Technische en medische staf

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Technische en medische staf

Berichtdoor Random » 02-02-2011 13:18

Ik dacht eigenlijk dat we al zo'n topic hadden, maar ik kan het nergens meer vinden. Ik zou ook niet weten waar ik dit anders moest plaatsen.

Gall vindt nieuwe assistent in Heerenveen

Maarten de Jong gaat trainer Joop Gall assisteren bij BV Veendam. De 48-jarige oud-voetballer blijft tevens werkzaam voor sc Heerenveen, dat zijn uitstapje naar de provinciegenoot woensdag bekendmaakte.

De Jong zal Gall twee dagen per week bijstaan. Hij blijft voor Heerenveen voetbalclinics verzorgen. Veendam moest op zoek naar een nieuwe assistent nadat Harris Huizingh afgelopen jaar besloot voor een loopbaan bij de politie te kiezen.

Naast de komst van De Jong voegde Veendam ook een nieuwe speler aan de selectie toe. Alex Marello mag zich tot het einde van het seizoen speler van BV Veendam noemen.

De 22-jarige middenvelder is afkomstig uit Canada en liet tijdens het trainingskamp van de Groningers in Turkije een goede indruk achter. De club besloot hem vast te leggen tot het einde van het seizoen. Wanneer hij bevalt komt hij in aanmerking voor een nieuwe verbintenis.

Bron: Voetbalprimeur
Random
Nieuw talent
 
Berichten: 77
Geregistreerd op: 09-05-2008 09:15

Re: Technische Staf

Berichtdoor Baggerraartje » 11-04-2012 06:48

http://www.feanfan.nl/nl/Nieuws/-Mister-HeerenveenDe-Jong-vertrekt-bij-Heerenveen.html


Jammer weer een clubicoon die moet vertrekken...
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Technische Staf

Berichtdoor Calimero » 11-04-2013 14:46

Trainer Jan de Jonge is met sc Heerenveen een verlenging van zijn contract voor twee jaar overeengekomen. De Jonge blijft trainer van het beloftenelftal, dat nu erg succesvol is. In de beloftencompetitie is het team van sc Heerenveen koploper en ligt op titelkoers.

Ook jeugdtrainer Johnny Jansen heeft zijn contract met twee jaar verlengd. Jansen blijft trainer van de A-junioren, waarin veel talenten zich dit seizoen sterk hebben ontwikkeld en waarvan een aantal zal doorstromen naar de beloften. Ook komend seizoen zal de A-junioren een zeer talentvolle groep kennen met veel jeugdinternationals.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Technische Staf

Berichtdoor Grimo » 14-04-2013 23:12

Opmerkelijk.

In de rust komt Harmen Kuperus, ala Frans Hoek, Maracek en Zomer instrueren. Daarna gaat hij naar binnen en komt Tieme Klompe naar buiten om beide spelers te instrueren en nadat Klompe weer naar binnen is komt Kuperus weer het veld op om ze te instrueren. Dit lijkt mij geen taak van een keeperstrainer.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Technische Staf

Berichtdoor Otsje P » 15-04-2013 08:36

Grimo schreef:Opmerkelijk.
Dit lijkt mij geen taak van een keeperstrainer.


Wel als dit de instructies over het verdedigen van de standaardsituaties betreft. Die zitten namelijk in zijn takenpakket.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Technische Staf

Berichtdoor Grimo » 15-04-2013 09:13

Neem aan dat Klompe ook weet hoe om te gaan met standaardsituaties.

Zag er iig enorm ongeorganiseerd uit. Kuperus die tot twee keer toe naar binnen gaat en twee keer weer naar buiten terwijl Klompe dit ook deed.

Zag van der Sleen dit nooit doen.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Technische Staf

Berichtdoor Otsje P » 15-04-2013 09:21

Grimo schreef:Neem aan dat Klompe ook weet hoe om te gaan met standaardsituaties.

Zag er iig enorm ongeorganiseerd uit. Kuperus die tot twee keer toe naar binnen gaat en twee keer weer naar buiten terwijl Klompe dit ook deed.

Zag van der Sleen dit nooit doen.


Dat zal Klompe ook wel kunnen. Maar Kuperus zal alle afspraken op papier hebben. Jan dekt Klaas, Douwe vangt Evert op, Fred staat bij de 2e paal enz.

van der Sleen deed dit wel degelijk altijd. Klompe zal de instructies over de normale organisatie hebben gedaan, en Kuperus zal de standaardsituaties door hebben genomen. Normaalste zaak van de wereld.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Technische Staf

Berichtdoor Calimero » 19-04-2013 09:09

Eddy Elzinga (looptrainer) laat weten dat zijn contract bij sc Heerenveen niet wordt verlengd. Nu weet ik niet precies wat zijn taak is, maar zal hier dan een vervanger voor komen of is deze klus intern op te lossen?
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Technische Staf

Berichtdoor Flamingo » 21-04-2013 21:14

Is intern op te lossen. Maar het zou kunnen dat ze een ander er voor nemen. Hij was ook maar een seizoen in dienst dus zo moeilijk te vervangen is hij niet.
Flamingo
Selectiespeler
 
Berichten: 370
Geregistreerd op: 12-11-2008 10:28

Re: Technische Staf

Berichtdoor Calimero » 22-04-2013 09:04

Flamingo schreef:Is intern op te lossen. Maar het zou kunnen dat ze een ander er voor nemen. Hij was ook maar een seizoen in dienst dus zo moeilijk te vervangen is hij niet.

Blijkbaar is dat niet zo goed bevallen. Weet je verder ook wat zijn taken zijn/waren?
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Marco van Basten

Berichtdoor john2p » 15-08-2013 19:10

Ik plaats een interview van de kracht/conditietrainer maar even hier onder Marco van Basten, omdat ik geen betere plek vond:
http://www.sc-heerenveen.nl/nieuws/kenn ... siemons/10

Dit om de opmerkingen van Gouweleeuw in een ander perspectief te plaatsen. D.w.z. het is natuurlijk lastig te beoordelen a.h.v. een korte interview, maar ik word toch wel in mijn vermoedens bevestigd, dat Gouweleeuw niet geheel het juiste beeld heeft verteld. Het zou best kunnen dat er bij Heerenveen minder met halters wordt gewerkt als bij AZ. Maar zoals in bovenstaand interview m.i. duidelijk wordt, is dat er bij Heerenveen niet zomaar en vrijblijvend krachttraining wordt gedaan. Er is wel degelijk een visie met een gevarieerd op voetbalgerichte krachttraining.

En als je in ieder geval de eerste twee wedstrijden in ogenschouw neemt, dan zit het met de fitheid en de kracht van het team wel goed.
john2p
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 17-07-2013 08:54
Woonplaats: Kleve (Duitsland)

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor TORCIDA » 16-08-2013 08:26

Tja maar Gertjan Verbeek is ook met zijn trainingen zeer fysiek ingesteld, ook bij Feijenoord kwam er binnen no time een krachthonk. Dus tis ook appels met peren vergelijken door Gouweleeuw
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Superfries88' » 16-08-2013 09:13

Het is makkelijk om steeds Gouweleeuw te benoemen, maar in de praktijk zijn er toch echt drie spelers geweest die zo'n verhaal hadden. Ook Djuricic en De Roon hebben kritische geluiden geuit over de trainingsarbeid van vorig seizoen. Daar zat qua tijd ook nog eens een flink gat tussen, dus het is niet zo dat het op emotie gebaseerd lijkt te zijn. Daar moet wel een kern van waarheid inzitten.

Het punt is echter: dat was vorig seizoen. Siemons is er pas dit seizoen bijgehaald en dit seizoen is de arbeid op het eerste oog een stuk beter op orde gebracht. De selectie oogt ook beduidend scherper dan een jaar geleden op hetzelfde moment.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Gekko » 16-08-2013 09:15

Goeie gedreven jonge vent, die conditietrainer. Aanwinst.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor john2p » 16-08-2013 09:40

Superfries88' schreef:Het is makkelijk om steeds Gouweleeuw te benoemen, maar in de praktijk zijn er toch echt drie spelers geweest die zo'n verhaal hadden. Ook Djuricic en De Roon hebben kritische geluiden geuit over de trainingsarbeid van vorig seizoen. Daar zat qua tijd ook nog eens een flink gat tussen, dus het is niet zo dat het op emotie gebaseerd lijkt te zijn. Daar moet wel een kern van waarheid inzitten.

Het punt is echter: dat was vorig seizoen. Siemons is er pas dit seizoen bijgehaald en dit seizoen is de arbeid op het eerste oog een stuk beter op orde gebracht. De selectie oogt ook beduidend scherper dan een jaar geleden op hetzelfde moment.



Ok kan een eind meekomen met je verhaal. Desalniettemin blijf ik Gouweleeuw een enorme zeikerd vinden :wink:
john2p
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 17-07-2013 08:54
Woonplaats: Kleve (Duitsland)

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Feanfan 1 » 18-12-2013 22:43

Nordfeldt had met keeperstrainer Van der Sleen wat spelers doorgenomen in welke hoek zij de penalties nemen.
Ik weet niet welke spelers vd Sleen gezien heeft, maar Nordfeldt ging telkens de andere hoek in (of Nordfeldt heeft niet goed geluisterd)
Ik twijfel al langer aan vd Sleen, die niet hoger gekeept heeft als NEC en Eindhoven, wordt het niet eens tijd voor wat anders ?
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Grimo » 19-12-2013 10:29

Een van de twee materiaal mannen, Bram van Kruistum is naar wat ik begrepen heb niet meer aktief in zijn functie.
Onlangs heeft Herman van Dijk hem namens de selectie moeten meedelen dat ze het niet zagen zitten om met hem op trainingskamp in Portugal te gaan. Er zal wel het een of ander voorgevallen zijn dan lijkt me.

De selectie heeft aangegeven dat ze het niet zagen zitten om hem om hun heen te hebben in Portugal.
Laatst bijgewerkt door Grimo op 19-12-2013 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Gekko » 19-12-2013 11:09

Lijkt me niet namens de selectie, die zal daar niet over beslissen.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Grimo » 19-12-2013 11:48

De selectie heeft aangegeven aan de staf dat ze het niet zagen zitten dat ze hem om hun heen hadden in Portugal. Er zijn twee materiaalmannen, 1 voor de uitwedstrijden en 1 voor de thuiswedstrijden. Beide op vrijwillige basis.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Gekko » 19-12-2013 12:24

Bram is wel een mannetje, een praatjesmaker. Wat wij Friezen 'een echte Amsterdammer' noemen.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Grimo » 19-12-2013 12:26

Gekko schreef:Bram is wel een mannetje, een praatjesmaker. Wat wij Friezen 'een echte Amsterdammer' noemen.


Inderdaad,hij mag zich vaak iets te graag profileren of iets te interessant doen.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Fanatismo » 19-12-2013 13:04

Bram gaat altijd met Hans Moesman, als materiaalman mee naar de uitwedstrijden, bij Zwolle-uit, was ie al niet mee,
vond ik al opvallend!
Fanatismo
Selectiespeler
 
Berichten: 443
Geregistreerd op: 03-10-2013 09:33

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Hielke » 20-12-2013 12:37

Zijn moment of fame heeft Bram gehad: op het hoogtepunt van de Veenstra-crisis pontificaal op de Heerenveen-site met twee opgestoken duimen melden dat de nieuwe ballen goed bevallen. Gelukkig hebben we Hans Moesman nog, ook uit het westen van het land, maar wél een echte clubman!
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor BK2007 » 23-02-2014 16:40

Zal de club het contract met Herder ook verlengen, want dat liep af meende ik ?
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Lardy » 28-03-2014 17:25

sc Heerenveen neemt afscheid van de volgende spelers met een aflopend contract, te weten Brian Vandenbussche, Chiel Kramer, Ramon Zomer, Anthony Lurling en Samir Fazli en Stefano Marzo.

Met Arnold Kruiswijk, Chris Kum en Rajiv van La Parra wordt later gesproken over een nieuw contract bij sc Heerenveen.

Eerder deze week zijn de opties in de overeenkomsten van Hakim Ziyech en Doke Schmidt al gelicht, zodat zij komend seizoen ook voor sc Heerenveen kunnen uitkomen.

De huurlingen Mitchell Dijks (Ajax), Joeri de Kamps (Ajax) en Uche Nwofor (VVV-Venlo) keren terug naar hun clubs.

Tevens neemt sc Heerenveen afscheid van de trainers Henk Herder, Marco Roelofsen en keeperstrainer Albert van der Sleen. Hun aflopende contracten worden niet verlengd.


Lijkt mij een prima zaak.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Duo Maxwell » 28-03-2014 17:28

Goede zaak idd, een frisse staf lijkt me niet verkeerd. Johnny Jansen en Tieme Klompe zullen wel de vaste assistenten worden denk ik.
Duo Maxwell
Basisspeler
 
Berichten: 512
Geregistreerd op: 18-05-2008 20:19

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Hinkelpikke » 28-03-2014 17:30

Heerlijk. Ruimt lekker op zo. Wat een middelmaat.
Heerenveen till I die!
Avatar gebruiker
Hinkelpikke
Wereldspeler
 
Berichten: 1408
Geregistreerd op: 03-06-2009 16:50

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Ebiede » 28-03-2014 17:40

Vooral vd Sleen heeft bewezen geen enkele keeper beter te maken, terecht dat hij moet vertrekken.
Wat mij betreft vdb houden als derde keeper/ keeperstrainer.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor frisianbadboy » 28-03-2014 18:11

Tevens neemt sc Heerenveen afscheid van de trainers Henk Herder, Marco Roelofsen en keeperstrainer Albert van der Sleen. Hun aflopende contracten worden niet verlengd.


Uitstekend nieuws. Geen van de drie trainers heeft, als het aankomt op spelers beter maken en voetbalvisie, daadwerkelijk iets toegevoegd aan SC Heerenveen. Al jaren heb ik hier onze keeperstrainer bekritiseerd. In mijn ogen is deze man één van de oorzaken dat geen van onze keepers echt beter wordt. Van der Sleen is een sympathieke man maar als keeperstrainer in mijn optiek ongeschikt. Henk Herder laat al jaren als assistent niks zien en heeft als assistent onder verschillende trainers niks toegevoegd en iets positief bijgedragen. Met onder zijn verantwoordelijkheid was het spel, in de tijden dat hij assistent bij het eerste elftal was, niet op aan te gluren. Bovendien ligt hij bij spelers niet al te goed.

Alle drie zijn absoluut misbaar. Deze stap van onze directie getuigt in elk geval van visie. Weg met de middelmaat zoals iemand voor mij al zei.
frisianbadboy
Wereldspeler
 
Berichten: 1380
Geregistreerd op: 22-07-2008 18:11

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor BK2007 » 28-03-2014 18:33

Dus ook vergaand schoon schip in de Technische Staf. Daarbij komt het wel goed uit dat de contracten afliepen :wink:

Dit lijkt erop dat Tieme Klompe nu de eerste assistent wordt en waarschijnlijk ook de enige ?
Ik vond het al zo'n onzin al die assistenten erbij op de bank.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Volgende

Keer terug naar Spelers & staf

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten