Transferbeleid (algemeen)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Mackan68 » 23-08-2019 12:16

Goran Popov schreef:21 jaar, rechtspoot op links, en kan volgens mij ook in de spits uit de voeten.

Is het geen linkspoot op rechts?
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Mackan68 » 23-08-2019 12:19

Superfries1994 schreef:Die goals bij Esbjerg waren alleen niet in de hoogste divisie, maar desondanks redelijke cijfers inderdaad. Ik neem aan dat er nu geld overblijft om een kanon voor in de spits te halen. Dan zou ik deze huur wel begrijpen.

Met zijn productie zorgde hij er wel mede voor dat Esbjerg in seizoen '17-'18 promoveerde naar het hoogste niveau.
Laatst bijgewerkt door Mackan68 op 23-08-2019 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Satyr » 23-08-2019 12:21

Maar een linksbuiten erbij? Of, hij zegt linksbenig te zijn en een buitenspeler. Of gaat hij dan als aanvallende middenvelder het veld op.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Mackan68 » 23-08-2019 12:24

Satyr schreef:Maar een linksbuiten erbij? Of, hij zegt linksbenig te zijn en een buitenspeler. Of gaat hij dan als aanvallende middenvelder het veld op.

Ik denk dat hij de multi inzetbare speler zal zijn die op alle aanvallende posities uit de voeten kan. Van Bergen, Ejuke en Odgaard zal hij niet meteen uit de basis spelen ga ik vanuit. Maar het is sowieso al mooi dat je voor morgen iemand hebt die Odgaard kan vervangen. Als hij net zo'n debuut heeft als Ejuke en als Odgaard weer zo matig speelt als de rest van de competitiewedstrijden zou hij over een week zomaar basisspeler kunnen zijn.
Laatst bijgewerkt door Mackan68 op 23-08-2019 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Voorstopper » 23-08-2019 12:24

Dreyer is een rechtsbuiten die ook op links uit de voeten kan. Zal als stand-in moeten fungeren voor van Bergen op rechts en Ejuke op links. Er even vanuit gaande dat het project Bruijn op links snel ten einde zal zijn.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor bennieeee » 23-08-2019 12:28

Voorstopper schreef:Dreyer is een rechtsbuiten die ook op links uit de voeten kan. Zal als stand-in moeten fungeren voor van Bergen op rechts en Ejuke op links. Er even vanuit gaande dat het project Bruijn op links snel ten einde zal zijn.

Kan zelfs ook nog op de 10 volgens de officiële website.
bennieeee
Selectiespeler
 
Berichten: 360
Geregistreerd op: 02-02-2015 10:51

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor pes5 » 23-08-2019 23:23

Mackan68 schreef:Ik denk dat hij de multi inzetbare speler zal zijn die op alle aanvallende posities uit de voeten kan. Van Bergen, Ejuke en Odgaard zal hij niet meteen uit de basis spelen ga ik vanuit. Maar het is sowieso al mooi dat je voor morgen iemand hebt die Odgaard kan vervangen. Als hij net zo'n debuut heeft als Ejuke en als Odgaard weer zo matig speelt als de rest van de competitiewedstrijden zou hij over een week zomaar basisspeler kunnen zijn.


Odgaard vervangen? Deze jongen heeft nog nooit als centrumspits gespeeld. Op basis waarvan zou hij Odgaard moeten vervangen? Met de woorden van Gerry vrees ik dat dit onze back up voor de gehele aanval wordt. Dat zou ik toch wel erg triest vinden. Als dit voorsorteren is op een, al dan niet tijdelijk, vertrek van Nemanja, dan vind ik het een prima oplossing.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor zweed1 » 24-08-2019 08:10

Beetje vreemd dat wij ons versterken op een positie die niet zo urgent is, op rechtsbuiten hebben wij al van Bergen. Nemanja raken ze aan de straatstenen niet kwijt. Bij eventuele hoor is er geen club die zijn salaris wil overnemen, denk hooguit de helft want hij heeft niets laten zien en straalt ook verder niets uit. Dat wordt verlies nemen heeft verder ook geen enkele positieve bijdrage.

Wellicht speelt er toch wat rond van Bergen. Veel belangrijker is dat er 1 of 2 middenvelders komen en een spits. Maar de tijd begint te dringen de vijver met geschikte vissen is bijna leeg. Wanneer er nog een geschikt visje is dan worden de prijzen steeds hoger zo vlak voor de transferdeadline.

Op de een of andere manier zijn ze steeds zeer laat, is bijzonder want Schaars en Lammers was al ver voor de zomer van bekend dat zij zouden vertrekken. Geldt ook voor Yuki en Vlap. Enige verrassing is eigenlijk Rienstra.

Ik verwacht er verder niet veel meer van, in mijn optiek zijn ze weer aan de late kant.
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor BK2007 » 24-08-2019 08:24

Van Bergen zal wel naar PSV gaan.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Otsje P » 24-08-2019 08:35

BK2007 schreef:Van Bergen zal wel naar PSV gaan.


Want?

Van Bergen blijft dit seizoen hier. Geen enkele noodzaak om te verkopen.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor fuotbalgek » 28-08-2019 23:21

https://twitter.com/janbeuving/status/1166771435420966912?s=19

Hamstra moet gaan toveren. We wachten op versterkingen, op aankopen, geen halve huurdeals en noodgrepen. Al weken roept hij dat er op bepaalde posities spelers bij moeten. En met de deadline steeds dichterbij blijven de aankopen uit. Hoe dichterbij de deadline, hoe meer je betaalt voor minder goede spelers. Hop hop.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Superfries1994 » 28-08-2019 23:41

fuotbalgek schreef:https://twitter.com/janbeuving/status/1166771435420966912?s=19

Hamstra moet gaan toveren. We wachten op versterkingen, op aankopen, geen halve huurdeals en noodgrepen. Al weken roept hij dat er op bepaalde posities spelers bij moeten. En met de deadline steeds dichterbij blijven de aankopen uit. Hoe dichterbij de deadline, hoe meer je betaalt voor minder goede spelers. Hop hop.

Dat hoeft natuurlijk niet, het kan zijn dat er een goede speler (voor ons niveau welteverstaan) de laatste weken buiten de boot dreigt te vallen bij zijn club. Halilovic zou zo'n speler kunnen zijn. Als die jongen ook maar een beetje van zijn potentie kan inlossen hier, dan heeft Hamstra daar meer dan terecht op gewacht, toch? Als er nu een jongen komt als Ciftci komt, dan zitten we weer dichter bij jouw conclusie..
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Stokman » 29-08-2019 06:09

Van Bergen kwam vorig jaar ook op de laatste dag van de window omdat Vitesse hem toen ineens wilde laten gaan. Hopen dat er zich dit jaar een vergelijkbaar scenario voltrekt.
Stokman
Bankzitter
 
Berichten: 20
Geregistreerd op: 05-08-2019 21:42

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor bennieeee » 29-08-2019 07:20

De geruchten molen is weer lekker aan het draaien..
Volgens o.a. de LC zijn we bezig Halilovic te huren van AC Milan, lastige is dat hij nu verhuurd is aan Standaard Luik. Deze jonge heer heeft ook al bij Barcelona gezeten maar nergens echt zijn stempel kunnen drukken.

Daarbij kwam net via FO het bericht/gerucht dat we vandaag een speler gaan presenteren uit de Turkse competitie weg.
bennieeee
Selectiespeler
 
Berichten: 360
Geregistreerd op: 02-02-2015 10:51

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor BakCristian » 29-08-2019 08:53

Wat mij betreft mogen ze (door de huidige financiële omstandigheden) meer gaan huren. Ik snap die commotie niet zo.
Zolang je maar 2 potentiële geldmakers per seizoen in je selectie onder contract hebt.

Hoe meer je huurt, hoe minder snel je jouw salarisplafond bereikt.
Hierdoor heb je weer meer budget over om een nieuwe geldmaker te halen.
Laat daarnaast gemiddeld 1 jeugdspeler per seizoen doorstromen.
Investeer goed in je jeugd.
Toppers moet je maximaal 2 jaar in je selectie hebben. 1 jaar rijpen, tweede jaar vlammen en 3e jaar verkopen voor de hoofdprijs.

Volgende speler wordt van Bergen, het volgende jaar Ejuke.
Dit jaar zijn het 2 vleugelspelers die potentiële winstmakers zijn. Volgend jaar misschien een spits en een vleugelspeler.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery
BakCristian
Selectiespeler
 
Berichten: 370
Geregistreerd op: 14-05-2008 22:35
Woonplaats: Eksmoardersyl

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor davp » 29-08-2019 09:11

BakCristian schreef:Wat mij betreft mogen ze (door de huidige financiële omstandigheden) meer gaan huren. Ik snap die commotie niet zo.
Zolang je maar 2 potentiële geldmakers per seizoen in je selectie onder contract hebt.

Hoe meer je huurt, hoe minder snel je jouw salarisplafond bereikt.
Hierdoor heb je weer meer budget over om een nieuwe geldmaker te halen.
Laat daarnaast gemiddeld 1 jeugdspeler per seizoen doorstromen.
Investeer goed in je jeugd.
Toppers moet je maximaal 2 jaar in je selectie hebben. 1 jaar rijpen, tweede jaar vlammen en 3e jaar verkopen voor de hoofdprijs.

Volgende speler wordt van Bergen, het volgende jaar Ejuke.
Dit jaar zijn het 2 vleugelspelers die potentiële winstmakers zijn. Volgend jaar misschien een spits en een vleugelspeler.


Maar op die manier blijf je wel in de huidige carrousel zitten waarbij je de winsten (grotendeels) gebruikt om de operationele tekorten te dichten. Wanneer je meer (potentiële) geldmakers in je selectie hebt zitten kun je in de toekomst wellicht weer meer betere spelers halen. Zodoende kan de neerwaartse spiraal doorbroken worden en pakken we de weg naar boven weer op.
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Kaz_SCH » 29-08-2019 09:18

BakCristian schreef:Wat mij betreft mogen ze (door de huidige financiële omstandigheden) meer gaan huren. Ik snap die commotie niet zo.
Zolang je maar 2 potentiële geldmakers per seizoen in je selectie onder contract hebt.

Hoe meer je huurt, hoe minder snel je jouw salarisplafond bereikt.
Hierdoor heb je weer meer budget over om een nieuwe geldmaker te halen.
Laat daarnaast gemiddeld 1 jeugdspeler per seizoen doorstromen.
Investeer goed in je jeugd.
Toppers moet je maximaal 2 jaar in je selectie hebben. 1 jaar rijpen, tweede jaar vlammen en 3e jaar verkopen voor de hoofdprijs.

Volgende speler wordt van Bergen, het volgende jaar Ejuke.
Dit jaar zijn het 2 vleugelspelers die potentiële winstmakers zijn. Volgend jaar misschien een spits en een vleugelspeler.


Mee eens, maar er zit een groot risico in. Als je maar 2 potentiële winstmakers rond hebt lopen móéten ze het ook gaan opleveren. Als het er dan 1 of 2 seizoen niet uitkomt heb je een groot probleem. Je moet meer ijzers in het vuur hebben. Of om in Roozemondtermen te blijven: je moet op meerdere paarden wedden. :lol:
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor BakCristian » 29-08-2019 10:37

Mee eens, maar op dit moment hebben we niet voldoende middelen om 5 winstmakers te hebben.
Daar moet je weer langzaam naar toe bouwen.
liever 2x een gok dan 5x save.

Jammer van Rojas, jammer van Mihajlovic, maar we hebben nu wel van Bergen en Ejuke.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery
BakCristian
Selectiespeler
 
Berichten: 370
Geregistreerd op: 14-05-2008 22:35
Woonplaats: Eksmoardersyl

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor fuotbalgek » 29-08-2019 13:41

Juist door te huren maak je je salarisbudget op zonder waarde te creëren. Die jongens die je huurt komen hier niet gratis ballen. Het enige wat ons al jaren levensvatbaar houdt is kapitaal op het veld. Al bijna tien jaar zijn we afhankelijk van transfers en het operationeel tekort is in die periode vooral toegenomen. Hamstra had al heel vroeg kunnen schakelen voor een spits, idem voor een middenvelder. Clubs met nog lagere budgetten weten dit ook voor elkaar te krijgen. Afhankelijk zijn van een scouting systeem is deels begrijpelijk, maar er zijn genoeg andere manieren om spelers op de radar te krijgen. Zelfs hier zijn mensen die veel kennis van bepaalde regio's hebben. Wij lijken nu niet veel verder te komen dan spelers die iedereen wel ziet, waardoor je financieel moet afhaken op de echte kwaliteit. Daarnaast spelers die Hamstra zelf kent én spelers die verhuurd mogen worden en door makelaars worden aangeboden. Mochten we nu alleen nog wat er bij gaan huren vind ik deze transferperiode erg onvoldoende.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Kaz_SCH » 29-08-2019 14:26

De salarissen zijn in principe onderdeel van je normale begroting, dat wordt niet gefinancierd uit transferopbrengsten. Alleen de transfersommen en tekengelden vallen buiten de begroting en zijn investeringen. Het rendement uit die investeringen hebben we helaas wel steeds nodig op de normale begroting op peil te houden.

Het is ook zo dat de hurende club lang niet altijd het hele salaris overneemt, kan ook een deel zijn. De verhurende partij heeft er immers baat bij de de speler ergens anders gaat spelen en beter wordt.

En wat betreft ons salarishuis: Er zijn enorm veel dure spelers vertrokken, daar is nu meer ruimte dan vorig jaar.

Dan nog een klein quizje: Welke subtoppers hebben recentelijk een jonge talentvolle centrumspits weten te strikken en voor veel geld verkocht?
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Jelmer1981 » 29-08-2019 14:51

Kaz_SCH schreef:Dan nog een klein quizje: Welke subtoppers hebben recentelijk een jonge talentvolle centrumspits weten te strikken en voor veel geld verkocht?

AZ (Janssen, Weghorst, Johansson)
Heerenveen (Finnbogasson, Uth)
Utrecht (Haller)
Vitesse (Zhang)
Jelmer1981
Wereldspeler
 
Berichten: 1103
Geregistreerd op: 08-06-2008 08:10

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor fuotbalgek » 29-08-2019 15:53

Jelmer1981 schreef:AZ (Janssen, Weghorst, Johansson)
Heerenveen (Finnbogasson, Uth)
Utrecht (Haller)
Vitesse (Zhang)


Verdere spitsen die zeker ook voor ons haalbaar en verkoopbaar waren:

Dalmau (2018)
Johnsson (2016)
Sol (2017)
Mlapa (2018)
Armenteros (2016)
Vincent Janssen (2015)

In die periode hebben wij het met Te Vrede, Veerman, Reza en huurspelers opgelost.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Kaz_SCH » 30-08-2019 08:22

Jelmer1981 schreef:AZ (Janssen, Weghorst, Johansson)
Heerenveen (Finnbogasson, Uth)
Utrecht (Haller)
Vitesse (Zhang)


Haller en Janssen zijn idd hele goeie voorbeelden. Uth en Finnbogason zijn alweer 7 jaar geleden hier gekomen, en Finnbogason was toen al 25 geloof ik. Zhang heeft Vitesse 7 ton opgeleverd. Weghorst was ook niet meer een jonge onbekende spits toen hij naar AZ ging.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Satyr » 02-09-2019 09:46

14:00 persco... met een shirt...
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Feanfan 1 » 02-09-2019 10:21

Satyr schreef:14:00 persco... met een shirt...

Gaat het niet om die Vietnamees ?
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor sonnema » 02-09-2019 10:32

Ga ik wel van uit, anders zou het echt verrassend zijn.
Van de andere kant: laatste tijd kan men transfers, etc weer aardig binnenskamers houden, dus wie weet.
sonnema
Basisspeler
 
Berichten: 740
Geregistreerd op: 04-06-2003 09:19

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Jazz » 02-09-2019 14:00

Ik verwacht dat er geen spits meer bij komt, het duurt allemaal te lang. Buitink kan je afstrepen, Lamprou kan je afstrepen, Reza komt niet, wie stond er nog meer op het lijstje?
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Satyr » 02-09-2019 14:10

Halilovic al binnen, als dat al gaat lukken?
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Feanfan 1 » 02-09-2019 14:16

Met de Vietnamees hebben we inmiddels zoveel aandacht, dan kunnen we ook heel Zuid-Oost Azië veroveren.
Dus verwacht nog wel iets uit Cambodja, Laos, Thailand en Bangladesh
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor paparazzi » 02-09-2019 14:17

Zal uitindelijk Buitink wel worden denk ik.
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

VorigeVolgende

Keer terug naar Transfers & geruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten