Feanonline

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Feanonline

Berichtdoor BK2007 » 15-09-2018 10:29

Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Feanonline

Berichtdoor JelleLawnmower » 05-10-2018 16:59

Ook de club zelf en supportersvereniging Feanfan vinden Feanonline een kut site. (lees tussen de regels door)

https://twitter.com/scHeerenveen/status/1047535817785335808
https://www.sc-heerenveen.nl/nieuws/vragen-omtrent-feanonline/10
https://twitter.com/FeanFanSV/status/1047554229970370562

Afbeelding

club persbericht
Afbeelding

Bonusquote van Frank (deze is niet bevriend met Van Keimpema).
Afbeelding
JelleLawnmower
Nieuw talent
 
Berichten: 76
Geregistreerd op: 02-04-2017 15:38

Re: Feanonline

Berichtdoor Wizard » 08-10-2018 07:23

JelleLawnmower schreef:Ook de club zelf en supportersvereniging Feanfan vinden Feanonline een kut site. (lees tussen de regels door)

Wat jij doet is ook stemmingmakerij; eigenlijk net als feanonline. Namelijk één zin uit een artikel halen en presenteren als titel/conclusie die totaal niks te maken heeft met de context. De club laat duidelijk merken dat ze de titel van het artikel misplaatst vinden; dat vind ik ook geheel terecht. Feanonline kiest de titel van het artikel door een zin uit het artikel te halen die niet de inhoud van het artikel vertegenwoordigt. Dat is mijns inziens een vertekend beeld neerzetten en dus puur azen op clickbaits. Kritiek op het kiezen van de titel is dan ook geheel terecht. Daarna is het ook logisch dat de club reageert op de vragen en uitlegt dat feanonline niet verbonden is aan de club.
NB De oproep van Frank kan ik me voorstellen. Dat jij het een kutsite vindt n.a.v. de stemmingmakerij door de gekozen titel in het interview van Hahn kan ik me goed voorstellen. Dat lijkt inderdaad nergens op. De beheerders hadden dan ook direct hun excuses moeten maken en de titel moeten aanpassen danwel het artikel moeten intrekken.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: FeanOnline

Berichtdoor Marça » 10-10-2018 12:43

Door de samenwerking met BN Media kunnen we de publieksprijzen in de rubriek fansites vergeten, die ijdele hoop is enkele jaren verleden al verlorgen gegaan. Dat heb ik hier al eens toegelicht, maar voor degenen die nog wat meer willen weten achter de samenwerking met BN Media, raad ik aan om de volgende column te lezen: https://www.feanonline.nl/nieuws/hoofdnieuws/193734/gastcolumn-een-fansite-met-clickbait

Eerlijk gezegd begrijp ik weinig van de ophef die ontstaan richting FeanOnline nav stuk over Hahn, zeker ook omdat de FeanFan zelf ook hetzelfde stuk ('Hahn speelt liever uit dan thuis') gebruikt om op de voorkant van het blad de aandacht te trekken. Ik denk dat dit vooral een blunder van de club is geweest om deze quote toe te staan in de FeanFan - los van wanneer dit interview is afgenomen en wanneer het door FeanOnline is opgepikt. Die uitspraak was gewoon het meest opvallende en dus een logische titel - iedereen die in de mediawereld actief is weet hoe zulke dingen werken. Daar hoeven wij geen excuses voor aan te bieden, zeker ook omdat het artikel zelf vervolgens genoeg ruimte biedt voor nuance en de oproep van Hahn.

Diezelfde nuance proberen we nu ook met onze nieuwe podcast Radio Camataru (afgelopen maandag is aflevering vier opgenomen) wat meer aandacht te geven. Daarin is zeker ook ruimte voor kritiek, maar proberen we op een positieve manier bij te dragen aan de vooruitgang van de club.

FeanOnline: https://www.feanonline.nl/s/193627
iTunes: https://itunes.apple.com/nl/podcast/rad ... 1436580634
Spotify: https://open.spotify.com/episode/5CZkdhg3IJRvR91UmUkLVV
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Feanonline

Berichtdoor Jazz » 28-06-2019 14:55

Ik heb besloten om niet meer op Feanonline te posten, en ik overweeg zelfs om Feanonline niet meer te bezoeken. Ik ben de constante negativiteit en op sommige vlakken "haat" van de posters zat. Het is helaas een cesspool geworden waarbij iedereen naar beneden wordt gehaald. Alles is negatief (onze trainers, de staf, Cees etc.) en als je iemand verdedigd wordt je "vriendje van" genoemd.

De moderators mogen wel eens harder optreden. Die vent die Slagveer een blessure toewenste krijg een ban, maar gebruikers die keer op keer negatief doen niet? Je jaagt hiermee bezoekers weg! Het is geen site meer geworden om te discussiëren, maar meer om je gal over de club te posten. Erg jammer....
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Feanonline

Berichtdoor Kaz_SCH » 28-06-2019 15:25

De discussie gaat alleen nog maar over de manier van discussiëren of in het eindeloos, maar steeds harder, roepen van het eigen punt. Er is geen ruimte meer voor nuance of meningsverschillen lijkt het wel. De site leent zich er trouwens ook slecht voor, maar dat is een andere discussie.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Feanonline

Berichtdoor KSI » 28-06-2019 21:59

Nadeel is dat ik nog niet een andere goede nieuws site heb gevonden over onze club en een app is lekker makkelijk natuurlijk.
Maar het nivo gaat snel achteruit. Maar de berichtgeving vindt ik ook steeds meer gekleurd worden en veel onnodige berichten over ex spelers.

[quote]Diezelfde nuance proberen we nu ook met onze nieuwe podcast Radio Camataru (afgelopen maandag is aflevering vier opgenomen) wat meer aandacht te geven. Daarin is zeker ook ruimte voor kritiek, maar proberen we op een positieve manier bij te dragen aan de vooruitgang van de club.
[quote]

Nuance en een positieve manier bij te dragen aan de vooruitgang van de club is ver te zoeken op feanonline tegenwoordig.
Maar dat is mijn mening natuurlijk.
KSI
Selectiespeler
 
Berichten: 210
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:23

Re: Feanonline

Berichtdoor fuotbalgek » 28-06-2019 23:18

99,9% van de berichten kennen een andere bron en hoef je niet op deze site te lezen. Voor kwalitatieve stukken heb je VI en meer club specifiek in de diepte Feanfan en de clubkanalen, voor het nieuws kun je google en of Twitter alerts op de clubnaam zetten.

Heb zelf dan ook nooit actief van deze website die het predikaat fansite niet mag dragen gebruik gemaakt. Het is gewoon een commerciële melkkoe op basis van veelal andermans werk. (cntl c cntl v)

Mocht je toch besluiten deze site te gebruiken, klaag dan niet over de kwaliteit, de trackers en advertenties, de sfeer daar. Lijkt me de consequentie van het gebruiken van een website als feanonline.

Wel kunnen de beheerders zich afvragen waarom ze ooit een fansite zijn begonnen en of je als site de club meer schaadt dan baadt, als gevolg van je verdienmodel. De content wordt niet geselecteerd op inhoud, maar op wat click scoort. Met alle gevolgen van dien.

Om positief af te sluiten zijn de podcasts een goede manier van content maken. Zou zeggen focus je daarop als site en kap met de clickbait, dat nieuws is toch al gemaakt. Creëer zelf waardevolle content met toegevoegde waarde, en laat het daar bij.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Feanonline

Berichtdoor Marça » 29-06-2019 14:08

Ik begrijp de kritiek op FeanOnline maar tegelijkertijd snap ik niet dat er geen andere fans zijn die een vergelijkbaar initiatief of een tegengeluid willen opstarten? Ik heb destijds als oprichter lang gezocht naar andere mensen die wilden meewerken en meedenken, maar er was gewoon niemand die op structurele basis ook op vrijwillige basis wilden meewerken.

Dat was voor mij uiteindelijk ook de reden geweest om een andere oplossing te zoeken. Die oplossing is inderdaad commercieel ingestoken, want op een andere manier ga je het gewoon niet voor elkaar krijgen. Er wordt veel geklaagd over FeanOnline maar ondertussen neemt ook niemand het initiatief om een alternatief te bieden.

Qua discussies is het soms inderdaad armoe troef - dat is (zonder daarbij verwijten te maken) hier soms ook het geval. Je hebt hier met de verschillende onderwerpen en thema's wel een betere structuur om te discussiëren. De site leent zich ook meer voor langere bijdrages, vandaar dat ik ook beide platformen actief ben.

De afgelopen week heb ik een tweetal bans uitgedeeld trouwens, maar we kunnen met onze huidige website niet voorkomen dat mensen onder een andere gebruikersnaam opnieuw registreren.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Feanonline

Berichtdoor bennieeee » 23-08-2019 12:31

Het negatieve speelt weer heerlijk een rol daar na de komst van Dreyer. Het is alleen nog maar mekaar zwart proberen te maken.
bennieeee
Selectiespeler
 
Berichten: 360
Geregistreerd op: 02-02-2015 10:51

Re: Feanonline

Berichtdoor Kaz_SCH » 23-08-2019 13:06

Ja het is verschrikkelijk. Al zie ik ook echt wel een aantal verstandige reacties van o.a. ene KlaasdeV.

Iedereen weer kwaad op elkaar, alles wordt er aan de haren bijgesleept. Verschrikkelijk. Ik maak me er echter niet meer kwaad om, ik heb er eerder medelijden mee. Wat moeten die mensen een treurig uitzichtloos leven leiden.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Feanonline

Berichtdoor KSI » 23-08-2019 13:51

nog even een de site is niet meer interesant denk ik. komt wel nieuwe aanwas bij maar die voegen niks toe behalve schreeuwen en dom praat en minstens twee keer in de week heeft frank het wel weer met iemand online ruzie.

maar de site heeft het voordeel dat het een app is en ik hem makkelijker aanklik op mijn mobiel en dat doe ik niet zo snel met dit forum (jammergenoeg)
KSI
Selectiespeler
 
Berichten: 210
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:23

Re: Feanonline

Berichtdoor TORCIDA » 26-08-2019 11:33

mee eens KSI. Frank Beenen is het allemaal een beetje boven de pet gegroeid. Weet van gekkigheid niet meer wat hij soms moet zeggen. Zit meer in een afzeikmodus dan de zaken eens positief te bekijken
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Feanonline

Berichtdoor Kaz_SCH » 26-08-2019 12:47

Nu lijkt het ook hier op een soort persoonlijke vendetta uit te draaien. Iedereen moet vooral naar zichzelf kijken, en z'n berichten eerst nog eens te lezen voor hij/zij op enter drukt.

Overigens is Frank meestal redelijk positief in zijn stukken, zij het met een realistisch randje. Of bedoel je in de reacties?
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Feanonline

Berichtdoor KSI » 26-08-2019 13:08

Ik bedoelde in de reactie en niet over zijn columns.
KSI
Selectiespeler
 
Berichten: 210
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:23

Re: Feanonline

Berichtdoor Wizard » 26-08-2019 23:29

Graag inhoudelijke posts en geen stemmingmakerij over personen hier.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Feanonline

Berichtdoor Jazz » 09-11-2021 09:21

Nieuwe redesign van de website ziet er goed uit, is een hele verbetering.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Feanonline

Berichtdoor zweed1 » 09-11-2021 20:39

Ziet er mooi uit, maar alle bestaande gebruikers opmerkingen en input zijn eraf gehaald. Lijkt mij niet slim er zit niemand meer op die site. Voor sommigen ook beter, het niveau was soms bedroevend.
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: Feanonline

Berichtdoor Jazz » 10-11-2021 08:53

zweed1 schreef:Ziet er mooi uit, maar alle bestaande gebruikers opmerkingen en input zijn eraf gehaald. Lijkt mij niet slim er zit niemand meer op die site. Voor sommigen ook beter, het niveau was soms bedroevend.


Dat sowieso. Wat ik ook zorgelijk vind is dat ze een forum willen bouwen. Concurrentie met dit forum?
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Feanonline

Berichtdoor fuotbalgek » 11-11-2021 00:33

Geen enkele concurrentie voor. Nieuws brengen ze niet, wel kopiëren van nieuws. En inhoudelijk is de discussie hier nog altijd 100x beter dan daar.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Feanonline

Berichtdoor davp » 11-11-2021 09:04

Net een kerstboom die site, flikkert van de advertenties. Verder veel clickbait titels, weinig nieuwswaarde, dus ik sla 'm uit principe structureel over.
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: Feanonline

Berichtdoor Jazz » 24-03-2022 11:15

Kritische tweet van Reon Boeringa, clubwatcher bij VI over het knip en plakwerk van Feanonline.
https://twitter.com/reonboeringa/status ... 6713279488
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Feanonline

Berichtdoor Satyr » 24-03-2022 17:33

Ik probeer al niet eens meer op Feanonline te kijken, de kans is 107% dat je ipv het artikel op reclame klikt. En op de telefoon is het helemaal een ramp, echt belachelijk hoe ka uu tee die site is.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Feanonline

Berichtdoor SuperFrysk » 16-10-2023 19:58

Waarom gebruiken supporters nog dit medium, nu ook weer een artikel over Henk de Jong zonder enige toegevoegde waarde aan Heerenveen. Af en toe betrap ik mezelf erop er toch te gaan kijken en dan zie ik dat nog veel mensen onder berichten reageren. Zijn deze mensen het niet een keer zat?
SuperFrysk
Selectiespeler
 
Berichten: 241
Geregistreerd op: 08-08-2023 18:49

Re: Feanonline

Berichtdoor Vrieskist » 16-10-2023 22:20

Het is vooral een compleet gebrek aan alternatieven dat we nog steeds de site bezoeken :(
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Feanonline

Berichtdoor Jazz » 19-10-2023 09:24

SuperFrysk schreef:Waarom gebruiken supporters nog dit medium, nu ook weer een artikel over Henk de Jong zonder enige toegevoegde waarde aan Heerenveen. Af en toe betrap ik mezelf erop er toch te gaan kijken en dan zie ik dat nog veel mensen onder berichten reageren. Zijn deze mensen het niet een keer zat?


Een deel komt van dit forum toen ze bekend maakte om ermee te stoppen.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Feanonline

Berichtdoor SuperFrysk » 19-10-2023 11:33

Jazz schreef:Een deel komt van dit forum toen ze bekend maakte om ermee te stoppen.

Zonde. Er zit zoveel potentie in dit forum, het is toch veel leuker en overzichtelijker om hier discussies te voeren dan onder een nieuwsbericht?
SuperFrysk
Selectiespeler
 
Berichten: 241
Geregistreerd op: 08-08-2023 18:49

Vorige

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 5 gasten