[Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Gekko » 23-06-2014 21:01

Om een hooligan te lijken? Gniffel gniffel. Wel mooie trip.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Surhuisterveen » 23-06-2014 21:14

Xander, heb je nog recensies van restaurants in Lviv? :lol:
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Calimero » 27-06-2014 08:35

Surhuisterveen schreef:Xander, heb je nog recensies van restaurants in Lviv? :lol:

Ja, vertel!
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Appie_M » 22-07-2014 14:34

Aankomend weekend ga ik samen met een paar maten naar België voor het openingsweekend van de Jupiler Pro League. Eerst Standard - Charleroi op vrijdag, dan Cercle - KAA Gent op Zaterdag en op zondag KV Mechelen - KRC Genk. Zodra ik weer terug ben zal ik dit topic wel even volspammen met verslagjes en foto's :wink:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Appie_M » 29-07-2014 15:19

Afgelopen vrijdag (25 juli) ben ik naar de wedstrijd Standard Luik - Charleroi geweest. Hieronder het verslag. Ik heb ook een video-impressie gemaakt van de wedstrijd: https://www.youtube.com/watch?v=5TUDfVkjjuQ

De volgende dag gingen we naar Cercle Brugge tegen KAA Gent, ook daarvan zal ik een verslagje uploaden later deze week, zodra ik tijd heb.

Standard Luik – RSC Charleroi

Als onderdeel van een weekendje in België waren wij te gast bij de opening van de Belgische Jupiler Pro League. Het affiche was zeker niet slecht: in het Stade de Sclessin stond de derby van Wallonië op het programma: Standard Luik – Charleroi.

Zo reisden wij vanaf Leeuwarden met de trein via Utrecht naar Maastricht, om daar met een oud boemeltreintje van de NMBS het prachtige laatste stuk langs de Maas af te leggen naar Luik. Rond 15:00 kwamen we aan in de hoofstad van het gewest Wallonië, het franstalige deel van België.

Na onze baggage in het hostel te hebben gedumpt maakten we een rondje door het stadscentrum van 'Liége' om even wat cultuur te snuiven. Zeker een aanrader! Luik krijgt vaak negatieve beoordelingen op reissites omdat er erg veel oude vervallen bebouwing staat. In mijn ogen is dit absoluut niet terecht. Toegegeven: een groot deel van de stad zou best een opknapbeurt kunnen gebruiken, maar de huidige vervallen look zorgt voor een soort van rauwe schoonheid. Een elegante, charmante metropool als Parijs of Londen zal het waarschijnlijk nooit worden, maar Luik is zeker erg mooi. Alleen dan een ander soort mooi dan de eerder genoemde steden.

Wel een nadeel is dat bijna niemand in Luik een andere taal spreekt dan Frans. Door de receptionist van ons hostel werdt ons verteld dat de gemiddelde inwoner van Luik prima Engels spreekt. Niets is minder waar. Aangezien mijn Frans niet bepaald 'up to date' is, was de communicatie hierdoor nog een hele toer. Uiteindelijk kwamen we er met een mengelmoesje van Engels, Frans en vooral gebarentaal er wel uit, maar toch kan ik een ieder adviseren om een taalgidsje Frans aan te schaffen als je naar deze streek afreist.

Goed, na een paar Belgische speciaalbiertjes en Wafels was het tijd om naar het stadion te gaan. Met de stadsbus reisden we af naar het industriegebied Sclessin aan de Maas, waar het gelijknamige stadion van Standard staat. Na onze tickets opgehaald te hebben klommen we naar boven via het vervallen trappenhuis, waar we onder andere falende tl-lichten en een dode vogel aantroffen. Uiteindelijk kwamen we boven aan en namen we onze plaatsen in in vak G4, boven in de hoek van de zuidtribune.

Hier kwamen we erachter dat je niet met je schoenen op het stoeltje voor je mag rusten bij Standard. Elke keer dat wij het deden(zonder erbij na te denken) werden we terechtgewezen door een overijverige steward die iedere zondaar met een wijzend vingertje terechtwees. Gelukkig bleek de man geen ouwe chagrijn en bleek hij best te kunnen lachen. We zijn zelfs nog met hem op de foto gegaan.

Goed, om half 9 stipt begon de wedstrijd. Na een wijfelend begin wist Standard binnen 20 minuten 2x te scoren door 2 individuele acties van Geoffey Mudangi-Bia. Charleroi was overrompelt en Standard vond het verder wel prima. Na rust wist Carcela nog vanuit een vrije trap de 3-0 op het scoreboard te toveren en dat was dan ook de eindstand. Verder was het geen hoogstaande wedstrijd. Ook de sfeer, waar Standard bekend om staat was dit keer niet geweldig. Dit zal ongetwijfeld te maken hebben met de vakantie. Later in het jaar is het hoogstwaarschijnlijk beter.

Na de wedstrijd kwamen we nog voor een onaangename verassing te staan. Om de buscombi met Charleroi-supporters veilig af te kunnen voeren had de Luikse politie besloten om dan maar het hele busverkeer rond het stadion af te grendelen. Gevolg: wij moesten midden in de nacht 10 km teruglopen naar ons hostel door een stad die we nauwelijks kennen. Erg jammer en vermoeiend. Van ons voornemen om na de wedstrijd het nachtleven van Luik nog even in te duiken kwam door de vermoeidheid helaas niets meer terecht. Bedankt Politie!

Toch was het best een geslaagd tochtje en onze nachtelijke wandeltocht was dan ook niet meer dan een zwart stipje op een verder geslaagde dag. De volgende dag zouden we afreizen naar Gent, zie hiervoor de volgende post.

Foto's
Afbeelding
Aankomst op station Liége-Guillemins

Afbeelding
De Maas

Afbeelding
Even cultuursnuiven

Afbeelding
En cultuurdrinken :wink:

Afbeelding
Met de bus naar het stadion

Afbeelding
Aankomst bij het stadion

Afbeelding
Tussen de Standard-supporters doorlopen naar onze ingang

Afbeelding
Clublogo op de voorgevel

Afbeelding
Het Stade Maurice Dufrasne van binnen

Afbeelding
Het veld was waardeloos

Afbeelding
Sfeeractie bij de opkomst. (Vertaling: Sinds 1898 regeren deze 4 letters over Wallonië)

Afbeelding
De beide teams

Afbeelding
De 1-0 valt al vrij snel

Afbeelding
Charleroi is niet bij machte om iets uit te richten

Afbeelding
Uit deze vrije trap valt uiteindelijk de 3-0

Afbeelding
Eindstand: 3-0

Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor DSCH » 29-07-2014 15:44

Mooi verslag Appie, heb het met plezier gelezen/bekeken. Jammer dat jullie het nachtleven niet konden verkennen, was ik ook wel nieuwsgierig naar geweest :wink: Ben benieuwd hoe het was in Gent.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor SCH1920 » 30-07-2014 09:31

Standard Luik lijkt me ook wel eens leuk. Mooi stadion, en de sfeer doet volgens verhalen al wat mediterraans aan. Niet van die gemaakte monotone Duitse sfeer, dat maakt het op het oog tot misschien wel de leukste dichtstbijzijnde voetbalreis over de grens.
Avatar gebruiker
SCH1920
Selectiespeler
 
Berichten: 429
Geregistreerd op: 06-12-2009 22:41

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Appie_M » 02-08-2014 10:41

Op de 2e dag van ons weekendje België stond een tripje naar het Jan Breydel Stadion op het programma, om daar met zo'n 1200 Buffalo's vanuit het uitvak hun ploeg aan te moedigen. Hieronder het verslag:

Video-impressie van deze wedstrijd: https://www.youtube.com/watch?v=RQgkUSbVdM0

Cercle Brugge - KAA Gent

Nadat wij de vorige avond getuige waren geweest van de derby van Wallonië (zie eerder dit topic) was het nu tijd voor de tweede en laatste wedstrijd van ons weekendje in België. In het Jan Breydel Stadion in Brugge stond de wedstrijd Cercle Brugge – KAA Gent op het programma. Via bevriende KAA Gent supporters hadden we geregeld dat we met hen meekonden 'op verplaatsing' naar Brugge. Zo gebeurde het dat wij met zo'n 1200 KAA Gent supporters vanuit het uitvak 'La Gantoise' aan stonden te moedigen.

Het verhaal begon eerder die dag, toen wij rond 3 uur aankwamen op station Gent Sint Pieters. Met de bus reisden we vanaf het station naar Gentbrugge, waar onze Belgische vrienden woonden. Na een hartelijk welkom en een kopje koffie vertrokken we naar het supporterscafe van supportersvereniging 'Nie Pleue', Café Boer Janssens in Gentbrugge. Hier werdt ons een biertje en een broodje hesp(Vlaams voor Ham) voorgeschoteld. Ondertussen werdt het steeds drukker en arriveerde de tourbus die ons naar Brugge zou rijden. We stapten in en na een dikke 3 kwartier, ongeveer de afstand tussen Heerenveen en Groningen kwamen we aan bij het Jan Breydel.

Vanaf het moment dat wij door de poortjes liepen konden we ervaren hoe onze zuiderburen een uitwedstrijd regelen. Een verademing ten opzichte van hoe het er hier soms in Nederland aan toe gaat. Fouillering bij binnenkomst? Welnee, niet nodig. Jullie zijn immers supporters, geen criminelen! Irritante stewards? Welnee joh, wij Belgen lossen alles vriendelijk op! Echt bier in het uitvak? Tuurlijk, dat is hier vanzelfsprekend! Proost!

Dit was voor ons een zeer aangename verandering en we hebben dan ook gretig gebruik gemaakt van met name het laatst genoemde voordeel! Al voor de wedstrijd begon was het dus al een hele gezellige boel in het uitvak! Ook de sfeer was met 1200 man uitstekend! Tot in hoeverre het bier daarin een handje had laat ik voor het gemak maar even in het midden.

Om 20:00 begon de wedstrijd. Laat ik het er wat de wedstrijd betreft maar op houden dat het bier in het uitvak zeker geen overbodige luxe was. Na 90 minuten stond er nog steeds 0-0 op het bord en daarmee is ook alles gezegd wat deze wedstrijd aan nabeschouwing verdiend. Om er nog meer woorden aan vuil te maken zou zonde zijn van de moeite. Teleurgesteld verlieten we samen met de supporters van KAA Gent het uitvak om met de bus weer terug te gaan naar Gent.

Wel was het erg leuk om Sven Kums weer in actie te zien. De ex-Heerenveen speler is erg belangrijk in Gent en is zelfs gebombardeerd tot aanvoerder. Uiteraard hoopten we ook Brian Vandenbussche nog even in actie te zien, maar hij zat helaas de hele wedstrijd op de bank. Dan speelt er nog een ex-Heerenveen speler bij KAA Gent, namelijk Yassine El-Ghanassy. Zijn rol bij KAA Gent lijkt echter uitgespeeld vanwege zijn gedrag. Hij zat vandaag dan ook niet bij de wedstrijdselectie.

Na deze wedstrijd kreeg de avond nog een leuk staartje. Deze avond bleek namelijk de een na laatste dag te zijn van de Gentse Feesten! Voor wie niet weet wat de Gentse Feesten zijn: Het is een stadsfeest van een week lang. Te vergelijken met de Sneekweek, maar dan 10 keer groter. De vorige avond in Luik konden we helaas niet het nachtleven in, maar dat hebben we deze avond dubbel en dwars goed gemaakt! Van slapen is dan ook niets gekomen en we hebben de hele nacht doorgehaald en doorgefeest! Kortom: de Gentse Feesten zijn een aanrader!

Met de Gentse Feesten ben ik alweer aan het einde gekomen van dit verslag. Het oorspronkelijke idee was om de volgende dag nog KV Mechelen aan te doen, maar dat is er vanwege de Feesten niet meer van gekomen.

Foto's

Afbeelding
Aankomst op station Gent Sint-Pieters

Afbeelding
Café Boer Janssens, het supporterscafé van Nie Pleue

Afbeelding
Met de bus naar Brugge

Afbeelding
Aankomst in Brugge

Afbeelding
We moesten nog even een stukje lopen voor we bij het uitvak waren

Afbeelding
Aangekomen in een halfleeg Jan Breydel

Afbeelding
Bier in het uitvak!

Afbeelding
Vol uitvakkie!

Afbeelding
De supporters van Cercle passen met zijn allen in een vak

Afbeelding
Opkomst van de spelers

Afbeelding
Sven Kums

Afbeelding
Saaie wedstrijd

Afbeelding
Na 90 minuten dus nog 0-0

Afbeelding
Teleurgesteld druipen we af
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Appie_M » 16-10-2014 22:16

Zaterdag na de laatste training op Skoatterwald rijd ik met 2 vrienden door naar Gelsenkirchen om Schalke tegen Hertha BSC te zien spelen. Zodra ik naderhand tijd heb spam ik dit topic wel weer vol met foto's :wink:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Feanfan-4-life » 20-10-2014 17:21

Grappig om te lezen dat de stad Luik je in positieve zin heeft verbaasd. Ik heb 3 jaar geleden met twee mede-forumleden een legendarisch reisje gemaakt naar Standard Luik - Hannover 96 waarbij we slechts 1 kaart voor het uitvak hadden. Na veel gedoe toch het uitvak in gekomen en in het stadion was het inderdaad prima.
In tegenstelling tot jou wist ik nog niks van Luik als stad en kwam ik er dus volledig onbevooroordeeld, maar ik vond de stad werkelijk waar verschrikkelijk. We zijn na de wedstrijd van het stadion naar het station gelopen en overal lag vuilnis opstraat, winkelwagens waren her en der over straat verspreid, overal was de straatverlichting kapot en er waren ontzettend veel kapotte ruiten te zien. Voor mij was dit dus eens maar dan ook echt nooit weer :D .
Avatar gebruiker
Feanfan-4-life
Selectiespeler
 
Berichten: 481
Geregistreerd op: 26-08-2007 20:28

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Appie_M » 20-10-2014 21:22

Feanfan-4-life schreef:Grappig om te lezen dat de stad Luik je in positieve zin heeft verbaasd. Ik heb 3 jaar geleden met twee mede-forumleden een legendarisch reisje gemaakt naar Standard Luik - Hannover 96 waarbij we slechts 1 kaart voor het uitvak hadden. Na veel gedoe toch het uitvak in gekomen en in het stadion was het inderdaad prima.
In tegenstelling tot jou wist ik nog niks van Luik als stad en kwam ik er dus volledig onbevooroordeeld, maar ik vond de stad werkelijk waar verschrikkelijk. We zijn na de wedstrijd van het stadion naar het station gelopen en overal lag vuilnis opstraat, winkelwagens waren her en der over straat verspreid, overal was de straatverlichting kapot en er waren ontzettend veel kapotte ruiten te zien. Voor mij was dit dus eens maar dan ook echt nooit weer :D .


Ik begrijp wel waarom je het niet zo'n mooie stad vind. Ben het tot op zekere hoogte wel met je eens, maar toch vind ik luik een zekere rauwe uitstraling hebben die mij wel aanspreekt. Is puur mijn persoonlijke voorkeur hoor, zoals ik zeg snap ik wel dat anderen er niet zoveel aan vinden. Als je puur kijkt naar wat de mooiste steden in België zijn dan staan Antwerpen, Gent en Brugge fier bovenaan wat mij betreft. Toch trekt de rauwe arbeidersuitstraling van Luik mij juist wel aan.

Overigens was afgelopen zomer ook mijn eerste keer in Luik en is bovenstaande puur gebaseerd op mijn eerste indruk. Ik was dus ook volledig onbevooroordeeld.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Appie_M » 12-11-2014 19:39

Op 18 oktober ben ik met 2 vrienden naar Schalke 04 - Hertha BSC geweest. Ik had nog beloofd om na de tijd wat foto's online te zetten, dus auf gehts!

Afbeelding
Bij Arnhem gaan we de Duitse grens over

Afbeelding
Een van de goede kanten aan Duitsland zijn de enorme blikken bier die je gewoon langs de snelweg kan kopen. Deze flinke knapen waren bijna net zo groot als mijn dijbeen!

Afbeelding
We naderen Schalke-terrein

Afbeelding
Aankomst in Gelsenkirchen

Afbeelding
Dit zijn de restanten van het oude stadion van Schalke, het Parkstadion

Afbeelding
Hier vanuit een andere hoek

Afbeelding
Op een steenworp afstand van het oude stadion ligt het huidige stadion

Afbeelding
De Veltins Arena dus

Afbeelding
3 uur voor de aftrap is het al vrij druk rondom het stadion

Afbeelding
Cultuursnuiven op zijn Duits :wink:

Afbeelding
We gaan naar binnen bij de Nordkurve

Afbeelding
De Veltins Arena van binnen

Afbeelding
De Nordkurve is een uur voor aftrap al aardig vol

Afbeelding
Bij Hertha staat een oude bekende in de basis

Afbeelding
Bijna tijd voor de aftrap

Afbeelding
Sfeeractie van de Nordkurve

Afbeelding
De beide teams

Afbeelding
De wedstrijd is begonnen

Afbeelding
Bij Schalke in de spits speelt nog een oude bekende...

Afbeelding
Na 20 minuten is het 1-0. Wie anders dan Klaas Jan Huntelaar!

Afbeelding
Verder is het geen hoogstaande eerste helft

Afbeelding
De Nordkurve zorgde de hele wedstrijd voor een prima sfeertje

Afbeelding
De tweede helft begint

Afbeelding
Bij Hertha speelde nog een Nederlander, namelijk Johnny Heitinga

Afbeelding
Ook de tweede helft is qua spelbeeld niet heel goed

Afbeelding
Julian Draxler maakt er nog 2-0 van

Afbeelding
Dat is dan ook de eindstand

Afbeelding
Een 2-0 overwinning voor Schalke dus.

Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Appie_M » 26-11-2014 20:18

Afgelopen zondag ben ik met vrienden naar de altijd beladen wedstrijd tussen HSV en Werder Bremen geweest, ook wel bekend als de Nordderby. Video: https://www.youtube.com/watch?v=7kO6hR0bbOw


Afbeelding
Aankomst in Hamburg

Afbeelding
De welbekende Reeperbahn

Afbeelding
We zijn erg vroeg, dus mooi even de tijd voor een bezoek aan de andere club uit Hamburg: Sankt Pauli

Afbeelding
Het Millerntorn stadion ligt naast de Reeperbahn

Afbeelding
Sankt Pauli staat bekend om zijn tolerante cultuur. Boven de hoofdingang van het Millerntor Stadion wappert de regenboogvlag naast de clubvlag

Afbeelding
Het stadion vanuit een andere hoek. Helaas was het stadion niet open en zaten meer foto's er dus niet in

Afbeelding
Dan maar verder naar het Volksparkstadion, wat vanwege sponsorovereenkomsten nu de Imtech Arena heet.

Afbeelding
Rafael van der Vaart begroet ons vanaf de gevel

Afbeelding
Ook typisch Duits: Uit en thuissupporters lopen gewoon langs elkaar voor en na de wedstrijd. Ook bij een beladen derby als deze

Afbeelding
Redelijk wat 'Polizei' op de been

Afbeelding
De Nordtribune is het stavak van de HSV-supporters

Afbeelding
De Imtech Arena

Afbeelding
Wat is een dagje Duitsland zonder Brattwurst?

Afbeelding
We hadden mooie plekken in de nok van het stadion

Afbeelding
Warming up van de HSV spelers

Afbeelding
Clublied van HSV: Hamburg Meine Perle

Afbeelding
De spelers komen het veld op

Afbeelding
Mooie tifo-actie van de Werder-supporters in het uitvak

Afbeelding
Het begin van de wedstrijd

Afbeelding
HSV probeert het wel maar het is duidelijk te zien dat de ploeg weinig aanvallende klasse heeft

Afbeelding
Omdat ook Werder het vooral van standaardsituaties moet hebben is de wedstrijd absoluut niet best. Het is goed te zien dat het degradatievoetbal is. Ook zal de spanning van zo'n derby een rol hebben gespeeld

Afbeelding
De logische ruststand is dan ook 0-0

Afbeelding
Ook in de tweede helft wil het nog niet erg vlotten met beide teams

Afbeelding
Deze meneer vond de binnenkant van zijn oogleden zelfs interessanter dan de wedstrijd

Afbeelding
Rafael kijkt het allemaal met lede ogen aan

Afbeelding
Toch komt HSV in de 84e minuut op voorsprong door een 'lucky' van invaller Rudnevs.

Afbeelding
Nadat Werder-speler Clemens Fritz zijn tweede gele kaart heeft gekregen countert HSV naar de beslissende 2-0 van Tolgay Arslan. Weer een lucky goaltje

Afbeelding
Dat is dan ook de eindstand

Afbeelding
Spelers vieren de overwinning met de fans

Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor camataru » 26-01-2015 14:21

Afgelopen december met familie (pa&ma), zoveel jaar samen een lang weekend Rome gedaan.

Uiteraard kon het er niet aan ontbreken een van de twee Romeinse clubs te bezoeken.

SS Lazio speelde thuis tegen Atalanta Bergamo (noord Italië) verklaard ook dat er geen Atalanta fans waren.
Op de voorhand kijk je niet uit naar een Italiaanse wedstrijd, vaak geen technisch spel en weinig doelpunten.
NAdat we een beetje info hadden vergaard over lazio en waar je ticket kon kopen.

Er werd ons verteld dat Lazio de club was van de mensen buiten Rome (provincie)was. deze club was opgericht om het op te nemen tegen de rijke clubs uit noord Italië (as Roma) was later gemaakt.Tevens werd on verteld dat we niet in de curva Nord moesten komen, kaartjes kopen.
Dit omdat de aanhang van SS Lazio racistisch en fascistisch is, Dat deed ook wel blijken bij het omroepen van de spelers namen herhaaldelijk werden de donkere spelers van lazio uitgefloten en gejouwd :shock: . Triest dat je dit (bij je eigen spelers) doet.
Vreemde cultuur en beleving naar mijn idee.
Wat verder opviel. Stadio olympico 73.000 plaatsen, gevuld was met een 34.000 man schijnt altijd zo te zijn in rome bij lazio.
Wel een mooi bouwwerk met het hele olympische gebeuren er omheen. olympico rome

ifo over lazio - atalanta

LAzio Atalanta 3-0
goals;
mauri 1-0
mauri 2-0
lulic 3-0

ticket office in rome, 18 euro redelijke prijs.
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

curva met de ultras (irriducibili lazio)
Afbeelding

moment uit de match
Afbeelding

O zag het het eruit rechts van ons, het immense olympico was bijna leeg.
Afbeelding

View My Video

mooie ervaring, maar een aanhang waar ik mijn twijfels over heb.
Wij zijn Heerenveen.
Avatar gebruiker
camataru
Superster
 
Berichten: 2248
Geregistreerd op: 31-12-2002 11:46
Woonplaats: N.V.T

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Riverside » 06-04-2015 20:49

"Football in the Northeast is brilliant".

Onder het mom van deze zin stapten we aan boord van de ferry die ons naar Newcastle zou varen. Al een half jaar geleden hebben wij dit 'all-in-one-package' geboekt, en het was bepaald niet het minste weekend dat we uit konden kiezen: de derby AFC Sunderland - Newcastle United stond namelijk op het programma.

Op zaterdagochtend aangekomen, en na inchecken in het hotel begaven wij ons al snel naar het St. James' Park voor een rondleiding, maar het was druk, dus we konden pas enkele uurtjes later. Maar niet getreurd, want in een zijstraatje van Chinatown (vlakbij het stadion), vonden we een werkelijk fantastische winkel: The Back Page. Eigenlijk kun je het ook een voetbalmuseum noemen, een echte liefhebber kan er met gemak uren doorbrengen. Met een van de verkopers aan de praat geraakt, over het bezoeken van uitwedstrijden, ons bezoek in Engeland en natuurlijk: Heerenveen. Nadat ik een sjaal kocht, kreeg ik het programmaboekje van 10 jaar geleden er gratis bij! Wat een vriendelijke mensen.

Afbeelding

Na wat biertjes te hebben genuttigd in een pub (Rosie's Bar), konden we ons opmaken voor de rondleiding in het stadion. Dat er veel Nederlanders een voetbalreis hadden geboekt werd ons nu wel duidelijk: slechts twee deelnemers kwamen niet uit Nederland. De rondleiding beperkte zich tot 'The Milburn Stand', de hoofdtribune van het stadion. Van boven tot onder zijn we geweest, en het is niet zomaar een tribune, maar een indrukwekkende bouwconstructie.

Op zondag was het dan eindelijk zover: matchday! Het was een zonnige dag in Newcastle, maar uiteindelijk zouden de spreekwoordelijke donkere wolken zich boven Newcastle verzamelen. Met een bustransfer naar Sunderland gebracht - dit was nodig zodat alle 300-400 mensen na de wedstrijd weer spoedig met dezelfde bussen naar de haven gebracht konden worden, de wedstrijd was namelijk verplaatst naar zondag 16:00 en dat kwam niet uit met de dienstregeling van de rederij.

Afbeelding

De wedstrijd zelf was niet hoogstaand, maar de sfeer in het stadion, daar was het ons voornamelijk om te doen. En daarin werden we niet teleurgesteld: de passie spatte van de tribunes in het Stadium of Light. Een wereldgoal van Jermaine Defoe besliste uiteindelijk de wedstrijd: 1-0. Newcastle stelde teleur, hebben veel te weinig afgedwongen om aanspraak te mogen maken op een punt of meer. Zoals gebruikelijk dit seizoen bij wedstrijden van Newcastle wordt er in de 17e minuut geapplaudisseerd voor de twee supporters aan boord van vlucht MH17. Ook de aanhang van de thuisploeg uitte hun respect, maar dat respect over en weer duurde niet langer dan een minuut.. :wink:

Spoedig na de wedstrijd weer terug naar de haven van Newcastle, met een tas vol voetbalverhalen.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Appie_M » 22-08-2015 11:10

Ik ga morgen met wat vrienden naar Borussia Monchengladbach. Weet iemand waar de supporters van Borussia voor de wedstrijd zich verzamelen en of er verder nog meer leuks te doen is in Monchengladbach?
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor heerenveenown » 23-08-2015 04:56

Ik ben hierin Ecuador bij een voetbalwedstrijd geweest: Deportivo Quito tegen Aucas.

Wij zaten bij Aucas, de lokale arme bevolking erg leuk!
Ze wonnen ook met 0-1, bijna hele wedstrijd met een man meer gespeeld.

Video volgt nog.
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
heerenveenown
Basisspeler
 
Berichten: 676
Geregistreerd op: 22-12-2011 23:06
Woonplaats: Friesland

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Mackan68 » 23-08-2015 09:01

heerenveenown schreef:Ik ben hierin Ecuador bij een voetbalwedstrijd geweest: Deportivo Quito tegen Aucas.

Wij zaten bij Aucas, de lokale arme bevolking erg leuk!
Ze wonnen ook met 0-1, bijna hele wedstrijd met een man meer gespeeld.

Video volgt nog.

Leuk tripje! Nog een aardig talentje of gearriveerde speler kunnen scouten?? :D
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor heerenveenown » 24-08-2015 18:57

Mackan68 schreef:Leuk tripje! Nog een aardig talentje of gearriveerde speler kunnen scouten?? :D


Laten we over het niveau maar niet beginnen! Maar de catering zouden ze mogen doen ;D
Lopen mensen van de bevolking rond en die verkopen nootjes / water enz en dat heel goedkoop.
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
heerenveenown
Basisspeler
 
Berichten: 676
Geregistreerd op: 22-12-2011 23:06
Woonplaats: Friesland

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor xander » 30-10-2015 16:36

Btw laatst nog even ongepland wedstrijdje van Union Berlin mee gepikt tegen Duisburg. Een club met enorm veel prachtige tradities.

In 2009 bracht ik al eerder een bezoekje aan deze prachtige club na ons Europees beker avontuur in Berlijn. Toen was men nog volop bezig met de renovatie van het stadion en was de hoofdtribune er nog niet aangezien dit teveel koste. In 2011 konden Fans van Union Berlin tienduizend aandelen van vijfhonderd euro bemachtigen om zodoende 'eigenaar' te worden van het stadion van de club, Stadion An der Alten Försterei. De aandelen waren in een week verkocht en met de opbrengst van de verkoop van de aandelen, zo'n vijf miljoen euro is de hoofdtribune tot stand gekomen.

Stadion an der Alten Försterei beschikt over 3 grote staantribunes wat je vandaag de dag bijna nergens ziet! Het stadion was in 2007 helemaal verpauperd doordat de club geen geld had om het stadion te renoveren. De fans (2400 vrijwillers waarvan er elke dag zo'n 50 op de club waren, supporters die niet konden helpen konden voor 15 euro per uur een professional inhuren.) staken de handen in een en renoveerden dit prachtige stadion tot wat het nu is! De fans in Oost Berlijn zijn bloedfanatiek en je proeft echte clubliefde bij de mensen. Het voetbal was niet van hoogstaand niveau maar wat een beleving is het om hier tussen te staan!

Kaartje a 12.50e op de zwarte markt tussen de Ultras. Biertje en bradwurst 2.50e wat wil een voetballiefhebber nog meer. Opvallend hoeveel Engelse groundhoppers op de tribunes stonden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4909
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Feanfan 1 » 03-03-2016 20:16

Hoe kom ik aan kaarten voor een thuiswedstrijd van Liverpool ? Dat het niet te betalen is nemen we een beetje op de koop toe, maar het is al moeilijk genoeg om kaarten te bemachtigen.
Of kan ik beter hopen op een FA/League cup wedstrijd tegen een 2e klasser ?
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Frisian Viking » 05-03-2016 07:03

Voor dergelijke kaarten zul je waarschijnlijk terecht komen bij één van de voetbalreizenaanbieders. Voetbal International misschien? Of kijk eens ergens in Engeland zelf, misschien gewoon via de officiële weg, kan altijd.

Ik zou lekker naar Duitsland gaan. Paar uurtjes rijden, goedkope tickets, mooie voetbalbeleving.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Appie_M » 05-03-2016 17:03

Feanfan 1 schreef:Hoe kom ik aan kaarten voor een thuiswedstrijd van Liverpool ? Dat het niet te betalen is nemen we een beetje op de koop toe, maar het is al moeilijk genoeg om kaarten te bemachtigen.
Of kan ik beter hopen op een FA/League cup wedstrijd tegen een 2e klasser ?


Ik ben in mei vorig jaar naar Liverpool - QPR geweest. Ik heb toen tickets + hotel geboekt bij the Dutch Branch, een Nederlandse supportersvereniging van Liverpool. Normaal regel ik tickets liever zelf, maar bij Liverpool is dat bijna niet te doen. Daarom is dit een goed alternatief. Ik kan ze in elk geval hartelijk aanbevelen en de man die het runt is een geweldige kerel!

Dit is hun website: http://www.liverpoolsupporters.com/
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Feanfan 1 » 05-03-2016 18:42

Ik kwam die site ook al tegen, al wist ik niet echt hoe betrouwbaar het was. Dit is dan een erg goed alternatief, want normaal regel ik zelf ook liever
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Appie_M » 06-03-2016 10:44

Ik kan uit eigen ervaring bevestigen dat het een betrouwbare site is. Denk dat dit de beste optie is als je Liverpool wilt bezoeken. Zelf tickets regelen is het beste, maar dit is veel beter dan al die voetbalreizenoplichters. Daarnaast is de eigenaar van de vereniging echt een geniale kerel, wat ik al zei.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor xander » 06-04-2016 21:03

Tsja wat moet je als ons eigen seizoen teleurstellend ten einde is gekomen met bagger voetbal, een wedstrijdje pakken in het buitenland! We hadden nog een uitnodiging openstaan om een wedstrijdje mee te pikken bij FC Slovácko. Hier was het nu mooi tijd voor met een Roda uit van ons eigen trots op het programma. Een roadtripje Praag, Uherské Hradiště en Brno werd gepland.

1. FC Slovácko is een Tsjechische voetbalclub uit de stad Uherské Hradiště. In 2000 fuseerden FC Synot uit de stad Staré Město en FC SYNOT Slovácká Slavia Uherské Hradiště met het doel eersteklassevoetbal te brengen in de regio. FC Synot promoveerde net naar de hoogste klasse terwijl Slovácká Slavia naar de 3de klasse promoveerde. De nieuwe club heette 1. FC Synot en werd elfde in het eerste seizoen in de Gambrinus liga, de club speelde al enkele malen de Intertoto Cup en bekampte clubs als Universitatea Craiova, Stade Rennais, OFK Belgrado en VfL Wolfsburg. De club speelde in het Stadion Širuch in Staré Město en verhuisde op 12 oktober 2003 naar het nieuwe stadion in Uherské Hradiště dat werd ingewijd met een gala-wedstrijd tegen Borussia Mönchengladbach.

2003/04 was een goed seizoen voor de club, maar dat kwam ook alleen maar door omkoping, de holding SYNOT trok zich hierop terug uit de club en de naam werd veranderd in 1. FC Slovácko (Slovácko is de naam van de regio waarin de steden Uherské Hradiště en Staré Město gelegen zijn). De club startte in 2004/05 met twaalf punten achterstand in de competitie als straf maar kon degradatie probleemloos voorkomen, tevens werd in het bekertoernooi de finale bereikt welke met 1-2 werd verloren van Baník Ostrava. In 2006/07 was de club minder succesvol en degradeerde naar de tweede klasse. In 2009 werd voor de tweede keer de bekerfinale bereikt, ditmaal werd met 0-1 verloren van FK Teplice. Ondanks een tiende plaats in de 2de klasse promoveerde de club naar de Gambrinus liga omdat andere clubs geen licentie kregen.

Op het programma van vandaag stond de wedstrijd FC Slovácko - Sparta Praag. FC Slovácko heeft al jaren niet Sprata Praag verslagen, het Ajax van Tsjechie. Deslalnietemin vertelden we de locals dat ze gingen winnen met een dronken bui met 2-0, we werden voor gek verklaard. Dit hadden we dan ook even ingevuld bij een van de vele gokzuilen. Voor en tijdens de wedstrijd lekker halve liters bier naar binnen werken voor nog geen euro. Kijk en geniet van een heerlijk potje Tsjechisch voetbal, het heeft ons verrast. FC Slovácko speelde heerlijk vecht voetbal wat een genot was om naar te kijken.

Afbeelding
Kaartje voor de wedstrijd voor nog geen €5.50
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Prachtig sfeertje onder de fanatieke tribune.
Afbeelding
Bier gebruik werd in het stadion flink gestimuleerd, 4 bier voor nog geen 3 euro.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De bier aanvoer op de tribunes was ook prima geregeld!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De Sparta Praag aanhang non stop hun helden aangemoedigd. De nederlaag werd als een overwinning gevierd.
Afbeelding
Afbeelding
Na 8 jaar weet FC Slovácko weer eens te winnen van Sprarta Praag en dat werd op gepaste wijze met de aanhang gevierd.
Afbeelding
Afbeelding
En we werden heel rijk, iedereen verklaarde ons voor gek en vond het ongelofelijk.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4909
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Feanfan 1 » 08-08-2016 16:26

Hoe kom ik aan kaarten voor een thuiswedstrijd van Liverpool ?
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Appie_M » 08-08-2016 17:13

Feanfan 1 schreef:Hoe kom ik aan kaarten voor een thuiswedstrijd van Liverpool ?


Lastig, is bijna standaard elke thuiswedstrijd uitverkocht. Nu ze het stadion met ongeveer 10.000 plaatsen hebben uitgebreid is je kans misschien ietsje groter, maar toch betwijfel ik of je er op de online ticketing van Liverpool tussen komt. Mocht je echter toch voor je kans willen gaan dan moet je even een accountje aanmaken op http://www.liverpoolfc.com/tickets/tickets-availability en even een membership aanschaffen. Mocht je toevallig nog ergens 250+ pond hebben liggen waar je graag vanaf wil dan kun je een hospitality-pakket aanschaffen voor een bepaalde wedstrijd.

Er zijn ook andere opties. Zelf ben ik 2 jaar geleden met The Dutch Branch meegeweest, een officiële supportersvereniging van Liverpool in Nederland. Wordt gerund door een gast genaamd Mike Kennedy, een Brit die in Nederland woont, geniale gozer! Kost je ook een 200 á 250 euro, maar dan krijg je hotel, transfers en nog wat andere ditjes en datjes er gratis bij. Ik kan het in elk geval van harte aanraden! Meer info hier: http://www.liverpoolsupporters.com/

Ook is er nog een Hagenees die vlak bij de beide stadions woont en een pension in zijn huis heeft. Hij kan kaarten regelen voor zowel Liverpool als Everton. Meer informatie vind je op zijn site: http://www.liverpoolreizen.nl/informatie.html

Hopelijk heb je hier wat aan. Ik kan je een reisje naar Liverpool zeker aanbevelen. Hele leuke stad met 2 hele leuke clubs! En op stap gaan in Mathew Street is altijd een aanrader!
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor camataru » 27-09-2016 19:37

Ooit zag ik een site waar je kaarten voor Duitse clubs kon kopen.
Je kon zelf je vak uitzoeken, en kijken waar nog stoelen vrij waren.

Weet iemand die site, ik hoor of zie graag de link.
Wij zijn Heerenveen.
Avatar gebruiker
camataru
Superster
 
Berichten: 2248
Geregistreerd op: 31-12-2002 11:46
Woonplaats: N.V.T

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Feanfan 1 » 27-09-2016 19:47

camataru schreef:Ooit zag ik een site waar je kaarten voor Duitse clubs kon kopen.
Je kon zelf je vak uitzoeken, en kijken waar nog stoelen vrij waren.
Weet iemand die site, ik hoor of zie graag de link.

https://www.eventimsports.de/cms/index.php?id=94
Ik hoop dat je deze bedoeld
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

VorigeVolgende

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten