Middenvelders (geruchten in de media)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2023
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

SuperFrysk schreef: 09-04-2024 09:09 Goede speler, een directe versterking maar wel vreemd dat ze naar een 10 kijken als Van Amersfoort en Brouwers hier volgend jaar nog spelen.
Brouwers gaat op 8 spelen en Pelle is niet het niveau waar we uiteindelijk heen moeten.
SCHPride
Jeugdspeler
Berichten: 16
Lid geworden op: 09-04-2024 20:10

Bericht door SCHPride »

Jaren terug, account gehad... Dacht doe ouderwets weer mee met iedereen.

Smans is goeie versterking voor ons, heeft talent en voetballend vermogen om hele leuke dingen te doen bij ons.
Hopelijk is onze volgende trainer daar kwalitatief goed genoeg voor om dat er uit te halen.

Ben zelf wel een fan van Spieringhs van Roda als nummer 6, hij ontwikkeld zich ook ijzersterk.
Zou ook in mijn mening ook goeie vervanger zijn voor Haye, als Olsson op 8 blijft spelen of een transfer maakt.
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2069
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Locatie: De Fryske Marren
Contacteer:

Bericht door Marça »

Kleine update over situatie met Levi Smans (VVV), voor wie Roda JC ook belangstelling heeft. Manager voetbalzaken Robbie Servais van Roda heef tegenover ZO-NWS een inkijkje gegeven in de lopende transferzaken:
“Het feit dat we nog niet weten of Roda JC volgend seizoen Eredivisie of weer in de Keuken Kampioen Divisie (KKD) speelt maakt het werken lastig. Maar dit is wel de situatie waar we mee van doen hebben. Oriënterend kunnen we, deels, wel wat doen”, begint Servais zijn relaas.

Servais, nogmaals: "We richten ons vooral op de Nederlandse, Belgische en Duitse markt. Naar Levi Smans van VVV hebben we geïnformeerd, maar wij kunnen op dit moment nog steeds geen transfersommen betalen. Misschien dat dit bij een eventuele promotie verandert, maar zover is het op dit moment nog niet."
Hier hebben we dus een voorsprong, aangezien we toch wel iets van budget zullen hebben. Al zal dat ook niet heel erg gevuld zijn.
SCHPride
Jeugdspeler
Berichten: 16
Lid geworden op: 09-04-2024 20:10

Bericht door SCHPride »

Off-Topic die manager voetbal zaken bij Roda, doet wel uitstekende zaken daar... Als Ferry nog een goeie technisch manager zoekt..... Zou ik wel eens gesprekje met hem houden... en zie of het klikt.

Over Smans... Als je hem wilt hebben... dan zal je nu snel moeten toeslaan... Want clubs als Groningen... onder kant eredivisie kunnen hem ook gelijk betalen... Zou zonde zijn in mijn mening als we te laat zijn. Lijkt me heel verstandige ouderwetse Heerenveen aankoop.
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2069
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Locatie: De Fryske Marren
Contacteer:

Bericht door Marça »

Ferry de Haan heeft maandag bij de Sportcast van Omrop Fryslân openlijk bevestigd dat Heerenveen interesse heeft in de 21-jarige Smans. "Smans vinden wij zeker een interessante speler. Hij is altijd in de box van de tegenstander te vinden. Heeft een enorme drive en dynamiek en kan een goal maken. Hij heeft gewoon veel potentie."

Maandagavond was hij overigens alweer trefzeker (zijn 8e van het seizoen) voor VVV tegen Jong AZ, al verloren ze dat duel nog wel tegen tien man. :shock:

Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2069
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Locatie: De Fryske Marren
Contacteer:

Bericht door Marça »

Kort stuk over Smans in Voetbal International. Gaat niet specifiek over Heerenveen maar stap naar Eredivisie heeft dus zeker zijn voorkeur.
Bij welke club speel je volgend seizoen?

‘Haha, dat weet ik nog niet. Ik zie wel wat er deze zomer gaat gebeuren. Dat proces komt nu pas op gang. Ik heb natuurlijk de ambitie om een stap te maken. Er zijn clubs met interesse, uit de Eredivisie en het buitenland. Ik sluit niets uit, maar ik denk wel dat de Eredivisie de beste stap voor me zou zijn.’
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2069
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Locatie: De Fryske Marren
Contacteer:

Bericht door Marça »

Komende zomer gaan we op het middenveld een flinke metamorfose zien. Vier (huur)contracten van Anas Tahiri (28), Thom Haye (29), Charlie Webster (20) en Djenahro Nunumete (22) lopen af. Ook verdediger Syb van Ottele (22) heeft als defensieve middenvelder gespeeld en zal vertrekken.

Middenvelders 2024/25:
CM Simon Olsson (26), contract tot 2026
CM Espen van Ee (20), contract tot 2025
AM Luuk Brouwers (25), contract tot 2027
AM Pelle van Amersfoort (28), contract tot 2025

Van dit viertal hebben Olsson, Brouwers en Van Amersfoort zich al bewezen. Ik kan genieten van de inzet en durf van Van Ee maar twijfel of hij genoeg baggage heeft om uit te groeien tot een basisspeler. Zeker met het vertrek van Haye als defensieve middenvelder zal er op die positie wat bij moeten komen. Ben erg benieuwd of ze zoeken naar ervaren spelers of jongere gasten zoals Baas (22) of Kata (22)? Deze twee hebben wel al de nodige wedstrijden (zo'n 150 officiële duels) in hun benen trouwens.

Gezien de belangstelling voor Levi Smans lijkt het er zelfs op dat ze achter Brouwers (eerste keus op AM) geen plek meer zien voor Pelle van Amersfoort. Die speelt bijna het hele seizoen al als spits, dus wat dat betreft ook niet onlogisch. Dus die kan je nog verwijderen uit de bovenstaande lijst, waardoor er dus nog een speler bij zal moeten komen (al dan niet gehuurd).
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4853
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Braude is ook gewoon een middenvelder he. Als je een goede back weet te vinden dan heb je een extra optie.

Er zal echter een echte controleur gehaald moeten worden.
Abenello
Jeugdspeler
Berichten: 44
Lid geworden op: 28-06-2023 08:44

Bericht door Abenello »

Brouwers heeft bij GAE als '6' gespeeld, zou ook de opvolger van Haye kunnen zijn. Zelf denk ik dat Van Ottele ook prima die positie uit de voeten kan, maar alles lijkt inderdaad op een vertrek te wijzen.
Kaz_SCH
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1381
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

Van Ottele moet je echt bij de állereerste kans die je hebt zien te lozen. Heeft in z'n eentje al zeker 6 punten gekost.
jorro
Invaller
Berichten: 406
Lid geworden op: 14-12-2004 20:21

Bericht door jorro »

Abenello schreef: 02-05-2024 11:37 Brouwers heeft bij GAE als '6' gespeeld, zou ook de opvolger van Haye kunnen zijn. Zelf denk ik dat Van Ottele ook prima die positie uit de voeten kan, maar alles lijkt inderdaad op een vertrek te wijzen.
Dat lijkt mij ook beter (een vertrek van Van Ottele). Ergens heb ik het gevoel dat hij bij lange na niet heeft laten zien wat hij kan. Maar de enorme hoeveelheid Frank de Boertjes zijn gewoon te gortig. Dat nonchalante spel gaat er maar niet uit bij hem. Vers bloed ervoor in de plaats is wat mij betreft de beste optie.
calincov
Jeugdspeler
Berichten: 3
Lid geworden op: 16-04-2024 15:27

Bericht door calincov »

jorro schreef: 02-05-2024 11:42 Dat lijkt mij ook beter (een vertrek van Van Ottele). Ergens heb ik het gevoel dat hij bij lange na niet heeft laten zien wat hij kan. Maar de enorme hoeveelheid Frank de Boertjes zijn gewoon te gortig. Dat nonchalante spel gaat er maar niet uit bij hem. Vers bloed ervoor in de plaats is wat mij betreft de beste optie.
ZIjn contract loopt deze zomer af volgens Transfermarkt. Een typische mooi weer voetballer.
Daar hebben we er al genoeg van. Next!
tha boelie
Basisspeler
Berichten: 806
Lid geworden op: 31-10-2010 02:31

Bericht door tha boelie »

Deze zomer afscheid nemen van Haye, Tahiri en van Ottelle en dan een ‘echte’ 6 ophalen. Punt naar achteren met daarvoor Brouwers en Olsson.
Smans zou een leuke versterking zijn waarbij hij het eerste (half) jaar kan wennen en daarna klaar staat om Brouwers of Olsson te vervangen. Want als beide zo doorgaan dan zie ik daar in de winter wel een club voor komen.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4853
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

tha boelie schreef: 02-05-2024 15:15 Deze zomer afscheid nemen van Haye, Tahiri en van Ottelle en dan een ‘echte’ 6 ophalen. Punt naar achteren met daarvoor Brouwers en Olsson.
Smans zou een leuke versterking zijn waarbij hij het eerste (half) jaar kan wennen en daarna klaar staat om Brouwers of Olsson te vervangen. Want als beide zo doorgaan dan zie ik daar in de winter wel een club voor komen.
Hier kan ik me echt helemaal in vinden. Niet 2 halve controleurs zoals nu maar 1 echte defensieve 6 met 2 middenvelders met loopvermogen ervoor. Olsson de creatieve man en Brouwers de box to box speler. In principe heb je dan met van Amersfoort 1 prima optie als achtervang voor zowel de spits positie als de rol van lopende middenvelder (Brouwers).
N01tra
Verified
Jeugdspeler
Berichten: 21
Lid geworden op: 12-03-2019 15:07

Bericht door N01tra »

Otsje P schreef: 02-05-2024 16:01 Hier kan ik me echt helemaal in vinden. Niet 2 halve controleurs zoals nu maar 1 echte defensieve 6 met 2 middenvelders met loopvermogen ervoor. Olsson de creatieve man en Brouwers de box to box speler. In principe heb je dan met van Amersfoort 1 prima optie als achtervang voor zowel de spits positie als de rol van lopende middenvelder (Brouwers).
Je moet gewoon afscheid nemen van Van Amersfoort.
Wat hij over het algemeen laat zien lijkt haast op werkweigering.
us Hearrenfean
Bankzitter
Berichten: 193
Lid geworden op: 28-02-2011 23:16
Locatie: Deventer

Bericht door us Hearrenfean »

Ik zou juist Olssen naar de “6” halen, daar een goede back-up achter, Brouwers op “8” en een nieuwe man achter de spits. Op de momenten dat Olssen controlerend speelt vind ik het een verademing. Niet de man van de lange pass, maar wel iemand die de bal bijna altijd naar de juiste kleur speelt en creatieve oplossingen vindt. Brouwers is een loper en harde werker. Ik zou hem graag op 8 zien.
Blue-White Army!!
Gebruikersavatar
ABE1920SCH
Jeugdspeler
Berichten: 7
Lid geworden op: 21-08-2023 15:57

Bericht door ABE1920SCH »

Plaats reactie