Middenvelders (geruchten in de media)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Peter » 15-07-2018 20:55

Er werd door iemand op feanonline gemeld dat morgen bij Heerenveen een speler gepresenteerd wordt die beschouwd kan worden als vervanger van Schaars omdat die na het begin van de competitie nog een paar maand nodig heeft om er weer te staan. Die persoon gaf ook aan dat Hamstra had gezegt dat men er had getwijfeld of er een oudere speler zou worden gehaald of een jonge speler die nog kon doorgroeien en waar men een aantal jaar mee zou kunnen doorgaan.
Als het een oudere speler gaat, gaat het misschien wel om Bassong of Van der Vaart. :oops:
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Peter
Basisspeler
 
Berichten: 809
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:40
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Wolliepoly » 15-07-2018 21:00

Het WK is nu gespeeld, morgen de presentatie van Modric. Daarna gaat hij nog even op vakantie...oh wacht FIFA mode uit :lol:
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Wolliepoly
Wereldspeler
 
Berichten: 1109
Geregistreerd op: 26-07-2009 11:06
Woonplaats: Drachten

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor ThiagoAlcantara » 16-07-2018 13:02

Hugo Vetlesen speelt vandaag (14.00)een wedstrijd voor het onder 19 kampioenschap tegen Portugal, dus hij zal in ieder geval de komende periode niet aangetrokken worden als nieuwe middenvelder waarover veel wordt gesuggereerd.
ThiagoAlcantara
Basisspeler
 
Berichten: 553
Geregistreerd op: 19-04-2012 15:49

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Wizard » 17-07-2018 07:43

ThiagoAlcantara schreef:Hugo Vetlesen speelt vandaag (14.00)een wedstrijd voor het onder 19 kampioenschap tegen Portugal, dus hij zal in ieder geval de komende periode niet aangetrokken worden als nieuwe middenvelder waarover veel wordt gesuggereerd.

Zijn naam circuleert momenteel wel steeds vaker in de wandelgangen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor tha boelie » 17-07-2018 07:52

Vetlesen is over een week klaar op het EK -19, er van uitgaande dat ze de poulefase niet overleven. Het kan zijn dat er al een akkoord is en dat er nog gewacht is op dit toernooi. Maar hoe bedoel je Wizard, bronnen binnen de club?
tha boelie
Basisspeler
 
Berichten: 804
Geregistreerd op: 31-10-2010 01:31

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Jazz » 17-07-2018 08:15

tha boelie schreef:Vetlesen is over een week klaar op het EK -19, er van uitgaande dat ze de poulefase niet overleven. Het kan zijn dat er al een akkoord is en dat er nog gewacht is op dit toernooi. Maar hoe bedoel je Wizard, bronnen binnen de club?


Op Feanonline waren een aantal mensen aan het speculeren over Vetlesen.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Wizard » 17-07-2018 08:48

tha boelie schreef:Vetlesen is over een week klaar op het EK -19, er van uitgaande dat ze de poulefase niet overleven. Het kan zijn dat er al een akkoord is en dat er nog gewacht is op dit toernooi. Maar hoe bedoel je Wizard, bronnen binnen de club?

Heb nog geen namen gehoord, maar wel dat men zeer actief bezig is met een talentvolle middenvelder (en in een zeer ver gevorderd stadium is) en hem spoedig wil presenteren. Gezien de verhalen van mijn bron verwacht ik dat het om een jeugdinternational gaat. Ik leg de link dan zelf met Vetlesen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor KevindeJ_ » 17-07-2018 16:55

Volgens Sander de Vries, en dus de LC, is Rodney Kongolo (broertje van Terence) onze nieuwe verdedigende middenvelder. Vorig seizoen uitgeleend aan Doncaster Rovers, waarvan de fans, als ik Twitter mag geloven vooral negatief zijn over zijn spel de laatste tijd bij deze club. Ik ken hem zelf verder niet, dus laat me graag positief verrassen.

http://www.lc.nl/sport/SC-Heerenveen-ne ... ce=twitter
KevindeJ_
Bankzitter
 
Berichten: 41
Geregistreerd op: 29-06-2016 11:05

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor BK2007 » 17-07-2018 17:20

Lijkt een keurige aankoop. Is jeugdinternational.
Weer zo'n typisch gevalletje te vroeg naar het buitenland. Als hij bij ons een doorstart maakt hebben we er wel een goede aan Goede lengte ook 1,87.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor pes5 » 17-07-2018 17:52

Volgens Feyenoorders die ik ken een knappe transfer. Dynamische middenvelder. Box-to-box.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Ebiede » 17-07-2018 17:57

Jonge is een groot talent, dit komt wel goed. Helemaal als hij daadwerkelijk is gekocht.

Ik vind trouwens het halen dit soort spelers niet blijken van een scouting die heel maal op orde is. Spelers bij jong-teams weghalen. Vincent Bijlo ziet ook wel dat Odergaard, Lammers, Kongolo goed kunnen voetballen.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Vrieskist » 17-07-2018 18:50

Ik vind het juist wel slim scouten eigenlijk. Blijkbaar was een andere club nog niet op het idee gekomen namelijk.

Daarbij is het fijn (als het klopt) om een Nederlandse jongen terug te halen die te vroeg naar het buitenland is gegaan. Op deze manier zijn er misschien nog wel meer spelers te halen!
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor AllardP » 17-07-2018 19:05

Dit zou inderdaad een mooie aankoop zijn! Prettig dat de club inziet dat de huidige bezetting van het middenveld gewoon onvoldoende is.

Het enige verontrustende is het bericht dat City mogelijk een terugkoopclausule heeft. Is dat het geval, dan is het een verkapte huur en daarmee financieel geen beste deal. Dit is uiteraard afhankelijk van de hoogte van de clausule, maar voorheen lieten we ons de 'upside' toch niet zo makkelijk afsnoepen. Kan best zijn dat dit komt, zoals Ebiede suggereert, dat de scouting niet meer met verrassende namen komt. De laatste drie uit die categorie (Mihaljlovic, Rojas en Naess) hebben ook niet veel indruk gemaakt.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Mackan68 » 17-07-2018 19:17

AllardP schreef:De laatste drie uit die categorie (Mihaljlovic, Rojas en Naess) hebben ook niet veel indruk gemaakt.

Ik vind dit echt te kort door de bocht Allard. Veel tijd om indruk te maken hebben deze 3 bij Streppel niet gehad. Overigens scoorde Nemanja in zijn debuut, liet Rojas regelmatig leuke dingen zien en was Naess centraal best een solide speler. De communicatie die voor Streppel nogal belangrijk was én de ontwikkeling van Kik heeft voor hem nadelig invloed gehad.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor AllardP » 17-07-2018 21:45

Mag je vinden, Mackan. Ik vind het veel te kort door de bocht om Streppel overal maar de schuld van te geven. Je mag van aankopen met een buiten-EU-salaris, zoals Rojas en Mihajlovic, veel meer verwachten dan wat ze hebben laten zien. En wat Naess betreft: als de club tevreden was geweest, hadden ze Bulthuis niet gehaald.

Overigens maak ik me bij nader inzien toch een beetje zorgen over Kongolo. Hij heeft het afgelopen seizoen bij Doncaster Rovers gespeeld, middenmoter op het derde niveau in Engeland. Hij was daar weliswaar basisspeler, maar de fans zijn unaniem zeer kritisch op zijn bijdrage en met name zijn inzet. JOR mag aan de slag met zijn pedagogische kwaliteiten. Kongolo lijkt in elk geval geen speler die vanaf dag 1 een toegevoegde waarde heeft.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Wizard » 18-07-2018 07:29

AllardP schreef:Mag je vinden, Mackan. Ik vind het veel te kort door de bocht om Streppel overal maar de schuld van te geven. Je mag van aankopen met een buiten-EU-salaris, zoals Rojas en Mihajlovic, veel meer verwachten dan wat ze hebben laten zien. En wat Naess betreft: als de club tevreden was geweest, hadden ze Bulthuis niet gehaald. .

Ik vind het ook veel te kort door de bocht. Natuurlijk mag je Streppel niet overal de schuld van geven - daarin heb je helemaal gelijk - en is dat wel heel gemakkelijk. Echter Bulthuis is in eerste instantie gehaald als linksback, omdat Woudenberg niet voldeed. Dat hij als linksbeen ook als LCV uit de voeten kan, was een voordeel. Naess is rechtsbenig en moest concurreren met Hoegh en Schaars. Dan is het vervolgens de keuze aan Streppel om hem minuten te geven. Wanneer hij geen kans onder een trainer krijgt, kan je noch Hamstra noch Naess hierop beoordelen.
En verder treden we in herhaling, wat ik vervelend vind. Rojas heeft simpelweg geen mogelijkheid gehad aangezien Odegaard op de rechtsbuitenpositie werd geplaatst. Dan houdt 't simpelweg op. Pas dit seizoen kunnen we Hamstra beoordelen op zijn aankopen Mihajlovic, Rojas en Naess. Wanneer JOR hetzelfde doet als Streppel, kan je pas spreken van een bepaald oordeel over een speler. We kunnen ook blijven benoemen dat Namli een slechte aankoop was, maar ook deze jongen heeft geen kansen gehad.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Wizard » 18-07-2018 07:40

De link naar Rodney Kongolo had ik zelf nog niet gelegd, maar is dus inderdaad de jeugdinternational waarmee ze in een ver gevorderd stadium zijn. Dat City hem nog kan terugkopen voor een bepaald bedrag geeft al aan dat City nog vertrouwen in hem heeft. Daarnaast zie je dit steeds meer bij talentvolle spelers van grote clubs waarbij de verkopende club een terugkoopclausule heeft. Met name de grote clubs in Engeland, maar ook Spanje werken hier mee.
Ik vind het een prachtige aankoop en een typische Heerenveen aankoop. Een jonge talentvolle speler (was een supertalent in de jeugd bij Feyenoord), die niet uit de verf komt in het buitenland, krijgt hier de kans zich te ontwikkelen en kan de club sportief succes en geld opleveren. Dat deze jongen talent heeft en zeer goed kan voetballen staat buiten kijf. Dat het er nog niet helemaal is uitgekomen in o.a. zijn uitleen aan Doncaster is een gegeven. Volgens mij kan de club juist met dit soort spelers aan de slag.
Juist met dit soort spelers is de club groot geworden. Nu is het aan de club en de speler om hier een succes van te maken. Dat het niet zou kunnen slagen, is absoluut een risico. Feit blijft dat hij nog steeds jeugdinternational is, wat wel iets over zijn kwaliteiten zegt. Als het goed is, wordt hij vandaag gepresenteerd.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor ThiagoAlcantara » 24-07-2018 08:00

@Zweed1 wat vind jij van de ontwikkeling die Kristoffer Olsson heeft doorgemaakt bij AIK? Ik heb hem een aantal potjes zien spelen en daarbij ook veel positieve dingen over hem gelezen. Kan hij de man zijn die ons van de nodige creativiteit op het middenveld kan voorzien met zijn steekpassen??

Ik denk dat deze jongen echt een goede aankoop kan zijn mits van Amersfoort en Thorsby vertrekken.
Deze jongen brengt voetbal!

https://www.youtube.com/watch?v=eolN-n_LOsI

https://www.transfermarkt.co.uk/kristof ... ler/193592
ThiagoAlcantara
Basisspeler
 
Berichten: 553
Geregistreerd op: 19-04-2012 15:49

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Rick » 11-08-2018 21:44

Jerdy Schouten van Excelsior is een speler om in de gaten te houden! Ben benieuwd of hij dit niveau vol kan houden.
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor zweed1 » 12-08-2018 10:33

ThiagoAlcantara schreef:@Zweed1 wat vind jij van de ontwikkeling die Kristoffer Olsson heeft doorgemaakt bij AIK? Ik heb hem een aantal potjes zien spelen en daarbij ook veel positieve dingen over hem gelezen. Kan hij de man zijn die ons van de nodige creativiteit op het middenveld kan voorzien met zijn steekpassen??

Ik denk dat deze jongen echt een goede aankoop kan zijn mits van Amersfoort en Thorsby vertrekken.
Deze jongen brengt voetbal!

https://www.youtube.com/watch?v=eolN-n_LOsI

https://www.transfermarkt.co.uk/kristof ... ler/193592


Eens dat is een goede speler kan zowel verdedigend als aanvallende middenvelder spelen. Nadeel is dat hij wat klein is (net geen 1,80) en nog een contract heeft t/m 2020.

Maar ik schat hem idd veel beter dynamischer in als bijvoorbeeld Yuki en ook veel goedkoper op de pay roll !
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Peter » 12-08-2018 21:29

Albert Gudmundsson gaat vertrekken bij PSV. Er liggen klaarblijkelijk aanbiedingen bij PSV en Slavia Praag wordt het kennelijk niet volgens het Eindhovens Dagblad. Zou Heerenveen misschien proberen om hem terug te halen? De vraagprijs ligt tussen 1 en anderhalf miljoen.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Peter
Basisspeler
 
Berichten: 809
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:40
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Thinkman » 12-08-2018 21:59

Peter schreef:Albert Gudmundsson gaat vertrekken bij PSV. Er liggen klaarblijkelijk aanbiedingen bij PSV en Slavia Praag wordt het kennelijk niet volgens het Eindhovens Dagblad. Zou Heerenveen misschien proberen om hem terug te halen? De vraagprijs ligt tussen 1 en anderhalf miljoen.


Dream on, die wil dan naar een ajaks oid, niet weer naar ons clubje. Zou t wel willen, daar niet van.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor pes5 » 12-08-2018 22:00

Zou mijns inziens zeker de moeite waard zijn om het te proberen.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor ThiagoAlcantara » 12-08-2018 22:46

Gudmundsson gaat naar AZ voor een kleine 2 miljoen euro. Hier handelt AZ toch erg adequaat, ondanks dat AZ op de vleugels aardig tot echt goed bezet is met Rotariu, Stengs, Idrissi en Seuntjes halen ze hem er toch bij.

Naar mijn inziens was dit echt een hele goede aanvulling voor Heerenveen geweest. De beste man is van nature een nummer 10 en beschikt over veel scorend vermogen. In de eerste plaats had hij Vlap eruit gespeeld en kon hij bij een vertrek van Zeneli ook mooi op rechtsbuiten bij ons.

Bij AZ moet hij iniedergeval meer knokken voor een plekje dan dat hij bij ons had gedaan... zonde
ThiagoAlcantara
Basisspeler
 
Berichten: 553
Geregistreerd op: 19-04-2012 15:49

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Jazz » 13-08-2018 08:08

ThiagoAlcantara schreef:Gudmundsson gaat naar AZ voor een kleine 2 miljoen euro. Hier handelt AZ toch erg adequaat, ondanks dat AZ op de vleugels aardig tot echt goed bezet is met Rotariu, Stengs, Idrissi en Seuntjes halen ze hem er toch bij.

Naar mijn inziens was dit echt een hele goede aanvulling voor Heerenveen geweest. De beste man is van nature een nummer 10 en beschikt over veel scorend vermogen. In de eerste plaats had hij Vlap eruit gespeeld en kon hij bij een vertrek van Zeneli ook mooi op rechtsbuiten bij ons.

Bij AZ moet hij iniedergeval meer knokken voor een plekje dan dat hij bij ons had gedaan... zonde


Ik denk dat 2 miljoen veel te veel geld is wat Heerenveen wilt betalen voor een Jupiler League speler.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Wizard » 13-08-2018 08:30

Jazz schreef:Ik denk dat 2 miljoen veel te veel geld is wat Heerenveen wilt betalen voor een Jupiler League speler.


Het gaat er niet om in welke competitie deze jongen speelt. Het gaat om het potentieel van een speler. Deze jongen heeft alles in zich om het ver te schoppen. Als club zou ik het zeker wel aandurven om voor deze jongen 2 mio neer te tellen. Voor Mihajlovic hebben ze meer neergelegd, terwijl onze club juist extreem goed op de hoogte is van de kwaliteiten van Albert. Erg jammer en vooral pijnlijk dat we in alles zo ver achterlopen op AZ.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Kaz_SCH » 13-08-2018 09:16

We gaan wel erg makkelijk voorbij aan de vraag of Albert er zelf zin in gehad zou hebben..
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor BK2007 » 13-08-2018 09:26

Zolang we hier nog Yuki en Morten hebben, met de nieuwkomer Kongolo, zal er echt geen middenvelder bijkomen lijkt mij.
We hebben nog Vlap die dit jaar zijn kans krijgt en Schaars die terug zal keren.
Dan heb je genoeg.

Waar we naar moeten omkijken is een goede linksback. Woudenberg maar laten gaan.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Hakansson » 13-08-2018 20:46

Volgens feanonline hebben we intresse in ivan folic van zagreb aanvalende middenvelder of buiten
Avatar gebruiker
Hakansson
Selectiespeler
 
Berichten: 372
Geregistreerd op: 30-06-2004 12:12
Woonplaats: hindeloopen

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Feanfan 1 » 13-08-2018 20:58

Volgens Sportske zag Fiolic een overgang naar Heerenveen aan het begin van de zomer helemaal zitten, maar lukte het de partijen nog niet om tot een overeenkomst te komen.

Hoop niet dat de zuinigheid ons weer eens opbreekt. Misschien wel makkelijk lullen op afstand, maar er zijn inmiddels genoeg voorbeelden dat we te laat waren
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

VorigeVolgende

Keer terug naar Transfers & geruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten