Zo'n zes miljoen euro en mogelijke premies als extraatje: dat is natuurlijk een prachtig bedrag voor één jaar. Of het positief is? Ik denk van wel. Djuricic is mans genoeg om positief af te sluiten en je kunt nu rustig beoordelen wat er zoal moet gebeuren in de zomer. Dat wil niet zeggen dat het geld binnen enkele maanden al benut moet zijn, maar nu heb je in elk geval de tijd en de ruimte om een slag te slaan. Op sportief gebied is dat ideaal. Hoe dan ook, dit is een prachtige stap voor Djuricic.
Mooi voor Djuricic. Het is hem gegund. Jammer dat we volgend seizoen geen enkele euro van de afkoopsom kunnen gebruiken om nieuwe spelers aan te trekken. Vergis u niet beste mensen. Al het geld wat binnenkomt is volgend seizoen ( en de jaren erna) nodig om de mega grote tekorten die zijn ontstaan weg te werken. Iedereen die denkt dat er van dit bedrag nieuwe spelers gehaald zullen worden zullen van een koude kermis thuis komen. Geloof mij. Alleen al de hoofdsponsor bijdrage van 2,3 miljoen euro raken we kwijt. En geloof mij dat de onderhandelingen met Univé over evt een verlenging van het sponsorschap, mede door toedoen van de onrust in de club, niet echt soepel lopen. Bovendien is daar de groep sponsoren die ruim een miljoen euro vertegenwoordigen die we gaan kwijtraken. Deze groep ontevreden sponsoren zullen zeker nog van zich laten horen in de media. Helemaal nu Riemer uit de club is gezet. Duizenden en duizenden seizoenkaarthouders die hun kaart gaan opzeggen. Van een medewerker van de club heb ik vernomen dat er nu al veel opzeggingen binnenkomen van mensen die volgend seizoen hun seizoenkaart niet meer willen hebben. In deze fase van het seizoen is dat aantal nog noooit zo hoog geweest als dit jaar. Dat zegt meer dan genoeg. En vorig seizoen zijn we al heel veel kaarthouders kwijt geraakt. Lage positie op de ranglijst (en dat zal de komende jaren echt niet beter worden) zal lijden tot een kleiner bedrag vanuit de TV gelden. Geluk is nog dat met de Murdoch deal er meer in die pot zit maar door de lage rangschikking zal heerenveen daar niet van profiteren. Bovendien is het zo dat Heerenveen nog altijd uit gewone bedrijfsvoering ruim anderhalf miljoen euro meer uitgeeft dan er binnenkomt. Al met al is die zes miljoen (als het al in één keer word betaald) volledig nodig om de tekorten te dekken die volgend seizoen ontstaan. En vaak hou je van een bedrag van zes miljoen euro maar netto 4,5 miljoen euro over. En als dat zo is is dat bedrag zelfs nog te weinig om de tekorten voor volgend seizoen weg te werken.
hoofdsponsor weg. 2,3 miljoen euro
overige ontevreden sponsoren weg. 1,5 miljoen euro
lagere tv gelden. 100 duizend euro
seizoenkaarthouders die vertrekken. 600 duizend euro
begroot tekort seizoen 2013 / 2014. 1,5 miljoen euro
Totaal tekort. 6 miljoen euro
Dit zijn realistische bedragen om rekening mee te houden.
Niet Riemer maar Veenstra maakt de club kapot.