Filip Đuričić

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Wizard » 20-02-2013 09:55

Sluit me aan bij de positieve reacties omtrent de transfer van Djuricic.
Benfica is echt een prachtige club, welke ik regelmatig heb bezocht. Heb er zelfs een keer mogen spelen :)
Een fantastisch stadion (dicht op het veld), fanatieke aanhang en regelmatig Champions League. Voorin en op het middenveld veel creativiteit, iets waar Djuricic perfect tussen past. Dit is voor hem de ideale stap en naar mijn mening een veel slimmere stap dan naar Twente of Ajax. De top en subtop Portugese competitie is momenteel erg sterk en de sterkte vd competitie wordt vaak onderschat, maar komt na mijn mening zeker vlak na (Engeland), Duitsland en Spanje.
Wizard
Beheerder

Berichtdoor mitrita » 23-02-2013 12:11

LC
Filip Djuricic, de Servische stilist van SC Heerenveen, is er nog allerminst zeker van dat hij volgend seizoen bij Benfica
voetbalt. ,,Ik heb persoonlijk niet met de club gesproken”, zegt Djuricic. ,,En dat lijkt me toch vrij cruciaal.” De grootste club van Portugal heeft €6 miljoen over voor Djuricic. Dat bedrag kan oplopen tot €8 miljoen als Benfica bijvoorbeeld kampioen wordt of als de beste voetballer van Heerenveen straks een bepaald aantal doelpunten maakt in de Portugese competitie.
Djuricic: ,,Benfica is een fantastische club met een mooie geschiedenis en een schitterend stadion. In Portugal is het de club die met afstand de meeste uitstraling heeft. Als ik er na de zomer speel, dan zou dat fantastisch zijn. Maar het is niet rond. Bovendien zullen er straks meer clubs belangstelling voor me hebben. Ik probeer er niet aan te denken en focus me op Heerenveen.”
mitrita
Superster

Berichtdoor Elvs » 23-02-2013 14:28

Volgend jaar Benfica maar even supporteren dan :)
Ik wilde iets zinnigs zeggen maar dat lukte niet.
Elvs
Bankzitter

Berichtdoor casper » 24-02-2013 00:15

Is veel met zichzelf bezig,loopt zich regelmatig vast en meeverdedigen?
De 1-1 van Twente valt doordat hij Rosales laat lopen en die alle tijd krijgt om de voorzet te geven waaruit de goal valt
casper
Selectiespeler

Berichtdoor Joepie » 24-02-2013 18:09

Normaal ben ik wel fan van Filip Djuricic, maar hij is momenteel zeker niet de beste teamspeler.
Probeert alles te veel alleen en als het misgaat (wat momenteel nogal vaak gebeurd) moeten zijn medespelers het oplossen.
en toch mis ik Breuer
Joepie
Nieuw talent

Berichtdoor Otsje P » 25-02-2013 11:03

casper schreef:Is veel met zichzelf bezig,loopt zich regelmatig vast en meeverdedigen?
De 1-1 van Twente valt doordat hij Rosales laat lopen en die alle tijd krijgt om de voorzet te geven waaruit de goal valt

Dat zal echt wel ingecalculeerd zijn. Ik ben er van overtuigd dat Filip niet elke keer mee terug hoefde en dat Marecek en Raitala verantwoordelijk waren voor het opvangen van Rosales. Anders zou Filip de hele pot achter Rosales aan moeten lopen en daarmee zou je alle dreiging uit de Heerenveense counter halen. Immers, als Filip op de eigen helft is bij Rosales, kan je hem niet in de diepte lanceren.

Filip verwijten dat hij niet mee verdedigde is gewoon niet eerlijk, omdat dit gewoon een tactische keuze was.
Otsje P
Superster

Berichtdoor forca hveen » 10-03-2013 16:26

Gister mij weer enorm lopen ergeren aan de instelling van deze speler....
forca hveen
Superster

Berichtdoor rust » 10-03-2013 16:49

forca hveen schreef:Gister mij weer enorm lopen ergeren aan de instelling van deze speler....

Viel mee toch? Verbaasde me nog over die sprint van eigen helft met van la parra mee. Terwijl je eigenlijk al weet dat je de bal toch niet van hem krijgt. En inderdaad een slappe pisbal zoals alleen la parra dat kan, was het resultaat.
rust
Basisspeler

Berichtdoor Erwin4ever » 10-03-2013 16:54

Was ook in mijn ogen toch wel degene die er ( enigszins ) negatief uit sprong. Waar iedereen zich het snot voor ogen werkte, deed Filip dit alleen bij aanvallen. Maar ook aan de bal hield het niet echt over.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Erwin4ever
Superster

Berichtdoor Otsje P » 11-03-2013 12:10

Eigenlijk is het positief dat, terwijl je beste speler zijn zwakste wedstrijd van de 2e seizoenshelft speelt, je toch een uitstekende zege boekt. Ondanks zijn niet geweldige spel, zet hij El Ghannasy wel met een weergaloze steekbal met links, vrij voor de keeper.
Otsje P
Superster

Berichtdoor Erwin4ever » 12-03-2013 21:14

Otsje P schreef:Eigenlijk is het positief dat, terwijl je beste speler zijn zwakste wedstrijd van de 2e seizoenshelft speelt, je toch een uitstekende zege boekt. Ondanks zijn niet geweldige spel, zet hij El Ghannasy wel met een weergaloze steekbal met links, vrij voor de keeper.

Dat was inderdaad een super bal!!
En ik vond dit niet zijn slechtste wedstrijd na de winterstop, hij lijkt het allemaal niet zo belangrijk meer te vinden nu hij zijn transfer heeft.
Erwin4ever
Superster

Berichtdoor oldtimer » 12-03-2013 23:51

Otsje P schreef:Eigenlijk is het positief dat, terwijl je beste speler zijn zwakste wedstrijd van de 2e seizoenshelft speelt, je toch een uitstekende zege boekt. Ondanks zijn niet geweldige spel, zet hij El Ghannasy wel met een weergaloze steekbal met links, vrij voor de keeper.

Mooie bal inderdaad, maar in feite zette EGh. zichzelf vrij voor de keeper door nog een verdediger uit te spelen.
Dit even voor de volledigheid.
oldtimer
Superster

Berichtdoor Flying Tilster » 13-03-2013 01:11

Otsje P schreef:Eigenlijk is het positief dat, terwijl je beste speler zijn zwakste wedstrijd van de 2e seizoenshelft speelt, je toch een uitstekende zege boekt.

Moet wel zeggen dat hij er conditioneel vrij snel in de 2 helft er al behoorlijk doorheen zat.
Hoe kan dat? Een Marten de Roon vloog zowat 90 minuten over het veld.... Dus aan de trainingsintensiteit lijkt het niet te kunnen liggen.

Ik vind Filip na de winterstop trouwens helemaal nog niet zo sterk spelen. Ook tegen PSV niet.
Daartegenover staat weer dat hij 2x de bal van Rajiv moet krijgen, maar dat egoïstische ventje is alleen met zichzelf bezig.
Dan had Filip geheid 1x gescoord en waren onze kritieken wellicht iets anders geweest, maar ik vind dat hij conditioneel zwak is.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Flying Tilster
Superster

Berichtdoor Neymar » 13-03-2013 08:42

Flying Tilster schreef:
Otsje P schreef:Eigenlijk is het positief dat, terwijl je beste speler zijn zwakste wedstrijd van de 2e seizoenshelft speelt, je toch een uitstekende zege boekt.

Moet wel zeggen dat hij er conditioneel vrij snel in de 2 helft er al behoorlijk doorheen zat.
Hoe kan dat? Een Marten de Roon vloog zowat 90 minuten over het veld.... Dus aan de trainingsintensiteit lijkt het niet te kunnen liggen.

Ik vind Filip na de winterstop trouwens helemaal nog niet zo sterk spelen. Ook tegen PSV niet.
Daartegenover staat weer dat hij 2x de bal van Rajiv moet krijgen, maar dat egoïstische ventje is alleen met zichzelf bezig.
Dan had Filip geheid 1x gescoord en waren onze kritieken wellicht iets anders geweest, maar ik vind dat hij conditioneel zwak is.

Hij heeft een dipje inderdaad. Misschien zit hij met z'n hoofd al bij een andere club? Maar hij lijkt me daar te professioneel voor.
Neymar
Superster

Berichtdoor RuudvanHuntelaar » 16-03-2013 20:58

FANTASTISCHE 2e helft van Filip , en zeker de laatste 20 minuten echt zitten genieten van deze jongen !! Als hij het op zijn heupen heeft is hij simpelweg ongrijpbaar.
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler

Berichtdoor Bubbe » 16-03-2013 21:04

Djuricic wil zich te graag bewijzen, wil te veel alleen doen. Laatste kwartier is geniaal, daarvoor ronduit waar-de-loos. Maar rendement is alles!

Juist vandaag zie je trouwens het verschil tussen VLP en Djuricic. VLP zou met hetzelfde rendement afgeslacht worden op dit forum.
Bubbe
Beheerder

Berichtdoor forca hveen » 16-03-2013 21:10

Bubbe schreef:Djuricic wil zich te graag bewijzen, wil te veel alleen doen. Laatste kwartier is geniaal, daarvoor ronduit waar-de-loos. Maar rendement is alles!

Juist vandaag zie je trouwens het verschil tussen VLP en Djuricic. VLP zou met hetzelfde rendement afgeslacht worden op dit forum.

En in het ALS zou VLP dan inderdaad ook nog gewoon uitgefloten worden......
Maar blij dat djuricic toch nog de spirit vond in de 2e helft :-)
forca hveen
Superster

Berichtdoor thestreets » 16-03-2013 21:11

Wat een onzin!
Briljante wedstrijd.
Habemus san Marco!
thestreets
Selectiespeler

Berichtdoor Frisian Viking » 16-03-2013 21:20

thestreets schreef:Wat een onzin!
Briljante wedstrijd.

Briljante tien minuten. Daarbuiten was het net als de afgelopen weken helemaal niks. Waarom laat hij dit niveau niet vaker zien?
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Frisian Viking
Superster

Berichtdoor Disco Pablo » 16-03-2013 21:24

Die van Eijden zal ook niet meer slapen vannacht, mooie panna vlak voor de 1-3!
Disco Pablo
Bankzitter

Berichtdoor Otsje P » 16-03-2013 21:25

Bubbe schreef:Laatste kwartier is geniaal, daarvoor ronduit waar-de-loos.

Vind dat je behoorlijk overdrijft hoor. Filip had de 0-1 natuurlijk al vroeg moeten maken, dat was matig afgerond. Maar verder probeerde hij als 1 van de weinigen te voetballen. Er zat immers helemaal geen lijn in, in de eerste helft. Maar ondertussen zet hij wel Finn weer volledig vrij voor de goal. Bovendien werd Filip minimaal 7x onbehoorlijk tegen de grond gewerkt.

Er mislukten beslist teveel acties in de eerste 65 minuten, maar toch bleef hij gevaarlijk. Om dan vervolgens de wedstrijd zo naar zich toe te trekken.

En de mensen die Filip met VLP vergelijken die moeten zich na laten kijken. VLP is niet goed genoeg voor de subtop eredivisie, en zal dat waarschijnlijk ook nooit worden. Filip behoort nu al tot de beste spelers in de eredivisie, en zal een fantastische carrière tegemoet gaan. VLP mag zijn schoenen nog niet poetsen.
Otsje P
Superster

Berichtdoor Bubbe » 16-03-2013 21:37

Otsje P schreef:
En de mensen die Filip met VLP vergelijken die moeten zich na laten kijken. VLP is niet goed genoeg voor de subtop eredivisie, en zal dat waarschijnlijk ook nooit worden. Filip behoort nu al tot de beste spelers in de eredivisie, en zal een fantastische carrière tegemoet gaan. VLP mag zijn schoenen nog niet poetsen.

Nouja die vergelijking is niet zo zeer op basis van kwaliteit. Dat Djuricic meer talent heeft op dit gebied is wel duidelijk.
Maar ik vind het erg jammer dat VLP zo weinig steun krijgt, hij heeft namelijk ook veel goede momenten gehad dit seizoen (en het seizoen hiervoor als invaller).
Bubbe
Beheerder

Berichtdoor Heerenveen rules » 16-03-2013 21:43

Eerste uur was hij dramatisch en nonchalant, maar verder geniaal. Buiten die eerste briljante goal en mooie tweede deed hij nog een paar hele mooie dingen. Hij is gewoon met afstand de beste speler van de groep en nu heeft hij het weer laten zien.
Heerenveen rules
Superster

Berichtdoor Flying Tilster » 17-03-2013 01:32

Bubbe schreef:Maar ik vind het erg jammer dat VLP zo weinig steun krijgt, hij heeft namelijk ook veel goede momenten gehad dit seizoen (en het seizoen hiervoor als invaller).

VLP heeft het puur aan zichzelf te wijten dat hij die steun niet (meer) krijgt.
Veel goede momenten?? Op de vingers van 2 handen zijn ze makkelijk te tellen.

Djuricic heeft vanavond eindelijk zijn waarde getoond. En degene die hem willen vergelijken met VLP zou ik eens naar een oogarts sturen. Ondanks dat Filip niet fantastisch speelt de laatste tijd, is hij toch 10x beter dan die pseudovedette VLP.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Flying Tilster
Superster

Berichtdoor Knipecity » 17-03-2013 10:13

En de mensen die zeggen dat Djuricic nu eindelijk zijn waarde heeft getoond mogen ook wel naar de oogarts want Djuricic is al twee seizoenen onze beste speler.
Knipecity
Superster

Berichtdoor Erwin4ever » 17-03-2013 11:03

Knipecity schreef:En de mensen die zeggen dat Djuricic nu eindelijk zijn waarde heeft getoond mogen ook wel naar de oogarts want Djuricic is al twee seizoenen onze beste speler.

In potentie ja, maar de laatste weken leek het alsof hij het niet zo heel interessant meer vond.
Ook gister weer een uur nonchalant en slecht, daarna laat hij inderdaad zijn klasse zien. Gelukkig maar, want dat konden we goed gebruiken!
Erwin4ever
Superster

Berichtdoor Knipecity » 17-03-2013 11:12

Laatste weken wat minder misschien, maar dat kan ook komen omdat de rest van het team beter draait. Hij moet zich dan iets minder onderscheiden. Hij was een tijdlang de opvallende speler in een slechtdraaiend team. Zeker vanaf het moment dat hij voorin is neergezet. Om dan te zeggen dat hij het eindelijk een keer laat zien... :?
Knipecity
Superster

Berichtdoor Superfries1996 » 17-03-2013 12:23

Filip is bijna elke wedstrijd ontzettend belangrijk voor het team, misschien niet altijd direct merkbaar zoals nu. Maar door zijn loopacties, voetbalintelligentie en zijn passes(in welke wedstrijd zet hij níet iemand vrij voor de keeper?) is hij wedstrijd na wedstrijd toch nog belangrijk. Dat een Van la Parra daar dan verder weinig mee doet is jammer, als ze voorin wat zorgvuldiger waren in de afronding had hij meer dan het dubbele van zijn assists.
nou nou
Superfries1996
Superster

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 19-03-2013 21:13

@Knipe: Ik vind dat je juist op spelers als Filip kritisch(er) moet zijn. Ze zijn in potentie beter dan de rest van het team, en hebben veel meer mogelijkheden om nog beter te worden. Juist op die spelers moet je kritisch zijn en van eisen dat ze, net als andere spelers overigens, het maximale eruithalen. Leuk dat hij onze beste speler is maar als hij nog beter kan en dat weigert te doen (dat idee heb ik trouwens niet altijd bij hem hoor) dan moet dat zeker gezegd worden.
Corruption is everywhere, fight it!
Fanatic 4-ever
Superster

Berichtdoor Feanfan 1 » 19-03-2013 21:21

Heb je helemaal gelijk in en hij moet zakelijker worden. Vlak voor tijd komt hij 1-op-1 met Babos en probeert hem met een sleepbeweging voorbij te gaan. Allemaal leuk en aardig, maar een minuut later mist Boymans een grote kans en kan het zo 2-2 staan. Dan is het wel een leuke actie, maar het kan je 2 punten kosten. In zo'n geval moet hij de bal er in peren of, nog beter, voorgeven, want het was een vrij moeilijke hoek

Verder was hij het eerste uur dramatisch en daarna een 9+. Er zijn echter teveel wedstrijden waar hij ook een 4 scoort. Dat moet er bij hem echt uit, wil hij naar een nog grotere club dan Benfica
Feanfan 1
Superster

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers