26-09-2021 sc Heerenveen - FC Twente (2-3)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

26-09-2021 sc Heerenveen - FC Twente (2-3)

Berichtdoor Feanfan 1 » 25-09-2021 21:41

Met om 14:00 de opening van de Riemer en Foppe tribunes
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: 26-09-2021 sc Heerenveen - FC Twente, 14:30 uur

Berichtdoor Satyr » 26-09-2021 13:51

Zoals verwacht totaal overlopen en waarschijnlijk een dikke nederlaag. Twente ligt ons echt niet.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: 26-09-2021 sc Heerenveen - FC Twente, 14:30 uur

Berichtdoor Heerenveen rules » 26-09-2021 14:23

Wat weer een passie en strijd he.....! Twente heeft natuurlijk ook veel meer kwaliteit.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: 26-09-2021 sc Heerenveen - FC Twente, 14:30 uur

Berichtdoor Feanfan 1 » 26-09-2021 14:26

Satyr schreef:Zoals verwacht totaal overlopen en waarschijnlijk een dikke nederlaag. Twente ligt ons echt niet.

Laatste keren hebben we vaker van hun gewonnen dan zij van pns
Wat een kansloze middag. Die vrije schietkans van Halilovic moet er eigenlijk ik van de 16 meter
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: 26-09-2021 sc Heerenveen - FC Twente, 14:30 uur

Berichtdoor Heerenveen rules » 26-09-2021 15:02

Jansen oprotten!!! Zit niks in. Helemaal niks.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: 26-09-2021 sc Heerenveen - FC Twente, 14:30 uur

Berichtdoor Feanfan 1 » 26-09-2021 15:05

Vind overigens wel dat Twente een (iets) betere selectie heeft , maar dit is een totale afgang
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: 26-09-2021 sc Heerenveen - FC Twente, 14:30 uur

Berichtdoor Heerenveen rules » 26-09-2021 16:03

Spelen tegen een betere selectie kun je compenseren door strijd. Zie Willem II gisteren. Maar dat is niet alles. Ze weten totaal niet van elkaar wat ze moeten doen. Van der Heide wordt ingespeeld en iedereen staat stil. Er zitten nul automatismen in en dat ligt aan de trainer. De enige redding is een goede trainer aanstellen. Want met Jansen winnen wij geen wedstrijden van linkerrijtje ploegen. Twente is niks beter qua selectie.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: 26-09-2021 sc Heerenveen - FC Twente, 14:30 uur

Berichtdoor pes5 » 26-09-2021 18:45

Er zijn misschien mensen die zeggen dat je vandaag door knullige fouten en een arbitraire dwaling verliest. Ik zie echter al langer een patroon. Je roept het over jezelf af door vaak terug te spelen en veelal op eigen helft te blijven spelen. Maak je daar een fout, dan Is het meteen dodelijk. Daarnaast zie ik echt wel wil om te pressen en om er iets van te maken, maar het loopt gewoon niet. Er ontbreekt samenhang, logische keuzes, elkaar beter maken en vooral spelplezier en elkaar steunen. In de laatste 15 min zie je dat er echt niet
veel voor nodig is om interactie met het publiek te krijgen. Niemand eist hier zeges of oogstrelend spel, maar een beetje herkenbaarheid, frisheid, duelkracht en passie mag je toch op z'n minst verwachten? Ik verbaas me over inworpen over 20m terug, gegoochel achterin,
het elkaar moeilijk maken met ziekenhuisballen, gebrek aan mekkeren richting scheids, opkomen voor je teamgenoot. Ik zie veel hoofdschuddende spelers, negatieve energie, linies ver uit elkaar, voorin geen balvastheid en onbegrepen passjes van achteruit. Vandaag open je twee tribunes ter ere van onze clubiconen. Mannen met statuur en visie. Ook mannen die niet bang zijn pijnpunten te benoemen.
Gebeurt dat nog binnen onze groep? Ik zou zo graag een sprankje meer energie/teamspirit en intensiteit zien. Dan mogen ze van mij best regelmatig
onderuit gaan en fouten maken, maar dan zie je tenminste nog waar we met elkaar naartoe willen. Juist vandaag wil je mensen binden en onder applaus het veld verlaten. Typerend dat het dan weer niet lukt. En nee, dit is geen oproep tot ontslag van de trainer of neerhalen van individuen. Makkelijk en het gaat verder dan dat. In goede en mindere tijden loyaal aan de club. Hoop dat ze bij onze prachtige club eens echt kritisch gaan kijken hoe ze op sportief gebied weer mensen kunnen binden door meer synergie tussen team en fans te krijgen.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: 26-09-2021 sc Heerenveen - FC Twente, 14:30 uur

Berichtdoor hhage » 26-09-2021 18:50

Twente heeft gewoon 3 doelpunten kado gekregen 1 van de VAR en 2 van ons.
Maar ik begin nu ook te twijfelen aan Janssen. Met zo'n selectie moet er veel meer uit te halen zijn. Janssen een ideale assistent trainer en daarboven een hoofdtrainer met naam. Ik denk dat dat wel zou werken
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: 26-09-2021 sc Heerenveen - FC Twente, 14:30 uur

Berichtdoor Superfries1994 » 26-09-2021 19:16

pes5 schreef:negatieve energie

Dit inderdaad, kijk bijvoorbeeld naar werkelijk élke tegengoal die we krijgen: Joey staat weer te wapperen met de handen. Of een bal die voorin niet helemaal aankomt: Joey is weer aan het zwaaien. Dresevic staat na het zoveelste balverlies weer met de armpjes omhoog dat het vooral niet aan hem lag. Henk Veerman straalt natuurlijk al helemaal niets uit, dat is totaal geen sportman maar gewoon een amateur die hier ook maar bij toeval gekomen is. Het is toch apart dat het elftal totaal geen teamgevoel uitstraalt?
Halilovic, Van Ewijk en Van Beek zijn nog jongens die dat wel uitstralen. Je gelooft die jongens direct. Van der Heide komt jammer genoeg echt tekort en over Kaïb heb ik ook wel zo mijn twijfels (maar moet wel kunnen aansluiten), maar ze brengen wel energie.
We missen overigens ook wel veel kwaliteit in de voorhoede, want van Musaba word ik voorlopig ook nog niet echt vrolijk. Een Ejuke (een geweldig energieke speler die constant dreigend was) missen we echt heel erg.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: 26-09-2021 sc Heerenveen - FC Twente, 14:30 uur

Berichtdoor fuotbalgek » 26-09-2021 23:33

Voor mij volstrekt onduidelijk vanuit de combinatie opstelling en spelwijze met welk idee JJ dit team aan de wedstrijd wil laten beginnen. Een tegenstander die redelijk hoog druk zet, en wij prutsen achterin wat om en komen niet eens op het middenveld aan het voetballen. Er is geen idee binnen de ploeg hoe met de speelwijze van Twente om te gaan. We krijgen de bal het middenveld niet in en komen niet aan voetballen toe maar blijven volharden in moeilijk opbouwen om dit wel te doen. Er zit werkelijk geen enkele lijn in of idee achter hoe je het eerste uur vandaag voetbalt.

Verder zeer eens met de genoemde zaken over de houding van bepaalde spelers en de energie in de ploeg. Van alle beeldende afschuw van Joey kunnen we een eigen Netflix of HBO series maken. De frustratie is echter wel begrijpelijk, maar komt voort uit de speelwijze die leidt tot de momenten waar de frustratie op volgt.

De invalbeurten van VD Heide en Kaib brengen wat we wel nodig hebben, positieve energie en de drang om sneller vooruit te lopen. Pas een kwartier voor tijd lijkt men te beseffen dat een niet werkende opbouw vervangen kan worden door een meer opportune speelwijze en we creëren opeens mogelijkheden en komen tot twee doelpunten.

De wedstrijd wordt snel samengevat op twee individuele fouten waardoor we het hebben weggegeven, maar het zit voor mij veel meer in de tactische voorbereiding. Het had bekend moeten zijn dat Twente waar dat lukt graag hoog druk zet en hier had al in de eerste helft een ander antwoord voorhanden moeten zijn dan proberen onder de druk vandaan te voetballen. Zo goed zijn we niet, dus dat zal lang niet altijd lukken. Dan moet je sneller een linie overslaan en meer opportuun gaan voetballen, van daaruit met Halilovic op de tweede bal hopen. Onnodig puntverlies door ongelukkige momenten van eigen spelers en de arbitrage, maar onderliggend niet voor het eerst een twijfelachtig speelplan.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: 26-09-2021 sc Heerenveen - FC Twente, 14:30 uur

Berichtdoor DSCH » 28-09-2021 18:20

Heerenveen rules schreef:Wat weer een passie en strijd he.....! Twente heeft natuurlijk ook veel meer kwaliteit.


Ik blijf het roepen van passie en strijd een dooddoener vinden. Ook Johnny vind ik daar te makkelijk in. Ze willen echt wel, pes5 leek dat in zijn betoog ook al aan te halen, maar Jansen weet niet de juiste sfeer te creëren. Er is teveel onduidelijk, we missen spelers die voorin een bal vast kunnen houden en we blijven aanmodderen in de opbouw. Dat kan je wat mij betreft, op het voorhoede probleem na, meer Jansen aanrekenen dan het gebrek aan passie en strijd.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: 26-09-2021 sc Heerenveen - FC Twente, 14:30 uur

Berichtdoor Heerenveen rules » 28-09-2021 22:06

Als je na zondag nog weet te melden dat het gebrek aan passie en strijd een dooddoener is... :roll:

Dat zit niet in deze selectie. Dresevic ( de ergste, wat een slappe speler is dat) de Veermannen, de Jong. Geen enkele strijd gooien zij erin. Ze spelen bij balverlies op 60% of minder. Als je dat niet ziet, dan is er wel echt wat mis met je observerend vermogen.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: 26-09-2021 sc Heerenveen - FC Twente, 14:30 uur

Berichtdoor DSCH » 01-10-2021 18:49

Omdat ik het anders zie hoeft het nog niet te betekenen dat er iets mis is met mijn observerend vermogen. Je kunt ook gewoon aangeven dat jij het anders ziet en het niet met me eens bent. Dat hoeft overigens ook niet, ieder zijn eigen mening.

Zoals ik van mening ben dat er echt wel passie in deze groep zit, maar dat de poppetjes gewoon verkeerd worden neergezet. Omdat je dan overal te laat komt lijkt het alsof er geen enkele passie of beleving in deze groep zit. En uiteraard zijn er een paar spelers die die passie van nature minder hebben, dat heb je in ieder elftal.

Daarom is het ook extra belangrijk dat je de juiste mensen op de juiste plaats zet, duidelijkheid creëert en dat je een goed tactisch plan hebt. En juist dat lijken wij niet te hebben. Daar ligt denk ik het probleem en daar zal wat aan gedaan moeten worden. Dan zul je zien dat de passie en beleving er altijd al ingezeten heeft en er dan ook uitkomt.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: 26-09-2021 sc Heerenveen - FC Twente (2-3)

Berichtdoor Heerenveen rules » 02-10-2021 11:59

Ik vind het pure lamlendigheid soms. Geen druk op de bal, geen duels, geen overtuiging. Kijk eens hoe Groningen gisteren Twente bestreed.....

Maar ik ben met je eens dat er totaal verkeerd wordt gespeeld. En daar is Jansen verantwoordelijk voor. Die moet zo snel mogelijk vervangen worden. Die krijgt geen enkel team aan het voetballen. De redding voor de club zou het zijn. Nu glijden we weer af.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân


Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten