Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor Thinkman » 18-11-2016 14:39

Ter vergelijk, dit is volgens mij het vd Valk bij Wolvega. Op zich een goeie zaak, qua uitstraling voor Sportstad en ook omdat het hotelaanbod in Heerenveen toch al beetje schraal is.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Thinkman op 18-11-2016 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor Marça » 18-11-2016 14:41

Zover ik het begrepen heb gaat het om het terrein waar eerder tijdelijk een basisschool/kinderopvang gevestigd was, direct naast de Oranje Nassaulaan. Al met al is dat oppervlakte te vergelijken met een voetbalveld, dus ik betwijfel of de VV/SC überhaupt een veld moet opofferen.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor Jazz » 18-11-2016 15:03

Marça schreef:Zover ik het begrepen heb gaat het om het terrein waar eerder tijdelijk een basisschool/kinderopvang gevestigd was, direct naast de Oranje Nassaulaan. Al met al is dat oppervlakte te vergelijken met een voetbalveld, dus ik betwijfel of de VV/SC überhaupt een veld moet opofferen.


Bij de rotonde dus, gotcha!
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor Marça » 18-11-2016 15:17

Herstel: hoor net van een goede bron dat het er wel degelijk met Van der Valk over een veld van de VV wordt gesproken. :lol:

Is dan inderdaad het meest zuidelijke veld (4).
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor davp » 23-11-2016 19:06

davp schreef:Ik weet niet of het hier al genoemd is, maar er staat de komende jaren wel het e.e.a. te gebeuren. De familie van de vd Valk hotels wil een hotel gaan bouwen langs de snelweg in Heerenveen. Hiervoor hebben ze één van de velden van het SKW complex nodig. De gemeente is als het goed is hierover al in overleg met VV Heerenveen en SC-Heerenveen. Ik heb begrepen dat er waarschijnlijk trainingsveld(en) komen vlak bij het stadion (op het stuk gras tussen de Rabobanktoren en het gebouw van de dokterswacht). Daarnaast gaat er ook geïnvesteerd worden in het SKW complex.


Zoals ik al zei.
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor Grimo » 25-11-2016 08:47

davp schreef:
Zoals ik al zei.


En nu? :roll:
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor davp » 25-11-2016 12:25

Nu is het afwachten of de plannen doorgaan voor de tainingsvelden bij het stadion. En wat ze met het skw complex gaan doen.
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor Jazz » 10-12-2016 11:13

Mulder merkt dat hij met Heerenveen dicht tegen de top in Nederland aan zit, al denkt hij - net als collega Stijn Schaars - dat de club wel moet investeren in haar faciliteiten. "Het stadion is top, mooier dan dat van andere subtoppers. Maar die clubs hebben trainingscomplexen waaraan Heerenveen nog niet kan tippen. Als Heerenveen meewil, dan moet de club innoveren. Anders wordt het lastig om bij te blijven."


Het komt dus weer naar voren dat SKW wel een opknapbeurt mag krijgen, volgens de spelers. Maak hier werk van Heerenveen! Het trainingscomplex ziet er oud uit, alsof het is blijven steken in de jaren 1990. Er mag best wel wat meer geld geïnvesteerd worden in het complex.

Betere faciliteiten > Aantrekkelijkheid voor huidige spelers en toekomstige spelers om hier te spelen
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor GeraldSibon35 » 22-12-2016 18:08

Ik denk trouwens dat uitbreiden op de locatie van nu (SKW) onmogelijk gaat worden. Er is bijna geen ruimte meer en parkeerplaatsen weghalen lijkt me voor de infrastructuur ook geen pretje. Ook het trainen aan een snelweg is natuurlijk niet ideaal. In Oranjewoud staat op een fantastische locatie aan de Koning Julianaweg een heel stuk gras vrij. Zou het niet mogelijk zijn om daar het ultieme trainingscomplex neer te zetten? Het is een vraag van een leek dus schiet me niet af op deze vraag. Maar misschien weet iemand van jullie hier mee over. Van wie is dit stuk grond etc..
GeraldSibon35
Selectiespeler
 
Berichten: 497
Geregistreerd op: 18-06-2013 12:31

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor Jazz » 09-01-2017 14:23

“Op het moment dat ik de overstap maakte, wist ik dat ik water bij de wijn moest doen”, zegt Mulder in gesprek met FeanFan. De 27-jarige doelman zag dat de Friese club in veel opzichten minder groot was dan zijn vorige club Feyenoord. “De kleedkamer en het krachthonk zijn bijvoorbeeld minder uitgerust. Het zijn prima ruimtes, maar net iets minder luxe.”

Volgens Mulder zijn er echter ook faciliteiten die Heerenveen snel aan moet pakken, zoals jeugdcomplex Skoatterwald. “In vergelijking met andere clubs is dat complex sterk verouderd. Clubs als AZ en Vitesse zijn Heerenveen hierin duidelijk voorbij gestreefd”, stelt de sluitpost, die sinds zijn komst 57 wedstrijden voor Heerenveen speelde. “Als je wilt dat de jeugd doorstroomt, zal je de randvoorwaarden moeten verbeteren.”


Werk aan de winkel bij Heerenveen! Mooi dat andere mensen het met mij eens zijn! :)
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor Knipecity » 09-01-2017 14:27

Facaliteiten ben ik het wel mee eens, maar dat hij ook even die luxe noemt.... Maar ja, daar heb je wel mee te maken met die verwende apen. Ieder moet zijn eigen plaats hebben in de kleedkamer, met eigen locker, kleertjes elke dag netjes opgevouwen op de stoel. Ieder een eigen douche en fysiotherapeut.... Ze zijn er gevoelig voor.

Maar nogmaals, je moet mee met trainingsfacaliteiten, wil je een subtopper zijn. Het mooie is dat dan de vv Heerenveen daar op mee kan liften.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor BK2007 » 10-01-2017 13:01

Zolang het geld er niet voor is, houdt het even op.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor Jazz » 10-01-2017 14:46

BK2007 schreef:Zolang het geld er niet voor is, houdt het even op.


Je hoeft niet alles zelf te betalen. Kijk bijvoorbeeld naar het nieuwe trainingscentrum van AZ. Deels betaald door de gemeente en door sponsor Afas. Gemeente Heerenveen wilt toch van Heerenveen een "sportstad" maken? Voor 10 miljoen heb je een state of the art centrum.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor Satyr » 10-01-2017 19:56

Jazz schreef:Je hoeft niet alles zelf te betalen. Kijk bijvoorbeeld naar het nieuwe trainingscentrum van AZ. Deels betaald door de gemeente en door sponsor Afas. Gemeente Heerenveen wilt toch van Heerenveen een "sportstad" maken? Voor 10 miljoen heb je een state of the art centrum.


Ik heb het net niet liggen hier. Hoe kom je op 10 miljoen uit?
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor Jazz » 10-01-2017 20:04

Satyr schreef: Ik heb het net niet liggen hier. Hoe kom je op 10 miljoen uit?


Dat is wat het trainingscomplex van AZ heeft gekost. Papendal heeft 12 miljoen gekost. Met 10 miljoen heb je dus al een hypermodern centrum.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor BK2007 » 10-01-2017 20:34

De gemeente heeft geen geld hoor. Daar liggen de muizen dood voor de kast.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor xander » 10-01-2017 22:06

Dan moeten we als supporters maar de hand uit de mouwen stropen alla Union Berlin.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor Jazz » 17-01-2017 09:17

Waar bij Ajax het ene na het andere talent doorbreekt in het eerste elftal, gaat dat bij PSV minder vlot. De Eindhovenaren willen meer eigen talent in de hoofdmacht en investeren daarom steeds meer in de jeugdopleiding. Dit jaar wordt De Herdgang op de schop genomen. Het trainingscomplex van de Nederlandse topclub wordt voor negen miljoen euro verbouwd.

De Herdgang krijgt een mini-stadion voor Jong PSV en de jeugdteams krijgen moderne voorzieningen tot hun beschikking. Alles met als doel om meer talent de stap naar het eerste elftal te kunnen laten maken. "Vanuit een achterstand zijn we vijf jaar geleden heel hard aan de slag gegaan daarmee", zegt directeur Toon Gerbrands in De Telegraaf. "Vorig jaar hadden we elf van de 23 spelers die uit de eigen jeugdopleiding kwamen, dit jaar tien. Maar wij vinden dat op termijn de helft van die jongens ook nog eens moet gaan spelen in het eerste elftal. Dit is een proces dat tijd nodig heeft."


BAM! De volgende club gaat iets doen aan zijn jeugdopleiding! Met 9 miljoen kan je een prima complex zetten!
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor Wizard » 17-01-2017 09:24

Jazz schreef:BAM! De volgende club gaat iets doen aan zijn jeugdopleiding! Met 9 miljoen kan je een prima complex zetten!


Het is een verbouwing. En dus is dit per trainingscomplex verschillend. Ons trainingscomplex is ernstig verouderd. Laten we stellen dat er minimaal 10M nodig is.
Daarnaast klopt het dat wat BK2007 stelt. Van de gemeente hoeven we niks te verwachten aangezien ze daar eerst zelf nog hard moeten werken om het hoofd boven water te houden (diep in de schulden).
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor Jazz » 17-01-2017 09:56

Wizard schreef: Het is een verbouwing. En dus is dit per trainingscomplex verschillend. Ons trainingscomplex is ernstig verouderd. Laten we stellen dat er minimaal 10M nodig is.


AZ heeft een nieuw complex gebouwd voor 10 miljoen. Ik neem aan dat PSV hun complex "verbouwt" door middel van het bouwen van nieuwe faciliteiten. Er valt toch wel iets te regelen? Er was wel geld voor een nieuwe Thialf, maar voor voetbal is er niks?

Sponsor dan de naam van het complex. Ik hoop dat de club onderzoek doet naar de mogelijkheden. Vast wel!
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor Wizard » 17-01-2017 10:37

Er moet zeker wat te regelen zijn. Het is alleen de vraag of de bank er trek in heeft aangezien er bij de gemeente simpelweg geen geld is. En banken doen de laatste jaren moeilijk als het gaat om financiering voetbalclubs. Toch, ik ben het met je eens dat het voor onze club mogelijk moet zijn gezien ons gezonde financiële beleid en prima EV.
Als je spelers als Schaars (en oud-spelers) hoort is ons trainingscomplex ernstig verouderd. Dat zie je ook wanneer je ons complex afzet t.o. die van ons begrotingsconcurrenten. Ernstig verouderd betekent dus een behoorlijke injectie qua geld en dan zal je toch aan een verbouwing à la AZ moeten denken naar mijn mening. Wat Vitesse heeft neergezet is een aantal bruggen te ver voor ons.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor camataru » 30-01-2017 11:50

uitbreiding skoaterwal naar abenello

meende dat er ooit plannen waren om het "trainings" complex te moderniseren/uitbreiden.
Was waarschijnlijk nog in de goede tijd, waar het geld er nog tot aan de wolken toe was.
Wij zijn Heerenveen.
Avatar gebruiker
camataru
Superster
 
Berichten: 2248
Geregistreerd op: 31-12-2002 11:46
Woonplaats: N.V.T

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor Otsje P » 01-02-2017 14:29

Jazz schreef:Er was wel geld voor een nieuwe Thialf, maar voor voetbal is er niks?


En wie heeft dat betaald dan, volgens jou?

De gemeente niet ieder geval. De provincie wel, omdat het provinciaal belang heeft. Dat kun je van het trainingscomplex van Heerenveen helaas minder zeggen.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor Marça » 05-04-2017 14:51

Heb begrepen dat de club bezig is om een nieuwe (ervaren) manager te halen die de accomodatie en technische faciliteiten gaat doorlichten. Dat heeft Hamstra gisteren gezegd bij een OSSH-meeting. De club is er dus ook achter dat er op dat gebied nog wel het een en andere verbeterd kan worden.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor BK2007 » 05-05-2017 07:52

https://www.google.nl/amp/m.voetbalzone ... d%3D304622
NAC wordt feitelijk overgenomen en krijgt een geweldig nieuw complex.
Hier kunnen we nooit tegen op. Er moet echt iets gebeuren. Waar blijft ons Abenello ?
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor Jazz » 05-05-2017 12:58

BK2007 schreef:https://www.google.nl/amp/m.voetbalzone.nl/amp/doc.asp%3Fuid%3D304622
NAC wordt feitelijk overgenomen en krijgt een geweldig nieuw complex.
Hier kunnen we nooit tegen op. Er moet echt iets gebeuren. Waar blijft ons Abenello ?


Gaat nog wel lang duren denk ik. Zonder een sponsor van buitenaf kunnen we niet zomaar 8 miljoen uitgeven aan een state of the art voetbalcomplex. Alleen met een grote sponsor is dit op korte termijn mogelijk. Aangezien een groot deel van de fans tegen enige vorm van sponsoring is, gaat het denk ik niet gebeuren.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor BK2007 » 05-05-2017 19:54

Ik zeg wel Abenello, maar dat wordt natuurlijk het Coca-cola sportpark.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor Jazz » 05-05-2017 20:24

BK2007 schreef:Ik zeg wel Abenello, maar dat wordt natuurlijk het Coca-cola sportpark.


Een naam is maar een naam, gelukkig maar. Liever een hypermodern complex met een gesponsorde naam dan een SKW in zijn huidige staat.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor Jazz » 19-07-2017 12:50

Onderdeel van de verbetering van het trainingscomplex en/of de faciliteiten van het stadion.

Ziekenhuis Tjongerschans wordt officieel partner van SC Heerenveen. Beide partijen werken al lange tijd samen rondom de medische ondersteuning van de spelers en op maatschappelijk gebied, maar nu wordt de samenwerking op medisch gebied geïntensiveerd.

“Fysiek zijn we al dichtbij de club, zo hebben we sinds enkele jaren operatiekamers bij het stadion", zegt Patrick Vink, directeur/bestuurder van Tjongerschans, op de officiële website van SC Heerenveen. "Op termijn willen we onze locatie bij het Abe Lenstra Stadion uitbreiden met röntgenapparatuur."

Algemeen directeur Luuc Eisenga van SC Heerenveen ziet dat wel zitten. "Dat zou een unieke situatie zijn, spelers kunnen dan zo vanuit de kleedkamer doorlopen naar de onderzoekskamers van het ziekenhuis, onder de zuidtribune van het stadion", aldus Eisenga.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor Jazz » 21-12-2017 09:05

...Meer dan ooit zijn scouting én jeugdopleiding de belangrijkste organen bij SC Heerenveen. "We moeten zoveel mogelijk pareltjes naar de club halen", zegt de bestuurder, die aangeeft dat het tijd wordt om trainingscomplex Skoatterwâld uit te breiden en te vernieuwen. "We moeten binnen nu en vijf jaar een slag maken", aldus Eisenga.


Binnen 5 jaar moet reëel zijn, wat mij betreft mag dit NOG sneller gebeuren.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten