[Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Boffy » 28-09-2016 08:12

je hebt ook nog seatwave.de. Is volgens mij een site waar je als particulier kaarten te koop kan aanbieden. Voordeel hiervan is, dat er soms wel kaarten opstaan van tribunes (bij. Sudtribune bij BVB) waar je anders erg lastig kaarten voor krijgt. Nadeel is wel dat de prijzen soms wel erg hoog zijn.
Boffy
Selectiespeler
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 10-06-2013 16:42

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor rottevalle » 29-09-2016 12:47

Bij de meeste Duitse clubs kun je gewoon een account aanmaken en dan kaarten bestellen.
Kun je zelf je plaats ook nog uitzoeken.
Alderaarst!
Avatar gebruiker
rottevalle
Wereldspeler
 
Berichten: 1157
Geregistreerd op: 01-09-2003 14:39
Woonplaats: Rottevalle

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor E.D. » 07-02-2017 20:36

Iemand ooit bij Wattenscheid 09 geweest?
Sexbierum groet S.C.Heerenveen
E.D.
Basisspeler
 
Berichten: 568
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:31
Woonplaats: Mercuriusfontein

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Appie_M » 20-02-2017 10:30

Ik was gister bij Standard Luik - KAA Gent. Die lui van Ultras Inferno deden even 3 tifo's in 5 minuten, de één onder de andere.

Afbeelding
Nummer 1
Afbeelding
De tweede zit eronder
Afbeelding
En ook nog een derde daaronder. Gewoon omdat het kan.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Snake » 22-10-2017 15:49

Vraagje, waar kun je het beste kaarten halen voor een wedstrijd van HSV of FC Köln? Heeft iemand tips oid?
Snake
Selectiespeler
 
Berichten: 186
Geregistreerd op: 02-02-2010 22:58

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Appie_M » 22-10-2017 18:34

Op de website van HSV/Köln
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Feanfan 1 » 22-10-2017 19:57

Toevallig ben ik gisteren bij de 3. Bundesliga wedstrijd Meppen - Fortuna Köln geweest (1-0)
Dat is best een aardig niveau en 10 minuten over de grens bij Emmen (vanaf Heerenveen 1 uur 15 minuten rijden) Die grote clubs zijn natuurlijk ook prachtig, maar zoals gezegd dit is voor een keertje ook wel een aanrader.
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Appie_M » 17-01-2018 19:44

Afgelopen weekend best een leuk weekendje in Engeland gehad. Vrijdag begonnen in Sheffield met de plaatselijke burenruzie tussen United en Wednesday, helaas 0-0 gebleven maar een geweldig derbysfeertje. Zaterdag 4e divisieclub Chesterfield, waar Chesterfield(één na laatste) koploper Luton Town met 2-0 versloeg. Zondag doorgereisd naar Liverpool, waar de plaatselijke voetbalclub tegen de koploper uit Manchester speelde. Zag vanaf de Kop hoe Liverpool boven zichzelf uitsteeg en Manchester City liet zien dat ze de Premier League titel niet cadeau gaan krijgen dit seizoen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Wizard » 24-01-2018 09:37

Fantastisch om te lezen, Appie. Stinkend jaloers op je! Het is weer een behoorlijke poos geleden dat ik zo'n trip heb gemaakt. Ben wel benieuwd naar wat meer achtergrond (sfeer, wat viel tegen/mee, etc). Kan je daar wat meer over vertellen?
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Appie_M » 24-01-2018 21:52

Wizard schreef:Ben wel benieuwd naar wat meer achtergrond (sfeer, wat viel tegen/mee, etc). Kan je daar wat meer over vertellen?


Zeker kan ik dat. Ik moet dan denk ik beginnen met onze thuiswedstrijd tegen PEC Zwolle van november jongstleden. Ik had daar twee Engelse jongens te gast die een weekend in NL waren. Heb ze voor de tijd even meegenomen naar de Skoffe, ze het Feanplaza even laten zienl en ze daarna dus meegenomen in het stavak voor de wedstrijd. Ze vonden het zo leuk dat ze aanboden dat ik wel meekon naar de Sheffield Derby. Dat, of ze hadden heel veel medelijden met me vanwege het feit dat ik tweehonderd euro moet aftikken voor het waardeloze voetbal dat we dit seizoen voorgeschoteld krijgen. :wink:

Of het nou medelijden of dankbaarheid was, ik had er in elk geval wel oren naar. Dus vloog ik vrijdag de 12e naar Manchester om vanaf daar opgepikt te worden voor mijn lift naar Chesterfield, waar ik bij één van hen het weekend zou slapen. Afgedropt op het station en de trein gepakt naar Sheffield dat een kwartiertje verderop ligt. Ik werd daar opgepikt door mijn maat en toen zijn we eerst naar één van de home pubs van SUFC gegaan.

Dat bleek dus hun 'Skoffel' te zijn, waar de fanatieke fans stonden. De Sheffield derby is één van de heetste derbies in Engeland en dat was daar duidelijk merkbaar. Was voor mij de eerste keer dat ik vuurwerk en anti-banners in Engeland zag, toch bij uitstek het land waar fanatieke voetbalfans keihard aangepakt en betutteld zag. De bovenste foto van mijn vorige post is dus die banner en dat vuurwerk.De banner die je op de foto ziet is verboden door de lokale politie omdat er een haatdragende boodschap op stond. Ze zijn daar blijkbaar onder de indruk van de tekst 'we hate Wednesday' :|. Ik heb ze uitgelegd dat wij bij één van onze derbies tegen Cambuur een banner hadden waarbij er een hert aan een boom opgehangen werd. Daar waren ze best van onder de indruk.

Hoe dan ook, het was een leuk sfeertje daar ondanks de betuttelende politie. Daarna de wedstrijd. De sfeer was van beide kanten on-Engels goed, met beide supportersgroepen die over en weer spreekkoren naar elkaar scandeerden en de eigen ploeg fanatiek ondersteunden. Had dat nog nooit gezien in Engeland, dus was best onder de indruk. Over de mensen op de tribunes was ik dus heel enthousiast, maar over de mensen op het veld helaas wat minder. Het bleef 0-0 en meer hoeft er eigenlijk niet over de wedstrijd gezegd te worden.

Daarna een avondje stappen en de volgende ochtend met een gigantische kater opgestaan om die dag naar Chesterfield FC te gaan. Een kater kan je het beste wegspoelen met meer bier volgens mijn Engelse vrienden, dus gingen we naar de pub voor een PMDS (Pre Match Drinking Session). Daarna naar het stadion. Chesterfield speelt in de vierde divisie en staat daar één-na-laatste. Ze speelden tegen koploper Luton Town, dus op voorhand kreeg ik te horen dat als ik geld wilde verdienen ik maar een maandsalaris op Luton zou moeten zetten. Blij dat ik dat niet gedaan heb. Chesterfield stroopte de mouwen op en gunde Luton geen millimeter grond, wat resulteerde in een dikverdiende 2-0 overwinning. Niemand kon zijn ogen geloven en mensen geloofden dat ik een talisman was. Iemand bood zelfs aan om mij als geluksbrenger aan de tribune vast te ketenen en me één keer per week eten te komen brengen. Heb het aanbod maar niet aangenomen :wink:

Het oorspronkelijke plan was om na deze twee wedstrijden op mijn gemakje terug te vliegen naar Nederland. Hier had ik ook alles op geregeld en ook al vliegtickets geboekt met dit schema in mijn achterhoofd. Dat was voordat ik een Facebookbericht zag van iemand die ik ken die een supportersvereniging van Liverpool in NL runt. Diegene had nog kaarten over voor Liverpool - Man City, op zich geen verkeerd affiche. Heb echter nog lang getwijfeld, omdat het nogal wat geregel zou zijn en ook niet goedkoop. Daarnaast zijn dit soort grote wedstrijden in Engeland vaak leuk voor tv-kijkers, maar voor supporters is het vaak minder. Was daarnaast twee jaar terug bij Liverpool geweest en was destijds niet onder de indruk van de sfeer. Uiteindelijk toch maar de knoop doorgehakt, geld overgemaakt, hotel geboekt en extra vliegticket bijgeboekt voor een dag later.

Volgende ochtend vroeg opgestaan voor mijn reis naar Liverpool. Er scheen vanaf Chesterfield een directe trein te rijden. Scheen, want in Engeland is er blijkbaar een geheime wet dat altijd als Appie_M in Engeland is dat dan het treinnetwerk eruit gegooid moet worden. Dat gebeurt namelijk altijd als ik in Engeland ben en met de trein wil. Hoe dan ook, met de bus tot aan Manchester gekomen en daar de trein naar Liverpool gepakt. Die trein was het allerergste drama dat ik ooit in het OV heb meegemaakt. Heb een uur lang als sardientjes in een blik rechtop moeten staan met een zware tas aan mijn nek. Heb me voorgenomen om nooit meer te zeuren over de NS na dit reisje.

Uiteindelijk stapte ik ongelooflijk chagrijnig en met een enorm pijnlijke nek de trein uit in Liverpool, met de gedachte dat deze wedstrijd nooit al deze ellende waard kon zijn. Nog nooit heb ik mij zo erg vergist in mijn hele leven. De wedstrijd hebben veel mensen waarschijnlijk wel meegekregen, een masterclass van het Gegenpressing van Jurgen Klopp. Van City wordt gezegd dat het best spelende ploeg van Europa is, deze wedstrijd werden ze echter bij vlagen compleet afgedroogd. Zelfs ik kon zien dat dit geniaal voetbal was en als er iemand geen verstand van voetbal heeft ben ik het.

De sfeer op The Kop waar ik een kaartje had, was zo mogelijk nog beter. De vorige keer dat ik er was, was het allemaal nogal stilletjes. Typisch Engels, zitten en bek houden. Dit keer stond echter de hele kop a la 15.000 man recht overeind, iets wat ik nog nooit eerder in Engeland had gezien. De sfeer werd er fantastisch door en ik stond er midden in. Vooral mooi was het uitfluiten van The Greedy Bastard, oftewel Raheem Sterling bij elk balcontact. Die was er zo van onder de indruk dat ie de hele wedstrijd geen bal heeft geraakt. Dat gold voor meer bij City overigens. Die blonde Belg heb ik de hele wedstrijd niet gezien, net als die Argentijnse sufferd die bij ze in de spits loopt.

Na de wedstrijd heeft mijn kennis me nog meegenomen naar een echt Liverpool kroegje. Niet het toeristische café naast het stadion waar je zelfs met euro's kan betalen, maar een kroeg waar de echte fans komen. Daar speelde een zanger die de liedjes zong die we allemaal even daarvoor in het stadion hadden gezongen. Deze is bijvoorbeeld wel leuk, al was ie in het stadion indrukwekkender: https://www.youtube.com/watch?v=4h0iyDCfroU

Zowel qua sfeer, qua voetbal, qua stappen en qua voetbalcultuur dus een geweldig weekend gehad. Volgend jaar(2019) wil ik graag eens een paar weken in Argentinië rondopen en kijken of ik aan kaarten kan komen voor de Superclasico. Benieuwd hoe indrukwekkend La Doce nu werkelijk is.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Baas » 25-01-2018 09:07

Mooi verhaal Appie, leuk om te lezen!
Ben jaloers op je weekend ;)
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor hilbi » 10-04-2018 15:18

Afgelopen zaterdag bij HSV - Schalke 04 geweest: 3-2. Prachtige wedstrijd, mooie sfeer en een goed voetballend HSV gezien. Ben helaas bang dat ze er wel uit vliegen, na 54 jaar, nog nooit gedegradeerd. Pfff....
Avatar gebruiker
hilbi
Selectiespeler
 
Berichten: 453
Geregistreerd op: 15-06-2009 16:00

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Snake » 09-09-2018 19:12

Vraagje, met een vriend wil ik graag in okt of nov in het buitenland een wedstrijd bezoeken. Heeft iemand tips/aanrader? We hebben geen voorkeur voor een land, Hongarije, Italië, Portugal het maakt niet uit, maar we willen graag naar een club met historie, fanatieke aanhang. Graag jullie reactie. Bvd
Snake
Selectiespeler
 
Berichten: 186
Geregistreerd op: 02-02-2010 22:58

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Voorstopper » 09-09-2018 19:18

Dat is natuurlijk een vrije breed zoekgebied ;-) Maar qua klimaat zijn de zuid-europese landen in oktober zeker prima. Zelf ooit potje bezocht van Benfica, dat was toch een aardig fanatieke aanhang. Bij iedere scheidsrechterlijke "fout" hingen ze al in de hekken...
Anders zul je misschien Athene moeten proberen. PAO, AEK, Olympiakos. Zelf niet bezocht.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Feanfan 1 » 09-09-2018 19:48

Een club met historie en fanatieke aanhang, dat zijn er nogal wat...
Ik ga in november naar Sankt Pauli, die staat nog echt op mijn bucketlist en nu met Veerman nóg een extra reden. Een club met historie, fanatieke aanhang en dik 3 uur rijden
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor camataru » 10-09-2018 08:14

Belgrado, sofia, griekenland of turkije fanatiek zat en ook nog redelijk weer in oktober.

Ben zelf in november bij Lazio-Atalanta geweest, Als je fanatiek wilt Dat zijn ze die van Lazio en zeer extremistisch.
Tevens kun je dan rome bezoeken/bezien wat de moeite waard is. En heerlijk weer nog in Italie.
Wij zijn Heerenveen.
Avatar gebruiker
camataru
Superster
 
Berichten: 2248
Geregistreerd op: 31-12-2002 11:46
Woonplaats: N.V.T

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Snake » 10-09-2018 20:31

Thanks voor jullie reacties! En kaarten bestellen via de officiële website van de clubs of ter plaatse? Of via een andere site?
Snake
Selectiespeler
 
Berichten: 186
Geregistreerd op: 02-02-2010 22:58

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Feanfan 1 » 10-09-2018 20:55

Snake schreef:Thanks voor jullie reacties! En kaarten bestellen via de officiële website van de clubs of ter plaatse? Of via een andere site?

Bij voorkeur altijd via de officiële website. Mocht een wedstrijd uitverkocht zijn bijvoorbeeld kan je altijd via viagogo.nl of footballticketnet.nl. Dan betaal je wel veel meer, maar je moet er soms wat voor over hebben
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor camataru » 11-09-2018 07:32

Toen ik in rome was gewoon bij een local ticketshop in de stad, kaartje 12 € ze verkochten daat tevens tickets voor alle evenementen in rome.
Wij zijn Heerenveen.
Avatar gebruiker
camataru
Superster
 
Berichten: 2248
Geregistreerd op: 31-12-2002 11:46
Woonplaats: N.V.T

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Wizard » 11-09-2018 07:41

Snake schreef:Vraagje, met een vriend wil ik graag in okt of nov in het buitenland een wedstrijd bezoeken. Heeft iemand tips/aanrader? We hebben geen voorkeur voor een land, Hongarije, Italië, Portugal het maakt niet uit, maar we willen graag naar een club met historie, fanatieke aanhang. Graag jullie reactie. Bvd

Italië: Lazio (club van de rijken), AS Roma (club van de arbeiders), Napoli, Hellas Verona (zeer goede sfeer), Atalanta Bergamo (aanrader, omdat o.a. De Roon hier speelt) --> Wanneer je kiest voor een grote stad als Rome of Napels zou ik wel een 'grote' wedstrijd kiezen daar het stadion anders wel eens vrij leeg kan zijn.
Portugal: Benfica (prachtig stadion, goede sfeer), Vitoria Guimares (zeer fanatieke aanhang); vrij onbekend, maar zeker de moeite waard.
Polen: Lech Poznan (maar zou ik eerder voor kiezen in het voorjaar/zomer)
Spanje: Spreekt voor zich. Hier heb je prachtige steden zoals Sevilla en Valencia waar je je ogen uitkijkt en waar je tevens een mooie pot voetbal kunt zien. Valencia heeft trouwens een zeer indrukwekkend stadion.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Ebiede » 11-09-2018 07:45

Wizard schreef:,
Italië: Lazio (club van de rijken), AS Roma (club van de arbeiders),


Los van dit verschil is Lazio de club van de provincie/Platteland en Roma van de stad.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Joucke » 11-09-2018 19:17

Ebiede schreef:
Los van dit verschil is Lazio de club van de provincie/Platteland en Roma van de stad.

Dus Lazio is een soort Heerenveen en Roma een soort dkv? :lol:
Joucke
Wereldspeler
 
Berichten: 1136
Geregistreerd op: 21-04-2014 18:41
Woonplaats: Vught

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Wizard » 12-09-2018 10:25

Joucke schreef:Dus Lazio is een soort Heerenveen en Roma een soort dkv? :lol:

Lazio is vanouds echt de club van de rijkeren en AS Roma de club van de arbeiders. Aangezien er vanouds meer arbeiders in een stad wonen, moest Lazio haar supporters dus ook meer uit de streek om Rome heen hebben.
Aangezien Rome is gegroeid, heb je nu meer een soort van tweedeling in Rome gekregen waarbij de oude stadskern As Roma georiënteerd is en het nieuwe deel meer op Lazio. Echter, wanneer je de 'oudere' Romeinen spreekt, dan is het nogal behoorlijk zwart wit: De arbeiders en het volk zijn voor AS en de rijkeren/elite voor SS. De huidige generatie kijkt meer naar het gebied in Rome waar ze zijn geboren..
Onze club is wat dat betreft deels vergelijkbaar met SS Lazio. Ja, het is een echte provincieclub, en nee het is allesbehalve een club voor de elite/rijkeren.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Vorige

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast