Aanvallers (geruchten in de media)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Aanvallers (geruchten in de media)

Berichtdoor Superfries1994 » 30-08-2021 19:07

Demster schreef:Hmm, kale huur. Toch wel jammer dat je op posities waar je de bedragen op binnen moet halen nu huurspelers hebt. Dat gaat een keer mis als je alleen J. Veerman (Tibor en van Ewijk in mindere mate) hebt die waarde vertegenwoordigt in de eerste 11. Dan maar gauw Hajal minuten geven als die weer fit is.

Ik vraag me dan af waarom per se eerst Van Bergen verkocht moest worden om een versterking te kunnen halen. Schijnt namelijk zo te zijn dat het dit wel een beetje is, dan lijkt me dat toch erg tegenvallend en slecht.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Aanvallers (geruchten in de media)

Berichtdoor Thinkman » 30-08-2021 21:10

Reza dan maar terughalen?

Zo'n 15 jaar geleden bij sc Heerenveen zijn debuut gemaakt, hier afsluiten, dan is de cirkel weer rond.

Als invaller (!) bij PEC, uit tegen Willem2, scoorde hij toch even drie keer in één helft.
Was begin dit jaar. Hij kan het dus nog wel.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Aanvallers (geruchten in de media)

Berichtdoor Feanfan 1 » 30-08-2021 21:25

Welke spits het ook wordt, het zal waarschijnlijk nummer 18 op de lijst zijn. Ik vind het sowieso al triest dat er de laatste 6 jaar geen fatsoenlijke jonge spits gescout is. Ik vind dat Zahovic nooit een eerlijke kans heeft gekregen en Sam Lammers was een huurspeler.
Ik vind Reza niet echt een optie. Ik ga er vanuit dat Henk Veerman eerste spits is en blijft en Reza vind ik geen invaller (die hattrick was uitzondering.

Ik denk dat de talenten niet meer haalbaar of beschikbaar zijn, dus als ik dan toch een naam moet noemen, ga ik voor John Verhoek. Al jarenlang best wel succesvol in Duitsland op het 2e en 3e niveau en speelt nu bij promovendus Hansa Rostock in de 2e Bundesliga.
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Aanvallers (geruchten in de media)

Berichtdoor Demster » 30-08-2021 23:48

In mijn ogen is het is eigenlijk begonnen met misgaan bij het terughalen van Henk. Als hij nou transfervrij als 2e spits erbij kwam, alla. Maar Henk heeft ons gewoon tussen de 1,5 en 2 miljoen euro gekost. Eén van de meest onbegrijpelijke acties die Hamstra hier gedaan heeft. Als je zo'n bedrag aan Mihajlovic uitgeeft doe je een behoorlijke gok met een talent maar aan Henk Veerman, die in zijn eerste periode al aangetoond heeft het beoogde niveau niet te hebben, gooi je het geld gewoon het riool in. Zo ontzettend zonde en, in mijn ogen, een totale blamage. Ook richting de scouting dat ze in al die jaren nog geen enkele eventuele bruikbare spits konden vinden. Nu zit je met een dure spits die totaal niet in je systeem past en heb je niet de middelen voor een bruikbaar alternatief.

Wat dat betreft, en ik zeg het niet graag, ben ik jaloers op wat Groningen laat zien. Misschien ook wel een kwestie van geluk maar het meeste talent wat ze halen slaagt daar en wordt beter. Nu ook weer een Gabriel Gudmundsson die van een linksvoor in Zweden omgeturnd is naar een linksback in Nederland die voor 6 miljoen verkast en ze halen meteen de volgende lading talentvolle Scandinaviërs naar de Euroborg. Met Irandust, Kalley, Gomes en Tounekti staat het volgende kapitaal al op de drempel in de Euroborg. Die zullen vast niet allemaal slagen maar het geeft wel aan dat ze lef tonen.

Groningen is knap bezig met ons handelsmerk. Wij gaan met het huren op de Roda JC en N.E.C. tour van een paar jaar geleden...
Demster
Selectiespeler
 
Berichten: 462
Geregistreerd op: 31-05-2015 22:52

Re: Aanvallers (geruchten in de media)

Berichtdoor Jazz » 31-08-2021 09:27

Demster schreef:...Wat dat betreft, en ik zeg het niet graag, ben ik jaloers op wat Groningen laat zien. Misschien ook wel een kwestie van geluk maar het meeste talent wat ze halen slaagt daar en wordt beter. Nu ook weer een Gabriel Gudmundsson die van een linksvoor in Zweden omgeturnd is naar een linksback in Nederland die voor 6 miljoen verkast en ze halen meteen de volgende lading talentvolle Scandinaviërs naar de Euroborg. Met Irandust, Kalley, Gomes en Tounekti staat het volgende kapitaal al op de drempel in de Euroborg. Die zullen vast niet allemaal slagen maar het geeft wel aan dat ze lef tonen.

Groningen is knap bezig met ons handelsmerk. Wij gaan met het huren op de Roda JC en N.E.C. tour van een paar jaar geleden...


Absoluut, Groningen is ons al voorbij. Ik heb in 2020 Irandust al eens benoemd in dit forum als potentiele versterking. Ben toch wel benieuwd waar ze het geld vandaan halen... Abraham voor 2 miljoen, Sverko voor 4 ton, Ngonge voor 2 ton. Ze halen ook gewoon transfervrije versterkingen met kapitaal zoals Kasanwirjo.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Aanvallers (geruchten in de media)

Berichtdoor Heerenveen rules » 31-08-2021 13:44

Daar ligt de scouting dus niet op z'n gat en daar hebben ze wel een goede hoofdcoach.

Als er geen spits meer bijkomt, dan hebben ze compleet gefaald! Dan hebben we geen eens een tweede spits.... Amateurisme ten top.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Aanvallers (geruchten in de media)

Berichtdoor Trevorp » 31-08-2021 20:08

Heerenveen rules schreef:Daar ligt de scouting dus niet op z'n gat en daar hebben ze wel een goede hoofdcoach.

Als er geen spits meer bijkomt, dan hebben ze compleet gefaald! Dan hebben we geen eens een tweede spits.... Amateurisme ten top.


Eens, er was tijd zat om een 2e spits te halen. Hoe moeilijk kan het zijn. Henk heeft ook een sparringspartner nodig. Waardeloos dit.
Avatar gebruiker
Trevorp
Selectiespeler
 
Berichten: 254
Geregistreerd op: 30-10-2015 09:22

Re: Aanvallers (geruchten in de media)

Berichtdoor Superfries1994 » 31-08-2021 21:02

Er schijnen 10 tot 15 spitsen benaderd te zijn, maar het gaat ze toch niet lukken er één te presenteren. Zelfs Sidney van Hooijdonk is voor een tweede keer (!) gepolst, ditmaal om te huren :roll:
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Aanvallers (geruchten in de media)

Berichtdoor Trevorp » 31-08-2021 22:14

Papa Pierre heeft nogal wat traantjes gelaten in ons stadion. Die zal het wel hebben afgeraden vermoed ik.
Avatar gebruiker
Trevorp
Selectiespeler
 
Berichten: 254
Geregistreerd op: 30-10-2015 09:22

Re: Aanvallers (geruchten in de media)

Berichtdoor Feanfan 1 » 24-10-2021 19:39

Dit seizoen en eigenlijk ook de seizoenen hiervoor is gebleken dat we veel te weinig scorend vermogen hebben. Dan wordt natuurlijk al gauw naar de spitspositie gekeken, maar dat is niet het probleem. Aan het eind van het seizoen heeft Veerman er 15 in liggen en dat is prima. Voor de rest voegt hij weinig toe, maar statistisch gezien prima.
Het probleem zijn de vleugels en de nummer 10 positie
Ik denk dat Van der Heide, Stefanovic, Musaba en Nygren met hun vieren nog geen 5 goals zullen maken. Dan ben je als aanvaller afhankelijk van Veerman
Op onze 10 positie speelt Halilovic. Echt een prima voetballer, maar die maakt er ook niet meer dan 8. Gelukkig maakt Joey er op de 6 positie ook nog een paar

Het is dat er nu 3 spelers in eigen goal hebben geschopt (Van Polen, Janssen en Propper (twijfel) maar
dat zegt eigenlijk al genoeg.
En dan zie ik opmerkingen dat een goede spits andere spelers ook in scoringspositie kan zetten, maar een doelpunt maken moet ook in je zitten. Van Bergen had dat bijvoorbeeld niet en onze 4 vleugels hebben dat ook niet. Gisteren had Musaba bijvoorbeeld wel een stiftje kunnen doen i.o.v. breed leggen

Als je dan elke wedstrijd 1 goal maakt dan moet je de 0 al houden en dat doen we ook zelden. Meet bijvoorbeeld Zeneli en Ejuke hadden we gisteren gewonnen. Helaas zijn de huidige spelers wat minder
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Aanvallers (geruchten in de media)

Berichtdoor Superfries1994 » 25-10-2021 01:26

Feanfan 1 schreef:Dit seizoen en eigenlijk ook de seizoenen hiervoor is gebleken dat we veel te weinig scorend vermogen hebben. Dan wordt natuurlijk al gauw naar de spitspositie gekeken, maar dat is niet het probleem. Aan het eind van het seizoen heeft Veerman er 15 in liggen en dat is prima. Voor de rest voegt hij weinig toe, maar statistisch gezien prima.
Het probleem zijn de vleugels en de nummer 10 positie
Ik denk dat Van der Heide, Stefanovic, Musaba en Nygren met hun vieren nog geen 5 goals zullen maken. Dan ben je als aanvaller afhankelijk van Veerman
Op onze 10 positie speelt Halilovic. Echt een prima voetballer, maar die maakt er ook niet meer dan 8. Gelukkig maakt Joey er op de 6 positie ook nog een paar

Het is dat er nu 3 spelers in eigen goal hebben geschopt (Van Polen, Janssen en Propper (twijfel) maar
dat zegt eigenlijk al genoeg.
En dan zie ik opmerkingen dat een goede spits andere spelers ook in scoringspositie kan zetten, maar een doelpunt maken moet ook in je zitten. Van Bergen had dat bijvoorbeeld niet en onze 4 vleugels hebben dat ook niet. Gisteren had Musaba bijvoorbeeld wel een stiftje kunnen doen i.o.v. breed leggen

Als je dan elke wedstrijd 1 goal maakt dan moet je de 0 al houden en dat doen we ook zelden. Meet bijvoorbeeld Zeneli en Ejuke hadden we gisteren gewonnen. Helaas zijn de huidige spelers wat minder


Veerman mag er dan wel 15 maken in een jaar (als hij dat al haalt dit seizoen, denk het eerlijk gezegd niet op deze manier), hij zorgt er met zijn spel, of beter gezegd zijn afwezigheid in het veld, er wel voor dat het voor anderen lastiger wordt om te presteren. Het zal vast geen toeval zijn dat juist Van der Heide een betere wedstrijd dan eerder speelde doordat hij veel ondersteuning had van De Jong aan wie hij zijn ballen kwijt kon. Het combinatiespel hadden we ook veel beter voor elkaar dan een over het algemeen sterke tegenstander als FC Utrecht, niet toevallig met De Jong in de spits. Dat we ook extra kwaliteit missen op de vleugel, daar ben ik het wel mee eens. Musaba vind ik erg onvoorspelbaar en zijn acties lukken nog te weinig, maar er zit wel potentie in. Van Stevanovic hebben we nog erg weinig plezier gehad. Van der Heide kan het pas net aan en Nygren wordt er bepaald niet beter op.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Aanvallers (geruchten in de media)

Berichtdoor Superfries1994 » 07-11-2021 20:33

Zou zomaar kunnen dat Nygren vertrekt in de winter, dan zou je sowieso twee vacatures hebben in de aanval. Die moeten er eigenlijk ook wel bij. Op Siem de Jong kun je niet rekenen en die zou ik dan ook laten gaan, daar heb je niet veel aan. Het is toch wel zaak dat we aanvallend wat sterker gaan worden, want dat is nu veruit de zwakste linie.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Aanvallers (geruchten in de media)

Berichtdoor Feanfan 1 » 07-11-2021 20:57

Nygren zou ik inderdaad terug naar Genk sturen, maar ook Van der Heide zou ik verkopen/verhuren. Dat is hem niet en wordt em ook niet, helaas
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Aanvallers (geruchten in de media)

Berichtdoor Superfries1996 » 15-11-2021 12:36

Ole Solbakken zou ik graag zien als nieuwe rechtsbuiten.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Aanvallers (geruchten in de media)

Berichtdoor Jazz » 16-11-2021 09:06

Superfries1996 schreef:Ole Solbakken zou ik graag zien als nieuwe rechtsbuiten.


Die ken ik niet, wel Ola Solbakken
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Aanvallers (geruchten in de media)

Berichtdoor du longhi » 15-12-2021 13:42

Sam Lammers maakt bijna geen wedstrijdminuten tijdens zijn verhuurperiode.
Zou het een optie zijn om eens te informeren bij Atalanta en Eintracht Frankfurt.
du longhi
Basisspeler
 
Berichten: 553
Geregistreerd op: 08-12-2004 19:13

Re: Aanvallers (geruchten in de media)

Berichtdoor Jazz » 16-12-2021 09:36

Ziet er naar uit dat we in de market zijn voor Berg (koop), Van Hooijdonk (huur), en Dallinga (koop).

Mijn verwachting is dat Berg onhaalbaar is. Verder wordt ik ook niet heel blij van Van Hooijdonk. Speelt amper en WEER huur.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Aanvallers (geruchten in de media)

Berichtdoor Feanfan 1 » 16-12-2021 10:10

Van Hooijdonk voor een half jaar huren en Dallinga voor volgend seizoen vastleggen zou ik prima vinden
Berg wordt een moeilik verhaal, maar zou mooi zijn als die toch komt
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Aanvallers (geruchten in de media)

Berichtdoor zweed1 » 16-12-2021 17:53

Nou Berg zijn ze veel te laat voor, Dallinga ook. Echt bloedarmoede van de scouting om dan met van Hooijdonk aan te komen zetten. Vind ik zowel als huur en koop geen goed idee.
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: Aanvallers (geruchten in de media)

Berichtdoor Feanfan 1 » 16-12-2021 19:32

zweed1 schreef:Nou Berg zijn ze veel te laat voor, Dallinga ook. Echt bloedarmoede van de scouting om dan met van Hooijdonk aan te komen zetten. Vind ik zowel als huur en koop geen goed idee.

Berg zijn ze denk ik te laat voor. Maar ik geloof dat er geen geld was om te kopen en dat hij niet halverwege het seizoen weg wou. Hoe jammer ook, maar niet meer geld uitgeven dan dat je hebt.
Dallinga is denk ik wel een optie, maar dan wel pas het nieuwe seizoen. Er zal inderdaad wel veel concurrentie zijn, maar ik denk dat hij bij Heerenveen echt eerste spits zal zijn. Als hij bijvoorbeeld naar AZ gaat, schat ik daar de concurrentie toch wat hoger in.
Een geluk kan zijn dat Ferry de Haan onze TD is en die heeft hem destijds naar Excelsior gehaald, Misschien dat hij nog een mooi woordje kan doen

Ik zie de afgelopen maanden verschillende namen voorbijkomen en heb telkens het idee dat optie 1, 2, 3, 4, 5 enz niet willen en kunnen en dat ze nu weer voor Van Hooijdonk gaan.
Voor de wedstrijden na de winterstop kan ik wel mee leven, maar voor het nieuwe seizoen hoop ik toch echt iets anders
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Aanvallers (geruchten in de media)

Berichtdoor Jazz » 16-12-2021 20:05

Berg zo goed als naar Lens. Next!
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Aanvallers (geruchten in de media)

Berichtdoor Neymar » 16-12-2021 22:53

Kan niet wachten op een nieuwe spits, Henk heeft snel concurrentie nodig.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Aanvallers (geruchten in de media)

Berichtdoor Superfries1996 » 18-12-2021 12:28

Alle ballen op Thijs Dallinga. Sparen voor Berg hoeft niet meer en met Veerman heb je te weinig voetbal en te weinig goals voorin, met nul restwaarde.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Aanvallers (geruchten in de media)

Berichtdoor Demster » 18-12-2021 14:18

Ook Dallinga gaat een flinke gok worden. Was anders achter Strand Larsen, De Leeuw en Postema waarschijnlijk gewoon de 4e spits van Groningen geweest dit seizoen. Leuk dat die er nu een paar ballen inschiet op KKD niveau maar tegen Groningen afgelopen week was die volkomen onzichtbaar. Kijk naar Mühren, schiet alles erin in de KKD maar in de Eredivisie geen enkele indruk gemaakt. Desondanks denk ik dat Dallinga zeker potentie heeft maar om hem nu vanaf de winter als nummer 1 spits te zien vind ik wel erg voorbarig.
Demster
Selectiespeler
 
Berichten: 462
Geregistreerd op: 31-05-2015 22:52

Re: Aanvallers (geruchten in de media)

Berichtdoor zweed1 » 18-12-2021 23:31

Superfries1996 schreef:Alle ballen op Thijs Dallinga. Sparen voor Berg hoeft niet meer en met Veerman heb je te weinig voetbal en te weinig goals voorin, met nul restwaarde.


Gaat volgens de laatste berichten naar AZ, wij schakelen niet zomaar naar de 4e of 5e keus van Hooijdonk.
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: Aanvallers (geruchten in de media)

Berichtdoor fuotbalgek » 19-12-2021 00:56

Berg was en zou nog steeds een eerste keus zijn. Dallinga is een grotere gok. Als hij naar AZ gaat en wij berg binnen halendan teken ik daar direct voor.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Aanvallers (geruchten in de media)

Berichtdoor zweed1 » 19-12-2021 09:00

fuotbalgek schreef:Berg was en zou nog steeds een eerste keus zijn. Dallinga is een grotere gok. Als hij naar AZ gaat en wij berg binnen halendan teken ik daar direct voor.


Gaat volgens de laatste berichten bijna zeker voor 4 miljoen naar RC Lens. Dat zijn ook bedragen die wij niet kunnen betalen. Wij moeten eerder in actie komen en niet wachten totdat grotere clubs gaan meebieden.

Dat is goede scouting, eerder zien dat erg veel voetbalvermogen zit in een speler, in ieder geval eerder dan grote clubs. Dat vermogen hebben wij nu niet met 1,5 scout. Dan kom je uit bij huur of spelers met een gebrek.
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: Aanvallers (geruchten in de media)

Berichtdoor Marça » 20-12-2021 10:19

zweed1 schreef:Gaat volgens de laatste berichten bijna zeker voor 4 miljoen naar RC Lens. Dat zijn ook bedragen die wij niet kunnen betalen. Wij moeten eerder in actie komen en niet wachten totdat grotere clubs gaan meebieden.

Dat is goede scouting, eerder zien dat erg veel voetbalvermogen zit in een speler, in ieder geval eerder dan grote clubs. Dat vermogen hebben wij nu niet met 1,5 scout. Dan kom je uit bij huur of spelers met een gebrek.


Als we de verhalen mogen geloven (en in deze hoeven we daar niet over te twijfelen) heeft Ferry afgelopen zomer tot twee keer toe een bod uitgebracht op Patrick Berg, dus ze zijn wel degelijk eerder in actie gekomen. Bodø/Glimt wilde hem toen echter niet laten gaan - en begrijpelijk ook gezien zijn ontwikkeling in de afgelopen maanden.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Aanvallers (geruchten in de media)

Berichtdoor Jazz » 20-12-2021 16:18

Marça schreef:Als we de verhalen mogen geloven (en in deze hoeven we daar niet over te twijfelen) heeft Ferry afgelopen zomer tot twee keer toe een bod uitgebracht op Patrick Berg, dus ze zijn wel degelijk eerder in actie gekomen. Bodø/Glimt wilde hem toen echter niet laten gaan - en begrijpelijk ook gezien zijn ontwikkeling in de afgelopen maanden.


Er is door Heerenveen tussen de 1.5 en 2 miljoen geboden, toch wel in scheel contrast met wat Lens heeft betaald.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Aanvallers (geruchten in de media)

Berichtdoor zweed1 » 20-12-2021 18:57

Jazz schreef:
Er is door Heerenveen tussen de 1.5 en 2 miljoen geboden, toch wel in scheel contrast met wat Lens heeft betaald.


Idd of ze echt hebben geboden is de vraag, volgens mij alleen een optie bij vertrek Joey. Een bod in die orde van grootte was ook niet serieus want er lag al een hoger bod van een andere club.
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

VorigeVolgende

Keer terug naar Transfers & geruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten