Filip Đuričić

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Knipecity » 10-01-2013 19:08

Jij mag twijfels hebben over mijn kennis. Heb ik ook over de meeste mensen hier.

Djuricic speelt nu vrij vanaf links, dat kan je toch ook met iemand vanaf rects doen, zo moeilijk is dat toch niet? Ideaal gezien komen de backs dan langs de zijkant op, maar dat is waarschijnlijk te kwetsbaar. Maar ik probeerde daar ook vooral te. Verklaren hoe men het met Barda in zou vullen als hij daadwerkelijk zou komen.

Dus als jij bovenstaande niet begrijpt moet ik toch aan jou gaan twijfelen.

En wat Tannane betreft, mijn twijfels hebben niet zozeer met het voetbaltechnische deel te maken, maar meer met zijn gedrag. Je wordt niet zomaar bij 3 clubs weggestuurd.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Otsje P » 11-01-2013 10:45

Knipecity schreef:Jij mag twijfels hebben over mijn kennis. Heb ik ook over de meeste mensen hier.

Djuricic speelt nu vrij vanaf links, dat kan je toch ook met iemand vanaf rects doen, zo moeilijk is dat toch niet? Ideaal gezien komen de backs dan langs de zijkant op, maar dat is waarschijnlijk te kwetsbaar. Maar ik probeerde daar ook vooral te. Verklaren hoe men het met Barda in zou vullen als hij daadwerkelijk zou komen.

Dus als jij bovenstaande niet begrijpt moet ik toch aan jou gaan twijfelen.


Wizard begreep donders goed wat je bedoelde, het punt is dat jouw tactische plan bijna niet uit te voeren is. Als je op beide flanken naar binnen trekkende spelers hebt, in een vrije rol, dan wordt het organisatorisch een ramp. Je ziet nu al dat het middenveld erg naar de linkerkant georiënteerd is bij balverlies. Filip is daar namelijk niet om met zijn man mee te gaan. Dat moet opgevangen worden. Als er nu aan de rechterkant ook niemand zou zijn om mee te verdedigen, dan wordt je middenveld volledig uit elkaar gescheurd.

Zelfs bij Barcelona zie je altijd 1 man op de flank blijven om het veld breed te houden, en het verdedigbaar te houden bij balverlies. Pedro blijft altijd op de flank, omdat er op links iemand in een vrije rol speelt. En als ze voor de verandering Alexis op rechts in een vrije rol laten spelen, dan stellen ze Tello of Pedro op links op om dezelfde redenen.

Mensen zien vaak niet hoe gedisciplineerd VLP speelt op die rechterkant. Veld breed houden en mee verdedigen. Dat moet hij ook wel, omdat het aan de andere kant niet gebeurd. Op beide flanken zo spelen is killing.

Vandaar dat ook ik aan je voetbalkennis twijfel.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Knipecity » 11-01-2013 10:53

Toch vreemd dat jullie twijfelen aan mijn kennis, terwijl er geen wet van Meden en Perzen is als het gaat hoe je het meest ideaal kan voetballen. Er is niet 1 waarheid, er zijn zoveel waarheden in het voetbal.
Hier waren heel veel mensen die het aan het begin van het seizoen onbegrijpelijk vonden dat Djuricic vanaf links moest spelen en nu speelt hij er en het lek is boven, mede door de andere (meer verdedigende) invulling van het middenveld.

Er gaan op een gegeven moment sterke geruchten dat Barda komt en duidelijk mag toch zijn dat men niet Djuricic of Finnbogasson zal slachtofferen en terug gaan naar Djuricic op 10 lijkt ook niet logisch. Ook verwacht je niet dat Barda voor de bank wordt gehaald, dus geef ik gewoon de enige mogelijke optie en dat is Barda vanaf rechts, waarbij ik vervolgens aangeef dat het dan het meest ideale is als er backs over die vleugel doorkomen, dan ben je aanvallend gezien echt dodelijk, maar verdedigend kwetsbaar.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Otsje P » 11-01-2013 11:05

Knipecity schreef:Er gaan op een gegeven moment sterke geruchten dat Barda komt en duidelijk mag toch zijn dat men niet Djuricic of Finnbogasson zal slachtofferen en terug gaan naar Djuricic op 10 lijkt ook niet logisch. Ook verwacht je niet dat Barda voor de bank wordt gehaald, dus geef ik gewoon de enige mogelijke optie en dat is Barda vanaf rechts, waarbij ik vervolgens aangeef dat het dan het meest ideale is als er backs over die vleugel doorkomen, dan ben je aanvallend gezien echt dodelijk, maar verdedigend kwetsbaar.


Je letterlijke tekst: "Twee zwervers met scorende capaciteiten rond Finnie, dodelijk!".

Heel erg dodelijk inderdaad, voor je eigen team dan welteverstaan.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Knipecity » 11-01-2013 11:17

In ons misschien wel allerbeste jaar ooit, voetbaltechnisch gezien, het laatste jaar van Verbeek, speelden we met enorm veel bewegiging rondom Sibon; Sulejmani, Bradley, Pranjic, Poulsen, volgens mij Alves ook nog tot de winter, dus zeg het maar. Maar goed, jij jouw gelijk.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Lardy » 11-01-2013 11:47

Nou dames, zijn we er al uit wie het meeste voetbalverstand heeft? Als we alles hier zo zwaar laten wegen dan wordt niemand meer serieus genomen.

Ik ben het met Knipecity eens, je kan prima met 2 vrije buitenspelers spelen. Het belangrijkste is dat er wel patronen in je spel zitten, dat de spits weet wat ze gaan doen en dat de middenvelders op de vleugels de bal wel kwijt kunnen. Het kan dus prima, als je van elkaar maar weet wat je gaat doen. Kijk Barcelona, veel positiewisselingen maar ze weten van elkaar wat ze doen.
Laatst bijgewerkt door Lardy op 11-01-2013 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Wizard » 11-01-2013 12:13

Knipecity schreef:In ons misschien wel allerbeste jaar ooit, voetbaltechnisch gezien, het laatste jaar van Verbeek, speelden we met enorm veel bewegiging rondom Sibon; Sulejmani, Bradley, Pranjic, Poulsen, volgens mij Alves ook nog tot de winter, dus zeg het maar. Maar goed, jij jouw gelijk.


Veel beweging is heel wat anders dan spelen met 2 vleugels in een vrije rol. In opbouwend balbezit stond Sulejmani altijd langs de lijn (danwel Pranjic kwam eroverheen) en speelden we in een verkapt 442 systeem. Daarnaast hadden we altijd 1-2 spelers die de centrale counter er voorturend uithielden, zodat middenvelders over de aanvallers heen konden opkomen.
In dit team is gebleken dat we met de huidige samenstelling niet kunnen spelen met 2 opkomende backs. Opkomende backs zijn noodzakelijk wanneer je speelt met 2 vleugels in een vrije rol. Je moet namelijk het veld breed trekken wanneer je in balbezit bent. Je logica en uitleg inzake de komst Barda was en is voor mij dan ook onbegrijpelijk en dan sec in het plaatje waarin SCH zich nu bevindt. De komst Barda lijkt me op dit moment dan ook totaal niet aan de orde.

Verder helemaal eens met Otsje P.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Otsje P » 11-01-2013 12:16

Knipecity schreef:In ons misschien wel allerbeste jaar ooit, voetbaltechnisch gezien, het laatste jaar van Verbeek, speelden we met enorm veel bewegiging rondom Sibon; Sulejmani, Bradley, Pranjic, Poulsen, volgens mij Alves ook nog tot de winter, dus zeg het maar. Maar goed, jij jouw gelijk.


Zeer veel beweging inderdaad. Maar wel met een 4 mans middenveld. We speelden feitelijk gewoon een 4-4-2, niet te vergelijken met hoe we nu spelen.

Edit: Zoals Wizard al zegt dus.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Knipecity » 11-01-2013 12:36

Ach je kan het allemaal maar onzin vinden, maar op het moment dat Pappa of De Ridder invalt voor VLP en volgens mij is dat al gebeurd, dan speel je dus ook al op die manier. Die mannen houden de zijlijn ook niet en trekken naar binnen.

Maar goed, einde discussie, Duricic is een topper. 8)
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Otsje P » 11-01-2013 13:05

Knipecity schreef:Ach je kan het allemaal maar onzin vinden, maar op het moment dat Pappa of De Ridder invalt voor VLP en volgens mij is dat al gebeurd, dan speel je dus ook al op die manier. Die mannen houden de zijlijn ook niet en trekken naar binnen.

Maar goed, einde discussie, Duricic is een topper. 8)


Toen Pappa inviel voor VLP, speelde Djuricic nog niet op de flank.

Maar Djuricic is een topper inderdaad.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Wizard » 11-01-2013 13:16

Knipecity schreef:Ach je kan het allemaal maar onzin vinden, maar op het moment dat Pappa of De Ridder invalt voor VLP en volgens mij is dat al gebeurd, dan speel je dus ook al op die manier. Die mannen houden de zijlijn ook niet en trekken naar binnen.

Maar goed, einde discussie, Duricic is een topper. 8)


De zijlijn niet houden en naar binnen trekken is heel wat anders dan 2 vleugelspelers die in een vrije rol spelen.

Djuricic is inderdaad met stip onze beste speler.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor RuudvanHuntelaar » 19-01-2013 22:57

http://www.feanonline.nl/item/3801/djur ... -video.htm

Duidelijk woorden van Djuricic : Maybe we don't train good , we don't work good !
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
 
Berichten: 1044
Geregistreerd op: 01-07-2012 12:20

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 21-01-2013 12:43

Hij durft de vinger in ieder geval wel op de 'zere plek' te leggen. Nu maar hopen dat wanneer hij dit in de kleedkamer of op de training zegt niet 'uitgelachen' wordt door jongens als Gouweleeuw die het allemaal niet zoveel interesseren.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Wizard » 21-01-2013 13:41

Fanatic 4-ever schreef:Hij durft de vinger in ieder geval wel op de 'zere plek' te leggen. Nu maar hopen dat wanneer hij dit in de kleedkamer of op de training zegt niet 'uitgelachen' wordt door jongens als Gouweleeuw die het allemaal niet zoveel interesseren.


Precies. Een leider is niet alleen de leider op 't veld, maar ook daarbuiten.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Hielke » 21-01-2013 14:07

Sowieso hebben we dit seizoen een elftal 'met hersens', om het wat oneerbiedig te zeggen. Relatief weinig losbandige en onhandelbare types, zeker in vergelijking met voorgaande jaren. Filip is echt een heel slimme jongen, een echte topsporter ook. Eén van de meest openhartige en (zelf)kritische Heerenveen-spelers die ik me kan herinneren. Spelers als Finnbogason, Kums, De Roon en Zomer zijn ook verstandige jongens. En Nordfeldt heeft een voor Heerenveen-begrippen ongekende intrinsieke motivatie. Het nadeel is wel dat het een hoog ideale schoonzonen-gehalte is. Dat zie je terug in de wedstrijden. Filip is met afstand de beste speler en denkt als een leider, maar is dat verbaal niet. En zo is er eigenlijk niemand die eens flink zijn mond opentrekt. Ook de trainer niet.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 21-01-2013 14:13

Ik denk trouwens dat Djuricic wel vaker zijn 'bek lostrekt', maar dat het door sommigen niet opgepakt of niet serieus genomen word. En Nordfeldt lijkt misschien een ideale schoonzoon, maar die gast spoort ook niet helemaal. Vind het bijvoorbeeld geweldig om een vijandig publiek achter zich te hebben bij uitwedstrijden dat met zaken gooit, en het lijkt hem wel een keer mooi dat uitpubliek een rookbom of fakkel in zijn doelgebied gooit. Maar dat terzijde :mrgreen:
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor vak-27 » 28-01-2013 10:41

Wordt het trouwens niet eens tijd dat Filip de kansen die hij krijgt (Heracles/PEC Zwolle) gaat benutten????? Ik hoor daar niemand over, er wordt alleen geklaagd dat de verdediging zo makkelijk de doelpunten weggeeft.
Avatar gebruiker
vak-27
Selectiespeler
 
Berichten: 284
Geregistreerd op: 11-08-2006 12:00

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Wizard » 28-01-2013 10:50

vak-27 schreef:Wordt het trouwens niet eens tijd dat Filip de kansen die hij krijgt (Heracles/PEC Zwolle) gaat benutten????? Ik hoor daar niemand over, er wordt alleen geklaagd dat de verdediging zo makkelijk de doelpunten weggeeft.


Hij creëert tenminste die kansen, hij zorgt voor het opzetten van een gevaarlijke aanval en trekt altijd 2 verdedigers mee, zodat er ruimtes ontstaan. Natuurlijk had hij een 50%-kans tegen Heracles en had die volley tegen PEC kunnen maken. Maar als we onze beste speler bij uitstek op deze halve kansen gaan veroordelen? Nee, daar doe ik niet aan mee.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Knipecity » 28-01-2013 10:50

Filip is veruit onze beste speler, vandaar een hoop krediet en terecht, maar feit is inderdaad wel, dat als hij 'gewoon' de 2-0 maakt tegen PEC, de wedstrijd is gespeeld, je wint en weer voorzichtig omhoog kan kijken. Nu blijft het 1-0, sluipt op het laatst de angst erin, komt de gelijkmaker en heb je een hoop gezeik. Dat zijn wel factoren waar je als coach niks aan kan doen. Maar je moet als coach zorgen dat je minder afhankelijk wordt van die geluksfactor door te werken met een visie.

Verbeek is een mooi voorbeeld. Bij ons werkte het zo en nu bij AZ ook weer. Bij Studio Voetbal hadden ze het mooi op een rijtje gezet. AZ verloor veel, of speelde veel gelijk, maar Verbeek gad na de wedstrijd steeds aan dat er best aardig was gespeeld en als de spelers bleven geloven in de filosofie en strijdwijze dat het rendement vanzelf wel zou komen. En dat is het hele verhaal.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor vak-27 » 28-01-2013 11:01

Wizard schreef: Maar als we onze beste speler bij uitstek op deze halve kansen gaan veroordelen? Nee, daar doe ik niet aan mee.

Begrijp me goed Wizard, ik veroordeel niemand. Vind ook dat Filip onze beste speler is, maar ik hoor alleen maar de positieve dingen over hem, vandaar dat ik deze opmerking op het forum gooide.
Avatar gebruiker
vak-27
Selectiespeler
 
Berichten: 284
Geregistreerd op: 11-08-2006 12:00

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor oldtimer » 28-01-2013 11:13

Wizard schreef:Hij creëert tenminste die kansen, hij zorgt voor het opzetten van een gevaarlijke aanval en trekt altijd 2 verdedigers mee, zodat er ruimtes ontstaan. Natuurlijk had hij een 50%-kans tegen Heracles en had die volley tegen PEC kunnen maken. Maar als we onze beste speler bij uitstek op deze halve kansen gaan veroordelen? Nee, daar doe ik niet aan mee.


Natuurlijk is hij zeker voor dit Heerenveen van een enorme waarde.
Maar het gaat wat ver om die volley tegen Zwolle een halve kans te noemen.
Wil je ze nog mooier hebben?
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Wizard » 28-01-2013 11:20

oldtimer schreef:Wil je ze nog mooier hebben?


Die kans tegen Heracles was een halve kans.
Die volley tegen PEC was een mooie mogelijkheid (maar mooier kunnen ze zeker). Echter, dan was m.i. de kans met het schot van Finnbogason in het zijnet veel groter. Alleen al wanneer hij bijvoorbeeld had afgelegd.
Ik vind het te ver gaan om Djuricic aan te spreken op die gemiste kans tegen PEC. Alleen al, omdat hij behalve die verprutste kans bijna alles goed deed. Je ziet aan alles dat bijna elke gevaarlijke aanval via hem gaat.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor oldtimer » 28-01-2013 11:28

Ben het met je eens, maar niet wat betreft die volley.
Alle ruiimte en tijd ( als hij gewild had ) om die bal ook nog eens te controleren.
De techniek daarvoor heeft hij ruimschoots.
Maar goed, misschien moet ik deze situatie nog eens terugzien.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Hielke » 28-01-2013 14:28

Leroy Fer gaat van FC Twente naar Everton. Het ligt voor de hand dat er daardoor vanuit Enschede aan Djuricic getrokken gaat worden. Ik mag toch aannemen dat de directie hem voor geen enkele prijs verkoopt. Dat is in de huidige sportieve situatie volstrekt onverantwoord.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Riverside » 28-01-2013 14:35

Dat ligt inderdaad voor de hand, ze hadden al eerder interesse in hem. Het kunnen nog weleens spannende dagen gaan worden.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Jeroen » 28-01-2013 14:44

Ik hoop dat ze Maher halen. Als Djuricic het bij ons achter de spits niet red, lukt dat bij Twente ook niet lijkt me.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Jurruh » 28-01-2013 14:53

FC Twente krijgt naar het schijnt ruim negen miljoen euro voor Fer. Dat is nogal wat. We kunnen hier alleen maar duimen, maar neem aan dat de directie niet zo gek is om je beste speler in deze tijden te kopen. Tenzij je echt een belachelijk bod krijgt, maar dan heb je het wat mij betreft al snel over een bedrag dat in de buurt van die negen miljoen komt.
Jurruh
Basisspeler
 
Berichten: 934
Geregistreerd op: 21-02-2005 20:25
Woonplaats: Groningen

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Ebiede » 28-01-2013 14:55

Ik ben voor de verkoop van Djuricic als daar tegenover 4 echte versterkingen staan.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor pes5 » 28-01-2013 14:59

Ebiede schreef:Ik ben voor de verkoop van Djuricic als daar tegenover 4 echte versterkingen staan.



En jij denkt dat Hansma in staat is om vier versterkingen te halen? :D
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor camataru » 28-01-2013 15:07

Leroy Fer was de gevaarlijkste man bij FC Twente tegen Feyenoord en die prestatie heeft de scouts van Everton over de streep getrokken. De 23-jarige middenvelder zet binnen 24 uur namelijk zijn handtekening onder een contract bij de nummer vijf van de Premier League, zo lijkt het. Everton en FC Twente hebben elkaar reeds gevonden in een transfersom voor Fer, laten the Toffees weten.

Naar verluidt gaat het om een transfersom van iets meer dan negen miljoen euro


Bam.
Voel al een transfer op de laatste dag van de transfermarkt aankomen, van Filip Đuričić naar het bier stadion in enschede.
Wij zijn Heerenveen.
Avatar gebruiker
camataru
Superster
 
Berichten: 2248
Geregistreerd op: 31-12-2002 11:46
Woonplaats: N.V.T

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten

cron