Transferinkomsten door verkoop oud spelers

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4861
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Transferinkomsten door verkoop oud spelers

Bericht door Otsje P »

Gezien ons krappe budget, en het belang van de extra inkomsten dacht ik dat het wel aardig was om een beetje in kaart te brengen hoeveel extra inkomsten onze oud-spelers ons deze transferzomer op gaan leveren.

Er zijn al een hoop handige mensen die social media berichten delen op het forum, zo kunnen we mooi in de gaten houden wat er binnen komt. En aangezien dit meer om de inkomsten dan om transfers gaat, denk ik dat het hier het beste past.

Thorsby schijnt voor 4 miljoen overgenomen te worden door Genua, wat Heerenveen € 100.000 op zal leveren. En als we de geruchten mogen geloven zal Ziyech voor net geen 3 miljoen gekocht worden door Galatasaray, waardoor we € 135.000 bij mogen schrijven. Ik heb het in het geval van Ziyech niet nagerekend maar dat zou dus betekenen dat de eerste € 235.000 al verdiend is.

Dumfries heeft nog niet verlengd en lijkt echt verder te willen gaan kijken. Die is maar 1 seizoen bij ons geweest dus die levert maximaal 0,5% van de eventuele transfersom op maar misschien dat dit nog op een klein tonnetje uit kan draaien.

Dan gaan er nog geruchten over St.Juste naar PSV. Jerry heeft hier natuurlijk behoorlijk lang gespeeld in de jeugd dus hier is misschien wel een mooie som te verdienen.

Voor de echte klappers moeten we echter naar Veerman en van Ewijk kijken. Forse doorverkoop percentages op die mannen zou vele miljoenen op kunnen gaan leveren. In mindere mate is dit ook bij Driouech het geval maar ik vrees dat de genoemde 4 miljoen aan transfergeld voor hem, in de zomer beslist niet betaald gaat worden.

Nog andere namen die ik vergeten ben?
Abenello
Nieuw talent
Berichten: 69
Lid geworden op: 28-06-2023 08:44

Re: Transferinkomsten door verkoop oud spelers

Bericht door Abenello »

Ik houd toevallig een sheetje bij met onder andere de (verwachte) transfers van oud spelers:
Schermafbeelding 2024-05-08 om 18.55.55.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7736
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Re: Transferinkomsten door verkoop oud spelers

Bericht door Feanfan 1 »

Aangezien we Joey Veerman veel te goedkoop hebben verkocht, had ik wel verwacht/gehoopt dat er ook een percentage naar Heerenveen zou gaan als PSV kampioen zou worden of Champions League zou halen. Weet iemand dit, of is er alleen doorverkooppercentage ?
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4861
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Re: Transferinkomsten door verkoop oud spelers

Bericht door Otsje P »

Goed bezig Abenello, jij mag jezelf supporter noemen. :D
Abenello
Nieuw talent
Berichten: 69
Lid geworden op: 28-06-2023 08:44

Re: Transferinkomsten door verkoop oud spelers

Bericht door Abenello »

Dat is niet algemeen bekend gemaakt, volgens mij had ik de 10% uit een vaag PSV forumhoekje. De overige 1,5% is de solidariteitsbijdrage.

Een hoog doorverkooppercentage is niet persé altijd gunstig. Stel dat we 25% van een transfer van Veerman zouden krijgen, dan is PSV veel meer geneigd om hem helemaal niet te verkopen. Zie ook de Driouech soap van afgelopen winter.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4717
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Re: Transferinkomsten door verkoop oud spelers

Bericht door Frisian Viking »

Ik geloof dat wij ergens vorig jaar de toekomstige transferinkomsten van de verkoop van Veerman al aan de bank verkocht hebben omdat we destijds dringend geld nodig hadden.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4861
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Re: Transferinkomsten door verkoop oud spelers

Bericht door Otsje P »

Frisian Viking schreef: 08-05-2024 22:55 Ik geloof dat wij ergens vorig jaar de toekomstige transferinkomsten van de verkoop van Veerman al aan de bank verkocht hebben omdat we destijds dringend geld nodig hadden.
Nu haal je 2 dingen door elkaar. Transfersommen worden bijna altijd in termijnen betaald. Die bankdeal betrof gewoan een betalingstermijn van de vaste transfersom. Voorbeeld: Joey werd verkocht voor 5.5 miljoen. 3.5 direct betaald en dan nog 2 termijnen van 1 miljoen verdeels over 2 jaar. Dat zijn gegarandeerde toekomstige betalingen, dus een ideaal onderpand voor de bank.

Dat staat helemaal los van het doorverkooppercentage. Dat kun je daar ook helemaal niet voor gebruiken omdat je geen enkele garantie hebt dat hij uberhaupt doorverkocht wordt.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4717
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Re: Transferinkomsten door verkoop oud spelers

Bericht door Frisian Viking »

Otsje P schreef: 09-05-2024 09:23 Nu haal je 2 dingen door elkaar. Transfersommen worden bijna altijd in termijnen betaald. Die bankdeal betrof gewoan een betalingstermijn van de vaste transfersom. Voorbeeld: Joey werd verkocht voor 5.5 miljoen. 3.5 direct betaald en dan nog 2 termijnen van 1 miljoen verdeels over 2 jaar. Dat zijn gegarandeerde toekomstige betalingen, dus een ideaal onderpand voor de bank.

Dat staat helemaal los van het doorverkooppercentage. Dat kun je daar ook helemaal niet voor gebruiken omdat je geen enkele garantie hebt dat hij uberhaupt doorverkocht wordt.

Ah ja, tuurlijk. Is ook zo.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
jeewee
Selectiespeler
Berichten: 736
Lid geworden op: 27-03-2009 23:56
Locatie: Aldeboarn

Re: Transferinkomsten door verkoop oud spelers

Bericht door jeewee »



Alle beetjes helpen
.-
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2095
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Locatie: De Fryske Marren
Contacteer:

Re: Transferinkomsten door verkoop oud spelers

Bericht door Marça »

Met Thorsby en Odgaard komt er dus in elk geval al een ton binnen aan inkomsten, dat is mooi!

Sydney van Hooijdonk kan trouwens ook nog op dit lijstje, daar krijgen we ook een deel van als hij wordt getransfereerd. Ik zie echter dat hij op huurbasis bij Norwich City vooral als invaller speelt en nog niet gescoord heeft. Ze hebben een koopoptie maar ik denk dat de kans groter is dat Bologna hem aan een andere club probeert te slijten. Dat zal dan wel voor minder zijn dan afgelopen zomer, zou je zeggen...
Plaats reactie