BK2007 schreef:Ik zeg wel Abenello, maar dat wordt natuurlijk het Coca-cola sportpark.
Een naam is maar een naam, gelukkig maar. Liever een hypermodern complex met een gesponsorde naam dan een SKW in zijn huidige staat.
Moderators: Beheerders, Fanmasters
BK2007 schreef:Ik zeg wel Abenello, maar dat wordt natuurlijk het Coca-cola sportpark.
Ziekenhuis Tjongerschans wordt officieel partner van SC Heerenveen. Beide partijen werken al lange tijd samen rondom de medische ondersteuning van de spelers en op maatschappelijk gebied, maar nu wordt de samenwerking op medisch gebied geïntensiveerd.
“Fysiek zijn we al dichtbij de club, zo hebben we sinds enkele jaren operatiekamers bij het stadion", zegt Patrick Vink, directeur/bestuurder van Tjongerschans, op de officiële website van SC Heerenveen. "Op termijn willen we onze locatie bij het Abe Lenstra Stadion uitbreiden met röntgenapparatuur."
Algemeen directeur Luuc Eisenga van SC Heerenveen ziet dat wel zitten. "Dat zou een unieke situatie zijn, spelers kunnen dan zo vanuit de kleedkamer doorlopen naar de onderzoekskamers van het ziekenhuis, onder de zuidtribune van het stadion", aldus Eisenga.
...Meer dan ooit zijn scouting én jeugdopleiding de belangrijkste organen bij SC Heerenveen. "We moeten zoveel mogelijk pareltjes naar de club halen", zegt de bestuurder, die aangeeft dat het tijd wordt om trainingscomplex Skoatterwâld uit te breiden en te vernieuwen. "We moeten binnen nu en vijf jaar een slag maken", aldus Eisenga.
Jazz schreef:Binnen 5 jaar moet reëel zijn, wat mij betreft mag dit NOG sneller gebeuren.
Wizard schreef:Op dit moment is er genoeg cash. En ook financieel zijn er prima vooruitzichten met de verkoop van de 4 spelers onlangs. De zeer gewenste innovatie en uitbreiding van dit complex zou dan ook zeker op de korte termijn gerealiseerd kunnen worden.
jeewee schreef:
De plannen liggen ook al klaar, als het op die manier gerealiseerd wordt gaat het wel iets moois worden. Zal nu inderdaad bij de gemeente liggen denk ik.
BK2007 schreef:Er is toch ook een vd Valk hotel in de locatie geïnteresseerd of ispeelt dat niet meer ?
De plannen liggen ook al klaar, als het op die manier gerealiseerd wordt gaat het wel iets moois worden. Zal nu inderdaad bij de gemeente liggen denk ik
Surhuisterveen schreef:Vertel jeewee, hoe kom je toch aan deze info?
SC Heerenveen werkt achter de schermen hard aan de plannen om een goede trainingsaccommodatie te realiseren in de toekomst. Gerry Hamstra beseft dat de 'randvoorwaarden' bij de Friezen moeten verbeteren om een topsportklimaat te creëren.
"Een nieuw sportpark Skoatterwâld is essentieel om door te kunnen groeien", legt de bestuurder uit in de Leeuwarder Courant. "Wij willen nieuwe topfaciliteiten. Ik heb zeven jaar bij Vitesse gewerkt. Ik maakte daar een prachtige ontwikkeling mee. We gingen van een jeugdherbergachtige tent naar de mooiste accommodatie van het land", blikt Hamstra terug.
"Iets soortgelijks zou ik bij Heerenveen ook graag willen meemaken", vervolgt hij ambitieus. "Wij hebben in Heerenveen zoveel te bieden met Thialf, het CTO, Sportstad, het Cios en SC Heerenveen. We hebben zoveel kansen. Als je daar nog een geweldig complex aan kunt toevoegen waarvan alle partijen kunnen profiteren, zou dat fantastisch zijn", besluit Hamstra.
Schaars wil zelf graag met Heerenveen naar de subtop, maar dat is moeilijker dan het lijkt. ''Want men denkt nog steeds dat dit Heerenveen een subtopclub is. Maar je moet je echt afvragen of dat nog wel zo is. AZ heeft qua innovaties en trainingsfaciliteiten de afgelopen tien jaar doorgepakt, net als Utrecht en Vitesse'', vertelt de middenvelder in de Leeuwarder Courant.
AllardP schreef:Gebrek aan geld kan het probleem niet zijn geweest, als je ziet hoeveel geld we al jaren op de bankrekening hebben staan... Het probleem zal hem zitten in de vergunningen en (wellicht) medefinanciers.
Maar heeft iemand wel eens concrete plannen gezien? Ik volg het van een afstandje, maar zie alleen goede voornemens. Zomer 2019 lijkt me daarom rijkelijk optimistisch.
jeewee schreef:Uitgewerkte tekeningen liggen er, iets meer dan een schetsontwerpje.
Maar wat de reden is om het nog niet concreet uit te gaan voeren, geen idee.
BK2007 schreef:Het meest logische lijkt toch om de bestaande gebouwen af te breken en er een geheel nieuw gebouw neer te zetten.
Hier een impressie van het trainingscomplex van Vitesse
https://www.youtube.com/watch?v=4TLlN7VsTyY
Ziet er toch fantastisch uit hoor.
En hier van AZ
https://www.youtube.com/watch?v=Q8QfHF4ID5I
Conclusie, zo snel mogelijk aan de slag. Want hier kunnen wij niet tegen op.
Jazz schreef:Zou je iets meer kunnen delen? Hoe groot gaat het worden? Gaan ze verhuizen? Komt er een groot centraal gebouw ala De Toekomst?
BK2007 schreef:Mooi. Ze zijn er dus druk mee bezig.
Het zal dan niet zo lang meer duren voor we er meer van horen.
@MelvGroenbos
Liggen er wel plannen voor verbouwing SKW? Schaars geeft zelfs aan dat dat niet best is...
@LuucEisenga
Plannen zijn klaar!
@Mikedewaard2
Wanneer krijgen de fans meer te horen over de plannen?
@LuucEisenga
Hey Mike, we spreken op dit moment met belanghebbenden, vaak ook een politiek proces, net als destijds het huurcontract van het stadion. Broedende kip ff niet storen
@Mikedewaard2
Duidelijk. Veel succes! Hopelijk horen we snel meer
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten