Ondertussen in Groningen...

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7735
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Re: Ondertussen in Groningen...

Bericht door Feanfan 1 »

Ik gun het Fledderus wel dat die veel ellende over zich heen krijgt over de samenstelling van de selectie
Wat een engerd is dat zeg. Jammer dat hij Heerenveen op zijn CV heeft staan
hhage
Basisspeler
Berichten: 938
Lid geworden op: 18-07-2015 14:05

Re: Ondertussen in Groningen...

Bericht door hhage »

GEDEGRADEERD!!!!!
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7735
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Re: Ondertussen in Groningen...

Bericht door Feanfan 1 »

Laat het voor Heerenveen een waarschuwing zijn. Ik heb vaak genoeg gehoord "dat gebeurt ons niet"
Twente, Zwolle, Groningen en Heracles heeft niemand voor het seizoen aan zien komen en aan het einde zijn ze toch gedegradeerd. Sommigen keren na 1 jaar weer terug, maar NAC, Roda JC, ADO Den Haag bungelen al weer een paar jaar in de KKD

Ik weet wel waar Heerenveen zich op moet richten wat al jarenlang ons probleem is. Het maken van doelpunten.
Je moet een selectie hebben waarin spelers sowieso 60 doelpunten maken
Spits: 15 doelpunten
Rechtsbuiten en linksbuiten: Beide 8 doelpunten
De 10 positie: 12 doelpunten
De 6 en 8 positie: Beide 3
Verdedigers: Totaal 5
Wisselspelers: 8 tot 10 doelpunten

Statistieken van bovenstaande op de opstelling van gisteren
Spits: Van Hooijdonk 16 doelpunten
Rechtsbuiten en linksbuiten: Sarr/Sahraoui/Olsson 6 doelpunten
De 10 positie: Van Amersfoort 3 doelpunten
De 6 en 8 positie: Tahiri (1) en Haye (2) -- totaal 3 doelpunten
Verdedigers: Van Ewijk (5), Bochniewicz (1), Van Ottele (1), Kohlert (1) - Totaal 8 doelpunten
Wisselspelers: Kaib (1), Colassin (1)

Er zijn nog 3 wedstrijden, maar ik weet wel waar het probleem ligt. Op de vleugels en de 10 positie.
En hoe meer er gescoord wordt, hoe meer er gejuicht wordt, des te leuker het is om naar het stadion te gaan
En ik weet dat het niet zo makkelijk is, maar die 1 miljoen voor Olsson en het salaris van Nunnely had ook anders besteedt kunnen worden

Stel: Van Hooijdonk was in februari zwaar geblesseerd geraakt. Dan hadden we nog nauwelijks een doelpunt meer gemaakt en hadden we 12 punten minder gepakt
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2874
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Re: Ondertussen in Groningen...

Bericht door Freezeman »

Blijf het jammer vinden.
Ede staal heeft ooit een lied geschreven en dat is nu wel van toepassing op de FC Groningen.

'T Het nog nooit, nog nooit zo donker west
Of 't wer altied wel weer licht
Anti anti. :)
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2091
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Locatie: De Fryske Marren
Contacteer:

Re: Ondertussen in Groningen...

Bericht door Marça »

Persoonlijk vind ik de degradatie van Groningen spijtiger dan Cambuur. Vind dat Groningen er wel gewoon bij hoort in de Eredivisie, in tegenstelling tot Cambuur dat mij wat te vaak schreeuwt dat ze een slapende reus zijn en op het hoogste niveau thuishoren.

Wat mij betreft zien we Groningen komend seizoen als kampioen terugkeren.
Wolliepoly
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1121
Lid geworden op: 26-07-2009 12:06
Locatie: Drachten

Re: Ondertussen in Groningen...

Bericht door Wolliepoly »

Feanfan 1 schreef:Laat het voor Heerenveen een waarschuwing zijn. Ik heb vaak genoeg gehoord "dat gebeurt ons niet"
Twente, Zwolle, Groningen en Heracles heeft niemand voor het seizoen aan zien komen en aan het einde zijn ze toch gedegradeerd. Sommigen keren na 1 jaar weer terug, maar NAC, Roda JC, ADO Den Haag bungelen al weer een paar jaar in de KKD

Ik weet wel waar Heerenveen zich op moet richten wat al jarenlang ons probleem is. Het maken van doelpunten.
Je moet een selectie hebben waarin spelers sowieso 60 doelpunten maken
Spits: 15 doelpunten
Rechtsbuiten en linksbuiten: Beide 8 doelpunten
De 10 positie: 12 doelpunten
De 6 en 8 positie: Beide 3
Verdedigers: Totaal 5
Wisselspelers: 8 tot 10 doelpunten

Statistieken van bovenstaande op de opstelling van gisteren
Spits: Van Hooijdonk 16 doelpunten
Rechtsbuiten en linksbuiten: Sarr/Sahraoui/Olsson 6 doelpunten
De 10 positie: Van Amersfoort 3 doelpunten
De 6 en 8 positie: Tahiri (1) en Haye (2) -- totaal 3 doelpunten
Verdedigers: Van Ewijk (5), Bochniewicz (1), Van Ottele (1), Kohlert (1) - Totaal 8 doelpunten
Wisselspelers: Kaib (1), Colassin (1)

