Stelling: Punten of vermaak ?

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Stelling: Punten of vermaak ?

Berichtdoor Feanfan 1 » 06-12-2017 16:45

Afgaande van het bericht op Feanonline ( http://www.feanonline.nl/nieuws/hoofdni ... ten-minder )

Wat heeft jullie voorkeur ??
- 48 punten halen met mooi voetbal en op een 10e plek eindigen
- Voetbal is 15 van de 17 thuiswedstrijden niet om aan te zien, zakelijke overwinningen (1-0) en met 60 punten een 5e plek
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Stelling: Punten of vermaak ?

Berichtdoor Thinkman » 06-12-2017 17:12

Ik vermaak me vooral als we punten pakken..
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Stelling: Punten of vermaak ?

Berichtdoor Joucke » 06-12-2017 18:24

Zit bij die laatste ook het winnen van playoffs en/of een beker?
Joucke
Wereldspeler
 
Berichten: 1136
Geregistreerd op: 21-04-2014 18:41
Woonplaats: Vught

Re: Stelling: Punten of vermaak ?

Berichtdoor Jazz » 06-12-2017 19:07

Punten, met punten krijg je meer geld = potentie voor betere spelers = verhoging kans op scorend vermogen = hogere kans om te winnen = vermaak en punten :lol:
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Stelling: Punten of vermaak ?

Berichtdoor xander » 06-12-2017 19:41

Punten
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Stelling: Punten of vermaak ?

Berichtdoor BK2007 » 06-12-2017 21:16

Punten

Voor vermaak heb je overigens eerst goede buitenspelers met een actie nodig en een spits die er ongeveer eentje per wedstrijd inschiet.
Op dit moment hebben we echter alleen Zeneli en die is geblesseerd. Misschien dat Veerman het kan maar dan moet je die eens 15 wedstrijden in de basis zetten om eerlijk te kunnen oordelen over hem.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Stelling: Punten of vermaak ?

Berichtdoor fuotbalgek » 06-12-2017 23:53

BK2007 schreef:Punten

Voor vermaak heb je overigens eerst goede buitenspelers met een actie nodig en een spits die er ongeveer eentje per wedstrijd inschiet.
Op dit moment hebben we echter alleen Zeneli en die is geblesseerd. Misschien dat Veerman het kan maar dan moet je die eens 15 wedstrijden in de basis zetten om eerlijk te kunnen oordelen over hem.


Veerman 15 wedstrijden in de basis resulteert in armoedig voetbal. Veerman kan scoren, Reza kan voetballen. Vroeger hadden we spitsen die beide konden.

Zolang we geen vleugels beschikbaar hebben moet je kiezen voor aanvallende backs, een ruit op het middenveld en Veerman met Reza voorin. Tipje voor Streppel.

Ben het overigens met de rest eens dat voor een fan punten altijd voorgaan, maar het voetbal onder Lodeweges en het eerste seizoen Jans was veel minder interessant dan onder Streppel.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Stelling: Punten of vermaak ?

Berichtdoor Baas » 07-12-2017 09:27

Op dit moment hebben we beide niet..
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: Stelling: Punten of vermaak ?

Berichtdoor Satyr » 08-12-2017 10:40

Hoe kan dit een discussiepunt zijn? Punten (succes dus) zijn de reden dat mensen komen. Als je mooi voetbal wilt zien, dan moet je FIFA of PES gaan spelen. Of kijken, dat kan tegenwoordig ook.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Stelling: Punten of vermaak ?

Berichtdoor g11 » 11-12-2017 13:07

Het schijnt dat SC Heerenveen op verzoek van onze trainer, een verzoek bij de KNVB heeft ingediend om ook punten toe te kunnen aan de club die leuk gespeeld heeft. Winnen is dan niet meer per se noodzakelijk.

Het eerste jaar in de eredivisie werden we ook overladen met complimenten, helaas leverde dat toen nog geen lijfsbehoud op.

Misschien tijd om supporters te gaan betalen voor hun komst naar het stadion ipv van zoals nu op de meeste achterlijke tijdstippen te moeten opdraven voor een wedstrijd tegen een tegenstander met zeer beperkt materiaal, en na afloop moeten aanhoren dat we goed bezig zijn.
Ik pas hier niet
Avatar gebruiker
g11
Basisspeler
 
Berichten: 768
Geregistreerd op: 10-01-2005 22:26
Woonplaats: Heerenveen

Re: Stelling: Punten of vermaak ?

Berichtdoor Appie_M » 12-12-2017 13:51

Ik ben supporter van sc Heerenveen en dus wil ik zien dat de club het zo goed mogelijk doet en zo veel mogelijk punten pakt. Als ik vermaakt wil worden ga ik wel naar de bioscoop of het theater. Als Heerenveen punten pakt mét mooi voetbal dan is dat mooi meegenomen, maar omdat voetbal geen jurysport is draait alles om de punten.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Stelling: Punten of vermaak ?

Berichtdoor Heerenveen rules » 12-12-2017 14:04

Resultaat staat op 1. Dat vreselijke domme geneuzel van Hamstra en Streppel dat we leuk voetballen. Het gaat om de punten. Het is topsport.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Stelling: Punten of vermaak ?

Berichtdoor AllardP » 12-12-2017 17:57

Ronduit ergerniswekkend die uitspraken. We hebben tot nu toe precies één thuiswedstrijd gewonnen. Denken de heren beleidsmakers dat wij bij thuiskomst dan nog een extra borreltje nemen om de 53% balbezit te vieren?

Ik vind het voetbal trouwens ook niet mooi. Het enige aantrekkelijke aspect is het fanatieke afjagen (dat we nu overigens vaarwel hebben gezegd), maar in balbezit is het eindeloos gebrei. Vorig jaar ook al.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Stelling: Punten of vermaak ?

Berichtdoor abrikozenkoning » 12-12-2017 19:16

Het begrip vermaak is vrij lastig om aan te geven omdat smaken verschillen. Heerenveen heeft al sinds jaar en dag de ambitie om ''aanvallend voetbal'' te spelen waar veel balbezit bij betrokken is (iets wat moet lijken op de Hollandse school). Het probleem is daarbij dat de aanpak die Heerenveen vooral onder Streppel hanteert eentje is waar weinig plezier uit te halen valt voor mij persoonlijk. Heerenveen is meestal wel de ploeg met het initiatief, maar doet hier ontzettend weinig mee en het aantal kansen dat het creëert is bijzonder laag als gekeken wordt naar hoelang Heerenveen actief is op de helft van de tegenstander. In mijn optiek zorgt het er alleen maar voor dat Heerenveen erg sloom speelt, veel moeite heeft met het gebrek aan ruimte door het fanatiek doorschuiven van alle linies en amper de mogelijkheid krijgt om kansen te creëren. Het zou best kunnen dat andere mensen Heerenveen een vermakelijke ploeg vinden om naar te kijken, maar bij de meeste wedstrijden verveel ik me dood en oogt het allemaal wel erg voorspelbaar.

Verder zie ik het liefste punten, maar kan ik ook uiterst tevreden naar huis gaan als de ploeg strijd getoond heeft en er een zekere vorm van tactisch vernuft aanwezig was in de ploeg (iets wat ik sinds de komst van Streppel enorm mis).
abrikozenkoning
Nieuw talent
 
Berichten: 53
Geregistreerd op: 04-01-2015 20:54

Re: Stelling: Punten of vermaak ?

Berichtdoor CS1984 » 12-12-2017 23:20

Ik heb niet bijzonder veel moeite om eens een nederlaag te verteren, zolang er maar gestreden wordt en er inderdaad een tactische gedachte achterzit en af en toe mooi lopende aanvallen. En mocht het niet lopen, er eens een plan B duidelijk is. Want dat heb ik onder Streppel nog niet kunnen ontdekken.
CS1984
Bankzitter
 
Berichten: 38
Geregistreerd op: 12-10-2015 16:03


Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten