Het forum

› alles over dit forum (en de Fansite)

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Het forum

Berichtdoor abegoal » 26-09-2016 19:16

mods slapen nog steeds......... nul reactie?! :?:
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Het forum

Berichtdoor Riverside » 26-09-2016 23:16

Het tussenstandentopic bestaat al heel lang, en is ooit ingezet om onder andere 'slowchat' in de wedstrijdtopics tegen te gaan. Ingezet voor onze voorgangers, en is lange tijd zo gebleven.

Naar aanleiding van afgelopen zaterdag, hebben wij dit in het beheerdersteam besproken. Waar het dus fout gegaan is, is dat wij als beheerders ook weleens in het stadion zitten en dus niet altijd online zijn op het moment dat de wedstrijd begint en eindigt om die topics weer dicht en open te doen. Dit is dan ook reden dat we overwegen om het tussenstandentopic te verwijderen, en de wedstrijdtopics gewoon open te laten. Zorgt voor meer duidelijkheid en minder administratief werk.

Bedankt voor de input forumleden, samen maken we het forum. :wink:

En excuses voor zaterdag. Het zal niet nogmaals gebeuren.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Het forum

Berichtdoor Joucke » 26-09-2016 23:46

Goed idee.
Joucke
Wereldspeler
 
Berichten: 1136
Geregistreerd op: 21-04-2014 18:41
Woonplaats: Vught

Re: Het forum

Berichtdoor Crash » 27-09-2016 12:39

Het tussenstandentopic is vanaf heden permanent gesloten. Posts met betrekking tot wedstrijden vinden vanaf heden plaats in het daarvoor geopende wedstrijdtopic. (zie argumenten verwoord door Gearard hierboven)
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Het forum

Berichtdoor Joucke » 27-09-2016 12:54

Crash schreef:Het tussenstandentopic is vanaf heden permanent gesloten. Posts met betrekking tot wedstrijden vinden vanaf heden plaats in het daarvoor geopende wedstrijdtopic. (zie argumenten verwoord door Gearard hierboven)

Is het mogelijk om de in dat topic geplaatste berichten te verplaatsen naar de betreffende wedstrijdtopics?
Joucke
Wereldspeler
 
Berichten: 1136
Geregistreerd op: 21-04-2014 18:41
Woonplaats: Vught

Re: Het forum

Berichtdoor Crash » 27-09-2016 13:33

Theoretisch gezien wel. Maar dit gaat héél erg veel tijd kosten. Dus doen we het maar niet.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Het forum

Berichtdoor diny777 » 09-10-2016 16:07

Zijn er meer mensen die geen berichten krijgen?
diny777
Basisspeler
 
Berichten: 534
Geregistreerd op: 19-11-2008 11:18
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

Re: Het forum

Berichtdoor Sverige. » 09-10-2016 16:26

diepFries schreef:Sinds een week of 2 ervaar ik op het forum problemen met het bekijken van nieuwe berichten (unread posts). Wanneer ik vanuit het subforum naar het eerstvolgende ongelezen bericht in een topic wil, dan beland ik soms tot wel 4 pagina's terug in het verleden (met dus allemaal reeds gelezen berichten). Er moet dan vervolgens handmatig het eerstvolgende ongelezen bericht worden opgezocht. Hetzelfde wil ook nog wel eens gebeuren ingeval je toch de reactie wilt bekijken van iemand die in je 'vijanden'-lijst staat.

Zijn er meer forumgebruikers die dit herkennen?


Ik heb hier nog steeds last van op zowel mijn telefoon als mijn laptop. Is hier al eens naar gekeken? Het is niet storend (ik ben er inmiddels aan gewend) maar het viel me op dat het nog steeds niet verholpen is.
Sverige.
Selectiespeler
 
Berichten: 154
Geregistreerd op: 15-03-2009 15:22

Re: Het forum

Berichtdoor abegoal » 10-10-2016 13:22

diny777 schreef:Zijn er meer mensen die geen berichten krijgen?


Het is inderdaad nog nooit zo rustig geweest op het forum.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Het forum

Berichtdoor kaaskop » 10-10-2016 15:34

Klopt, bij mij is het laatste bericht van 07-10-2016 om 16.00 uur.
kaaskop
Selectiespeler
 
Berichten: 198
Geregistreerd op: 18-07-2005 08:59
Woonplaats: Kollum

Re: Het forum

Berichtdoor Otsje P » 28-10-2016 15:37

Mede feanfans, ik vroeg me af of er bij sfeer & supporters ook een tegenhanger in het leven kan worden geroepen voor de "ergernissen in het ALS" ??

Ik vind het namelijk een erg negatief topic. Dat is heel begrijpelijk uiteraard, omdat men er zijn of haar ergernissen in kenbaar maakt en men daarover discussieert. Ik zou het echter leuk vinden om na een bezoekje aan ons mooie stadion ook af en toe iets positiefs te plaatsen of te lezen. Dat klinkt misschien wat zeikerig, maar volgens mij is er al genoeg gedoe en negativiteit op deze aardkloot. En zullen we er maar niet gewoon van genieten dat het weer een beetje lekker loopt met onze boys?

Ik vond het bijvoorbeeld erg leuk om te zien dat er afgelopen zondag om mij heen veel jonge ouders met jonge kinderen op een los kaartje naar de wedstrijd waren gekomen. Trotse ouders en kindjes vol verwachting trappelend op de tribunes blijft een mooie aanblik. Er zijn nog altijd zat lege plekken, maar om mij heen leek het zowaar weer vrolijk gevuld. Fijne aanblik.

Dit was slechts een voorbeeld, maar zo is er volgens mij genoeg leuks te melden na een bezoekje aan het ALS.

Ik kan zo even geen goede titel verzinnen, maar zou het leuk vinden als een positief topic de strijd met het "ergernissen" topic aan kan gaan om de bovenste plaatsen bij "sfeer & supporters".

Als er al zoiets is, of als men vind dat de positieve dingen maar gewoon in het wedstrijdtopic moeten, dan schik ik me daar wel in hoor. Ik merkte gewoon dat ik me erger aan het ergernissen topic. Zonder dat dit per se om de inhoud van dit topic gaat, want er zijn heus legitieme ergernissen. ik heb daar niks tegen, maar zou ook graag een tegenhanger zien. Dussss.

Goed weekend.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Het forum

Berichtdoor pes5 » 28-10-2016 15:49

Goed idee!

'Hier word ik blij van in het Abe Lenstra Stadion.'

Is dat wat?
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Het forum

Berichtdoor Appie_M » 28-10-2016 17:31

Zo'n topic is er toch al? Kan me herinneren dat dat een paar jaar terug is aangemaakt, is alleen nooit een 'succes' geworden zoals het ergernissen topic. Mensen mogen nou eenmaal graag zeiken. Dat topic zal waarschijnlijk wel ergens onderaan of op de tweede pagina staan.

Vind het verder een prima idee hoor Otsje, ben het er volledig mee eens dat er wel wat meer positiviteit in mag!
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Het forum

Berichtdoor Joucke » 30-11-2016 12:22

Is er nog nieuws over een update van de forumsoftware? Het toevoegen van een responsive theme?

En nu ik toch op de vraagstoel zit: kan de naam van onze sc op deze site ook correct geschreven worden (dus met "onderkast" sc in plaats van hoofdletters), bijvoorbeeld bovenaan de site en in categorienamen en -omschrijvingen?

De s en c van dkv zijn hoofdletters, die van ons niet.
Joucke
Wereldspeler
 
Berichten: 1136
Geregistreerd op: 21-04-2014 18:41
Woonplaats: Vught

Re: Het forum

Berichtdoor Livid » 12-12-2016 13:51

Is het mogelijk om een topic te negeren zodat je geen melding krijgt van ongelezen posts? Ik word er namelijk een beetje gestoord van hoe vaak het 'wedstrijden'-forum rood kleurt omdat iemand de uitslag denkt te weten. ykr?
Avatar gebruiker
Livid
Nieuw talent
 
Berichten: 85
Geregistreerd op: 30-08-2016 09:21
Woonplaats: 050

Re: Het forum

Berichtdoor Marça » 12-12-2016 15:16

Ik weet niet of dit een oplossing voor je is, maar ik gebruik deze url om te kijken of er nieuwe berichten zijn: http://sc.heerenveen.org/forum/search.php?search_id=newposts. Dan zie je automatisch om welke topics het gaat.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Het forum

Berichtdoor Livid » 12-12-2016 16:23

Marça schreef:Ik weet niet of dit een oplossing voor je is, maar ik gebruik deze url om te kijken of er nieuwe berichten zijn: http://sc.heerenveen.org/forum/search.php?search_id=newposts. Dan zie je automatisch om welke topics het gaat.


Ajt. Ga ik gebruiken, voorkomt inderdaad mijn probleem. Danku!
Avatar gebruiker
Livid
Nieuw talent
 
Berichten: 85
Geregistreerd op: 30-08-2016 09:21
Woonplaats: 050

Re: Het forum

Berichtdoor TORCIDA » 03-03-2019 12:22

Waarom komt die fucking banner van dkv telkens bij mij op deze site in beeld? Het is onmogelijk dat dit tracking cookies zijn want heb van mijn leven nog nooit op een website van hun gekeken
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Het forum

Berichtdoor Thinkman » 03-03-2019 12:43

TORCIDA schreef:Waarom komt die fucking banner van dkv telkens bij mij op deze site in beeld? Het is onmogelijk dat dit tracking cookies zijn want heb van mijn leven nog nooit op een website van hun gekeken


Die club is een massaal media offensief gestart om zieltjes te werven.
Het loopt daar gigantisch leeg (nog maar net halfvol en dat voor zo'n klein stadion) en dat is niet echt goede reclame als je een groter stadion eist.

Bovendien hebben ze nog geen cent financiering voor dat gedroomde nieuwe stadion, ondanks vrijwel blanco cheques van de gemeente en provincie. De gemeentelasten in Leeuwarden stijgen dit jaar het meest van Friesland (8,5%), omdat met de komende jaren 'forse tekorten verwacht op meerdere terreinen'. Tsja, iemand moet toch betalen voor de cambeerput.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Het forum

Berichtdoor Wizard » 04-03-2019 11:24

TORCIDA schreef:Waarom komt die fucking banner van dkv telkens bij mij op deze site in beeld? Het is onmogelijk dat dit tracking cookies zijn want heb van mijn leven nog nooit op een website van hun gekeken

Die kom je overal tegen. Ook op voetbalnieuwswebsites zie je die banner regelmatig voorbij komen. Je kunt deze eenvoudig blokkeren.
Het is precies wat Thinkman zegt; ze hebben de weg naar e-marketing gevonden en proberen zodoende zieltjes te winnen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Het forum

Berichtdoor Otsje P » 15-07-2019 19:55

Toch vreselijk zonde om te moeten constateren dat de club zelfs onder de trouwste fans veel minder is gaan leven. Dit ooit zo levendige forum is al net zo aan het doodbloeden als de bezoekersaantallen in het stadion.

Als er een jaar of 6 geleden een speler gepresenteerd werd dan was het hier spitsuur. Nu slechts een handjevol reacties. Soms wordt er zelfs meerdere dagen op rij niets gepost. Triest om zien. Ben er overigens zelf debet aan.

Om die belangstelling van 10 jaar terug nog weer op te kunnen wekken is er een klein wonder nodig ben ik bang. Maar dat begint in ieder geval op het veld. Goed voetbal, strijd en enkele publieksspelers zijn de enige ingrediënten om een ieder 1 voor 1 terug te krijgen in het stadion (en op het forum).
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Het forum

Berichtdoor xander » 16-07-2019 13:40

Forums zijn ook achterhaald toch met alle social media van de laatste jaren.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Het forum

Berichtdoor kaaskop » 16-07-2019 13:57

Ja Otsje, je hebt groot gelijk.
Het heeft ten dele inderdaad met de prestaties op het veld te maken.
Persoonlijk heb ik een heel ander argument om dit forum nauwelijks meer te bekijken.
"vroeger" waren Heerenveen-supporters landelijk bekend als zeer vriendelijk; rond de club was er nooit narigheid.
Ook deze site was daar een afspiegeling van.
De laatste jaren zijn onze supporters niet meer zo van dat brave gedoe.
Er moet meer belevening komen enz. enz.
Spreekkoren op de tribunes, vechtpartijen, ander taalgebruik en snuiven.
Dat is terug te zien in de reacties op deze site.
De manier waarop te vaak gereageerd wordt, dat nodigt bepaald niet uit om regelmatig de site te bezoeken.
De tijd dat deze site mijn startpagina was, dat ligt al weer een aantal jaren achter ons.
En dat is beslist geen gevolg van de magere resultaten, maar wel van de ergernissen over de persoonlijke aanvallen in de reacties en het storende taalgebruik.
kaaskop
Selectiespeler
 
Berichten: 198
Geregistreerd op: 18-07-2005 08:59
Woonplaats: Kollum

Re: Het forum

Berichtdoor pes5 » 16-07-2019 14:41

Dat zijn wat mij betreft dan een paar rotte appels.

Als iedereen die zich daaraan stoort de benen neemt, dan komen die rotte appels prominenter in beeld. Wat mij betreft is het belangrijk melding te maken van wangedrag en juist zelf wél te posten.

Net als met wangedrag op de tribune. In plaats van weglopen, zal er juist gehamerd moeten worden op fatsoen en sociale controle op de tribune.

98% van ons publiek gedraagt zich prima. Aan die 98% en aan de beleidsbepalers zaak om ervoor te zorgen dat die 2% geen voet aan de grond krijgt bij onze club.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Het forum

Berichtdoor Otsje P » 16-07-2019 16:26

xander schreef:Forums zijn ook achterhaald toch met alle social media van de laatste jaren.


Ik ben zelf niet zo van de social media. Facebook, twitter, instagram, snapchat ik ken het allemaal maar heb geen van allen ooit gebruikt. Maar geen van die social media die ik noemde is er toch echt op ingericht om diverse zaken rond de club overzichtelijk met elkaar te bespreken en te bediscussiëren of zit ik nu mis?

Nogmaals, ik zit er niet zo in, dus misschien vergis ik me maar volgens mij heeft het forum daarin juist nog een functie.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Het forum

Berichtdoor Ebiede » 16-07-2019 17:21

Ik lees nog steeds mee, maar meng me nergens meer in..afwijkende meningen leveren dikwijls bedreigingen op in je berichtenbox.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Het forum

Berichtdoor Thinkman » 16-07-2019 17:38

Ebiede schreef:Ik lees nog steeds mee, maar meng me nergens meer in..afwijkende meningen leveren dikwijls bedreigingen op in je berichtenbox.


Dat klopt wel. Hier gaat het dan nog op specifiek onderwerp, maar op dat vreselijke (=commerciële) feanonline lijkt het soms de bedoeling om met losse citaten elk uur weer een ruzie te ontketenen. En dat lukt vaak want er cirkelen daar een paar aasgieren rond nou nou, echt 24-7 online en maar afkraken en aanvallen. Door die constante stroom bagger stompt elke supporter uiteindelijk af.

Misschien kan de club zelf ook wat doen door bv een eigen forum neer te zetten op de eigen website? Bv onder de berichtgeving een reactiemogelijkheid voor sk houders? Die je als gebruiker al dan niet kunt tonen? Website is nu redelijk passief, daar kun je best een wat interactiever podium van maken. Wilde Cees mee aan de slag toch!

Nu ga ik weer vakantie vieren! :wink:
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Het forum

Berichtdoor Wizard » 17-07-2019 07:22

Ebiede schreef:Ik lees nog steeds mee, maar meng me nergens meer in..afwijkende meningen leveren dikwijls bedreigingen op in je berichtenbox.

Wanneer je bedreigingen krijgt in je pb, horen we dat graag. We kunnen er alleen tegen optreden wanneer je ons (tijdig) hiervan op de hoogte houdt. Dit geldt trouwens voor een ieder die persoonlijk wordt aangevallen/bedreigd via de pb.
Diverse malen hebben we al (tijdelijke) bans uitgedeeld om intolerant gedrag en taalgebruik te weren van dit forum. Echter, wanneer de hetze vervolgens via de pb wordt gevoerd en we hier geen inzicht in krijgen, kunnen we vrij weinig doen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Het forum

Berichtdoor Wizard » 17-07-2019 07:24

Thinkman schreef:Misschien kan de club zelf ook wat doen door bv een eigen forum neer te zetten op de eigen website? Bv onder de berichtgeving een reactiemogelijkheid voor sk houders? Die je als gebruiker al dan niet kunt tonen? Website is nu redelijk passief, daar kun je best een wat interactiever podium van maken. Wilde Cees mee aan de slag toch!

Dat zou zeker een goed idee zijn. Hiermee weer je ook niet-supporters van het forum. Soms heb ik sterk het idee dat er anti-Heerenveen mensen op feanonline nieuws reageren. Voor mij al één van de redenen om de reacties niet te lezen.
Goede vakantie toegewenst!
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Het forum

Berichtdoor Kaz_SCH » 17-07-2019 08:46

Ik wens de club veel succes het met modereren van een dergelijk forum, ik vind de mods hier vaak al niet te benijden, en dan is het ook nog eens onder de officiële clubvlag. Ik zou het het fijnst vinden als iedereen hier een beetje normaal zou doen.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

VorigeVolgende

Keer terug naar Forum & fansite

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 1 gast