Supportersgedrag & supportersbeleid

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Surhuisterveen » 22-10-2018 11:28

Rest In Peace.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor xander » 22-10-2018 12:07

R.I.P.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Demster » 22-10-2018 12:33

Pff wat naar... R.I.P.
Demster
Selectiespeler
 
Berichten: 462
Geregistreerd op: 31-05-2015 22:52

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor baasje » 23-10-2018 08:00

Realiteit is een illusie die ontstaat bij gebrek aan alcohol.
baasje
Selectiespeler
 
Berichten: 372
Geregistreerd op: 09-03-2009 17:29
Woonplaats: Amsterdam

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Wizard » 23-10-2018 10:40

Die komt hard binnen...
R.I.P. kerel
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Raider » 23-10-2018 11:26

Rust zacht Klaus.
Raider
Basisspeler
 
Berichten: 885
Geregistreerd op: 06-12-2002 22:59
Woonplaats: Damwoude

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Wizard » 15-02-2019 08:27

Supportersvereniging FeanFan vraagt in een bericht op haar website aan alle fans om zaterdagavond tegen PSV als één man achter SC Heerenveen te gaan staan. De oproep is een statement tegen "al het negatieve nieuws wat er dagelijks verschijnt in berichten op FeanOnline of op Omrop Fryslân."

Prima actie van FeanFan. Het zou echt fantastisch zijn wanneer we weer es echt met z'n allen achter het team gaan staan en zo het team naar een resultaat schreeuwen/zingen/roepen. Met reeds 22k verkochte kaarten belooft het in ieder geval weer es een echte happening te worden. Ik heb er zin in! "De ommekeer".
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Voetballeerproces » 15-02-2019 15:04

Mooi om te zien dat er inderdaad al een hoop kaarten zijn verkocht, geeft de burger toch enigszins weer moed. Zou mooi zijn als er op de tribunes in ieder geval weer enig positivisme ontstaat, dit icm het spel zal voorlopig de enige manier zijn om weer wat schwung in de club te krijgen.
Voetballeerproces
Nieuw talent
 
Berichten: 120
Geregistreerd op: 27-01-2015 23:10

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Satyr » 23-07-2020 09:43

Ik hoop dat er één dader is die hier op het forum zit en dit leest: Je bent een mongool

https://www.omropfryslan.nl/nieuws/9778 ... -dood-ging
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Kaz_SCH » 23-07-2020 11:23

Ik hoop dat er één dader is die hier op het forum zit en dit leest: Je bent een mongool

https://www.omropfryslan.nl/nieuws/9778 ... -dood-ging




Dat is wat mij betreft een zware belediging voor alle mensen met het syndroom van down. Doorgesnoven eencelligen zijn het. Als je zo stoer bent, wees dan nu ook zo stoer om je te melden op het politiebureau. Dan krijg je je straf, leer je hopelijk je les, en kun je door voor je 2e kans. Maar dit is zo vreselijk laf.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor hhage » 23-07-2020 15:00

Mocht dit verhaal waar zijn hoop ik dat de daders flink gestraft worden, we bestaan 100 jaar allemaal positiviteit en dan doe je dit, de aasgieren van Omrop Fryslân maken hier dan uiteraard een heel item van en de negativiteit komt dan weer naar boven. Wie dit doen beseffen die wel dat dit de club niet te goede komt.
Maar ik heb ook wel bedenkingen bij dit verhaal. We horen 1 kant van het verhaal we weten niet wat er vooraf is gebeurd. Wie stuurt een e-mail naar Omrop Fryslân wanneer hij klappen krijgt een normaal iemand stapt naar de politie en wacht het onderzoek af,hoe kan hij halfdood zijn geslagen en bang zijn, maar ff later komt hij 1 van de daders tegen, als je bang bent en gehavend ga je toch niet nog een blokje lopen.Waarom anoniem? Als hij bang is dat ze weer langskomen, Dat kan nu ook hij vertelde dat hij bij zijn huis stond,dus de daders weten waar die woont..Als je anoniem wilt blijven zoek je de media niet op lijkt me.
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor pes5 » 23-07-2020 15:28

hhage schreef:Mocht dit verhaal waar zijn hoop ik dat de daders flink gestraft worden, we bestaan 100 jaar allemaal positiviteit en dan doe je dit, de aasgieren van Omrop Fryslân maken hier dan uiteraard een heel item van en de negativiteit komt dan weer naar boven. Wie dit doen beseffen die wel dat dit de club niet te goede komt.
Maar ik heb ook wel bedenkingen bij dit verhaal. We horen 1 kant van het verhaal we weten niet wat er vooraf is gebeurd. Wie stuurt een e-mail naar Omrop Fryslân wanneer hij klappen krijgt een normaal iemand stapt naar de politie en wacht het onderzoek af,hoe kan hij halfdood zijn geslagen en bang zijn, maar ff later komt hij 1 van de daders tegen, als je bang bent en gehavend ga je toch niet nog een blokje lopen.Waarom anoniem? Als hij bang is dat ze weer langskomen, Dat kan nu ook hij vertelde dat hij bij zijn huis stond,dus de daders weten waar die woont..Als je anoniem wilt blijven zoek je de media niet op lijkt me.


Geheel met jou eens.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor pes5 » 23-07-2020 17:55

Al moet wel voorop staan dat deze idioten de club nooit meer mogen bezoeken. Zo'n aanval is de lafheid ten top. Die verdienen een harde straf.

Dat kan best samengaan met dat het slachtoffer een sensatiezoeker is, maar geweld is nooit te rechtvaardigen.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor KSI » 24-07-2020 06:12

diep triest dat dit gebeurd is, maar kan mij niet voorstellen dat die persoon alleen is aangevallen omdat hij filmde.
KSI
Selectiespeler
 
Berichten: 210
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:23

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor FeanfanSpursfan » 08-09-2020 21:39

Ben benieuwd of er zaterdag gejuicht en gezongen wordt en hoe sterk daartegen opgetreden wordt. In de kkd hoor je best wel wat gezang en wordt er vaak gewoon gejuicht na doelpunten. Hoop dat de club het niet gaat overdrijven. Blijf de regels voor een evenement buiten en op anderhalve meter erg streng vinden.
FeanfanSpursfan
Bankzitter
 
Berichten: 34
Geregistreerd op: 06-03-2016 15:42

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Satyr » 09-09-2020 06:46

Gezien de voorbereiding zal dat juichen wel meevallen.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor abegoal » 09-09-2020 19:43

Satyr schreef:Gezien de voorbereiding zal dat juichen wel meevallen.


:lol:
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor FeanfanSpursfan » 26-09-2020 22:41

Ben ik de enige die vond dat we vanavond best wel dicht op elkaar zaten?
FeanfanSpursfan
Bankzitter
 
Berichten: 34
Geregistreerd op: 06-03-2016 15:42

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor abegoal » 26-09-2020 23:07

FeanfanSpursfan schreef:Ben ik de enige die vond dat we vanavond best wel dicht op elkaar zaten?


Nee, vond ik ook.

Maar veel idioter vind ik die paar gekken die op de een of andere manier proberen de boel voor iedereen weer op slot te gooien. Wat heeft het nou voor nut om in deze situatie, na alle opmerkingen en waarschuwingen, toch nog provocerend te blijven zingen?

Eigenlijk heeft Rutte in deze gewoon gelijk: zitten en bek dicht!
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor kaaskop » 27-09-2020 20:48

@abegoal
Klopt helemaal, zo ken ik je weer!
kaaskop
Selectiespeler
 
Berichten: 198
Geregistreerd op: 18-07-2005 08:59
Woonplaats: Kollum

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Otsje P » 28-09-2020 08:49

abegoal schreef:
Maar veel idioter vind ik die paar gekken die op de een of andere manier proberen de boel voor iedereen weer op slot te gooien. Wat heeft het nou voor nut om in deze situatie, na alle opmerkingen en waarschuwingen, toch nog provocerend te blijven zingen?


Heb ik me ook vreselijk aan gestoord. Van waar ik zat betrof dit vooral het groepje in het uitvak. Als ik het goed begrepen heb is dit een afvaardiging van mensen die normaal in het stavak mogen plaatsnemen(corrigeer me als ik het mis heb). In de 1e helft was er weinig loos maar nadat het alcoholpeil op niveau gebracht was werden ze steeds stoerder. Ik snap niet wat er dan nu zo leuk is aan het aan je laars lappen van de regels. Wil je de volgende wedstrijd dan liever op tv kijken?? Denk je dat anderen je stoer vinden?? Wat is de lol??

Waar ik me dan ook wel een beetje aan stoor is dat er daar dus ook geen stewards of beveiliging is die er iets aan doen of van zeggen terwijl en hier en daar om mij heen wel mensen werden aangesproken op hun gedrag.

Verder vond ik het vrij redelijk en beschaafd verlopen maar er zijn er altijd een paar die menen dat de regels niet voor hun hoeven gelden.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Kaz_SCH » 28-09-2020 11:01

Ik mocht plaatsnemen in vak 411 en vond dat het echt uitstekend ging, zeker als je het vergelijkt met een hoop andere clubs. Toch denk ik dat we vrij snel zonder publiek gaan spelen.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor hhage » 28-09-2020 13:09

Als je je ergert aan zingende en juichende voetbalsupporters vind ik een beetje raar. Dan kun je het beter thuis voor de buis de wedstrijd kijken. Zolang er voldoende afstand wordt gehouden gooien ze de stadions echt niet dicht omdat er gejuicht wordt.
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor nickstok » 28-09-2020 13:16

De wedstrijd tegen VVV lijkt inderdaad de laatste te zijn geweest met publiek in het stadion... De Stentor meldt dat het kabinet vanavond aankondigt geen supporters meer bij wedstrijden toe te staan. Dat is wel een dikke financiële strop voor de club dan.
nickstok
Basisspeler
 
Berichten: 866
Geregistreerd op: 23-04-2014 17:50

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor hhage » 28-09-2020 13:57

nickstok schreef:De wedstrijd tegen VVV lijkt inderdaad de laatste te zijn geweest met publiek in het stadion... De Stentor meldt dat het kabinet vanavond aankondigt geen supporters meer bij wedstrijden toe te staan. Dat is wel een dikke financiële strop voor de club dan.


Snap ik niets van, in de voetbalstadions wordt beter afstand bewaard dan in een winkelcentrum/ dierentuin enz.
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor fuotbalgek » 28-09-2020 14:56

Het heeft denk ik niet zo veel met die twee incidenten te maken, maar meer met het feit dat er gewoon weer meer beperkingen komen. Grotere groepen wordt weer meer restricties op ingevoerd, dus dit was ook te verwachten. Liever een paar weken de boel goed indammen nu, kunnen we daarna hopelijk weer richting het stadion.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor abegoal » 28-09-2020 15:16

hhage schreef:Als je je ergert aan zingende en juichende voetbalsupporters vind ik een beetje raar. Dan kun je het beter thuis voor de buis de wedstrijd kijken. Zolang er voldoende afstand wordt gehouden gooien ze de stadions echt niet dicht omdat er gejuicht wordt.


Heb jij onder een steen geleefd of zo? :roll:
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Otsje P » 28-09-2020 16:12

hhage schreef:Als je je ergert aan zingende en juichende voetbalsupporters vind ik een beetje raar. Dan kun je het beter thuis voor de buis de wedstrijd kijken.


Nee, dat kunnen die juichende en zingende supporters beter doen. De regels en de voorschriften zijn zo duidelijk als wat, daar kan iedereen zich gewoon aan houden en dan is er niks aan de hand.

Als we het dan toch over "ergeren" hebben. Er wordt van de fans gevraagd om even op hun plek te blijven na de wedstrijd en te wachten tot de desbetreffende steward aangeeft dat je mag vertrekken. Bij ons in de buurt waren er sowieso een man of 50/60 die niet wisten hoe snel ze gewoon langs die steward moesten denderen om weg te komen. WAAROM??? Is 3 minuten wachten nu echt zo'n ramp? Is het verkeer echt zo erg als er maar 6000 man zijn? Ik vind het te triest voor woorden.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor abegoal » 28-09-2020 16:34

Otsje P schreef:Als we het dan toch over "ergeren" hebben. Er wordt van de fans gevraagd om even op hun plek te blijven na de wedstrijd en te wachten tot de desbetreffende steward aangeeft dat je mag vertrekken. Bij ons in de buurt waren er sowieso een man of 50/60 die niet wisten hoe snel ze gewoon langs die steward moesten denderen om weg te komen. WAAROM??? Is 3 minuten wachten nu echt zo'n ramp? Is het verkeer echt zo erg als er maar 6000 man zijn? Ik vind het te triest voor woorden.


Eens, al wil ik er een kleine kanttekening bij plaatsen.

Het was voor een deel van de mensen ook niet duidelijk wat er moest gebeuren, niet iedereen ging moedwillig eerder weg dan aangegeven. Had in mijn ogen wel wat beter kunnen worden omgeroepen dan wel gecommuniceerd.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Demster » 28-09-2020 17:07

Otsje P schreef:Als we het dan toch over "ergeren" hebben. Er wordt van de fans gevraagd om even op hun plek te blijven na de wedstrijd en te wachten tot de desbetreffende steward aangeeft dat je mag vertrekken. Bij ons in de buurt waren er sowieso een man of 50/60 die niet wisten hoe snel ze gewoon langs die steward moesten denderen om weg te komen. WAAROM??? Is 3 minuten wachten nu echt zo'n ramp? Is het verkeer echt zo erg als er maar 6000 man zijn? Ik vind het te triest voor woorden.


Haha dit ja, waaronder 2 mannen van leeftijd die 5 minuten daarvoor nog vermanende gebaren maakten naar een klein groepje supporters die zacht het Fries volkslied zongen.

Over hypocrisie gesproken...
Demster
Selectiespeler
 
Berichten: 462
Geregistreerd op: 31-05-2015 22:52

VorigeVolgende

Keer terug naar Sfeer & supporters

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten