Filip Đuričić

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Hielke » 02-02-2013 11:52

Filip kan niet alleen geweldig voetballen, er zit ook een goede kop op. Heel veel spelers, zeker van zijn leeftijd, raken heel erg in de war van de interesse van grotere clubs. Die kunnen dan nog maar aan één ding denken: wegwezen en geld verdienen. Als de transfer niet doorgaan en ze moeten nog even blijven, voelt dat bijna als een taakstraf. Zo niet bij Filip. Hij geeft daar althans geen enkele blijk van. Aan niets was gisteravond te merken dat hij eigenlijk bij een andere club had willen voetballen. Aan zijn houding niet, aan zijn spel niet. Dat uitgerekend hij de wedstrijd besliste met een geniale actie, was 'het scenario', zou Henk Kok schreeuwen. We mogen ons gelukkig prijzen dat we nog een half seizoen kunnen genieten van één van de beste én meest professionele voetballers die we in de afgelopen jaren aan ons voorbij hebben zien komen.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Wolliepoly » 02-02-2013 12:10

Ik weet niet waarom, maar ik hoop toch echt niet dat Filip naar Twente gaat.
ik zie hem dan liever naar Ajax of naar het buitenland gaan.
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Wolliepoly
Wereldspeler
 
Berichten: 1109
Geregistreerd op: 26-07-2009 11:06
Woonplaats: Drachten

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor NOXX » 02-02-2013 12:14

Vind Twente ook niet bij hem passen, spelen onder Mclaren veel te behoudend. Zou beter bij Ajax of Vitesse tot zijn recht komen. Rutten speelt laatste paar wedstrijden gewoon met Reis op het middenveld en bij Ajax zou die rol van Eriksen kunnen overnemen.
NOXX
Selectiespeler
 
Berichten: 201
Geregistreerd op: 25-08-2011 16:24

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Knipecity » 02-02-2013 13:13

Degradatiespook? Daar geloof ik echt niet in. Daar is deze groep toch echt te goed voor. Ik zie ons eerder de plat offs voor Europees halen dan nacompetitie.

De begroting die deze zomer opnieuw zal teruglopen is een grotere bedreiging voor de Djuricic en Gouweleeuw miljoenen die deze zomer binnenstromen.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Flying Frisian » 13-02-2013 11:31

‘Plannen trainer Ajax spraken me niet aan’ (10/02/2013)
Komende zomer hopen diverse clubs beslag te leggen op Filip Djuricic. Ajax lijkt inmiddels uitgesloten voor de spelmaker van sc Heerenveen. De Amsterdammers blijken gesprekken te hebben gehad met Djuricic, die niet enthousiast werd.

“Ik heb met Ajax gesproken, maar de plannen van de directeur en trainer spraken me niet aan”, vertelt Djuricic aan Vecernji Novosti. Technnisch directeur Marc Overmars ontkende eerder stellig dat Ajax belangstelling had.

Daarop bevestigde Johan Hansma dat de Ajacieden wel degelijk geïnteresseerd waren. FC Twente was ook zeer gecharmeerd van de balgoochelaar, maar de Tukkers maken weinig kans meer. “Ik weet voor 99 procent zeker dat ik Nederland in de zomer ga verlaten.”

“Ik wil hier tot juni blijven en bovendien had FC Twente geen geld. Het is tijd om een stap voorwaarts te maken en hopelijk kom ik bij een topclub in een sterkere competitie terecht.”
Vecernji Novosti/Feantastisch
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Wizard » 15-02-2013 09:57

En terecht. Alleen Ajax zou op dit moment bij hem passen.
Twente heeft een sterke selectie, maar hangt teveel samen aan individuen; het is geen team meer onder die Engelsman.
Daarnaast zie ik daar dat veel sterkhouders de club komende zomer zullen verlaten.

Een goede Spaanse subtopper zou perfect bij hem passen. Engeland zou ook prima passen, maar zal waarschijnlijk (nog) te fysiek voor hem zijn. Italië is niet meer zo sterk als voorheen.

Ik blijf het zeggen. Djuricic is een geweldenaar. Iedereen zal zien tot welke fantastische dingen hij in staat is, wanneer hij de juiste (technische) mensen naast zich heeft, en de bikkelaars/balopruimers achter hem. Ben ervan overtuigd dat hij met de juiste club en uiteraard ontwikkeling hij de top aankan (midden/eind twintig).
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor dirk3 » 15-02-2013 20:00

Gefeliciteerd! Prima keuze, Benfica is een prima club om door te groeien.

http://www.vi.nl/nieuws/236085/Djuricic-tekent-contract-voor-vijf-seizoenen-bij-Benfica.htm
Laatst bijgewerkt door dirk3 op 15-02-2013 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt
dirk3
Wereldspeler
 
Berichten: 1289
Geregistreerd op: 30-08-2012 21:10

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Heerenveen rules » 15-02-2013 20:02

Benfica? Ben je niet in de war met Sulejmani?
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor mathysjorritsma » 15-02-2013 20:04

Djuricic tekent contract voor vijf seizoenen bij Benfica
15/02/2013 19:55

Filip Djuricic heeft zijn droomtransfer gekregen. De 21-jarige Servische spelbepaler verruilt SC Heerenveen na dit seizoen voor Benfica. De aanvallende middenvelder zal in Portugal een contract voor vijf seizoenen tekenen.

Met de transfer heeft de clubleiding van de Friezen de hoofdprijs afgedongen. Benfica betaalt voor Djuricic ruim zes miljoen euro, waarbij het bedrag door premies nog kan oplopen tot acht miljoen euro. De speler had na dit seizoen in het Abe Lenstra Stadion nog slechts een eenjarig contract.

Benfica meldde zich eind januari voor de eerste keer bij Heerenveen. Nadat zowel Ajax als FC Twente concrete interesse toonde, sloeg de Portugese club toe. Voor Djuricic zelf was Benfica direct de eerste keuze. De Serviër is sinds zijn jeugd fan van de club uit Lissabon.

Door de verkoop verschaft SC Heerenveen zich tevens de tijd en ruimte om een deel van het bedrag te herinvesteren in de selectie voor komend seizoen. Djuricic zal bij Benfica circa 750 duizend euro netto per jaar gaan verdienen. Dat is meer dan FC Twente hem onlangs heeft aangeboden.

Benfica heeft eveneens belangstelling voor Ajax-aanvaller Miralem Sulejmani, maar hij heeft in tegenstelling tot Djuricic nog niets getekend. Ook FC Porto is geïnteresseerd in de Ajacied. (Freek Jansen en Tom Knipping)

BRON: VI
mathysjorritsma
Basisspeler
 
Berichten: 531
Geregistreerd op: 02-04-2011 20:42

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Voorstopper » 15-02-2013 20:05

Zo, die zag ik niet aankomen. Prachtige club voor Djuricic en een mooie som duiten.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor BWdinamite » 15-02-2013 20:05

Een uitstekende deal. 6 miljoen met bonussen tot 8 miljoen is prima voor deze speler. Daarnaast een goede stap naar een subtopper in Europa. Ik wens Filip er komend seizoen alle succes!
Avatar gebruiker
BWdinamite
Selectiespeler
 
Berichten: 256
Geregistreerd op: 23-03-2009 17:03

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Flying Frisian » 15-02-2013 20:06

Djuricic tekent contract voor vijf seizoenen bij Benfica
15/02/2013 19:55

Filip Djuricic heeft zijn droomtransfer gekregen. De 21-jarige Servische spelbepaler verruilt SC Heerenveen na dit seizoen voor Benfica. De aanvallende middenvelder zal in Portugal een contract voor vijf seizoenen tekenen.

Met de transfer heeft de clubleiding van de Friezen de hoofdprijs afgedongen. Benfica betaalt voor Djuricic ruim zes miljoen euro, waarbij het bedrag door premies nog kan oplopen tot acht miljoen euro. De speler had na dit seizoen in het Abe Lenstra Stadion nog slechts een eenjarig contract.

Benfica meldde zich eind januari voor de eerste keer bij Heerenveen. Nadat zowel Ajax als FC Twente concrete interesse toonde, sloeg de Portugese club toe. Voor Djuricic zelf was Benfica direct de eerste keuze. De Serviër is sinds zijn jeugd fan van de club uit Lissabon.

Door de verkoop verschaft SC Heerenveen zich tevens de tijd en ruimte om een deel van het bedrag te herinvesteren in de selectie voor komend seizoen. Djuricic zal bij Benfica circa 750 duizend euro netto per jaar gaan verdienen. Dat is meer dan FC Twente hem onlangs heeft aangeboden.

Benfica heeft eveneens belangstelling voor Ajax-aanvaller Miralem Sulejmani, maar hij heeft in tegenstelling tot Djuricic nog niets getekend. Ook FC Porto is geïnteresseerd in de Ajacied.
VI.nl
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Heerenveen rules » 15-02-2013 20:09

Dat is een prima stap voor Djuricic. Voor een mooi bedrag naar een mooie club. Wel jammer dat het nu al rond is, dan hoeft Djuricic niet meer te spelen voor een mooi contract. En de directie kennende, gaan ze begin augustus nog eens een vervanger proberen te halen.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Hinkelpikke » 15-02-2013 20:15

Prima transfer. Goede stap voor Djuricic, mooie transfersom voor Heerenveen en we maken onze concurrenten in de eredivisie ook niet sterker. Akkoord!
Heerenveen till I die!
Avatar gebruiker
Hinkelpikke
Wereldspeler
 
Berichten: 1408
Geregistreerd op: 03-06-2009 16:50

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Lipton » 15-02-2013 20:17

Mooie handel gedaan, hij kwam voor 1,4 miljoen euro en gaat voor een mooi bedrag weg, en heeft bovendien sportief gezien nog wat toegevoegd.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Outlaw » 15-02-2013 20:18

Twente en Ajax zijn al tijden onze concurrenten niet meer...
De Grinzer bargen modderje om ‘e raak en knoarje kinne se ek
Avatar gebruiker
Outlaw
Selectiespeler
 
Berichten: 437
Geregistreerd op: 09-12-2002 20:05

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Jeroen » 15-02-2013 20:20

Tja, dit is niets minder dan de hoofdprijs. Klasse gedaan Veenstra. 8)
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor fries74 » 15-02-2013 20:20

Mooie club voor Filip, deze jongen gun ik echt een hele mooie carriere!
En gelukkig vertrekt hij niet naar Enschede of Amsterdam.
Ik hoop dat Filip ons dit seizoen nog kan behoeden voor degradatie, daarna zal ik hem blijven volgen bij Benfica.
Veenstra en Hansma oprotten!!
Avatar gebruiker
fries74
Nieuw talent
 
Berichten: 120
Geregistreerd op: 23-11-2010 23:32

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Hinkelpikke » 15-02-2013 20:21

Outlaw schreef:Twente en Ajax zijn al tijden onze concurrenten niet meer...


Dat moet je dan ook met een korreltje zout nemen. Het is aan de andere kant namelijk ook wel weer jammer dat Djuricic volgend seizoen niet meer in Nederland te bezichtigen is. Desalniettemin denk ik dat dit een prima stap is voor hem.
Heerenveen till I die!
Avatar gebruiker
Hinkelpikke
Wereldspeler
 
Berichten: 1408
Geregistreerd op: 03-06-2009 16:50

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Knipecity » 15-02-2013 20:32

Outlaw schreef:Twente en Ajax zijn al tijden onze concurrenten niet meer...

Vorig seizoen nog.... 8)
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Superfries88' » 15-02-2013 20:57

Zo'n zes miljoen euro en mogelijke premies als extraatje: dat is natuurlijk een prachtig bedrag voor één jaar. Of het positief is? Ik denk van wel. Djuricic is mans genoeg om positief af te sluiten en je kunt nu rustig beoordelen wat er zoal moet gebeuren in de zomer. Dat wil niet zeggen dat het geld binnen enkele maanden al benut moet zijn, maar nu heb je in elk geval de tijd en de ruimte om een slag te slaan. Op sportief gebied is dat ideaal. Hoe dan ook, dit is een prachtige stap voor Djuricic.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor zweed1 » 15-02-2013 21:07

Goede deal, maar ben bang dat ze het geld weer in de vele gaten op de begroting stoppen.

Snel kundige mensen aanstellen die zorgen dat in juni/juli de selectie staat. Ook denken aan nuttige transfervrije spelers.

Namen noem ik niet meer.
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor frisianbadboy » 15-02-2013 21:15

Zo'n zes miljoen euro en mogelijke premies als extraatje: dat is natuurlijk een prachtig bedrag voor één jaar. Of het positief is? Ik denk van wel. Djuricic is mans genoeg om positief af te sluiten en je kunt nu rustig beoordelen wat er zoal moet gebeuren in de zomer. Dat wil niet zeggen dat het geld binnen enkele maanden al benut moet zijn, maar nu heb je in elk geval de tijd en de ruimte om een slag te slaan. Op sportief gebied is dat ideaal. Hoe dan ook, dit is een prachtige stap voor Djuricic.


Mooi voor Djuricic. Het is hem gegund. Jammer dat we volgend seizoen geen enkele euro van de afkoopsom kunnen gebruiken om nieuwe spelers aan te trekken. Vergis u niet beste mensen. Al het geld wat binnenkomt is volgend seizoen ( en de jaren erna) nodig om de mega grote tekorten die zijn ontstaan weg te werken. Iedereen die denkt dat er van dit bedrag nieuwe spelers gehaald zullen worden zullen van een koude kermis thuis komen. Geloof mij. Alleen al de hoofdsponsor bijdrage van 2,3 miljoen euro raken we kwijt. En geloof mij dat de onderhandelingen met Univé over evt een verlenging van het sponsorschap, mede door toedoen van de onrust in de club, niet echt soepel lopen. Bovendien is daar de groep sponsoren die ruim een miljoen euro vertegenwoordigen die we gaan kwijtraken. Deze groep ontevreden sponsoren zullen zeker nog van zich laten horen in de media. Helemaal nu Riemer uit de club is gezet. Duizenden en duizenden seizoenkaarthouders die hun kaart gaan opzeggen. Van een medewerker van de club heb ik vernomen dat er nu al veel opzeggingen binnenkomen van mensen die volgend seizoen hun seizoenkaart niet meer willen hebben. In deze fase van het seizoen is dat aantal nog noooit zo hoog geweest als dit jaar. Dat zegt meer dan genoeg. En vorig seizoen zijn we al heel veel kaarthouders kwijt geraakt. Lage positie op de ranglijst (en dat zal de komende jaren echt niet beter worden) zal lijden tot een kleiner bedrag vanuit de TV gelden. Geluk is nog dat met de Murdoch deal er meer in die pot zit maar door de lage rangschikking zal heerenveen daar niet van profiteren. Bovendien is het zo dat Heerenveen nog altijd uit gewone bedrijfsvoering ruim anderhalf miljoen euro meer uitgeeft dan er binnenkomt. Al met al is die zes miljoen (als het al in één keer word betaald) volledig nodig om de tekorten te dekken die volgend seizoen ontstaan. En vaak hou je van een bedrag van zes miljoen euro maar netto 4,5 miljoen euro over. En als dat zo is is dat bedrag zelfs nog te weinig om de tekorten voor volgend seizoen weg te werken.

hoofdsponsor weg. 2,3 miljoen euro
overige ontevreden sponsoren weg. 1,5 miljoen euro
lagere tv gelden. 100 duizend euro
seizoenkaarthouders die vertrekken. 600 duizend euro
begroot tekort seizoen 2013 / 2014. 1,5 miljoen euro

Totaal tekort. 6 miljoen euro

Dit zijn realistische bedragen om rekening mee te houden.

Niet Riemer maar Veenstra maakt de club kapot.
frisianbadboy
Wereldspeler
 
Berichten: 1380
Geregistreerd op: 22-07-2008 18:11

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor SVSCH » 15-02-2013 22:13

En wat heeft Yme Kuiper dan met de club gedaan?

Veenstra per direct er uit of niet? Dan kunnen we dit bedrag vast in nieuwe spelers investeren! Als je hierdoor je seizoenkaart opzegt snap je er als supporter sws niks van want wij als supporters zijn de club en niet een passant als Veenstra.
SVSCH
Basisspeler
 
Berichten: 709
Geregistreerd op: 15-02-2013 21:31

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Erwin4ever » 15-02-2013 22:25

SVSCH schreef:Als je hierdoor je seizoenkaart opzegt snap je er als supporter sws niks van want wij als supporters zijn de club en niet een passant als Veenstra.

Zo is het!!!

Prima transfer, dat dit heel erg goed gedaan is door de directie zal zelfs voor de grootste Veenstra hater moeilijk te ontkennen zijn.
Felicitaties voor Filip en heel veel succes daar!
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor mitrita » 15-02-2013 23:10

Graag hier over Filip, voor Veenstra c.s is elders voldoende ruimte.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor paparazzi » 15-02-2013 23:39

zweed1 schreef:Goede deal, maar ben bang dat ze het geld weer in de vele gaten op de begroting stoppen.


Oftewel het ene gat vullen met het andere.
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor RuudvanHuntelaar » 15-02-2013 23:44

Prima transfer voor Filip , mooie club sluit prima aan bij zijn huidige niveau !! Opvolger al binnen in de vorm van van den Berg , kan van Basten eindelijk van den Berg, de Roon, Kums en Marecek tegelijkertijd laten spelen. :wink:
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
 
Berichten: 1044
Geregistreerd op: 01-07-2012 12:20

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor fries74 » 15-02-2013 23:59

RuudvanHuntelaar schreef: kan van Basten eindelijk van den Berg, de Roon, Kums en Marecek tegelijkertijd laten spelen. :wink:


Op zijn Italiaans met net wat minder kwaliteit. Maar Heerenveen is om hemzelf te ontwikkelen als trainer, en daar past een defensieve stijl bij als je uiteindelijk in Italie wilt eindigen. Wij zijn het proefkonijn van Marco.

On topic:
Wat zal die Filip blij zijn dat hij eindelijk wat gelijkwaardigere spelers om hem heen gaat krijgen, ik denk ook dat hij straks heel snel grote stappen nog gaat maken bij Benfica. Hij is echt goed.
Veenstra en Hansma oprotten!!
Avatar gebruiker
fries74
Nieuw talent
 
Berichten: 120
Geregistreerd op: 23-11-2010 23:32

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor pes5 » 16-02-2013 03:40

RuudvanHuntelaar schreef:Prima transfer voor Filip , mooie club sluit prima aan bij zijn huidige niveau !! Opvolger al binnen in de vorm van van den Berg , kan van Basten eindelijk van den Berg, de Roon, Kums en Marecek tegelijkertijd laten spelen. :wink:



Er is hier iemand van dit forum gestuurd omdat hij zijn pijlen in elke post op één persoon richtte.... Vind jij het werkelijk nodig om in elk topic op Van Basten af te geven? Je posts zijn niet alleen zonder inhoud en eenzijdig, ze zorgen ook nog voor een strontvervelde wending en zijn offtopic....
BAH!
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten