Gertjan Verbeek

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor Neymar » 22-04-2014 22:09

dakkapel schreef:Diverse Duitse media melden dat Verbeek morgen ontslagen wordt


Mooie assistent voor Dwight.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor Lardy » 22-04-2014 22:20

dakkapel schreef:Diverse Duitse media melden dat Verbeek morgen ontslagen wordt


Onbegrijpelijk. Misschien moet die voorzitter eens kijken wat voor team hij heeft. Schafer, de keeper, is goed en Drmic is een goede speler, hij mist al zowat het hele jaar Hasebe. Verder is het echt middelmaat. Mike Frantz zou hier nog niet eens met de eerste selectie mee mogen trainen, wat is die slecht. Pinola en Pogatetz centraal achterin ziet er ook niet uit. Verbeek heeft in een korte tijd er erg veel voetbal ingebracht, alleen tegen de concurrenten heeft hij het laten liggen. Van Werder, Eintracht, HSV, Freiburg heeft hij allemaal verloren, en dan werkt het dubbelop.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor Frisian Viking » 22-04-2014 22:24

Heb onder meer de wedstrijd thuis tegen Bremen gezien waarin zij Bremen helemaal kleurenblind speelden, maar door twee zondagsschoten met 2-0 verliezen. Nürnberg speelt zo nu en dan echt schitterend voetbal. Maar wat je zegt, van je concurrenten verliezen gaat dubbelop. Verder ook een zeer zwakke selectie. Na Braunschweig zeker de zwakste in de competitie, verreweg.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor Eric » 23-04-2014 09:05

Volgens nu.nl ontslagen bij Nurnberg, toch wel verassend.
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor Nordfeldt94 » 23-04-2014 09:19

Eric schreef:Volgens nu.nl ontslagen bij Nurnberg, toch wel verassend.


Nou, verrassend... Nurnberg heeft van de laatste 9 wedstrijden 8 verloren. Dan weet je, hoe slecht je team ook is, dat je niet lang mag blijven zitten als Verbeek zijnde.
Come on you boys!
Nordfeldt94
Selectiespeler
 
Berichten: 209
Geregistreerd op: 03-12-2012 12:29

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor Gekko » 23-04-2014 09:24

Iets wat we niet zullen horen: zou Verbeek hier teruggekeerd zijn als niet Lodeweges al was vastgelegd?
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor Vrieskist » 23-04-2014 09:32

Gekko schreef:Iets wat we niet zullen horen: zou Verbeek hier teruggekeerd zijn als niet Lodeweges al was vastgelegd?

Ja, daar moest ik ook meteen aan denken :(
Hadden ze niet nog even moeten wachten met Lodeweges?
Naja, achteraf kijk je een koe in de kont, zei Verbeek ooit ;)
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor Appie_M » 23-04-2014 10:32

Zocht Heerenveen niet nog een assistent-trainer? :wink:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor Baggerraartje » 23-04-2014 11:33

Beetje teveel gehypt deze trainer. Leuk voor een middenmotor in nederland, meer niet.
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor abegoal » 23-04-2014 13:04

Baggerraartje schreef:Beetje teveel gehypt deze trainer. Leuk voor een middenmotor in nederland, meer niet.


Of assistent bij een topclub als Heerenveen :lol:
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor oldtimer » 23-04-2014 13:09

Natuurlijk zal hij bepaalde kwaliteiten hebben, maar is hij niet vooral bekend vanwege zijn niet-alledaagse persoonlijkheidsstructuur? Ik moet eerlijk zeggen dat ik van hem als trainer vrij weinig weet. Al heb ik al zijn jaren hier meegemaakt.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor Mackan68 » 23-04-2014 13:41

oldtimer schreef:Natuurlijk zal hij bepaalde kwaliteiten hebben, maar is hij niet vooral bekend vanwege zijn niet-alledaagse persoonlijkheidsstructuur? Ik moet eerlijk zeggen dat ik van hem als trainer vrij weinig weet. Al heb ik al zijn jaren hier meegemaakt.

Net als alle andere trainers heeft ook hij gebruik gemaakt van exceptionele kwaliteiten van bepaalde spelers. Maar hij had altijd wél een duidelijke visie. Proberen het eigen spel te maken. Naast de aanvallende inspiraties had hij over het algemeen ook bijna altijd een uitermate fitte selectie. Sommige spelers nu konden best wat uurtjes in de fitnessruimte gebruiken om wat meer body te krijgen. Wat naar de buitenwereld toe het meest opvalt is het excentrieke, het nuchtere, onbehouwen, maar altijd eerlijke in zijn uitspraken. Wat mij betreft is het een hork, maar nog wel altijd ónze hork. En een beste!!
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor dirk3 » 23-04-2014 15:34

Als we nou eens het volgende scenario uit de kast halen:

Verbeek een jaartje in de luwte als hoofd opleiding en Jansen assistent van Lodeweges. Kan Verbeek rustig met de talenten werken en inventariseren voor de toekomst. Daarnaast de lijn voor de komende jaren uitzetten qua opleiding. Ik denk dat hij daar wel wat aan kan toevoegen.

Voor hem ideaal om even een pas op de plaats te maken en zichzelf opnieuw uit te vinden. Hij heeft nu toch een paar tikken op de neus gehad, daar moeten toch wel wat lessen uit te trekken zijn denk ik.

Volgend jaar Verbeek doorschuiven als hoofdtrainer met de intentie om een langdurig traject aan te gaan.
dirk3
Wereldspeler
 
Berichten: 1289
Geregistreerd op: 30-08-2012 21:10

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor Feanfan 1 » 23-04-2014 15:44

Verbeek vind wel een nieuwe club in Duitsland en dat hij wil zelf ook graag in het buitenland (Duitsland) blijven.
Hoe graag de meesten ook willen, Verbeek terug naar Heerenveen, dat duurt nog wel wat jaartjes
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor Lardy » 26-04-2014 22:51

De supporters en spelers waren helemaal weg van Verbeek, ze speelden aanvallend voetbal en Verbeek haalde het maximale er uit. Enkele reacties van fans hieronder:

Allein für diese ekelhafte Wahnsinnstat gehört Bader aus dem Verein gemobbt.
WIR WOLLEN UNSERN TRAINER GERTJAN VERBEEK WIEDERHABEN!!!

egal welcher trainer kommt: er wird schlechter sein als verbeek. und er wird scheitern.
verbeek = the only one.

HOLT DEN HAMMER HOLLÄNDER ZURÜCK !!!!

Für mich wär es ein Traum, wenn er zurückkäme. Nur wer sollte ihn verpflichten? Bader? Der Aufsichtsrat, der Baders Entshceidung abgesegnet hat?


En nog velen meer....Heeft Verbeek toch aardig voor elkaar gekregen in die paar maanden.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor Lardy » 27-04-2014 20:53

Geruchten dat Verbeek naar Eintracht Frankfurt gaat aan het einde van het seizoen. Ook een mooie club. Wat een prachtcompetitie is die Bundesliga toch. :)
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor Frisian Viking » 28-04-2014 05:09

Het is hem van harte gegund. De prestaties vielen zwaar tegen de laatste tijd, maar over het algemeen heeft hij het echt fantastisch gedaan daar.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor Mackan68 » 28-04-2014 08:30

Frisian Viking schreef:Het is hem van harte gegund. De prestaties vielen zwaar tegen de laatste tijd, maar over het algemeen heeft hij het echt fantastisch gedaan daar.

Helemaal mee eens. Met een zwak, door blessures geplaagde selectie kun je niet veel doen aan slechte resultaten. Maar gezien de positieve geluiden van de mensen rondom de club mag je toch concluderen dat die in ieder geval bijzonder goed te spreken waren over Gertjan. Over zijn aanpak en zijn wedstrijdinstelling. Ze probeerden in ieder geval het voetbal te spelen zoals de supporters dat graag zien. Al voor de eerste wedstrijd zonder Verbeek gespeeld is geven ze al aan dat zijn opvolger met het voor handen zijnde materiaal net zo hard op zijn plaat zal gaan. En dat is dan ook gebeurd. Hoop dat er voor hem een club komt waar er net wat meer mogelijkheden zijn. Bij Heracles heeft hij bewezen prima op die manier te kunnen werken. En ik kan zo snel geen reden bedenken waarom dat in de Duitse competitie niet zou kunnen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor oldtimer » 28-04-2014 16:38

Sommige Eintracht-fans schijnen inderdaad voor Verbeek te opteren.
Overigens een mooi interview met Verbeek hieronder:

Anthony_Sabini30 / 22.04.14 00:09

Gude,

Ich denke abseits von Schmidt, Fink, Runjaiic oder Schaaf sollte man im Falle eines Nürnberger Abstieges über Gertjan Verbeek nachdenken. Nicht nur dann wird er interessant, denn schon jetzt scheint er in Nürnberg zu wackeln: https://de.eurosport.yahoo.com/news/bund...37--sow.html

Ich halte ihn für einen authentischen Typen, dessen Philosophie größtenteils mit unserer übereinstimmt. Nur die Defensive scheint er bei seinem offensiven Spiel manchmal zu vernachlässigen, aber das kann man ja noch verbessern

Anlass für die Idee war dieses Interview, das ich gestern gelesen habe: http://www.faz.net/aktuell/sport/fussbal...2902621.html

Auf jeden Fall lesenswert, ich finde, seine Verpflichtung ist auf jeden Fall eine Überlegung wert
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor Feanfan 1 » 01-05-2014 21:22

Heb vandaag ff een rondleiding gedaan in De Kuip (om een Feyenoorder een pleziertje te doen)
De rondleiding zelf was best leuk waar je alles kon zien, behalve de kleedkamer van Feyenoord. Via de spelerstunnel naar het veld waar je op het kunstgras naast het veld een halve ronde liep was toch wel het hoogtepunt.

Het vertrek van Verbeek destijds was voor vele supporters niet te begrijpen, mede door de laksheid van de "grote namen"
Het personeel van Feyenoord was helemaal klaar met hem. Waar Feyenoord altijd erg gastvrij blijkt te zijn mocht er in Verbeek zijn tijd helemaal geen pers zonder toestemming in het stadion. Bij alle trainers was dat geen probleem, bij Verbeek wel.
Ook het krachthonk is ooit wel ter sprake gekomen en dat Verbeek de hele kleedkamer zelf inrichtte. na zijn vertrek is alles weer hersteld.
Het meest opvallende is misschien wel dat Verbeek de dug-outs van kant wisselde. De dug-outs stonden altijd zo geplaatst dat de trainers midden in de zon moesten kijken. Op verzoek van Verbeek zijn de dug-outs naar de andere kant van het veld gegaan en dat is nog steeds het geval. Best logisch vind ik. Daarom lopen de trainers ook altijd over het veld.
Die gids vond het maar een vreemde kerel waar je geen hoogte van kreeg :lol:
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor Superfries88' » 10-05-2014 16:26

Het ontslag van Verbeek heeft echt geholpen: nadien louter nederlagen en vanmiddag gedegradeerd uit de Bundesliga. Hij won vijf keer met deze ploeg, zijn voorganger en opvolger samen nul overwinningen.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor Voorstopper » 21-05-2014 12:14

oldtimer schreef:Sommige Eintracht-fans schijnen inderdaad voor Verbeek te opteren.

Frankfurt heeft inmiddels gekozen voor Thomas Schaaf.

Ben benieuwd waar Verbeek aan de slag gaat komend seizoen, hoop dat hij nog een kans krijgt bij een Bundesligist.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor Sumzor » 22-05-2014 06:41

Ik denk dat ie voorlopig weinig doet met zijn gebroken ribben!

GORREDIJK -
Gertjan Verbeek is bij een ongeluk op zijn te restaureren boerderij in Gorredijk zwaar in de kreukels geraakt. De oud-trainer van AZ en FC Nürnberg viel van een ladder af en moest per ziekenauto worden weggevoerd, waarna bleek dat hij twee of drie ribben heeft gebroken.

„Ik was een plafond aan het schoonmaken en toen gleed de ladder weg. Ik viel voorover en had nog geluk dat ik op een railing terecht kwam, anders was ik nog een paar meter dieper gevallen”, aldus Verbeek. „Buiten de gebroken ribben zal de rest wel gekneusd zijn. De vijfde rib is finaal doormidden. Ik had gigantische pijn en moet nu zittend slapen, want liggen en opstaan gaat niet. Volgens de doktoren moet ik even rustig aandoen, want ik was kort na het ongeluk erg kortademig en het risico op een klaplong is daar. Koffiezetten vormt momenteel al een gigantische inspanning voor me.”


http://www.telegraaf.nl/telesport/voetb ... ben__.html
Sumzor
Selectiespeler
 
Berichten: 399
Geregistreerd op: 03-03-2011 14:32

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor Frisian Viking » 22-05-2014 07:02

Is Gertjan verhuisd?
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor Voorstopper » 22-05-2014 08:05

Duizenden supporters pleiten voor terugkeer van ontslagen Verbeek

Donderdag, 22 mei 2014 om 08:40

Gertjan Verbeek werd afgelopen seizoen bij zowel AZ als 1. FC Nürnberg ontslagen. Vooral het congé bij de Duitse club deed de oefenmeester pijn. Aan de ene kant omdat nu op zijn conduitestaat staat dat hij drie speeldagen voor het einde zijn koffers diende te pakken, anderzijds omdat der Club er zonder Verbeek ook niet in slaagde om in de Bundesliga te blijven.

Duizenden fans van Nürnberg zijn een actie gestart om Verbeek terug te halen naar Duitsland. De aanhang kon het aanvallende voetbal onder leiding van de Nederlander wel waarderen, ook al bleek ook dat niet het redmiddel om degradatie af te wenden. Duizenden supporters hebben al hun handtekening gezet onder het initiatief en de voortrekkers krijgen een gesprek met de clubleiding.

“Ik heb nooit problemen gehad met de fans en andersom was dat ook nooit zo”, laat Verbeek in De Telegraaf weten. “Het is jammer dat de clubleiding in paniek is geraakt. Eerder was mij nog een contractverlenging aangeboden, maar toen zijn ze opeens 180 graden gedraaid.”
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor Flamingo » 22-05-2014 09:45

Frisian Viking schreef:Is Gertjan verhuisd?


Ja hij heeft ongeveer anderhalf tot twee jaar geleden een nieuw projectje gekocht. Als ik de verhalen mag geloven was het de boerderij van de ouders van zijn jeugdliefde. Zijn gerestaureerde boerderij in Jubbega heeft ie nog. Maar ja hij kan niet stil zitten he.
Flamingo
Selectiespeler
 
Berichten: 370
Geregistreerd op: 12-11-2008 10:28

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor Lardy » 06-03-2015 20:53

Ongelofelijk hoe Verbeek dat Bochum aan het voetballen heeft gekregen, ik heb nu alle wedstrijden gezien en die draaien in Nederland gewoon in de subtop mee. Vandaag 2-2 tegen Dusseldorf, die zijn de tweede helft compleet van de mat geveegd. Vorige week bracht Sky Sport trouwens 4 Heerenveen supporters vol in beeld, met Heerenveen sjaals en mutsen. Verbeek fans. :D
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor pes5 » 06-03-2015 21:07

Lardy schreef:Ongelofelijk hoe Verbeek dat Bochum aan het voetballen heeft gekregen, ik heb nu alle wedstrijden gezien en die draaien in Nederland gewoon in de subtop mee. Vandaag 2-2 tegen Dusseldorf, die zijn de tweede helft compleet van de mat geveegd. Vorige week bracht Sky Sport trouwens 4 Heerenveen supporters vol in beeld, met Heerenveen sjaals en mutsen. Verbeek fans. :D


Zijn die beelden nog ergens te vinden?
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor Lardy » 06-03-2015 21:45

Ik zou niet weten waar. Waren in ieder geval twee oude baasjes, en twee wat jongere.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor pes5 » 06-03-2015 21:48

Lardy schreef:Ik zou niet weten waar. Waren in ieder geval twee oude baasjes, en twee wat jongere.


I know 8) Daarom vroeg ik ook of er nog ergens beelden van waren.

Was in ieder geval een topavond. Zelfs nog met Verbeek gesproken en op de foto geweest en bij de persconferentie geweest. Heerlijk relaxed volk daar in Bochum en leuk om te merken dat men zo enthousiast reageert op het spel van Verbeek én op de aanwezigheid van Feanfans in Bochum.

Tom Beugelsdijk was ook verrast trouwens. :lol:
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten

cron