Er zijn nog 3 wedstrijden, maar ik weet wel waar het probleem ligt. Op de vleugels en de 10 positie.
En hoe meer er gescoord wordt, hoe meer er gejuicht wordt, des te leuker het is om naar het stadion te gaan
En ik weet dat het niet zo makkelijk is, maar die 1 miljoen voor Olsson en het salaris van Nunnely had ook anders besteedt kunnen worden

Stel: Van Hooijdonk was in februari zwaar geblesseerd geraakt. Dan hadden we nog nauwelijks een doelpunt meer gemaakt en hadden we 12 punten minder gepakt
Aanvullend een goede jeugdopleiding en trainingscomplex, waar in het verleden AZ met een jaloers oog naar sc Heerenveen keek zijn zij nu het lichtende voorbeeld van een BVO die de toevoer is voor de grootste competities.
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Kaz_SCH
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1384
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Re: Ondertussen in Groningen...

Bericht door Kaz_SCH »

Los van wat goedkope schadenfreude is het uiteindelijk doodzonde dat Groningen en Cambuur degraderen. Gezonde rivaliteit is prachtig, en ja, het liefst eindig je er elk jaar een straatlengte voor. Maar dit had van mij niet gehoeven. Nu moet je naar PEC en Heracles.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7735
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Re: Ondertussen in Groningen...

Bericht door Feanfan 1 »

PEC en Heracles vallen qua kilometers nog mee. Het hadden ook Willem II en MVV kunnen zijn (een van beide kan nog steeds)
Echter qua punten halen we maximaal 7 tegen PEC en Heracles
Tegen DKV en Groningen meestal meer
Kaz_SCH
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1384
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Re: Ondertussen in Groningen...

Bericht door Kaz_SCH »

Feanfan 1 schreef:PEC en Heracles vallen qua kilometers nog mee. Het hadden ook Willem II en MVV kunnen zijn (een van beide kan nog steeds)
Echter qua punten halen we maximaal 7 tegen PEC en Heracles
Tegen DKV en Groningen meestal meer
Gaat me niet eens om de afstand, maar om de sfeer en emotie rondom de twee derby's. Ben het verder helemaal met je eens dat dit een enorme waarschuwing voor ons moet zijn. Het kan dus wél gebeuren.
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2091
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Locatie: De Fryske Marren
Contacteer:

Re: Ondertussen in Groningen...

Bericht door Marça »

Naamloos.jpg

Wat een ongekende spanning in de KKD-titelstrijd! Komende vrijdag staat Dordrecht - Willem II op het programma en een week later Groningen - Roda JC. Als Dordrecht komende vrijdag wint bij Willem II, Groningen bij Telstar en Roda bij Cambuur, wordt alles beslist op de laatste speeldag.

Sowieso is het genieten op de vrijdagavond op het schakelkanaal van ESPN - en nu dus helemaal!

Wat mij betreft promoveren Groningen en Willem II rechtstreeks. Dat hele eind naar Roda mag ons nog wel een tijdje bespaard blijven. 😉
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 375
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Re: Ondertussen in Groningen...

Bericht door SuperFrysk »

Laat Groningen nog maar één seizoentje daar blijven zodat ze de begroting terug moeten schroeven. Daarna natuurlijk weer terug.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7735
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Re: Ondertussen in Groningen...

Bericht door Feanfan 1 »

Ze hoeven van mij alle 3 niet te promoveren haha. Als ik moet kiezen ga ik voor Willem II en Groningen. Met Roda JC heb ik echt helemaal niks.
Hoop dat De Graafschap of NAC het 3e ticket via de play-offs halen ten koste van (ik hoop) Excelsior
Gebruikersavatar
Ferry Nijs
Jeugdspeler
Berichten: 29
Lid geworden op: 12-04-2024 15:19

Re: Ondertussen in Groningen...

Bericht door Ferry Nijs »

Groningen zal het uiteindelijk wel redden. Ik zie Roda plek twee verspelen. Al mag Groningen van mij nog wel een paar jaar in de KKD blijven. Alleen maar goed voor onze concurrentiepositie. Hetzelfde voor Cambuur. Laat ze tot in de lengte van dagen in de KKD bivakkeren.
jorro
Invaller
Berichten: 408
Lid geworden op: 14-12-2004 20:21

Re: Ondertussen in Groningen...

Bericht door jorro »

Laat FC Groningen maar terugkeren. Ik heb eigenlijk niets tegen die club. Veel beter ook dan het verre Roda JC. Na gisteravond kun je het al haast als zekerheidje zien. Wat een volkomen idiote situatie daar in Kerkrade. Zij hebben hierdoor zo'n klap gehad, probeer dat nog maar eens om te draaien. Het zal je gebeuren zeg. Van een paar minuten euforie naar een steenkoude douche daarna. En daar sta je dan met z'n allen op het veld... :roll:
Gebruikersavatar
hm.dr88_2023
Jeugdspeler
Berichten: 7
Lid geworden op: 05-02-2023 20:42

Re: Ondertussen in Groningen...

Bericht door hm.dr88_2023 »

Bijzonder, bijzonder, het wedstrijdverloop met aan het eind zeven minuten extra speeltijd. Ik hoop dat de FC de kans grijpt om volgend jaar weer op het hoogste niveau te spelen. Eerlijk is eerlijk, een derby geeft vaak toch wel wat extra's wat betreft de beleving. En onze oosterburen zijn ons vaak goed gezind geweest.

Het gemak waarmee men in Groningen spreekt over "nu alleen nog even winnen van Roda" kan echter wel eens een hele grote valkuil worden. Hebben we ook bij ons ook niet regelmatig gezien dat door de druk van het "thuis-moeten" een enorme druk werd gelegd op de thuisploeg. Geen enkel elftal vindt dat leuk en zeker de FC niet. De herinneringen van vorig jaar nog voor de geest halend. Natuurlijk is Groningen niet kansloos. Op het moment dat men erin zou slagen om op voorsprong te komen, dan is de kans heel reëel dat het goed komt. Zover is het nog lang niet. Geduld hebben, middenveld enorm goed organiseren en de kop niet gek laten maken door het thuispubliek.

Hopelijk zien we dan volgend seizoen weer een mooie noordelijke derby.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7735
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Re: Ondertussen in Groningen...

Bericht door Feanfan 1 »

Gefeliciteerd Groningers. Tot volgend seizoen

En laat het een waarschuwing voor Heerenveen zijn dat een slecht seizoen ook direct degradatie kan opleveren
Gebruikersavatar
hm.dr88_2023
Jeugdspeler
Berichten: 7
Lid geworden op: 05-02-2023 20:42

Re: Ondertussen in Groningen...

Bericht door hm.dr88_2023 »

Mooi dat onze oosterburen terug zijn. Bijzonder dat het succeservaren van supporters bovenaan in de eerste divisie toch heel wat los kan maken. Beter niet het risico te lopen om dezelfde actie te moeten doen. Groningen heeft het geluk dat ze binnen een jaar terugkeren. Hoe langer het duurt, hoe lastiger het wordt. De bovenste helft van die eerste divisie is voetbaltechnisch en supportertechnisch de moeite waard. Jammer dat het echte competitiegevoel deels teniet wordt gedaan door de deelname van die jeugdteams.
CJunior
Jeugdspeler
Berichten: 14
Lid geworden op: 08-04-2024 10:22

Re: Ondertussen in Groningen...

Bericht door CJunior »

hm.dr88_2023 schreef: 11-05-2024 11:27 Mooi dat onze oosterburen terug zijn. Bijzonder dat het succeservaren van supporters bovenaan in de eerste divisie toch heel wat los kan maken. Beter niet het risico te lopen om dezelfde actie te moeten doen. Groningen heeft het geluk dat ze binnen een jaar terugkeren. Hoe langer het duurt, hoe lastiger het wordt. De bovenste helft van die eerste divisie is voetbaltechnisch en supportertechnisch de moeite waard. Jammer dat het echte competitiegevoel deels teniet wordt gedaan door de deelname van die jeugdteams.
Na 1 uur hebben ze daarbij zelfs al 3.000 seizoenskaarten verkocht. De jeugd heeft vlieguren gemaakt en lijkt klaar te zijn voor de Eredivisie. Ik vrees direct behoorlijke concurrentie; het credo 1 stap terug en 2 vooruit lijkt me voor hun op gaan. Wie weet brengt enige vorm van beleid en vertrouwen ons ook weer terug naar een mooie toekomst met veel seizoenskaarthouders, jeugdspelers en leuk voetbal.
Kaz_SCH
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1384
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Re: Ondertussen in Groningen...

Bericht door Kaz_SCH »

Laten we degraderen vooral niet gaan romantiseren. Tuurlijk hebben ze een prachtig feest gevierd, en mooi dat ze terug zijn. Maar ze moesten ook uit naar Oss, Telstar, alle Jong Teams en noem maar op. Ook heeft het financieel nog jarenlang diepe gevolgen vanwege de TV-gelden, maar ook de gedwongen ontslagen na afloop van vorig seizoen. Nee, je kunt er altijd beter maar gewoon in blijven.
Driemaal is scheepsrecht
Jeugdspeler
Berichten: 8
Lid geworden op: 23-04-2024 21:59

Re: Ondertussen in Groningen...

Bericht door Driemaal is scheepsrecht »

Plus, je weet ook niet hoe ze de aankomende seizoenen weer meedraaien in de Eredivisie. Wie weet hebben ze moeite met aanhaken, al dan niet op korte of lange termijn. Je hebt niet de garantie voor een Twente scenario (1 seizoen eruit, daarna erg snel weer terug op oude niveau met een gezonde organisatie), misschien wordt het wel een NAC/Willem II en dat soort clubs scenario.

Je moet simpelweg niet 'hopen' dat ons dit gaat overkomen. Want je hebt geen enkele garantie hoe het loopt.
Plaats reactie