Het forum

› alles over dit forum (en de Fansite)

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Het forum

Berichtdoor Crash » 20-07-2016 12:51

We hebben afscheid genomen van Feanfan13, welke zich niet wenste te conformeren aan mijn niet meer dan redelijke verzoek op een normale manier te reageren op mede forumgebruikers.

We zijn van mening dat de sfeer hier de laatste jaren met de maand grimmiger wordt en vinden dat dit niet bijdraagt aan de toegankelijkheid van het forum, alsmede het algemeen lees- en postplezier.

Hopelijk hoeven we dit soort maatregelen niet vaker toe te passen.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Het forum

Berichtdoor Joucke » 20-07-2016 13:10

Crash schreef:We hebben afscheid genomen van Feanfan13, welke zich niet wenste te conformeren aan mijn niet meer dan redelijke verzoek op een normale manier te reageren op mede forumgebruikers.

We zijn van mening dat de sfeer hier de laatste jaren met de maand grimmiger wordt en vinden dat dit niet bijdraagt aan de toegankelijkheid van het forum, alsmede het algemeen lees- en postplezier.

Hopelijk hoeven we dit soort maatregelen niet vaker toe te passen.

Enerzijns een begrijpelijk besluit.
Anderzijds: het als moderator bewerken van een bericht, zonder te melden dat het bewerkt is en door wie, kan vreemd overkomen bij leden. Dat was imo het geval bij een van de posts van Ff13. Zoals ik elders zei: een bericht naar de poster met de inhoud van het verwijderde en een uitleg kan misschien werken. In het openbaar mensen op de vingers tikken geeft een beetje een kleuterschool-idee.

Maar misschien werd het eerste al toegepast, en is de tweede methode een soort van ultieme noodgreep?
Joucke
Wereldspeler
 
Berichten: 1136
Geregistreerd op: 21-04-2014 18:41
Woonplaats: Vught

Re: Het forum

Berichtdoor Crash » 20-07-2016 13:16

Begrijpelijk. Ik had gedacht middels de opmerking 'edit: Crash' in de post dat dit duidelijk genoeg zou zijn. Blijkbaar heb ik dit onjuist ingeschat.

Het betreffende forumlid is reeds enkele weken terug al via PB benaderd met het verzoek anders te reageren op andere forumgebruikers. Helaas bood dit geen soelaas. Derhalve heb ik gekozen voor deze benadering. Zie het inderdaad maar als noodgreep. Ik heb geenzins een kleuterklas-signaal willen afgeven overigens.

De reden om afscheid te nemen ligt overigens niet alleen aan de betreffende post maar ook aan de reactie die we ontvingen via PB, nadat het betreffende forumlid óók was benaderd via PB over de reden van verwijderen van de door hem geschreven posts. Dit sprak boekdeling en maakte voor mij duidelijk dat verbetering niet te verwachten was. Dan heeft verdere deelname in mijn opinie geen zin. Zeker niet voor de overige forumgebruikers.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Het forum

Berichtdoor Erwin4ever » 20-07-2016 20:53

Zonder op de persoon in te willen gaan ben ik het er helemaal mee eens dat leden, die keer op keer aantonen een grenzeloos gebrek aan respect te hebben, gewaarschuwd en bij geen beterschap verwijderd worden!
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: Het forum

Berichtdoor Jazz » 20-07-2016 21:19

Is het een accountban of gelijk een IP-ban?
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Het forum

Berichtdoor HVNFL » 20-07-2016 23:25

Goed bezig beheerders! Mooi dat er eindelijk wat aan gedaan wordt. Het lijkt op dit forum onderling soms alsof we voor een totaal andere club zijn. Merk zelf ook wel dat het forum bezoeken de laatste tijd minder leuk is dan een tijd geleden.
Avatar gebruiker
HVNFL
Basisspeler
 
Berichten: 605
Geregistreerd op: 16-02-2010 16:48

Re: Het forum

Berichtdoor xander » 21-07-2016 18:26

Het forum is al lange tijd niks meer aan met een stel anonieme trollen die de boel hier verzieken.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Het forum

Berichtdoor DSCH » 22-07-2016 10:14

Ik vind dat we nu ook niet moeten gaan doorslaan in de negativiteit op het forum. Er worden nog steeds interessante en leuke posts geplaatst op dit forum. Ik noem hierbij Otsje P en Wizard als voorbeelden. Posts welke ik altijd graag en met plezier lees. Daarnaast vind ik het ook altijd leuk om posts te lezen met interessante aanwinsten, als ik mij niet vergis doet Fryskeboy22 dit regelmatig, maar zo zijn er wel meer voorbeelden van mensen die dit regelmatig doen. Ik zou zeggen: blijf ermee doorgaan! Ik lees ze altijd met plezier.

Kortom: er zijn een paar incidenten geweest, maar dit betekent niet dat dit forum in eens helemaal niks meer voorstelt. Er zijn nog steeds zat forumleden die er wel voor zorgen dat in ieder geval ik nog met plezier de berichten op dit forum lees. Ik kan me niet voorstellen dat ik hierin de enige ben.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Het forum

Berichtdoor baasje » 22-07-2016 13:31

Het forum is al tijden niet meer wat het geweest is. Door moderators eigenhandig de nek omgedraaid.
Realiteit is een illusie die ontstaat bij gebrek aan alcohol.
baasje
Selectiespeler
 
Berichten: 372
Geregistreerd op: 09-03-2009 17:29
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het forum

Berichtdoor Crash » 22-07-2016 13:47

Ik trek me de kritiek aan baasje. Kun je hier verder over uitweiden? Zou ik appreciëren. Wellicht dat we er wat mee kunnen voor de toekomst.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Het forum

Berichtdoor abegoal » 22-07-2016 14:20

Crash schreef:Ik trek me de kritiek aan baasje. Kun je hier verder over uitweiden? Zou ik appreciëren. Wellicht dat we er wat mee kunnen voor de toekomst.


Ben het in de basis niet met hem eens. Wel vind ik dat ook het trollengedrag tijdens de feanrevolutie wat beter had kunnen worden aangepakt. Daar heb ik me destijds mateloos aan geïrriteerd. Momenteel is het in mijn ogen alleen nog BK2004 die zich daar schuldig aan maakt, dus dat is met de Foe knop snel opgelost. Wellicht wordt BK ook op zijn posts aangesproken en het kan ook maar zo zijn dat het probleem bij mezelf ligt.

Verder vind ik juist de huidige actie een goed voorbeeld hoe het zou moeten. Niet meteen het forum doodmaken, maar als het te lang duurt en mensen niet kunnen conformeren aan het gewenste post gedrag, stevige maatregelen nemen.

Het is "a hell of a job" om de boel hier leesbaar te houden. Van mij dus alle complimenten Crash (en overige mods).
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Het forum

Berichtdoor Crash » 22-07-2016 15:38

Ik ben me er van bewust dat we destijds de boel niet goed (genoeg) hebben gemoderate. We hadden daarbij de pech dat een zekere poster genaamd De Vries Veenstra en co. tot aan de grond begon af te branden in zo'n beetje alle topics aanwezig.

We kregen hem niet zover dat het op een gegeven moment zeer vervelende repeterende verhaal (waar op dat moment totaal geen grond voor was) in het daarvoor bestemde topic te plaatsen. We hebben destijds onze handen vol gehad aan de wig die gecreeërd werd tussen verschillende forumleden over dit onderwerp. De sfeer werd grimmiger en we hebben hier waarschijnlijk niet adequaat iets meegedaan en wellicht zelfs verkeerde keuzes gemaakt. Dit werd uiteindelijk uitvergroot toen de bewuste poster genaamd De Vries (die inmiddels vanwege zijn post-gedrag -niet zozeer vanwege zijn mening- de toegang tot het forum was ontzegd) in veel zaken gelijk begon te krijgen. Toen was het hek van de dam. Zeker vanwege zijn (overigens terechte) uitsluiting destijds. Ik kan niet voor het gehele beheerdersteam spreken in deze, maar persoonlijk vind ik dat we dit toen niet goed hebben gemanaged.

Je hebt dus zeker een punt abegoal!

Het daarnaast is altijd lastig een balans te vinden tussen 'vrijheid van meningsuiting' en daar waar een grens overschreden wordt. Voor je weet schuift die grens op. Dat was de laatste maanden het geval vonden we en toen bleek dat er meer en meer forumleden zich niet meer op het forum lieten zien en er in het beheerdersteam zelfs werd gesproken over teruglopende motivatie (zelfs overwogen werd te stoppen!) vonden we dat we moesten ingrijpen. De eerste stappen zijn gezet en we hebben via PB alswel in dit topic al meerdere reacties gehad waaruit bleek dat dit werd toegejuichd. En je begrijpt, dat geeft weer ontzettend veel motivatie binnen ons team!
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Het forum

Berichtdoor abegoal » 22-07-2016 16:32

Crash schreef:En je begrijpt, dat geeft weer ontzettend veel motivatie binnen ons team!


Top!

Zoals elders ook al gepost, ik ben blij met de hernieuwde sfeer op het forum.
Nu alleen nog hopen dat onze sc hier op korte termijn aan bijdraagt, door een paar leuke versterkingen te presenteren. 8) 8)
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Het forum

Berichtdoor paparazzi » 21-08-2016 01:20

@ Crash, waarom verwijder jij mijn kritische post mbt roken in het stadion?
Mag alwetende 'drs TORCIDA' wel alles posten en geen enkel tegengas krijgen? Of is hier sprake van kameraadschap? Ik hoor het graag van je. (evenals nog een paar forummers overigens welke liever anoniem blijven)

We gaan toch geen Noord-Koreaanse toestanden krijgen hier hopenlijk?

Dank! :wink:
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het forum

Berichtdoor Crash » 21-08-2016 10:57

Paparazzi via PB geïnformeerd en om toelichting/terugkoppeling verzocht.

Voor een ieder geldt dat posts die op de man zijn worden verwijderd c.q. aangepast daar waar de rest van de post wél inhoud heeft.Zonder onderscheid des persoons. Dat heeft niets met Noord Koreaanse praktijken te maken. Gewoon met gezond verstand gebruiken zou ik eerder willen zeggen. Doel is hierbij om het forum prettig leesbaar en toegankelijker te maken voor iedereen.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Het forum

Berichtdoor Baggerraartje » 23-08-2016 11:49

Heb even getwijfeld of ik hier wel iets moest posten.
Ik lees dat de moderators nu steeds eerder ingrijpen als een discussie te fel wordt of uit de hand dreigt te lopen.
Natuurlijk best goed als er teveel op de man wordt gespeeld, echter het blijft wel een discussie forum.
Ben nu 10 jaar lid van dit forum en wat mij persoonlijk steeds meer irriteert, is dat discussies nu worden afgekapt of verwijdert en dat "namedropping" hoogtij viert. Ik vind dat niets toevoegen aan een discussie. Jaren geleden was het lezen van de "tranfers topic" eigenlijk in de zomerstop heel leuk. Dan werd er gereageerd en gediscussieerd op geruchten. Nu kijken mensen op trankfermarkt.nl of iets dergelijks en hup worden er weer namen op het forum gegooid. Kijk nu eens bij de hoofdsponsor topic, alleen maar namedropping zonder enige uitleg of onderbouwing. Geen 1 had Groenleven als hoofdsponsor genoemd.
Misschien moeten de moderators die namedropping berichten nu eens gaan verwijderen, zodat mensen alleen maar berichten plaatsen waarover je kunt discussiëren. Nu gaat dit forum helaas nergens meer over. :(
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Het forum

Berichtdoor Ebiede » 23-08-2016 14:01

Helemaal mee eens! Die moeten ze halen... Dat is een goede.... om gek van te worden!
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Het forum

Berichtdoor Crash » 23-08-2016 14:58

Bedankt voor de suggestie inzake namedropping Baggeraartje. Ik heb het in de groep gegooid. Gaan we bespreken.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Het forum

Berichtdoor Zwart Schoeisel » 23-08-2016 15:35

Misschien de tekst op de eerste pagina per linie wat aanpassen naar deze tijd.
Verder: HOU HET REALISTISCH, we zitten niet te wachten op namen als Ronaldinho of Shevchenko.

Naar Verder: HOU HET REALISTISCH, we zitten niet te wachten op namen als Nyman of Friday.


Even een hele dikke knipoog ;) :P
Zwart Schoeisel
Selectiespeler
 
Berichten: 162
Geregistreerd op: 26-03-2015 15:37

Re: Het forum

Berichtdoor Crash » 24-08-2016 07:32

Naar aanleiding van het verzoek van Baggeraartje is er een extra topic aangemaakt in 'transfers en geruchten', genaamd 'schaduwelftal' alwaar forumleden hun suggesties voor wat betreft nieuwe spelers kunnen plaatsen. We vinden dat deze suggesties een eigen topic verdienen, met als bijkomend voordeel dat deze suggesties niet hoeven te worden geplaatst in de 'geruchtentopics', welke bedoeld zijn voor geruchten (uit de media).
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Het forum

Berichtdoor TORCIDA » 25-08-2016 15:22

oogt nu erg rommelig zo, vindt het persoonlijk niets toevoegen
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Het forum

Berichtdoor Jazz » 25-08-2016 16:25

Ben er ook geen fan van. Het was juist leuk dat je af en toe die niet realistische namen voorbij zag komen. Altijd een mooie discussie waarbij iemand haalbaar is of niet.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Het forum

Berichtdoor Silver » 25-08-2016 17:06

Vind het juist wel een goed initiatief! Voor de mensen die transfermarkt.com afspeuren of veel Football Manager o.i.d. spelen is dat ideaal topic om namen in te droppen die verder nooit in het geruchtencircuit aan Heerenveen zijn gekoppeld. En discussie kun je nog altijd voeren, alleen nu in dat topic.
Avatar gebruiker
Silver
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 29-08-2008 13:27

Re: Het forum

Berichtdoor Baggerraartje » 25-08-2016 17:20

Het was ook niet mijn bedoeling om er extra topic aan te wijden. Het was vooral te doen dat niet iedereen maar namen gaat bombarderen in de geruchten topic zonder uitleg of onderbouwing. Het leidt dan niet tot discussies, slechts tot namedropping, zonder dat je daar fatsoenlijk op kunt antwoorden. Hetzelfde zou zijn, dat ik hier ineens in de seizoenkaarten topic ga roepen dat Heerenveen 20.000 seizoenkaarten aan de man gebracht heeft. Dan zal 95% van het forum mij er op wijzen dat ik onzin uitkraam en eerst zoiets maar uit moet gaan zoeken voordat ik roep. Echter in het geruchten topic kun je alles neerzetten, realistisch of niet.
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Het forum

Berichtdoor Ebiede » 30-08-2016 17:17

Ik vind het veel prettiger op deze manier. Compliment aan de mods
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Het forum

Berichtdoor Otsje P » 31-08-2016 10:09

Ebiede schreef:Ik vind het veel prettiger op deze manier. Compliment aan de mods


Even wennen, maar inderdaad een functionele toevoeging.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Het forum

Berichtdoor Joucke » 24-09-2016 22:39

Zeg mods, kan diegene die besluit een wedstrijdtopic te sluiten om het tussenstandentopic te openen dat na de wedstrijd ook gewoon terug doen? En bij voorkeur niet halverwege een wedstrijd?
Joucke
Wereldspeler
 
Berichten: 1136
Geregistreerd op: 21-04-2014 18:41
Woonplaats: Vught

Re: Het forum

Berichtdoor Flying Tilster » 24-09-2016 23:06

Blijkbaar een iets te overijverig modje :roll: die in slaap gesodemieterd is :lol:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Het forum

Berichtdoor Vrieskist » 25-09-2016 08:06

Ik snap sowieso niet waarom het topic op slot gaat, gelul over over en tijdens de wedstrijd kan toch mooi in het wedstrijd topic?
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Het forum

Berichtdoor baasje » 26-09-2016 09:38

Helemaal met Vrieskist eens. Daarvoor is het een wedstrijdtopic. Heb het idee dat de mods zichzelf heel interessant vinden. Laat gaan.
Realiteit is een illusie die ontstaat bij gebrek aan alcohol.
baasje
Selectiespeler
 
Berichten: 372
Geregistreerd op: 09-03-2009 17:29
Woonplaats: Amsterdam

VorigeVolgende

Keer terug naar Forum & fansite

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten