Het forum

› alles over dit forum (en de Fansite)

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Het forum

Berichtdoor mitrita » 14-12-2013 09:33

Zullen we lat voor de bonafide nieuwkomers maar niet te hoog leggen ? :wink:
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Het forum

Berichtdoor pes5 » 18-12-2013 19:00

Handig, het topic van AZ - Heerenveen dichtknallen en dan het tussenstandentopic ook dicht laten.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Het forum

Berichtdoor Flying Frisian » 18-12-2013 19:15

pes5 schreef:Handig, het topic van AZ - Heerenveen dichtknallen en dan het tussenstandentopic ook dicht laten.

Alweer opgelost voor je, had even last van een falend internet
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Het forum

Berichtdoor pes5 » 18-12-2013 19:26

Flying Frisian schreef:Alweer opgelost voor je, had even last van een falend internet


Top!
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Het forum

Berichtdoor Crash » 16-01-2014 17:29

Naar aanleiding van ernstige bedreigingen aan het adres van forumlid RuudvanHuntelaar hebben wij als beheerders, na zeer kort overleg met elkaar, besloten forumlid DutchMastersOfFootball permanent toegang op het forum te weigeren.

Het is naar ik aanneem voor een ieder van ons duidelijk dat (ernstige) bedreigingen aan het adres van andere forumleden door ons niet wordt getolereerd.

(...later meer...)
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Het forum

Berichtdoor Hinkelpikke » 16-01-2014 17:32

De toon die sommigen er op nahouden momenteel is ronduit zielig en lachwekkend. Volwassen mannen (in de meeste gevallen) die anoniem op een forum een beetje ruzie gaan maken. Haha! Hopelijk verbetert dat nu enigszins, want sommige topics zijn/waren niet of nauwelijks leesbaar.
Heerenveen till I die!
Avatar gebruiker
Hinkelpikke
Wereldspeler
 
Berichten: 1408
Geregistreerd op: 03-06-2009 16:50

Re: Het forum

Berichtdoor Frisian Viking » 16-01-2014 19:39

Volkomen logisch. Helaas was die gast niet de enige die het nodig vond om persoonlijke aanvallen te plegen op onder meer RuudvanHuntelaar. Hopelijk houden de anderen zich nu wat gedeisd.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Het forum

Berichtdoor Crash » 16-01-2014 20:22

Crash schreef:(...later meer...)


Zoals hierboven ook door Hinkelpikke en Frisian Viking wordt aangehaald zijn ook wij als beheerders ons bewust van het feit dat er de laatste maanden, laten we zeggen sinds het echec Veenstra, een tendens is ontstaan om elkaar op dit forum harder te bejegenen. In mijn opinie een trieste tendens welke wij graag een halt willen toeroepen.

Enerzijds is het de taak als beheerders om het forum prettig leesbaar te houden en in te grijpen daar waar één van ons een keertje over de schreef gaat. Middels een PBtje naar desbetreffende persoon wisten we over het algemeen de sfeer op het forum meestal wel weer de goede kant op te sturen.

We zullen echter nu moeten onderkennen dat we, mede door tijdgebrek van enkelen van ons, deze tendens niet vroegtijdig hebben kunnen keren. Op persoonlijke titel kan ik dan ook wel zeggen dat ik dit erg spijtig vind en dat ik hier dan ook in te kort heb geschoten.

Anderzijds is het natuurlijk zo dat niet de beheerders maar alle forumleden dit forum maken tot wat het is. Ik vraag een ieder die zich aangesproken zou moeten voelen dan ook met klem eens in de spiegel te kijken en vanaf nu elkaars mening inhoudelijk te voorzien van commentaar maar mét respect voor de mening van die ander.

Net als s.c. Heerenveen zich als club wist te onderscheiden door anders te zijn dan andere clubs wist dit forum dit de afgelopen jaren ook te zijn ten opzichte van andere voetbalfora. Ik zou het heel prettig vinden, en velen van ons met mij naar ik vermoed, dat we weer een sfeer kunnen creëeren op dit forum waarin mensen het leuk vinden hun mening te ventileren en andermans meningen te voorzien van commentaar op een respectvolle wijze. Een forum waarin we dagelijks nieuw interessante leden kunnen verwelkomen in plaats van ze te zien vertrekken.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Het forum

Berichtdoor 1983 » 17-01-2014 12:26

Terecht hoor dat hij een ban heeft gekregen, bedreigingen horen er niet bij. Hoe oud ben je? Zielig. Maar ik moet ook zeggen dat mijn plezier om op dit forum te posten de laatste tijd helemaal weg is waardoor ik hier veel minder ben te vinden dan voorheen. Dat komt niet alleen door de veranderde te toonzetting en het fitten op elkaar, maar ook door types die alles 1001 keer menen te moeten herhalen en hier alleen posten om Van Basten tot op de grond af te branden. Niet dat ik pleit voort bans, maar Robertdevries heeft voor hetzelfde gedrag, wat in mijn ogen nog minder was dan van sommige lieden nu, een (in mijn ogen oterechre) ban gehad.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Het forum

Berichtdoor dirk3 » 17-01-2014 19:31

Als sommige mensen wat minder neerbuigend zouden doen over meningen van anderen, zou dat de leesbaarheid zeker ten goede komen.
dirk3
Wereldspeler
 
Berichten: 1289
Geregistreerd op: 30-08-2012 21:10

Re: Het forum

Berichtdoor Wizard » 21-01-2014 08:53

Voor mij is het plezier weg en daarom blijf ik voorlopig ook weg.
Steeds meer zijn hier leden die foutieve info neerzetten, meningen als feiten neerzetten en persisteren in eigen mening om hun gelijk te halen.
Een jaar terug en ervoor kan ik me geweldige en goed inhoudelijke discussies herinneren waarvan je de uitkomsten prima met de staf kon delen. Nu is het een gezwam geworden van schopperij, managerspel pubers en gelijk willen halen, waar ik me graag van distantieer.
Het ga jullie goed...
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Het forum

Berichtdoor Baggerraartje » 21-01-2014 16:25

De zoveelste oudgediende, die net als ik het hier wel welletjes vind. Ik kan mij ook niet meer vinden in die posts van vooral opgeschoten gefrustreerde pubertjes die de laatste jaren met allemaal agressieve post het forum overspoelen.
Maar, misschien word ik zelf wel te oud voor deze vorm van discussiëren!

Ik ga lekker voor de houtkachel zitten met een biertje! :mrgreen:
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Het forum

Berichtdoor Superfries1996 » 21-01-2014 16:52

Jullie kunnen dat 'pubers' steeds wel weg halen ;) feanryp23 en ik zijn zover ik weet twee van de weinigen onder de 18 hier geloof ik, maar ik kan me niet voorstellen dat onze manier van discussiëren veel weerstand oproept.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Het forum

Berichtdoor dirk3 » 22-01-2014 11:41

Ik ben wel benieuwd naar statistieken van dit forum. Ik heb het idee dat het aantal gebruikers dat daadwerkelijk post sterk afneemt, klopt dit beheerders?

Zelf post ik nu ook relatief weinig en vind het forum steeds minder leuk worden. Voorheen vond ik het interessant om mijn mening te toetsen aan die van anderen. Dat leverde voor mij af en toe verrassende nieuwe inzichten op. En ach iedereen schreef wel eens een pittig stukje vanuit de emotie van dat moment. Daar deed bijna niemand moeilijk over.

Nu zijn we verzand in eindeloze gelijkhebberijtjes. Niet met de bedoeling om inzichten te verschaffen, maar louter om je (vaak toch niet te bewijzen) gelijk te halen. Waarbij de ondertoon vaak respectloos is en posters met een andere mening gekleineerd moeten worden. Er zijn hier een aantal actief die werkelijk denken dat hun mening superieur is en dat de rest op zijn minst onnozel is. Het dedain spat er af en toe vanaf. Ik heb me regelmatig afgevraagd of sommigen hier nooit eens een keer moe van zichzelf werden. Misschien past het wel in het huidige tijdsbeeld, maar ik heb het idee dat de zelfreflectie hier stevig aan het afnemen is.

Als deze trend zich doorzet, dat trek ik binnenkort de deur ook dicht.
dirk3
Wereldspeler
 
Berichten: 1289
Geregistreerd op: 30-08-2012 21:10

Re: Het forum

Berichtdoor xander » 22-01-2014 11:55

Sluit mij bij de bovenstaande posts aan, merk het ook aan mijzelf dat ik hier stukken minder kom. Voorheen kwam ik hier diverse malen per dag en bleef ik hier een tijdje om alles te lezen maar ben hier mee gestopt. Het was lange tijd goed maar wat een kut forum is dit aan het worden.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Het forum

Berichtdoor Hinkelpikke » 22-01-2014 12:10

Zo 'ernstig' als sommigen het stellen is het mijns inziens niet. Inderdaad, sommige topics waren onleesbaar geworden door de irritante toon van discussiëren en doordrammen. Maar zoals gezegd, dat waren enkele topics, dus overdrijven heeft geen zin. Het is nog steeds een prima forum met ruimte voor inhoudelijke discussies.
Heerenveen till I die!
Avatar gebruiker
Hinkelpikke
Wereldspeler
 
Berichten: 1408
Geregistreerd op: 03-06-2009 16:50

Re: Het forum

Berichtdoor hm_DR88 » 23-01-2014 21:37

Crash schreef:We zullen echter nu moeten onderkennen dat we, mede door tijdgebrek van enkelen van ons, deze tendens niet vroegtijdig hebben kunnen keren. Op persoonlijke titel kan ik dan ook wel zeggen dat ik dit erg spijtig vind en dat ik hier dan ook in te kort heb geschoten.


Ik ben van mening dat je ten onrechte het boetekleed aantrekt. Er zijn een aantal 'spelregels' hier op dit forum. Een ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen bijdragen. In de maatschappij heb je ook niet steeds een politieagent naast je lopen om je in het gareel te houden. Dit forum kenmerkte zich in het verleden door een redelijke mate van verdraagzaamheid. Ik zou geen tegenstander zijn van iedereen zijn echte naam zou gaan gebruiken. Het is te gemakkelijk om anoniem de meest verschrikkelijke dingen te braken. Een ip-block is wel het meest onschuldige dat iemand als staf opgelegd kan krijgen mijn inziens. De sancties op het bedreigen van iemand staan beschreven in het Wetboek van Strafrecht.
Avatar gebruiker
hm_DR88
Wereldspeler
 
Berichten: 1042
Geregistreerd op: 16-04-2006 21:19
Woonplaats: Drachten

Re: Het forum

Berichtdoor abegoal » 24-01-2014 15:13

Voetbal is emotie, dus een stevige discussie en een totaal afwijkende beeldvorming tussen diverse leden vind ik helemaal geen probleem. Het hele gebeuren rondom Veenstra heeft die emoties inderdaad de laatste periode stevig doen oplaaien (ook bij mij), maar daar zit volgens mij het probleem dus niet. Eens een keer een foute opmerking of harde uithaal is goed te corrigeren en bij te sturen.

Het probleem zit hem volgens mij in de immer aanhoudende drang om mensen te overtuigen van iemand anders zijn gelijk. Het wordt hier zwart wit afgeschilderd, terwijl er vaak genoeg ruimte en argumentatie is om het van 2 kanten te bekijken. De een vind van Basten goed, de ander niet. Prima! Superfries88 en diverse anderen laten zien dat daar prima over te discussieren is, maar anderen blijven hun mening aan anderen opleggen. Het is zo, punt. Tja, dan is een topic al snel onleesbaar, of op zijn minst lastig bij te houden.

Ik kom nog wel dagelijks op het forum, zeker in de transfer periodes. Ik wil graag weten wat er speelt en dan is een dergelijk forum een ideale informatiebron. Steeds vaker scroll ik echter een topic snel door, omdat de helft me niet interesseert of inderdaad een herhaling van eerdere posts is. Een oplossing daarvoor lijkt me echter erg lastig. Maar een beter leesbaar forum zou ik ook van harte toejuigen.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Het forum

Berichtdoor Mackan68 » 24-01-2014 22:35

Ik snap als ik eerlijk ben niet zo goed waar het idee 'iemand te overtuigen van zijn gelijk' vandaan komt. Hier worden gewoon over en weer meningen uitgedragen en verdedigd als die (ook over en weer) belachelijk gemaakt worden. Vaak dan strandt een discussie die in mijn ogen altijd nuttig is in flauw afzeiken. Tot op het persoonlijke aan toe. Je hebt er vast mensen bij die na een keer belachelijk gemaakt te zijn direct wegblijven of in ieder geval niet meer actief deelnemen. Anderen zetten juist de hakken in het zand en proberen degene die hen belachelijk maken terug te pakken.
Ik geloof dat de periode Veenstra en de bijeenkomsten om het zooitje ongeregeld weg te krijgen juist ook banden versterkt hebben. Je kent bepaalde namen op de fora nu van gezicht. Je treft elkaar af en toe en praat dan even bij. Die tijd heeft dus onder supporters juist een positieve invloed gehad.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Het forum

Berichtdoor Ebiede » 07-05-2014 07:55

Is er ook een mogelijkheid dat het forum als app kan worden gedownload? Ik lees meestal op mijn telefoon en zou het wel prettig vinden.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Het forum

Berichtdoor Appie_M » 07-05-2014 08:53

Inderdaad, of tenminste een mobiele versie van de site. Dat is tegenwoordig bijna onmisbaar. Kijk maar eens naar het forum van onze groen-witte buren uit het oosten, die hebben hun site ook vrij mobielvriendelijk gemaakt.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Het forum

Berichtdoor Joucke » 27-05-2014 09:46

Wellicht, wanneer het forum compatibel is met de themes op deze pagina: http://www.idesignmaz.com/2014/01/best-responsive-phpbb-themes.html
Joucke
Wereldspeler
 
Berichten: 1136
Geregistreerd op: 21-04-2014 18:41
Woonplaats: Vught

Re: Het forum

Berichtdoor Baggerraartje » 19-06-2014 11:09

Tis zeker komkommer tijd op het forum....jesus wat is het hier rustig! 8)
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Het forum

Berichtdoor Otsje P » 20-06-2014 09:54

Baggerraartje schreef:Tis zeker komkommer tijd op het forum....jesus wat is het hier rustig! 8)


Inderdaad. Er gebeurd verdomd weinig. Misschien moeten we maar wat loze geruchten droppen in de diverse transfertopics :wink:

Het schijnt dat Suarez naar Barca kan, maar liever naar Heerenveen wil....
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Het forum

Berichtdoor Appie_M » 20-06-2014 10:02

Otsje P schreef:Inderdaad. Er gebeurd verdomd weinig. Misschien moeten we maar wat loze geruchten droppen in de diverse transfertopics :wink:

Het schijnt dat Suarez naar Barca kan, maar liever naar Heerenveen wil....


Misschien Hansrob maar eens vragen of hij weer eens een leuke grap wil organiseren?
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Het forum

Berichtdoor Baggerraartje » 04-08-2014 05:54

Wakker worden iedereen, het al kwart voor 7! Hup discusseren met z‘n alle. Beetje ingeslapen zooitje hier. :-)
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Het forum

Berichtdoor Mackan68 » 04-08-2014 16:00

Baggerraartje schreef:Wakker worden iedereen, het al kwart voor 7! Hup discusseren met z‘n alle. Beetje ingeslapen zooitje hier. :-)

Bijna 5 voor 7 toen je het plaatste. Je had de slaap nog niet goed uit zeker? :lol: Of wil je beweren dat je over je 3 zinnetjes bijna 10 minuten gedaan hebt?
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Het forum

Berichtdoor Baggerraartje » 05-08-2014 04:56

Het probleem is dat ik in Australië werkt en qua tijd 7 uur voor loop :P Dus moet ik wachten totdat jullie en de mensen van Heerenveen wakker worden :-)
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Het forum

Berichtdoor Superfries1996 » 10-08-2014 19:58

Het valt me op dat de er laatste tijd, net als ten tijde van de 'feanrevolutie', met grote regelmaat forumleden opduiken die niet verder komen dan een handjevol berichten waarbij ze zich volledig focussen op één punt; het bestuur. Zowel onder Veenstra als onder v/d Velde. Bijzonder fenomeen.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Het forum

Berichtdoor Satyr » 26-08-2014 08:54

Ik denk dat het aan mij ligt, maar ik blijf niet ingelogd. Ik heb uiteraard de vinkjes aanstaan en heb alle cookies al opgeschoond, maar het 'probleem' blijft.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

VorigeVolgende

Keer terug naar Forum & fansite

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron