Voorbereiding en oefenwedstrijden 2022-2023

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Voorbereiding en oefenwedstrijden 2022-2023

Berichtdoor fuotbalgek » 21-07-2022 22:37

Jelmer1981 schreef:Ik lees meermalen dat de selectie nog niet op orde is, maar volgens mij valt dat dit seizoen juist heel goed mee... het basiselftal dat tegen Sparta de eerste pot zal spelen heeft volgens mij in grote lijnen al een aantal keer op het veld gestaan. Tel daarbij op dat Sidney er straks nog bij komt, en de meeste spelers en de manier van spelen al kent... die zou dus naadloos ingepast moeten kunnen worden.

Verwachte basis tegen Sparta: Mous/Noppert, Kohlert, van Aken, Bochniewitz, van Beek, Tahiri, Halilovic, Haye, Sarr, van Hooijdonk.

Lijkt me wat dat betreft een hele succesvolle voorbereiding geweest. Alles wat er nog bij komt heeft mooi even de tijd om aan te halen...


Daar heb je in de basis wel gelijk in. Al zullen we starten met 11. Als SvH niet snel aansluit start Timosi, en is het nog de vraag of we tegen clubs als Sparta 532 gaan spelen, of dat Kohlert en Timosi op de buiten mogen, Kaib gaat spelen en er een CV af gaat. Vooral in de variant met vier verdedigers benieuwd wat Kees gaat doen, Van Beek zal starten, maar staat Pawel of Joost er naast?

Maar wat ik zei is niet dat we nu de selectie niet op orde hebben, over de huidige situatie heb ik alleen gezegd dat we maar één spits hebben en 532 oefenen deze wedstrijden. Dat is een moeilijke combinatie.

Het issue is dat we de laatste voorbereidingen met een half jeugdelftal hebben gespeeld. Dat zien andere clubs ook, en dat maakt je een onaantrekkelijke tegenstander in de voorbereiding. Maar ik ben blij dat mensen nu hier over zeiken, en niet over het feit dat we gaan degraderen want er is geen volwaardige selectie. Ergo, er is altijd wel iets om over te zeiken

En dan nog eens over het sentiment. Er waren hier genoeg die obv zo'n voorbereiding begonnen te roepen dat we gingen degraderen. Nu is er alle rust en winnen we potjes in de voorbereiding, veel belangrijker voor het groepsproces. Denken in clubbelang, dat is de taak van de dagelijkse leiding. Niet het plezieren van een gedeelte van de supporters tijdens de voorbereiding op het seizoen.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Voorbereiding en oefenwedstrijden 2022-2023

Berichtdoor Heerenveen rules » 22-07-2022 21:28

Vandaag Twente -Schalke, Fortuna - Shaktar D, Volendam -Athene. Wij tegen RWDM....En we hebben nog maar 1 spits. Er moet nog veel gebeuren.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Voorbereiding en oefenwedstrijden 2022-2023

Berichtdoor Feanfan 1 » 23-07-2022 00:07

Er moeten nog 30 goals ingekocht/ingehuurd worden
Als Sydney van Hooijdonk komt hebben we al 15 van de 30. Dan nog een scorende 10 en een extra spits (pinchitter) die de overige minimale 15 goals maken

Met deze selectie eindig je op plek 13-15. Te weinig spelers die scoren. Verdedigend staat het wel. Ferry heeft nog even tijd
Laatst bijgewerkt door Feanfan 1 op 23-07-2022 09:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Voorbereiding en oefenwedstrijden 2022-2023

Berichtdoor Beetle » 23-07-2022 00:23

Wordt wel tijd. 5 augustus gaat de boel los. En dat is volgende week al.
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: Voorbereiding en oefenwedstrijden 2022-2023

Berichtdoor Heerenveen rules » 23-07-2022 07:48

Precies Feanfan. De Haan handelt traag. Jammer. Als je de eerste 5 potten ziet, dan kun je er 4 zeker pakken. Maar biet als je een incompleet team hebt. We scoren amper. Hallilovic moet vervangen worden door een scorende middenvelder. En Sysney graag. Maar hoelang wacht de Haan nog?
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Voorbereiding en oefenwedstrijden 2022-2023

Berichtdoor Feanfan 1 » 23-07-2022 09:50

Heerenveen rules schreef:Precies Feanfan. De Haan handelt traag. Jammer. Als je de eerste 5 potten ziet, dan kun je er 4 zeker pakken. Maar biet als je een incompleet team hebt. We scoren amper. Hallilovic moet vervangen worden door een scorende middenvelder. En Sysney graag. Maar hoelang wacht de Haan nog?

- Sydney wil wel komen meende ik, dan zal het probleem wel bij Bolgona liggen.
- Dat van Halilovic heb je helemaal gelijk. Die kan je wel behouden, maar niet als 10. Dat is meer een box-to-box speler en geen 10
- Er is nog geen enkel seizoen geweest dat we compleet waren dat de competitie begon en er zijn genoeg spelers die willen wachten op een club die een stapje hoger is dan Heerenveen, dus daarin valt Ferry niet altijd iets te verwijten. Ook in de tijd van Riemer en Foppe gebeurde dit elk jaar. Ik kijk zelf ook wel eens naar wat opties, maar dat valt ook allemaal niet mee. De vijver waarin we altijd visten zijn steeds meer clubs naar gaan kijken
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Voorbereiding en oefenwedstrijden 2022-2023

Berichtdoor badfrisianboy » 23-07-2022 10:34

De wedstrijd tegen RWDM Molenbeek was voor twee groepen supporters een bevestiging.

- DIegenen die vinden dat er nog aanvallend versterkingen nodig zijn en die vinden dat het allemaal wat lang duurt hebben in deze wedstrijd de bevestiging gekregen. Aanvallend te weinig echte stootkracht en op de 10 positie ontbreekt het aan finesse en echte kwaliteit. Dat diegenen ontevreden zijn dat deze versterkingen er nog niet zijn is begrijpelijk.

- Diegenen die in deze wedstrijd een bevestiging zien dat we er qua elftal in deze fase van het seizoen veel beter op staan dan afgelopen seizoenen. Op de meeste posities achterin en op het middenveld staat genoeg kwaliteit en het positiespel ziet er beter uit dan de laatste jaren. De manier van druk zetten is ook helder en duidelijk en er is een ontwikkeling van afwachtend voetbal (de laatste jaren) naar meer aanvallend voetbal en wat hoger en eerder druk zetten. Het grootste deel van de basis staat en dat geeft deze groep supporters vertrouwen in een beter seizoen dan de laatste jaren. Diegenen hebben wellicht ook wat meer geduld en vertrouwen dat die versterkingen in de spits en op de 10 positie nog wel komen, ook al is dat wellicht pas als de competitie al is begonnen.

Voorgaande seizoenen was het in mijn optiek zo dat het ons elftal op soms wel 5 of 6 posities aan kwaliteit ontbrak en er veel grotere zorgen waren met betrekking tot ons elftal. Dit seizoen ontbreekt het naar mijn mening nog op 'slechts' 2 posities aan kwaliteit. Dat is de positie van eerste/tweede spits naast Amin Sarr en de positie achter de spitsen waar het ontbreekt aan een goede aanvallende scorende middenvelder. Wel twee cruciale posities uiteraard, maar het is nu ook niet zo dat er nog een heel elftal aangetrokken moet worden. In die zin zijn er echt wel stappen gezet het laatste jaar. Ik denk ook dat de club wel echt goed om zich heen kijkt naar het type speler wat ze willen hebben. Daarbij valt mij op dat de aankopen van het laatste jaar allemaal hard willen werken en beschikken over de juiste mentaliteit. En blijkbaar kost het tijd om de juiste speler onder de juiste voorwaarden naar sc Heerenveen te krijgen. En met steeds meer clubs met externe financiers internationaal en nationaal (zelfs Fortuna Sittard en Emmen kunnen spelers veel meer salaris bieden dan sc Heerenveen) wordt het alleen maar moeilijker om spelers naar sc Heerenveen te halen.

De opbouw van elftal en club kost enige jaren. Nog altijd moeten we ons redden met beperkte middelen en dat maakt onze positie op de transfermarkt er ook niet eenvoudiger op. Maar als ik de ontwikkelingen bij de club zowel op als buiten het veld zo zie de laatste jaren, dan ben ik positief gestemd dat onze financiële situatie in de toekomst beter gaat worden en daarmee ook onze positie op de transfermarkt. Ik zie wel perspectief dat we langzaam maar zeker weer de weg omhoog kunnen vinden.
badfrisianboy
Basisspeler
 
Berichten: 994
Geregistreerd op: 05-07-2015 20:02

Re: Voorbereiding en oefenwedstrijden 2022-2023

Berichtdoor hhage » 23-07-2022 13:06

:twisted:
Feanfan 1 schreef:Er moeten nog 30 goals ingekocht/ingehuurd worden
Als Sydney van Hooijdonk komt hebben we al 15 van de 30. Dan nog een scorende 10 en een extra spits (pinchitter) die de overige minimale 15 goals maken

Met deze selectie eindig je op plek 13-15. Te weinig spelers die scoren. Verdedigend staat het wel. Ferry heeft nog even tijd


13-15....haha anders zeg je gewoon dat we degradatiekandidaat zijn, dat hoor ik elk jaar rond deze tijd, dit jaar heb ik dat nog niet gehoord.
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Voorbereiding en oefenwedstrijden 2022-2023

Berichtdoor Feanfan 1 » 23-07-2022 13:19

Weet je nog dat we in januari en februari 7 wedstrijden geen goal hebben gemaakt ?
Je hoeft Sarr maar uit schakelen en niemand die een goal maakt. Dat is niet negatief maar realistisch

Daarbij komt hoe meer goals je maakt des te groter de kans is dat je wint. Hoe hoger je op de ranglijst staat en dat mensen met een steeds beter gevoel naar huis gaan met als gevolg steeds meer seisoenkaarten worden verkocht

Dat verhaal van Badfrisianboy boven jou post moet je nog maar eens lezen. Zo is het
Niet dat ik gisteren bij de wedstrijd was hoor... ik was bij Twente - Schalke... na bezoekjes van Koudum en Witmarsum koos ik nu voor een leuk affiche
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Voorbereiding en oefenwedstrijden 2022-2023

Berichtdoor Beetle » 24-07-2022 22:59

Ik lees dat Dries Mertens beschikbaar is. :mrgreen:
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: Voorbereiding en oefenwedstrijden 2022-2023

Berichtdoor Satyr » 22-12-2022 16:56

Vandaag een 0-1 zege en een 1-1 gelijkspel bij Excelsior.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Vorige

Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten