Het forum

› alles over dit forum (en de Fansite)

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Het forum

Berichtdoor Erwin4ever » 23-04-2016 16:56

Voor mij is vooral het gebrek aan fatsoensnormen van een aantal mensen hier reden om zo nu en dan voor langere tijd weg te blijven. Bijvoorbeeld bij discussies onderling, waar het er bij tijd en wijle alleen maar om lijkt te gaan hoe men elkaar kan kleineren en schofferen..... Het is voor deze mensen heel moeilijk om te accepteren dat mensen verschillende meningen kunnen hebben blijkbaar.... :(
Daarnaast vind ik het al niet nodig om Cambuur te betitelen als DKV ( al kan ik daar nog wel enige vorm van humor in zien ), maar in plaats van AJAX Joden ( of Jod ) gebruiken is in mijn ogen niet minder dan discriminatie en zou hier niet getolereerd moeten worden.......
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: Het forum

Berichtdoor Wizard » 24-04-2016 19:56

Ik kan me heel goed in je denkwijze verplaatsen, Erwin4ever, en erkennen dit probleem. Wij, als beheerders, sturen bepaalde leden ook pb's met daarin een advies dan wel aanmoediging om op een respectvolle manier te posten. Sommige leden gaan daar vervolgens heel fatsoenlijk mee om, maar ook een aantal is dan op hun kleine pikkie getrapt. Deze laatste, gelukkig kleine, groep ziet elke correctie / weerwoord niet als goedbedoelde feedback, maar als een aanval. Inherent hier aan hun manier van discussiëren. Wanneer je je stoort aan het postgedrag van bepaalde leden kan je (net als vele andere) één van de beheerders een pb sturen met daarin tekst en uitleg. Vervolgens zullen wij dan gezamenlijk overleggen wat we hieraan zullen doen.
Het blijft lastig en moeilijk om hier als beheerder mee om te gaan. Want, wat is de grens? Ik zou het zonde vinden wanneer dit één van de redenen zou zijn voor jou om hier minder te komen. Graag hoor ik dan ook je persoonlijke respons.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Het forum

Berichtdoor Erwin4ever » 28-04-2016 19:30

Het is volkomen begrijpelijk dat het lastig is om grenzen te bepalen! Wel vind ik het fijn om te lezen dat er pb's uitgaan naar mensen die ( te veel ) op de man spelen. Maar op het moment dat er echt beledigende of discriminerende teksten in berichten worden gebruikt zou ik graag zien dat deze verwijderd worden en vervangen worden door een openlijke waarschuwing aan de plaatser. ( tekst in de post vervangen door een waarschuwing )
Hierbij doel ik op bijvoorbeeld AJAX vervangen door Joden...
DKV ( Cambuur ), Chelsea 3 ( Vitesse ) etc zal ik zelf nooit doen, maar heb ik ook geen problemen mee.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: Het forum

Berichtdoor Lenstra » 28-04-2016 19:40

Erwin4ever schreef:1. Maar op het moment dat er echt beledigende of discriminerende teksten in berichten worden gebruikt zou ik graag zien dat deze verwijderd worden en vervangen worden door een openlijke waarschuwing aan de plaatser. ( tekst in de post vervangen door een waarschuwing )

2. Hierbij doel ik op bijvoorbeeld AJAX vervangen door Joden...

Punt 1 vind ik een goede suggestie die in mijn ogen iets bijdraagt aan dit forum.
Punt 2 ben ik het alleen met je eens als er 'kut' of een ziekte voorstaat. Maar omdat de achterban zelf deze geuzennaam gebruikt/misbruikt heb ik met 'joden' geen probleem.
Lenstra
Selectiespeler
 
Berichten: 430
Geregistreerd op: 05-11-2011 16:40

Re: Het forum

Berichtdoor Otsje P » 31-05-2016 15:17

Ik kwam ineens tot ontdekking dat ik al zo lang geen berichten van Superfries88 heb gezien. Volgens mij was hij verreweg koploper, qua aantal berichten. Hij was al aardig op weg richting de 15.000. Nu zocht ik via zijn profiel naar zijn laatste bericht en dat blijkt al bijna een jaar terug te zijn. 02-07-2015 laatste bericht.

Vervolgens geen aankondiging tot stoppen of iets in die richting.

Iemand van de beheerders misschien ooit iets van gehoord of meegekregen?
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Het forum

Berichtdoor Riverside » 31-05-2016 15:23

Superfries'88 is actief op Twitter, en redacteur voor een voetbalwebsite. Hij is helaas wel door de achterdeur van dit forum vertrokken ja. Wat vinden we ervan, verdient hij een ereronde? :wink:
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Het forum

Berichtdoor Otsje P » 31-05-2016 15:39

Gearard schreef:Superfries'88 is actief op Twitter, en redacteur voor een voetbalwebsite. Hij is helaas wel door de achterdeur van dit forum vertrokken ja. Wat vinden we ervan, verdient hij een ereronde? :wink:


Was dat redacteurschap de reden van zijn vertrek? Zou goed kunnen dat het in verband met onafhankelijkheid niet verstandig is om op een fansite te posten.

Die ereronde had hij wel verdiend ja. :D
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Het forum

Berichtdoor Silver » 15-06-2016 21:16

Zag het in een ander topic ook voorbij komen, maar ik krijg telkens de melding 'Sorry, de bijlagequota is bereikt.' als ik een bijlage wil toevoegen aan een post. Gecheckt bij het bijlage beheer onder het gebruikerspaneel, maar ik heb voor de rest geen enkele bijlage daar staan.

Neem aan dat het datalimiet voor bijlagen op de server is bereikt? En kan hier iets aan gedaan worden? Bv. bijlage die ouder dan zoveel jaar zijn verwijderen o.i.d.?
Avatar gebruiker
Silver
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 29-08-2008 13:27

Re: Het forum

Berichtdoor Wizard » 16-06-2016 08:37

Silver schreef:Neem aan dat het datalimiet voor bijlagen op de server is bereikt? En kan hier iets aan gedaan worden? Bv. bijlage die ouder dan zoveel jaar zijn verwijderen o.i.d.?

Graag verwijs ik je door naar Vincent (via een pb), de beheerder van het forum wat betreft IT.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Het forum

Berichtdoor Zwart Schoeisel » 06-07-2016 23:31

Ik lees en las het forum altijd met veel genoegen. Echter lijkt het inmiddels een soort van persoonlijk slagveld te worden. Is het misschien een idee dat de mensen met persoonlijke vetes deze doormiddel van privé berichten eens uitspreken en we het forum weer kunnen gebruiken waarvoor het is. Ik krijg in ieder geval nog altijd een soort van tinteling door mijn hele lichaam als ik ONS stadion weer inloop. Laten we dit gevoel met elkaar koesteren en het beste voor hebben met sc Heerenveen en met elkaar, in plaats van elkaar kleineren/uitschelden/belachelijk maken of wat dan ook!

Come On You Boys In White and Blue!!!! (COYBIWAB)
Zwart Schoeisel
Selectiespeler
 
Berichten: 162
Geregistreerd op: 26-03-2015 15:37

Re: Het forum

Berichtdoor nickstok » 07-07-2016 08:48

Zwart Schoeisel schreef:Ik lees en las het forum altijd met veel genoegen. Echter lijkt het inmiddels een soort van persoonlijk slagveld te worden. Is het misschien een idee dat de mensen met persoonlijke vetes deze doormiddel van privé berichten eens uitspreken en we het forum weer kunnen gebruiken waarvoor het is. Ik krijg in ieder geval nog altijd een soort van tinteling door mijn hele lichaam als ik ONS stadion weer inloop. Laten we dit gevoel met elkaar koesteren en het beste voor hebben met sc Heerenveen en met elkaar, in plaats van elkaar kleineren/uitschelden/belachelijk maken of wat dan ook!

Come On You Boys In White and Blue!!!! (COYBIWAB)


Goed voorstel! Vraagje aan de moderators: kunnen deze personen niet gewoon (tijdelijk) gebanned worden als ze er middels privé berichten nog steeds niet uitkomen? Het zijn toch altijd dezelfden die nauwelijks aan de inhoudelijke discussie bijdragen en altijd op de man afgaan.

Juist in een transferperiode is er niets mooier dan transfers en geruchten met elkaar te kunnen bespreken op een voetbalforum. Deze discussies dreigen hier echter op de achtergrond te raken door al het gezeur over het verlengen van seizoenskaarten, wie zichzelf wel of geen fan mag noemen en andere persoonlijke vetes.
nickstok
Basisspeler
 
Berichten: 866
Geregistreerd op: 23-04-2014 17:50

Re: Het forum

Berichtdoor Wizard » 08-07-2016 03:30

Deze berichten hebben ook ons bereikt.
Er zal zeker wat mee worden gedaan.

Onlangs zijn een aantal mensen al via de pb hierover benaderd. Blijkbaar heeft dat niet voldoende geholpen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Het forum

Berichtdoor Mackan68 » 11-07-2016 17:31

Het zou vanaf nu weer mogelijk moeten zijn om bijlages te posten.
Met dank aan Vincent!
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Het forum

Berichtdoor Crash » 14-07-2016 20:21

Na overleg met het beheerdersteam is besloten de posts die op de man zijn, danwel een irritatie opwekkend karakter hebben jegens een andere poster strenger te beoordelen. Dit kan tot gevolg hebben dat de gehele post wordt verwijderd danwel wordt aangepast.

In de praktijk blijkt dat een waarschuwing aan het adres van de poster niet afdoende helpt en juist vaak een geïrriteerde reactie oproept. Schijnbaar is een spiegel voorhouden bij sommigen soms lastig en wordt vaak naar 'de ander' gewezen.

Één en ander dient er toe te leiden dat het forum weer prettiger leesbaar wordt en voor meer mensen toegankelijker. We zijn in het verleden te vaak, te veel goede posters verloren die de negatieve sfeer op het forum als reden aangaven voor het uitblijven van deelname in de discussie.

Let wel: We zijn niet van plan normaal geventileerde meningen te verwijderen. Er is zeker geen sprake van censuur of iets dergelijks. De charme van een discussie op het forum is dat we het juist niet altijd met elkaar eens zijn. Echter is het wel gewenst dat men let op de formulering waarbij we elkaar respectvol behandelen en elkaar niet voor van alles en nog wat uitmaken, danwel reacties te plaatsen die bewust irritatie oproepen bij een ander.

Samen maken we de club. Samen maken we het forum.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Het forum

Berichtdoor abegoal » 14-07-2016 21:56

Crash schreef:Samen maken we de club. Samen maken we het forum.


Aldus Kim Jong-il! :mrgreen: :mrgreen:
(toch proberen de boel een beetje luchtig te houden hier)
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Het forum

Berichtdoor Crash » 14-07-2016 22:34

Luchtig is goed Abegoal. :wink:
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Het forum

Berichtdoor TORCIDA » 15-07-2016 11:34

Wizard schreef:Ik kan me heel goed in je denkwijze verplaatsen, Erwin4ever, en erkennen dit probleem. Wij, als beheerders, sturen bepaalde leden ook pb's met daarin een advies dan wel aanmoediging om op een respectvolle manier te posten. Sommige leden gaan daar vervolgens heel fatsoenlijk mee om, maar ook een aantal is dan op hun kleine pikkie getrapt. Deze laatste, gelukkig kleine, groep ziet elke correctie / weerwoord niet als goedbedoelde feedback, maar als een aanval. Inherent hier aan hun manier van discussiëren. Wanneer je je stoort aan het postgedrag van bepaalde leden kan je (net als vele andere) één van de beheerders een pb sturen met daarin tekst en uitleg. Vervolgens zullen wij dan gezamenlijk overleggen wat we hieraan zullen doen.
Het blijft lastig en moeilijk om hier als beheerder mee om te gaan. Want, wat is de grens? Ik zou het zonde vinden wanneer dit één van de redenen zou zijn voor jou om hier minder te komen. Graag hoor ik dan ook je persoonlijke respons.


Kijk dat is wel correct? Mensen die een pb krijgen zo schofferen?? maar ja als je thuis niks te zeggen hebt .....
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Het forum

Berichtdoor fuotbalgek » 15-07-2016 11:44

Ha, een lichtend voorbeeld van iemand die op z'n pukkie is getrapt :mrgreen:

Zeer terechte handelswijze om het forum aantrekkelijk te houden voor een grotere groep geïnteresseerden overigens.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Het forum

Berichtdoor Crash » 15-07-2016 12:04

Bedankt voor de bijval in deze fuotbalgek.

Laten we het vooral leuk en luchtig houden met z'n allen. Een ieder die hier meeleest en post dient dit met plezier te kunnen doen zonder het gevoel te hebben afgebrand te worden wanneer zijn of haar mening afwijkend is dan dat van een ander. Respecteer elkaars mening. Reageer normaal op elkaar. Hoe moeilijk kan het zijn?
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Het forum

Berichtdoor Crash » 15-07-2016 12:23

Ik hoop dat het voor een ieder duidelijk is nu. Echt ingewikkeld hebben we het volgens mij niet gemaakt.

Ten slotte wil ik een ieder die hiertoe de behoefte heeft nog even te wijzen op het uitroeptekentje rechtsboven iedere post. Wanneer je hierop klikt kun je van de desbetreffende post aangeven dat je er aanstoot aan neemt. Wij kunnen dan sneller de betreffende post beoordelen en eventueel, wanneer van toepassing, hier iets mee doen.

Zoals gezegd: samen maken we het forum tot een plek zoals een ieder dit wenst (zou behoren te wensen).
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Het forum

Berichtdoor Grimo » 15-07-2016 12:25

Persoonlijk vond ik de laatste post van TORCIDA niet op de man. Hij gebruikte slechts de posts van Mackan aan , om in het algemeen aan te tonen hoeveel aannames er worden gemaakt en als waarheid/reden wordt geplaatst op dit forum. Iets schrijven zonder de waarheid te weten of de juiste kennis te weten. Iets wat we allemaal wel eens doen. Vond zijn bericht zeker niet op de man maar een voorbeeld in het algemeen over aannames op dit forum.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Het forum

Berichtdoor Crash » 15-07-2016 12:41

Je mag een andere mening/opinie hebben Grimo. Dat is prima.

Het zal best eens voor kunnen komen dat verschillende mensen op een verschillende manier iets beoordelen. Lijkt me ook logisch. Wij beheerders hebben ook een verschillend tolerantieniveau. Overige forumgebruikers als van zelfsprekend ook.

Het gaat ons echter om de tendens een halt toe te roepen.

Het is schrikbarend te constateren dat er nog maar zo weinig fanatieke posters zijn. Dat heeft te maken met allerlei zaken. sc Heerenveen is minder succesvol de laatste jaren en er is 'concurrentie' van media als Facebook, Twitter, allerlei sc Heerenveen gerelateerde voetbalsites maar we worden ook regelmatig geduid op de negatieve sfeer op het forum als reden dat mensen afhaken en niet meer posten.

Wat betreft dat laatste punt kunnen we invloed uitoefenen. Ik zou het zonde vinden dat het forum ter ziele zou gaan. Alle beheerders doen hun werkzaamheden vrijwillig in hun vrije tijd en wensen dit net zo goed met plezier te kunnen doen. Het zou jammer zijn wanneer er nog meer mensen afhaken en zelfs beheerders er de brui aan geven. Dat moment is dichterbij (geweest) dan wellicht vermoed door velen.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Het forum

Berichtdoor Zwart Schoeisel » 15-07-2016 21:12

Ik heb het forum de afgelopen dagen ivm vakantie niet gelezen, maar juich deze initiatieven van harte toe! Zie ook mijn post hier van laatst. Met z'n allen maken we de club en ook het forum! Kop d'r veur!
Zwart Schoeisel
Selectiespeler
 
Berichten: 162
Geregistreerd op: 26-03-2015 15:37

Re: Het forum

Berichtdoor Crash » 15-07-2016 21:39

Je post is destijds gelezen en heeft mede aanzet gegeven voor dit besluit. Bedankt voor je input in deze.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Het forum

Berichtdoor Mackan68 » 16-07-2016 01:04

Grimo schreef:Persoonlijk vond ik de laatste post van TORCIDA niet op de man. Hij gebruikte slechts de posts van Mackan aan , om in het algemeen aan te tonen hoeveel aannames er worden gemaakt en als waarheid/reden wordt geplaatst op dit forum. Iets schrijven zonder de waarheid te weten of de juiste kennis te weten. Iets wat we allemaal wel eens doen. Vond zijn bericht zeker niet op de man maar een voorbeeld in het algemeen over aannames op dit forum.

Vooral degenen die er tegenin gaan menen dat andere het over waarheden hebben. Het zijn over het algemeen niet meer dan meningen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Het forum

Berichtdoor BK2007 » 16-07-2016 07:54

Maak Grimo en Mackan toch de beheerders.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Het forum

Berichtdoor Crash » 16-07-2016 08:49

Zodra het beheerdersteam versterking nodig heeft zullen we aan hen denken BK2007, net zo goed als dat we dat bij iedereen doen.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Het forum

Berichtdoor BK2007 » 16-07-2016 12:22

Crash schreef:Zodra het beheerdersteam versterking nodig heeft zullen we aan hen denken BK2007, net zo goed als dat we dat bij iedereen doen.


Tsja als je het forum definitief de nek om wilt draaien moet je dat doen.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Het forum

Berichtdoor Crash » 16-07-2016 13:41

Bij het aanstellen van eventuele nieuwe beheerders gaan we weloverwogen te werk BK2007. Zoals dat in het verleden ook altijd is gedaan. We voelen gezamenlijk een zeer grote verantwoordelijkheid in zo'n geval het forum van de juiste mensen als beheerder(s) te voorzien. Als het even kan met een unanieme keuze. Dat zal in de toekomst niet anders zijn.

Het forum vraagt veel aandacht en vrijetijdsinvestering. We proberen de ons verkregen taak, t.b.v. het forum op een zo goed mogelijke manier in te vullen. Dat dat ook wel eens aanleiding wil geven tot discussie hoort daar nu eenmaal bij. Je kunt lastig iedereen tevreden houden. Die illusie hebben we ook niet. Maar we zetten wel een lijn uit met wat wij gezamenlijk vinden wat wel en niet kan en proberen ons daar zo goed mogelijk aan te houden.

Ik wil nogmaals benadrukken dat we dit doen omdat we het leuk vinden. Maar dat de sfeer door iedereen hier bepaalt wordt op het forum. Dus door jou, door mij, de overige beheerders en alle mede forum gebruikers. We dragen allen verantwoordelijkheid het forum weer te maken wat het ooit was en in mijn beleving ook weer kan worden.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Het forum

Berichtdoor Kaz_SCH » 18-07-2016 14:01

Lijkt me lastig genoeg.. het fijne aan dit forum was altijd dat men elkaars mening respecteerde, inging op de inhoud ipv de persoon en dat je een grapje kon maken zonder meteen op vierhonderduizend tenen te staan. Gelukkig gaan we nog steeds vriendelijker met elkaar om dan op veel fora bij andere BVO's, maar het glijdt naar mijn mening wel snel af.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

VorigeVolgende

Keer terug naar Forum & fansite

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 1 gast