Supportersgedrag & supportersbeleid

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Grimo » 24-05-2016 07:43

SVSCH schreef:Dat is wel onzin Grimo. Als jij me niet serieus neemt moet jij weten. Argumenten boeien je niet dus discussie heeft weinig nut.


Het is niet dat ik je niet serieus neem SVSCH, maar het komt er op neer dat we de media niet serieus moeten nemen maar jou wel. Ik denk dat dat het voor allebei in het midden ligt. Jouw argumenten boeien me zeker wel. Ik vind de berichtgeving van de LC een pagina 12 itempje waard maar geen voorpagina nieuws. Er is wel meer loos in de wereld. Alleen mijn punt is dat ik geen tegenstander ben van camera's tijdens wedstrijddagen in het centrum, als dat bijdraagt aan de veiligheid, is dat alleen maar goed in mijn ogen.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor bollebert » 24-05-2016 12:37

Joucke schreef:Uit het centrum? Wie zegt dat ze daar voor het voetbal waren? En hoe wil je "arnhemmers" uit het centrum weren als ze geen shirtjes of shawls dragen?


Niet zo moeilijk als er 3 busjes stoppen 100m voor de skoffel van een verhuurbedrijf uit arnhem.
De politie die er genoeg stond, laat ze zelfs uitstappen en richting de skoffel gaan.
Kom op zeg joucke als wij ergens een biertje doen met een matchday ,staat kraak en consorten binnen 5 min naast ons hoor.
Maar omdat ze te veel met heerenveen supporters bezig zijn gaat het telkens fout.
Andere clubs wandelen zo de stad in of richting de skoffel voor een confrontatie...
bollebert
Basisspeler
 
Berichten: 837
Geregistreerd op: 01-08-2005 11:19

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Joucke » 24-05-2016 16:48

bollebert schreef:Niet zo moeilijk als er 3 busjes stoppen 100m voor de skoffel van een verhuurbedrijf uit arnhem.
De politie die er genoeg stond, laat ze zelfs uitstappen en richting de skoffel gaan.
Kom op zeg joucke als wij ergens een biertje doen met een matchday ,staat kraak en consorten binnen 5 min naast ons hoor.
Maar omdat ze te veel met heerenveen supporters bezig zijn gaat het telkens fout.
Andere clubs wandelen zo de stad in of richting de skoffel voor een confrontatie...

Kijk, dat zijn situaties die voor mij, als "gewone zuid-supporter", niet bekend zijn. Ik kom niet in de Skoffel, fiets er zo nu en dan eens langs. Er staat idd altijd ruim politie in de buurt op wedstrijddagen.

Daarom dus mijn vraag, want dit hoor of lees je verder nergens.
Joucke
Wereldspeler
 
Berichten: 1136
Geregistreerd op: 21-04-2014 18:41
Woonplaats: Vught

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor SVSCH » 24-05-2016 22:46

Mackan68 schreef:Morgen hoor ik het. 13 Incidenten en daar zit van alles bij ook 'veel klein bier' voor wat dat ook maar mag zijn.


Lijstje van de LC al binnen Mackan? Of heeft men daar inmiddels ook door dat ze zijn voorgelogen door de burgemeester.
SVSCH
Basisspeler
 
Berichten: 709
Geregistreerd op: 15-02-2013 21:31

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Mackan68 » 25-05-2016 04:23

SVSCH schreef:
Lijstje van de LC al binnen Mackan? Of heeft men daar inmiddels ook door dat ze zijn voorgelogen door de burgemeester.

Niets van Saskia gehoord gister. Wacht het vandaag nog even af en dan vanmiddag maar weer even een mailtje. Het zal voorlopig vooral gaan om incidenten met klein bier. Wat ze daar ook maar mee bedoelt. Ik verwachtte het al. Een lijst met 13 incidenten met data, tijdstippen en voorvallen. Ik geeft het je te doen. Ik denk dat van der Zwan al een dikke blaar heeft op zijn duim. Van het zuigen. Om tot een lijstje te komen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Lenstra » 25-05-2016 11:12

Mackan68 schreef:
Het zal voorlopig vooral gaan om incidenten met klein bier. Wat ze daar ook maar mee bedoelt.

Klein bier incidenten zijn eigenlijk niet noemenswaardige, zeer kleine incidenten. Term wordt wel vaker gebruikt in horeca
Lenstra
Selectiespeler
 
Berichten: 430
Geregistreerd op: 05-11-2011 16:40

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor TORCIDA » 25-05-2016 14:03

tja asielzoekerscentrum is er door, een dag na de beslissing van de camera's. Mooie timing van der Zwam. Begreep ook dat Van der Zwam heeft ingegrepen de laatste vergadering omtrent het azc. En gaat dus nu door.
Nee dit komt mooi uit onder een andere noemer dit te financieren. Want nog meer extra kosten maken voor een eindelijk weer gezonde gemeente kan nog niet door de beugel. Het risico met het azc is redelijk groot indien de bezetting niet volledig is kost het de gemeente geld.

Van der Zwam snap ik daarnaast ook niet, dat juist nu Heerenveen moeilijk zit, hij zulke berichten ventileert in de media. Hij had ook kunnen bedenken dat dit geen promotie is. Of hij nu wel of geen camera's plaatst. domme actie en voor de lC koren op de molen.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor fuotbalgek » 25-05-2016 16:06

AZC's zijn met de vluchtelingstroom die Europa kent noodzakelijk. Voor sommigen een noodzakelijk kwaad. Maar kap eens met het noemen daarvan in topics aangaande sc Heerenveen aub.

Wellicht moeten we een apart topic maken voor mensen die moeite hebben met politie, justitie en politiek?
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor TORCIDA » 26-05-2016 08:41

zal ik dat zelf even bepalen voetbalgek? Ik heb dat namelijk de overtuiging dat deze twee zaken onlosmakelijk aan elkaar verbonden zijn. Ik heb het niet over of ze wel of niet welkom zijn, die discussie maak jij ervan.

Ik onderbouw mijn overtuiging zoals in mijn post hierboven. Ik heb geen moeite met politie, justitie, en politiek. Maar als je schijnbaar een mening hebt over iets of een andere kijk dan heb je direct moeite ? Lees mijn post eens goed en stap uit je eigen bekrompen denkbeeld door te suggereren dat ik tegen asielzoekers zou zijn.

Daarnaast blijf ik van mening dat zo'n artikel te belachelijk is voor voorpagina nieuws en ik twijfel aan het aantal incidenten zoals wordt genoemd.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Grimo » 26-05-2016 08:56

Dat het geen voorpagina nieuws was zijn we het allemaal wel over eens. Als de twee nieuwsitems op je voorpagina de camera's van de gemeente Heerenveen is en de andere, kinderen die verkoeling zoeken na warme Kidsrun Loop Leeuwarden, dan ben je het spoor wat kwijt als redactie. Het nieuws op pagina 2 over de aankomst van JSF in Leeuwarden en het nieuws van over de harde kritiek commissarissen op ondernemings Caparis is een groter nieuw lijkt me.


Maar goed we zijn al weer drie dagen verder.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor BK2007 » 26-05-2016 17:51

Ik snap Torcida wel.
Alleen moet je tegenwoordig erg goed opletten met je mening over asieleisers etc.
Voordat je het weet wordt je in het rechts extremistisch hoekje geduwd of kun je niet meer veilig op vakantie naar Turkeije als je Erdogan een geitenneuker noemt.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Grimo » 26-05-2016 21:33

BK2007 schreef:Ik snap Torcida wel.
Alleen moet je tegenwoordig erg goed opletten met je mening over asieleisers etc.
Voordat je het weet wordt je in het rechts extremistisch hoekje geduwd of kun je niet meer veilig op vakantie naar Turkeije als je Erdogan een geitenneuker noemt.



Om helemaal maar even off-topic te gaan. Dit heeft helemaal al niks met het topic te name .
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor SVSCH » 27-05-2016 03:00

Vind ik wel. Bij supportersbeleid en dit topic merk je ook steeds meer selectieve verontwaardiging en de roep om mensen "keihard aan te pakken" Zonder naar de feiten te kijken. Want stel je voor dat er eens iemand zich beledigd of geintimideerd zou kunnen voelen...

In de azc discussie worden tegenstanders ook snel als "walgelijke " of "racistische" idioten en gevaar voor het land aangemerkt. Wat ik walgelijk vind is het politiek correcte "Gutmensch" gedrag anno 2016, ook op dit forum.

Lees bijv eens terug hoe bepaalde mensen de gek met mij hadden toen ik 1-2 jaar geleden de politie/OM een zieke corrupte organisatie noemde waar het een dikke teringzooi is. Was allemaal onzin.... Lekker blijven slapen haha.
SVSCH
Basisspeler
 
Berichten: 709
Geregistreerd op: 15-02-2013 21:31

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Grimo » 27-05-2016 08:17

Mooi he z'on VOETBAL forum..
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Superfries1994 » 01-04-2017 21:37

http://www.tubantia.nl/almelo/supporter ... ~a61fe047/

Kan er ook nog wel bij na vanavond, mocht dit allemaal kloppen! Zeker na Feyenoord thuis (provoceren is not done, maar je laat je wel kennen door er zo op te reageren in o.a. de gracht), en nu dit! Ik schaam me om supporter te zijn van Heerenveen zo af en toe, waardeloos zeg!
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Frisian Viking » 02-04-2017 05:48

Van harte jongens. Goed gedaan. Zelfs Dumpert gehaald. Probeer je net het wangedrag van Feyenoordsupporters aan te kaarten, ga je dit soort kunsten uithalen. Proficiat!
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Satyr » 02-04-2017 09:03

Nu is het wachten tot de heren uit hun coma ontwaken en hier ons als zeikerds/koffiekannen gaan wegzetten :roll:
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Jazz » 02-04-2017 09:07

Trots om supporter te zijn. Een legio cokesnuivende, drankdrinkende idioten zetten de club weer in het verkeerde daglicht. Goed bezig heren! Samen maken we de club groot!
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Mackan68 » 02-04-2017 16:56

Dit werkt goed mee als je graag meer vrij vervoer wilt naar de uitwedstrijden. :evil:
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor TORCIDA » 03-04-2017 10:02

In ieder geval meer strijd dan op het veld
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor BK2007 » 03-04-2017 12:01

Onze supporters verharden zich. Dat is duidelijk.
Tesamen met het feit dat vaak uitsupporters op de thuistribune zitten bij ons kan dat in de toekomst nog wel eens flink verkeerd gaan. Hopelijk doet Eijsenga er wat mee.
Is er wat meer bekend over het onderzoek dat zou plaatsvinden na de misstanden van de thuiswedstrijd tegen Feijenoord ?
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Ebiede » 03-04-2017 12:33

BK2007 schreef:Onze supporters verharden zich. Dat is duidelijk.
Tesamen met het feit dat vaak uitsupporters op de thuistribune zitten bij ons kan dat in de toekomst nog wel eens flink verkeerd gaan. Hopelijk doet Eijsenga er wat mee.
Is er wat meer bekend over het onderzoek dat zou plaatsvinden na de misstanden van de thuiswedstrijd tegen Feijenoord ?


Dat is toen geroepen om rust te creeeren, daar wordt verder helemaal niets mee gedaan.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Appie_M » 03-04-2017 14:09

Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat de mensen die het hardste schreeuwen over dit soort zaken, er meestal het minste vanaf weten. Wacht nou eerst maar even met oordelen, meestal zitten er twee kanten aan een verhaal.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor diepFries » 03-04-2017 17:21

Ben ik toch benieuwd welke mogelijke tweede kant jij aan dit verhaal ziet Appie?

Waren 'onze' jongens door de Heracles-fans uitgenodigd om gezamenlijk een kop koffie te drinken, maar schrokken ze zo dat de deur van het café toch dicht bleek te zijn dat ze er als een haas vandoor gingen toen de politie aan kwam rijden?
In case of doubt, make it sound convincing
Avatar gebruiker
diepFries
Superster
 
Berichten: 1639
Geregistreerd op: 05-06-2007 12:12
Woonplaats: Groningen

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Livid » 03-04-2017 17:51

diepFries schreef:Ben ik toch benieuwd welke mogelijke tweede kant jij aan dit verhaal ziet Appie?

Waren 'onze' jongens door de Heracles-fans uitgenodigd om gezamenlijk een kop koffie te drinken, maar schrokken ze zo dat de deur van het café toch dicht bleek te zijn dat ze er als een haas vandoor gingen toen de politie aan kwam rijden?


Doe niet zo dom. Er kan van alles aan vooraf zijn gegaan wat we niet weten.
Avatar gebruiker
Livid
Nieuw talent
 
Berichten: 85
Geregistreerd op: 30-08-2016 09:21
Woonplaats: 050

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Jazz » 03-04-2017 20:28

Livid schreef: Doe niet zo dom. Er kan van alles aan vooraf zijn gegaan wat we niet weten.


Dat maakt niks uit. Je hoeft niet te vechten...
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Appie_M » 03-04-2017 21:06

diepFries schreef:Ben ik toch benieuwd welke mogelijke tweede kant jij aan dit verhaal ziet Appie?

Waren 'onze' jongens door de Heracles-fans uitgenodigd om gezamenlijk een kop koffie te drinken, maar schrokken ze zo dat de deur van het café toch dicht bleek te zijn dat ze er als een haas vandoor gingen toen de politie aan kwam rijden?


Geen idee wat er is gebeurd en waarom, ik was er niet bij. Wat ik wel weet is dat er voor zover ik weet geen noemenswaardige rivaliteit tussen ons en Heracles is. Dus waarom zouden een groep jongens van ons zomaar zonder reden een kroeg van Heracles aanvallen als daar geen aanleiding voor was? Dat zou niet echt heel logisch zijn, dat soort dingen gebeuren meestal niet zonder dat daar een provocatie of actie aan vooraf gaat. Ik heb verder geen idee wat er is gebeurd en daarom oordeel ik er ook niet over.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor pes5 » 03-04-2017 21:14

Provocatie of niet, een ieder die daar was, bezoedelt de naam van Heerenveen. Schandalig.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Royce_SCH » 03-04-2017 21:48

Wie zegt dat het Heerenveen supporters waren? Misschien wel de padvindersclub uit Enschede... op de beelden kan ik niet uitmaken wie dat zijn en weet ik al helemaal niet wat er is gebeurd. Voor de Heerenveen fans was het een verplichte combi, tenzij ze net als ik kaarten hadden voor het thuisvak(lees vrije kaartverkoop). Het was zaterdagmiddag in Almelo prima vertoeven en van al dat geouwehoer niks mee gekregen. Het geouwehoer van de spelers van Heerenveen zaterdagavond heb ik wel meegekregen.. daar moet ook een straf opkomen!
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Avatar gebruiker
Royce_SCH
Superster
 
Berichten: 2128
Geregistreerd op: 25-02-2007 15:18

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor 12eMan » 04-04-2017 08:13

Appie_M:

Die rivaliteit is er wel. Al vaker meegemaakt dat het flink mis ging, onder andere bij een oefenwedstrijd in Langezwaag tegen Heracles een aantal jaren geleden.

Echter die rivaliteit, daar gaat het niet om. Binnen onze supportersgroep bevinden zich een aantal etters die zich structureel lamzuipen en blowen, nog voordat er een bal getrapt is. Deze "bikkels" hebben teveel naar Hooligans enz gekeken en willen hier graag aan meedoen uit naam van onze club! De goede naam die wij eens hadden wordt hiermee ten gronde gericht. Is dood- en doodzonde en inmiddels zover dat de supportersclubs geen enkele vat meer hebben op deze kleine groep losgeslagen idioten. Niemand corrigeert ze nog en het wachten is op het moment dat het echt finaal uit de hand loopt. Dan zijn we voorgoed de goede naam kwijt en houden we alleen nog buscombi's over. Goed gedaan........
12eMan
Selectiespeler
 
Berichten: 223
Geregistreerd op: 01-09-2014 12:24

VorigeVolgende

Keer terug naar Sfeer & supporters

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron