Supportersgedrag & supportersbeleid

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Ebiede » 26-04-2017 16:39

Het forum is afgeblazen, mooi! Goed dat er meer dan genoeg mensen zijn die zich niet de gek laten aansteken.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor xander » 26-04-2017 20:44

En zo is het maar net hopelijk doet het stof opwaaien binnen de politieclub...
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor fuotbalgek » 26-04-2017 23:30

Ach wat moeten we bespreken dan? Nieuwe contracten voor Bijker en Slagveer? Waarom hier net als in ieder stadion teveel Feyenoorders zitten? Waarom misdragende supporters een stadionverbod krijgen? Waarom Streppel bij gebrek aan beter Ajax uit Faes moet opstellen?
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Feanfan-4-life » 18-10-2017 09:43

De uitspraken voor het spandoekincident zijn bekend. Het bleek achteraf dus allemaal reuze mee te vallen, in tegenstelling tot de sensatie stukken die gepubliceerd zijn door RTV Noord, LC, etc. Alle straffen behoorlijk lager dan de eisen van het OM en daarnaast ook nog drie keer vrijspraak. Blijft diep triest dat hier überhaubt aangifte voor gedaan is door de "ultras" van de GF...
Avatar gebruiker
Feanfan-4-life
Selectiespeler
 
Berichten: 481
Geregistreerd op: 26-08-2007 20:28

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Marça » 18-10-2017 11:17

Er heeft volgens de rechter toch iemand elf dagen terecht vastgezeten voor dit vergrijp. Staat voor die drie veroordeelden ook leuk op je strafblad of hoe het tegenwoordig ook maar mag heten. Dat er onderlinge rivaliteit is kan ik me voorstellen (ook gezien de geschiedenis), maar om dan met elf man op te nemen tegen één man? Het mag dan misschien een 'code' zijn om hier geen aangifte van te doen, maar het is ook behoorlijk laffe actie als je het mij vraagt.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Feanfan-4-life » 18-10-2017 11:45

Marça schreef:Er heeft volgens de rechter toch iemand elf dagen terecht vastgezeten voor dit vergrijp. Staat voor die drie veroordeelden ook leuk op je strafblad of hoe het tegenwoordig ook maar mag heten. Dat er onderlinge rivaliteit is kan ik me voorstellen (ook gezien de geschiedenis), maar om dan met elf man op te nemen tegen één man? Het mag dan misschien een 'code' zijn om hier geen aangifte van te doen, maar het is ook behoorlijk laffe actie als je het mij vraagt.


Het verbaast mij dat je, zelfs nu de rechter gesproken heeft, nog aannames doet. Daarnaast is je eerste uitspraak niet correct. Alle 11 verdachten hebben vastgezeten; een aantal 13 dagen, een aantal 10 en een aantal 2. Je mag het natuurlijk een laffe actie vinden, maar nog laffer is de aangifte.
Avatar gebruiker
Feanfan-4-life
Selectiespeler
 
Berichten: 481
Geregistreerd op: 26-08-2007 20:28

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Marça » 18-10-2017 13:15

Blijkbaar verschillen we van mening als het gaat om de term 'laf' en hoe die te gebruiken. Mag ik jou dan vragen hoe jij het zou omschrijven als elf man met (een vooraf besproken plan) bewust besluiten om één man te overvallen?
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Satyr » 18-10-2017 13:49

Ik maak me vooral zorgen om het maar goed blijven praten van dubieuze acties uit naam van onze club, door een aantal individuen die zichzelf als 'de club' menen te moeten voordoen. Die menen dat ze 'de mening' zijn van de supporters. Of dat ze meer zijn, omdat ze toevallig 90 minuten staan ofzo. Jullie zijn niet eens 1% van het aantal Heerenveen fans, stop met ons, de 99%, als jullie excuus te gebruiken.

Als je zo nodig de stoere knul wilt uithangen, doe dat dan lekker zonder clubkleuren in een afgelegen bos.

Dankjewel.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Jazz » 18-10-2017 14:40

Weg met deze zielige figuren. Gaan we dit gedrag goedpraten? Ik ben voor ludieke acties, maar iemand overvallen? Ik ben benieuwd of ze stadionverboden hebben gekregen.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Feanfan-4-life » 18-10-2017 22:33

Wat wordt er hier ontzettend kortzichtig gereageerd... Ik zeg nergens dat ik de actie goedkeur, echter staat er nergens dat alle 11 verdachten betrokken waren bij de diefstal zelf en dat is dus een aanname die hier gedaan wordt. Ik denk ook dat, ook al zit je zelf niet in dit wereldje, je wel een voorstelling kunt maken van de beweegredenen van de betrokkenen. Er zijn in het verleden tot twee keer toe vlaggen van Heerenveen gestolen, dus kan er op een gegeven moment een tegenreactie verwacht worden. Ook de rechter kon de verdachten volgen in hun uitspraak dat het ludiek had moeten zijn, maar dat het helaas anders liep en dat dit hun speet. Echter, als ze kwade bedoelingen hadden gehad, was het met het slachtoffer natuurlijk heel anders afgelopen. De rechter vond het wel naïef en nam het ze kwalijk dat het er voor omwonenden schokkend uit heeft gezien. Van een “ordinaire straatroof” is echter absoluut geen sprake geweest, want daar zijn de straffen totaal niet naar (hiervoor kun je maanden de bak ingaan). Dit is iets wat de officier van justitie oppert, maar waar de rechter absoluut niet in meegaat. De LC publiceert echter natuurlijk wel direct een erg sensatiebelust artikel dat het om een ordinaire straatroof ging, chapeau LC...

Over het wel/niet aangifte doen: tegen GF is nooit aangifte gedaan, juist omdat je elkaar daarmee buitenproportioneel in de problemen brengt voor iets wat bij de beleving hoort van deze groepen. Dat de GF dat nu wel tegen deze jongens heeft gedaan, is iets wat hypocriet is en nu door de rest van “ultra-Nederland” ook ten stelligste wordt afgekeurd.

Van uitspraken als “verban ze voor de rest van hun leven” krijg ik overigens echt de kriebels. Ooit gedacht aan het feit dat de Nederlandse rechtspraak gericht is op herstel en niet op straffen? Als deze jongens (de meeste met blanco strafblad) een keer in de fout gaan, moeten ze meteen maar voor de rest van hun leven de lul zijn? Komop zeg...

Marça schreef:Blijkbaar verschillen we van mening als het gaat om de term 'laf' en hoe die te gebruiken. Mag ik jou dan vragen hoe jij het zou omschrijven als elf man met (een vooraf besproken plan) bewust besluiten om één man te overvallen?

Ik geef toe dat het niet een chique actie is en dat een straf wel op zijn plaats is. Zo heeft de rechter ook geoordeeld. Het klinkt natuurlijk heftig als gezegd wordt dat 11 man erbij betrokken waren. Ik wil je er wel op wijzen dat de verdeling onderling natuurlijk op een wijze geweest kan zijn dat lang niet alle 11 het slachtoffer daadwerkelijk overvallen hebben. Daar wel eens over nagedacht?

Satyr schreef:Ik maak me vooral zorgen om het maar goed blijven praten van dubieuze acties uit naam van onze club, door een aantal individuen die zichzelf als 'de club' menen te moeten voordoen. Die menen dat ze 'de mening' zijn van de supporters. Of dat ze meer zijn, omdat ze toevallig 90 minuten staan ofzo. Jullie zijn niet eens 1% van het aantal Heerenveen fans, stop met ons, de 99%, als jullie excuus te gebruiken.

Als je zo nodig de stoere knul wilt uithangen, doe dat dan lekker zonder clubkleuren in een afgelegen bos.

Dankjewel.


Deze actie is uiteraard niet uitgevoerd uit naam van de club sc Heerenveen en ook zeker niet vanuit de veronderstelling dat ze “de mening” van de supporters zijn. Ze denken waarschijnlijk ook niet dat ze meer zijn vanwege het stavak. Ook wordt nergens gezegd dat wij, de 99%, als excuus gebruikt wordenDit zijn wekelijk uit de lucht gegrepen aannames die je hier doet.

Het gaat om een actie vanuit een bepaalde groep als tegenreactie op bepaalde gebeurtenissen in het verleden: that’s it.
Laatst bijgewerkt door Feanfan-4-life op 19-10-2017 08:21, in het totaal 3 keer bewerkt
Avatar gebruiker
Feanfan-4-life
Selectiespeler
 
Berichten: 481
Geregistreerd op: 26-08-2007 20:28

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor TORCIDA » 19-10-2017 21:12

Je bent pas echt naïef als je zegt dat dit niet bij het voetbal hoort of niks met t voetbal te maken heeft.

@satyr kruip weer terug onder de steen waar je vandaan komt.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Feanfan-4-life » 20-10-2017 22:39

Is iedereen het er mee eens? Of boeit het jullie, net als de media, niet zoveel meer nu het sensationele er wel van af is? Valt me op dat het er na het incident veel meer reactie op dit onderwerp was dan momenteel. Of is dit een trent die op het hele forum te zien is?
Avatar gebruiker
Feanfan-4-life
Selectiespeler
 
Berichten: 481
Geregistreerd op: 26-08-2007 20:28

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Ruud Huntbäck » 21-10-2017 11:25

Feanfan-4-life schreef:Is iedereen het er mee eens? Of boeit het jullie, net als de media, niet zoveel meer nu het sensationele er wel van af is? Valt me op dat het er na het incident veel meer reactie op dit onderwerp was dan momenteel. Of is dit een trent die op het hele forum te zien is?

Denk dat de meesten hier wel klaar mee zijn.
Avatar gebruiker
Ruud Huntbäck
Basisspeler
 
Berichten: 805
Geregistreerd op: 18-01-2006 13:51
Woonplaats: Heerenveen

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Frisian Viking » 21-10-2017 17:03

Feanfan-4-life schreef:Is iedereen het er mee eens? Of boeit het jullie, net als de media, niet zoveel meer nu het sensationele er wel van af is? Valt me op dat het er na het incident veel meer reactie op dit onderwerp was dan momenteel. Of is dit een trent die op het hele forum te zien is?

Straf had niet zwaar genoeg kunnen zijn voor deze achterlijke daad. Wat een sneue kleuters bijelkaar. Om een spandoekje ook. Nounounou. Wat zullen de kneuzen trots zijn geweest.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor TORCIDA » 22-10-2017 11:21

Nou nou nou FV wat een stoere reactie zo hier achter pc of tablet. Wat voor punt wil je nu eigenlijk maken?
Ik weet bij zeker dat toen je hoorde dat de gf zich had opgeheven, het clubdoek was gejat, je ergens van binnen stiekem hebt gedacht, YES, of zelfs hebt gelachen.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Heerenveen rules » 22-10-2017 12:11

Het lijkt erop dat je het wat vergoeilijkt Torcida. Vind jij dit achterlijke gedrag acceptabel?
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor hm_DR88 » 22-10-2017 12:45

Bagatelliseren van dit soort groepsgedrag lijkt mij misplaatst. Groepsgedrag is weglopen voor individuele verantwoordelijkheid. Ik denk dat de betrokkenen individueel dit nooit zouden hebben gedaan. Zolang er mensen zijn geweest, is dit gedrag er ook geweest. Je mag hopen dat je niet op het verkeerde moment op de verkeerde plaats bent door dit soort situaties.
Avatar gebruiker
hm_DR88
Wereldspeler
 
Berichten: 1042
Geregistreerd op: 16-04-2006 21:19
Woonplaats: Drachten

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor TORCIDA » 22-10-2017 14:23

Kan dir gedrag wel begrijpen en nee ik vind het niet achterlijk of zo, vind het ook geen
kneuzen of kleuters.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Frisian Viking » 22-10-2017 22:57

TORCIDA schreef:Nou nou nou FV wat een stoere reactie zo hier achter pc of tablet. Wat voor punt wil je nu eigenlijk maken?
Ik weet bij zeker dat toen je hoorde dat de gf zich had opgeheven, het clubdoek was gejat, je ergens van binnen stiekem hebt gedacht, YES, of zelfs hebt gelachen.

Werkelijk, wat interesseert die hele Groningen Fanatics of hoe ze mogen heten mij nou. Ik ben fan van sc Heerenveen en wat er bij Groningen op de tribunes gebeurd maak ik mij niet druk om. Ik ben blij te lezen dat de meesten er hetzelfde over denken.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor TORCIDA » 23-10-2017 08:31

je maakt je er hier anders wel druk om...
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Jazz » 23-10-2017 09:22

TORCIDA schreef:je maakt je er hier anders wel druk om...


Vindt je het heel gek? Deze idioten zorgen ervoor dat de club, de fans en de diehard fans in een slecht daglicht komen...
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Feanfan 1 » 23-10-2017 11:06

Het waren er 11 hè, niet die 11 die gister op het veld stonden toch, leek ook wel misdaad
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor TORCIDA » 23-10-2017 14:14

Vindt je het heel gek? Deze idioten zorgen ervoor dat de club, de fans en de diehard fans in een slecht daglicht komen.


Ja ik snap niet dat je je zo vereenzelvigd met hen als je er totaal niets mee hebt. Waarom voel je je zo aangetrokken tot dit of hun gedrag. Je hebt er direct maar ook indirect niets mee te maken toch? Er is toch niemand die je er persoonlijk op aanspreekt.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Sfeer » 20-08-2018 16:11

HEERENVEEN - Het doorgaan van het duel tussen SC Heerenveen en Feyenoord van komende zondag in het Abe Lenstra Stadion staat mogelijk op losse schroeven.

Dat meldt de Leeuwarder Courantmaandagmiddag. Aanleiding is een felle discussie tussen de clubleiding van SC Heerenveen en een groep stewards. Tijdens het duel met Vitesse van afgelopen zondag wilde twee jonge Heerenveen-supporters via een spandoek met daarop de tekst ’Rust zacht Pake, vak 27, paal 8’ hun overleden opa de laatste eer bewijzen.

Consternatie

Van een van de stewards mocht het doek voor de wedstrijd al het stadion niet in, maar via een vriend van de jonge supporters kwam het uiteindelijk toch binnen en werd het opgehangen. Tijdens het duel werd het spandoek vervolgens alsnog verwijderd. En nu is er consternatie over de gang van zaken.

„Eén van onze stewards lijkt, bij een zakelijke ingang van het stadion, zelfstandig de beslissing genomen te hebben om het spandoek niet toe te laten tot het stadion. Het spandoek is, volgens het bericht op Facebook, vervolgens teruggenomen van de betreffende steward en opgehangen bij vak 16. Daar is door andere stewards besloten dat het weg moest. Hoe een en ander exact is verlopen wordt op dit moment uitgezocht, maar SC Heerenveen betreurt dat er zondag niet conform beleid gehandeld is. Het spandoek had namelijk gewoon mogen blijven hangen in het stadion”, schrijft de Friese club maandag in een verklaring op haar eigen website.

Waarheid verdoezeld

En daar hebben de stewards in het Abe Lenstra Stadion woest op gereageerd. „Het spandoek moest in opdracht van de commandoruimte worden verwijderd. Elke steward die zondag met een oortje rondliep kan dit beamen”, reageert een steward tegenover de Leeuwarder Courant. „Heerenveen beseft niet dat, doordat ze nu de waarheid verdoezelen, elke steward door hun eigen supporters kan worden aangevallen. Het is te hopen dat Luuc (Eisenga, algemeen directeur, red.) het boetekleed aantrekt. Anders is elke steward zondag het pispaaltje.”

En zondag staat het thuisduel met Feyenoord op de rol, een wedstrijd waarbij normaal gesproken het dubbele aantal stewards paraat staat. En de onvrede onder de stewards is momenteel zo groot, dat een boycot voor de wedstrijd tegen Feyenoord dreigt. En daarmee zou de wedstrijd tegen de Rotterdammers serieus in gevaar komen. Wordt vervolgd...



We staan er weer leuk op!
Let's go fucking mental
Liefhebber van casual football culture
Avatar gebruiker
Sfeer
Selectiespeler
 
Berichten: 207
Geregistreerd op: 23-02-2010 16:59

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Wizard » 21-08-2018 08:27

Sfeer schreef:We staan er weer leuk op!

Bizar dat de media een 'anonieme' steward zo'n enorm podium geven. Blijkbaar wordt alles aangegrepen om de club in een kwaad daglicht te zetten.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Satyr » 21-08-2018 08:43

Die steward is blijkbaar ook maar gezegd dat te doen.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Kaz_SCH » 21-08-2018 08:50

Ik ga opzeggen.. maar dan wel mijn abonnement op de Leeuwarder Courant.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor TORCIDA » 22-10-2018 09:41

Ik hoorde vannochtend dat de bij velen wel bekende supporter
“ Der Blaue Klaus”. is overleden
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor pes5 » 22-10-2018 09:44

Zeer trouw supporter en markant persoon.

RIP.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Feanfan 1 » 22-10-2018 11:14

Jasses, wat een rotbericht.
Fantastische man en supporter
RIP

(Op YouTube staat nog een mooie documentaire over hem)
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

VorigeVolgende

Keer terug naar Sfeer & supporters

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten