fuotbalgek schreef:wat heeft Namli dan laten zien dat hij meer op de bank zit dan speelt, zowel bij Dwight, Foppe en Streppel?
Namli heeft onder die 1e beide trainers ontzettend lang blessureleed gehad. Hierdoor speelde hij niet, dat is logisch.
Streppel heeft hem alleen als middenvelder gebruikt, en nooit eens op de vleugel. Ook niet in de voorbereiding. Ik mag toch aannemen dat zijn assistenten Streppel hebben verteld dat Namli uitstekend op de vleugel uit de voeten kan. Helaas blijft Streppel nog altijd het vertrouwen geven aan Zenelli.
We kennen de inhoud van de optie niet, en dus kunnen we daar niet over oordelen. Echter is er ook geen ruimte gelaten voor een eventueel geheel nieuw contract. Het boek lijkt gesloten en dat is in mijn ogen een foute beslissing.
Zet Namli nu eens op een plek waar hij risico's mag nemen. Dus niet als controlerende middenvelder, daar haal je hem juist uit zijn kracht vandaan. Hij moet op een plek spelen waar hij acties mag maken, waar hij mensen mag passeren en waar hij doelgericht mag spelen. De 10 positie is in het hedendaagse voetbal niet meer de plek voor zo'n speler. Die jongen moet op de vleugel spelen, en dan bewijst hij in no time dat het een speciale speler is.
Ik hoop dat hij zich bij zijn volgende club als vleugelspeler presenteert, zodat hij niet als middenvelder wordt gezien. Spelers hebben snel een stempel. Die is middenvelder, die is vleugelaanvaller, die is back enz. Sinkgraven ontwikkeld zich als prima back, Slagveer zou daar bijvoorbeeld ook veel beter passen in mijn ogen. Kan een openbaring worden als rechtsback. Maar als vleugelaanvaller zal het altijd heel beperkt blijven.
Je moet naar mijn mening kijken naar de sterke punten van een speler. Slagveer heeft snelheid, inhoud, werklust en is gewend aan de zijlijn. Hij mist echter een individuele actie en het vermogen in de kleine ruimte. Oftewel: BACK.
Namli heeft een uitstekende dribbel, passeert heel erg gemakkelijk en is goed in de kleine ruimte. Hij legt echter risico in zijn spel en is soms wat gemakzuchtig. Oftewel: Geen middenvelder maar een vleugelaanvaller.
Maar goed, ik kan waarschijnlijk net zo goed tegen een muur praten. Hamstra zal wel niet meelezen.