves persoonlijk ophalen uit de woestijn! Daar heb ik wel een retourtje zandbak voor over, wat een werdlspits is / was dat. Maar Pranjic was een echte clubvoetballer, mag op zijn 34e nog komen van mij.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Danijel Pranjić

Berichtdoor Flying Tilster » 12-05-2012 23:41

Boegyman (NL) schreef:Disclaimer: Ik maak nog steeds een uitzondering voor Alves.


Een "op-en-top-clubman" niet terughalen, maar een vuile rat als Alves wel?
Als er iemand is die je never nooit niet in een Heerenveen-shirt terug wilt zien is het Alves wel.

Pranjic moet je z.s.m. terughalen.. :huh:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Danijel Pranjić

Berichtdoor Boegyman (NL) » 13-05-2012 16:58

Flying Tilster schreef:Een "op-en-top-clubman" niet terughalen, maar een vuile rat als Alves wel?
Als er iemand is die je never nooit niet in een Heerenveen-shirt terug wilt zien is het Alves wel.

Pranjic moet je z.s.m. terughalen.. :huh:

Iemand die meebetaalt aan zijn eigen transfer om toch maar weg te kunnen noem ik geen clubman. Dus sowieso nooit iemand terughalen. En ik noem dan wel Alves maar die zien we toch nooit meer terug. Helaas.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Boegyman (NL)
Wereldspeler
 
Berichten: 1332
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:05
Woonplaats: Groningen

Re: Danijel Pranjić

Berichtdoor Superfries88' » 13-05-2012 22:45

Boegyman (NL) schreef:Iemand die meebetaalt aan zijn eigen transfer om toch maar weg te kunnen noem ik geen clubman.


Pranjic wilde graag voor Bayern München, simpelweg omdat die club voor hem een enorme positieverbetering was. Heerenveen wilde 7,7 miljoen euro en de Duitsers wilden die resterende zeven ton niet ophoesten. Het is door diverse partijen zo gebracht dat Pranjic heeft betaald om de transfer te realiseren, maar in de praktijk heeft Bayern dit gewoon van zijn salaris afgetrokken. Hij heeft gemiddeld per jaar dus bijna een kwart miljoen euro moeten afstaan om er drie seizoenen te mogen ballen. Nu blijft er dan nog steeds een schitterend salaris over, een veelvoud ten opzichte van zijn salaris bij Heerenveen, maar dat tekent hem wel.

Persoonlijk zal ik voor altijd en eeuwig meer gevoel hebben bij Pranjic ten opzichte van Alves. Pranjic heeft hier vier seizoenen vol gas gegeven, sloot af met een prijs en ik weet zeker dat Heerenveen bij hem een speciaal plekje heeft. Dat gevoel heb ik niet bij Alves, hem vond ik vooral een hele goede passant. Als ik zou moeten kiezen, dan had ik absoluut voor Pranjic gekozen. Al is het alleen maar omdat ik denk dat hij beter in het geheel past, een betere teamspeler.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Danijel Pranjić

Berichtdoor 1983 » 15-05-2012 11:07

Flying Tilster schreef:Een "op-en-top-clubman"

Hoezo op-en-top-clubman? Pranjic is dat ook echt niet hoor. Echte clubmensen bestaan in de vorm van voetballers al lang niet meer. Als hij een clubman was geweest dan had hij wel terug gekomen, maar ik kan hem geeneens ongelijk geven dat hij liever dit lucratieve avontuur verkiest.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Danijel Pranjić

Berichtdoor Sumzor » 15-05-2012 15:06

Paul Scholes gaat nog een jaartje door, dat is een echte clubman!
Sumzor
Selectiespeler
 
Berichten: 399
Geregistreerd op: 03-03-2011 14:32

Re: Danijel Pranjić

Berichtdoor Lardy » 15-05-2012 15:22

Sumzor schreef:Paul Scholes gaat nog een jaartje door, dat is een echte clubman!


Tsja, clubman zijn bij de absolute top is natuurlijk ook niet zo moeilijk. Als voetballer zou ik ook mij hele leven wel bij United willen spelen. Bij Heerenveen is dat toch wat moeilijker, je speelt niet in het beste land, niet op het hoogste niveau en de salarissen zijn ook stukken lager.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Danijel Pranjić

Berichtdoor Flying Tilster » 15-05-2012 23:47

Superfries1983 schreef:Hoezo op-en-top-clubman? Pranjic is dat ook echt niet hoor


Op-en-top clubman is misschien wat overdreven in die context. Maar ik wilde eigenlijk alleen maar aangeven dat als Pranjic terug zou willen je hem gelijk moet terughalen. Maar als een Alves zich weer zou aandienen, dan moet de deur hermetisch afgesloten blijven. Die moet je nooit en te nimmer weer willen terughalen..
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Danijel Pranjić

Berichtdoor Boegyman (NL) » 16-05-2012 20:06

Flying Tilster schreef:Die moet je nooit en te nimmer weer willen terughalen.

Ik krijg uitslag van een uitspraak van "Dat moeten we niet willen met zijn allen." ("Wat ik wel of niet moet willen bepaal ik zelf."). Vandaar dus toch nog even een reactie. Pranjic (of enig andere oud-speler terughalen)....nee. Zo goed vond ik hem ook niet. Redenen voor Alves toch wel kun je teruglezen in het Alves-topic. Daar heb ik hem genoeg verdedigd/opgehemeld/bewonderd. Maar het is een illusie. Hij komt toch niet meer.

Ik val in herhalingen/word vervelend. Laatste reactie dus alhier.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Boegyman (NL)
Wereldspeler
 
Berichten: 1332
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:05
Woonplaats: Groningen

Re: Danijel Pranjić

Berichtdoor Jurjenv » 21-05-2012 13:30

Superfries1983 schreef:
Flying Tilster schreef:Een "op-en-top-clubman"

Hoezo op-en-top-clubman? Pranjic is dat ook echt niet hoor. Echte clubmensen bestaan in de vorm van voetballers al lang niet meer. Als hij een clubman was geweest dan had hij wel terug gekomen, maar ik kan hem geeneens ongelijk geven dat hij liever dit lucratieve avontuur verkiest.


Er zijn er nog wel een paar, Agbonlahor van Aston Villa bijvoorbeeld en zo zijn er nog wel een paar.
Avatar gebruiker
Jurjenv
Superster
 
Berichten: 1980
Geregistreerd op: 20-08-2009 18:31

Re: Danijel Pranjić

Berichtdoor JayT » 31-05-2012 12:44

Is alweer paar weken het gerucht dat hij naar China zou gaan. Kan me voorstellen dat het een eindje reizen is, maar hij is er nog niet uit....??? Een pranjic zou hier toch niet misstaan..
No offense, but....Defense! Defense!
Avatar gebruiker
JayT
Wereldspeler
 
Berichten: 1155
Geregistreerd op: 22-06-2007 19:46

Re: Danijel Pranjić

Berichtdoor Otsje P » 15-06-2012 10:41

Zag Pranjic gisteren gedreven invallen bij Kroatië. Er is nog steeds geen definitieve bevestiging uit China gekomen.... Ergens hoop ik dat ze hier Danijel op het oog hebben als hangende linksbuiten, op het moment dat Assaidi vertrekt. In zijn laatste seizoen hier speelde hij ook vanaf de linkerflank, en dat ging toch heel aardig. 16? goals dacht ik.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Danijel Pranjić

Berichtdoor Muck » 15-06-2012 11:49

Pranjic concentreert zich nu op het EK, houdt 'China' aan het lijntje, zodat ie na onderhandelingen straks een half miljoen per jaar meer verdient.

Die hoop kun je beter 's ochtends doorspoelen. Niet laten liggen.....
Muck
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 09-07-2007 20:28
Woonplaats: Heerenveen

Re: Danijel Pranjić

Berichtdoor Currahee » 13-07-2012 16:18

Hij gaat naar sporting Portugal. Dus niet naar andere kant van de wereld.

Sporting Portugal verrast met komst transfervrije Pranjic
Vrijdag, 13 juli 2012 om 17:00
Danijel Pranjic vervolgt zijn carrière in het shirt van Sporting Portugal. De dertig jaar oude Kroaat heeft in Lissabon zijn handtekening gezet onder een driejarig contract, zo laten les Leões vrijdag officieel weten. Pranjic is transfervrij vastgelegd; zijn contract bij Bayern München liep twee weken geleden officieel ten einde.

Pranjic, die van 2005 tot 2009 nog uitkwam voor sc Heerenveen, maakt de enclave ex-Eredivisionisten in Lissabon weer wat groter. Vorig jaar zomer kocht men Stijn Schaars weg bij AZ en Ricky van Wolfswinkel bij FC Utrecht; bovendien werd Oguchi Onyewu (ex-FC Twente) transfervrij overgenomen van AC Milan. Deze zomer kwam daar Zakaria Labyad nog eens bij van PSV.
Als gezegd ligt Pranjic, die in zijn Bayern-jaren de landstitel en DFB-Pokal won en twee Champions League-finales verloor, nu drie jaar vast bij Sporting. Hij heeft een minimum afkoopsom van vijftien miljoen euro in zijn contract gekregen.


aldus voetbalzone
Avatar gebruiker
Currahee
Superster
 
Berichten: 1721
Geregistreerd op: 23-01-2005 01:17
Woonplaats: Lemmer

Re: Danijel Pranjić

Berichtdoor BakCristian » 13-07-2012 16:31

Jammer, had hem graag hier gezien als middenvelder met een linker poot.
Zal financieel wel niet haalbaar zijn geweest.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery
BakCristian
Selectiespeler
 
Berichten: 370
Geregistreerd op: 14-05-2008 22:35
Woonplaats: Eksmoardersyl

Re: Danijel Pranjić

Berichtdoor Voorstopper » 29-09-2012 15:07

Pranjic baalt van ‘Braziliaan’ en beëindigt interlandcarrière Kroatië
Vrijdag, 28 september 2012 om 15:14
Danijel Pranjic zal de vijftig interlands voor Kroatië niet gaan halen. De dertigjarige verdediger annex middenvelder van Sporting Portugal, die 45 officiële wedstrijden speelde voor zijn land, heeft bedankt als international. De reden daarvoor is bijzonder te noemen. Bondscoach Igor Stimac heeft Pranjic niet opgeroepen voor de WK-kwalificatiewedstrijden tegen Wales en Macedonië. De plaats van Pranjic wordt ingenomen door de in Brazilië geboren Sammir (speler van Dinamo Zagreb) en dat kan de ex-speler van sc Heerenveen niet hebben.

“Het was een lastige beslissing, maar dat Sammir wel bij de selectie zit en ik niet kan ik niet accepteren”, tekent persbureau Reuters op uit de mond van Pranjic. “Stimac vertelde me voor de eerste twee kwalificatiewedstrijden dat ik een rol zou spelen, maar dat is niet gebeurd. Ik heb niets persoonlijks tegen die jongen, maar ik kan dit niet accepteren.”
De dertigjarige vleugelspeler hoefde in de eerste twee wedstrijden, tegen Macedonië en België, ook al niet op te draven. Op het EK in Polen en Oekraïne speelde de ploeggenoot van Khalid Boulahrouz, Stijn Schaars en Ricky van Wolfswinkel slechts 22 minuten.


Voorlopig geen Pranjic meer bij Kroatië.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Danijel Pranjić

Berichtdoor Vrieskist » 09-11-2012 15:29

Speelt hij nog veel de laatste tijd? Hoor er niet zoveel meer over.
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Danijel Pranjić

Berichtdoor Otsje P » 09-11-2012 15:59

Vrieskist schreef:Speelt hij nog veel de laatste tijd? Hoor er niet zoveel meer over.


Geloof dat hij geblesseerd is. Aan het begin van het seizoen speelde hij wel. Nu hebben ze weer een nieuwe trainer, dus dan wordt het altijd weer afwachten wat er gebeurd.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Danijel Pranjić

Berichtdoor Makkum8 » 01-01-2013 12:01

Sporting is vrijwel blut en moet perdirect van spelers af.....Komop Veenstra en Hansma. NU HANDELEN.
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
Avatar gebruiker
Makkum8
Basisspeler
 
Berichten: 938
Geregistreerd op: 11-04-2005 22:11
Woonplaats: Makkum

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten