Wie volgt Kees van Wonderen op?

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Wie moet/mag Kees van Wonderen gaan opvolgen?

John van den Brom
1
1%
Marinus Dijkhuizen
3
3%
Henk Fraser
0
Geen stemmen
Mitchell van der Gaag
1
1%
Sipke Hulshoff
13
11%
Pascal Jansen
8
7%
Wim Jonk
7
6%
Rick Kruys
1
1%
Ruud van Nistelrooij
12
10%
Alex Pastoor
40
33%
Bas Sibum
4
3%
Paul Simonis
1
1%
Maurice Steijn
2
2%
Ole Tobiasen
18
15%
Robin Veldman
9
8%
 
Totaal aantal stemmen: 120

SuperFrysk
Invaller
Berichten: 362
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Feanfan 1 schreef: 07-04-2024 22:56 Ik weet niet wie de nieuwe trainer wordt, maar als die ook met dat idiote opbouwen begint zien ze mij er niet weer
Ik had nooit verwacht dat ik het zou zeggen, want ik ben een Heerenveen supporter tot op het bot en kom elke keer als het kan. Maar ik ben er ook echt een klaar mee, maar al sinds het eerste seizoen onder KvW. Afgelopen weekend tegen RKC uit was voor mij echt een beetje de druppel.

Als Heerenveen vol druk zet, op de aanval en uiteindelijk met 0-3 achter komt, dan heeft het publiek er vrede mee. Maar als je als coach behoudend speelt en 0-3 achter komt, dan word dat niet gepikt.

Het is dan ook een kapitale fout om na het momentum onder Tobiasen, om Kees van Wonderen aan te stellen. Ik heb er dan weinig vertrouwen in dat onder de huidige bestuurder een coach word aangesteld die bij Heerenveen past. De gesprekken met Steijn bieden dan ook weinig hoop.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7727
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Robin van Persie wordt genoemd als nieuwe hoofdtrainer van SC Heerenveen. Dit meldt Roelof de Vries in het programma Sportcast op Omrop Fryslan.
"Ik heb het gecheckt bij Ferry de Haan, die kon het bevestigen noch ontkennen", vertelt De Vries. "Het schijnt dat er een gesprek is geweest met Robin van Persie. Hij is op dit moment bezig met de opleiding om coach in het betaalde voetbal te worden."
Maar als hij moet kiezen tussen andere mogelijke kandidaat Alex Pastoor en Van Persie, kiest De Vries voor de huidige coach van Almere City. "Hoe Van Persie praat over voetbal, vind ik wel heel interessant. Maar hij heeft het nog niet bewezen. Hij moet eerst maar laten zien dat hij een goede trainer is", zegt De Vries.
rodioncamataru
Jeugdspeler
Berichten: 18
Lid geworden op: 08-04-2024 18:20

Bericht door rodioncamataru »

Roelof de Vries bracht het wel echt als een gerucht dat er een gesprek zou zijn geweest met van Persie, dus vraag me af hoe serieus we dat verhaal moeten nemen. Ik vraag me ook af of Heerenveen zo'n gok zou moeten nemen. Fantastische voetballer geweest natuurlijk, maar dat zegt nog niks over z'n toekomstige (hij zit nog in de opleiding) trainerskwaliteiten. Eerlijk gezegd heb ik liever een hoofdtrainer met op z'n minst een paar jaar ervaring.
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 362
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Je kan niet een onervaren trainer volgend jaar voor de groep zetten. Het risico op degradatie is dan echt te groot in mijn ogen
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2473
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Dat lijkt mij ook niet verstandig, de coach moet toch op zijn minst ervaring hebben in het betaald voetbal, als coach dan ook.

Als assistent zou het dan nog kunnen? Maar dat kan van Persie waarschijnlijk wel op meer plekken worden dan.
Gebruikersavatar
ABE1920SCH
Jeugdspeler
Berichten: 8
Lid geworden op: 21-08-2023 15:57

Bericht door ABE1920SCH »

Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2077
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Locatie: De Fryske Marren
Contacteer:

Bericht door Marça »

Ferry kennende kiest hij ook voor iemand met de nodige ervaring, want hij zet met een onervaren man als Van Persie (in wie ik overigens wel een toekomst zie als trainer) niet alleen de toekomst van de club op het spel maar ook zijn eigen positie. Tenzij we nul budget hebben voor een ervaren trainer (die minimaal 5-6 ton wil verdienen?) en wel moeten schakelen naar goedkopere opties.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7727
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Ik ben absoluut geen voorstander van Van Persie, maar een ervaren trainer is natuurlijk ook geen garantie met als voorbeelden Van Wonderen, Streppel, Olde Riekerink
Belangrijkste is een goede selectie en dan kunnen de meeste trainers er wel wat moois van maken. Maar ook genoeg die ze weer op de verkeerde plek zetten
Kaz_SCH
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1383
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

Kun je echt een waardeoordeel op ervaring plakken? Rick Kruys is even interim trainer geweest bij Utrecht en 2 jaar hoofdtrainer in de KKD, is die dan beter dan Robin van Persie? Zou iemand als Van Persie door zijn jarenlange ervaring in de absolute wereldtop, en het aanzien dat hij heeft bij jonge gasten, en zijn frisse blik op voetbal, niet net zo goed kunnen zijn?

Ervaring onder Nederlandse trainers is vaak alleen maar omdat je altijd wel weer een baantje krijgt als je ooit in de carrousel belandt. Allemaal redelijk inwisselbaar, en angstig voetbal voert de boventoon. Doe maar een keer iets geks wat mij betreft!
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 362
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Kaz_SCH schreef: 09-04-2024 11:20 Kun je echt een waardeoordeel op ervaring plakken? Rick Kruys is even interim trainer geweest bij Utrecht en 2 jaar hoofdtrainer in de KKD, is die dan beter dan Robin van Persie? Zou iemand als Van Persie door zijn jarenlange ervaring in de absolute wereldtop, en het aanzien dat hij heeft bij jonge gasten, en zijn frisse blik op voetbal, niet net zo goed kunnen zijn?

Ervaring onder Nederlandse trainers is vaak alleen maar omdat je altijd wel weer een baantje krijgt als je ooit in de carrousel belandt. Allemaal redelijk inwisselbaar, en angstig voetbal voert de boventoon. Doe maar een keer iets geks wat mij betreft!
Nee, eigenlijk zegt het niet zo veel. Maar van Rick Kruys kan je wel zeggen dat hij het met beperkte middelen heel goed doet.
Tevens klinkt het als een verstandige man met een voetbalidee.

Van Persie heeft inderdaad ervaring in de absolute wereldtop, al zegt dat natuurlijk niets. Kijk bijvoorbeeld naar Dirk Kuyt en aan de andere kant Arne Slot.
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1963
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Ik vind het wel leuk. Klopt dat ie geen ervaring heeft, maar hij zal i.i.g. aanvallender willen spelen dan Kees? Ik bekijk het positief.

Liever dan Steijn. Dat zou verschrikkelijk zijn.
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2548
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

van Persie is toch ook wel fijn als je een speler wilt halen. Is toch even wat anders dan Ricky Kruijs, qua naam
Kaz_SCH
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1383
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

SuperFrysk schreef: 09-04-2024 11:29 Nee, eigenlijk zegt het niet zo veel. Maar van Rick Kruys kan je wel zeggen dat hij het met beperkte middelen heel goed doet.
Tevens klinkt het als een verstandige man met een voetbalidee.

Van Persie heeft inderdaad ervaring in de absolute wereldtop, al zegt dat natuurlijk niets. Kijk bijvoorbeeld naar Dirk Kuyt en aan de andere kant Arne Slot.

Wat doet hij dan precies heel goed met beperkte middelen? VVV staat nu 11e in de KKD, als ze daar eindigen is dat hun slechtste klassering sinds het seizoen 2002/2003 (!) (bron: https://www.transfermarkt.nl/vvv-venlo/ ... erein/1426).

Ik zie niet helemaal welk wonder hij daar nou precies aan het verrichten is.
vincentdelbos
Selectiespeler
Berichten: 522
Lid geworden op: 03-02-2007 13:11
Locatie: Joure

Bericht door vincentdelbos »

Ik vind Robin van Persie een zeer interessante maar wel risicovolle kandidaat.

Voor zover ik begrijp doet hij het met de jeugd van Feyenoord wel aardig. Hij heeft natuurlijk onder een paar legendarische trainers gewerkt zoals Ferguson en Wenger, dus dat geeft hem wel wat waardevolle inzichten. Hij is internationaal een grote naam, wat kan gaan helpen om de club weer wat meer op de kaart te zetten en interessantere spelers te halen en mogelijk ook sponsoren. Maar hij heeft geen enkele ervaring als hoofdtrainer of assistent trainer en daar zit het risico. Daar was bijvoorbeeld een Ruud van Nistelrooij weer iets verder in. Ik vind hem in zijn visie op voetbal altijd wel vrij duidelijk en zal een vrij offensieve spelopvatting hanteren vermoed ik.

Idealiter zou ik hem graag zien met een wat meer ervaren trainer, liefst iemand met club DNA. Bijvoorbeeld Pastoor als hoofdtrainer en van Persie als assistent. Zou hij daar open voor staan? Hij schijnt heel nauwkeurig zijn carrière te plannen.
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2077
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Locatie: De Fryske Marren
Contacteer:

Bericht door Marça »

Las vanochtend nog even een stuk over Van Persie in het AD. Daar viel één zin me vooral op. Er zouden gesprekken zijn geweest met Steijn en Kruijs, maar die zouden niet helemaal overtuigend zijn geweest. 'Bij Van Persie zou dat wél het geval zijn geweest'. Interessant is natuurlijk ook dat Van Persie en De Haan elkaar al ruim twintig jaar kennen - al is er in de tussentijd natuurlijk veel gebeurd. Die basis ligt er dus al, net zoals dat ook al het geval was toen Kees van Wonderen werd aangesteld. Ook Tomasson werd al eens gepolst, dus daar zit wel een duidelijk patroon.

Hoewel ik in eerste instantie wat terughoudend was t.o.v. Van Persie, begin ik wel steeds enthousiaster te worden. Dat heeft ook zeker te maken met het feit dat hij wereldberoemd is en daarmee alleen al voor ontzettend veel aandacht kan zorgen. Daar wordt de club ook groter van, net zoals met Marco van Basten destijds. En maakt het voor een Martin Koopman ook een stuk makkelijker om een nieuwe hoofdsponsor te vinden.

Ik zag op X al een mooi voorbeeld daarvan: het aantal volgers van sc Heerenveen is daar 90.000 en Van Persie 9.100.000. Even een verschilletje van negen miljoen. Eén tweet van Van Persie levert direct een miljoenenpubliek op.
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2511
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Snap het probleem niet dat hij "geen ervaring" heeft. Ergens moet je beginnen. Moet je dan eerst assistant worden? Moet je dan eerst een team in de KKD runnen? Vind het wel een beetje een dooddoener.
Heerenveen fan in Leiden
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2473
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Jazz schreef: 11-04-2024 09:23 Snap het probleem niet dat hij "geen ervaring" heeft. Ergens moet je beginnen. Moet je dan eerst assistant worden? Moet je dan eerst een team in de KKD runnen? Vind het wel een beetje een dooddoener.
Ja maar als je nou een schip hebt wat lastig te besturen is? Neem je dan een kapitein die net zijn diploma heeft (ook al was het een goede matroos) of een ervaren kapitein die elders het al bewezen heeft?

Ik zie Heerenveen wel als een lastig te besturen schip
Gebruikersavatar
Pibe
Jeugdspeler
Berichten: 15
Lid geworden op: 08-04-2024 14:43

Bericht door Pibe »

Iemand zonder ervaring kun je niet beoordelen op eerdere prestaties en keuzes. Trainers ontwikkelen zich ook door ervaring op te bouwen en lering te trekken uit het verleden. Van Basten kwam er nota bene bij Heerenveen achter dat het trainersvak niet bij hem pastte. Je moet inderdaad wel ergens de kans krijgen en ik vind ook dat wij daar de juiste omgeving voor hebben. Qua profiel heeft Van Persie veel weg van Van Nistelrooij en dat lijkt me niet het type dat stappen neemt waar hij nog niet klaar voor is. Mijn voorkeur gaat nog altijd uit naar Pastoor, maar vind het een interessantere naam dan Kruijs en Steijn.
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2473
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Pibe schreef: 11-04-2024 09:55 Iemand zonder ervaring kun je niet beoordelen op eerdere prestaties en keuzes. Trainers ontwikkelen zich ook door ervaring op te bouwen en lering te trekken uit het verleden. Van Basten kwam er nota bene bij Heerenveen achter dat het trainersvak niet bij hem pastte. Je moet inderdaad wel ergens de kans krijgen en ik vind ook dat wij daar de juiste omgeving voor hebben. Qua profiel heeft Van Persie veel weg van Van Nistelrooij en dat lijkt me niet het type dat stappen neemt waar hij nog niet klaar voor is. Mijn voorkeur gaat nog altijd uit naar Pastoor, maar vind het een interessantere naam dan Kruijs en Steijn.
Dat is ook zo, mijn voorkeur gaat ook uit naar Pastoor. Wie weet ...
CJunior
Jeugdspeler
Berichten: 11
Lid geworden op: 08-04-2024 10:22

Bericht door CJunior »

Is de combinatie Veldman/Pastoor nog een serieuze optie eigenlijk? Klinkt mijns inziens als een goede mix van ervaring, realisme, DNA en toekomst.
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 362
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Marça schreef: 11-04-2024 08:33 Las vanochtend nog even een stuk over Van Persie in het AD. Daar viel één zin me vooral op. Er zouden gesprekken zijn geweest met Steijn en Kruijs, maar die zouden niet helemaal overtuigend zijn geweest. 'Bij Van Persie zou dat wél het geval zijn geweest'. Interessant is natuurlijk ook dat Van Persie en De Haan elkaar al ruim twintig jaar kennen - al is er in de tussentijd natuurlijk veel gebeurd. Die basis ligt er dus al, net zoals dat ook al het geval was toen Kees van Wonderen werd aangesteld. Ook Tomasson werd al eens gepolst, dus daar zit wel een duidelijk patroon.

Hoewel ik in eerste instantie wat terughoudend was t.o.v. Van Persie, begin ik wel steeds enthousiaster te worden. Dat heeft ook zeker te maken met het feit dat hij wereldberoemd is en daarmee alleen al voor ontzettend veel aandacht kan zorgen. Daar wordt de club ook groter van, net zoals met Marco van Basten destijds. En maakt het voor een Martin Koopman ook een stuk makkelijker om een nieuwe hoofdsponsor te vinden.

Ik zag op X al een mooi voorbeeld daarvan: het aantal volgers van sc Heerenveen is daar 90.000 en Van Persie 9.100.000. Even een verschilletje van negen miljoen. Eén tweet van Van Persie levert direct een miljoenenpubliek op.

Allemaal leuk en aardig, maar we moeten een hoofdtrainer hebben die resultaten gaat behalen met de club. Nu is Van Persie een legende, maar beschikt hij over het vermogen om spelers beter te maken en een elftal draaiende te houden? Dat vind ik belangrijker dan dat het ons meer publiciteit oplevert.

Ik vind overigens ook dat de kandidaten waarmee gesproken is (Steijn, Kruijs, Van Persie) ook ver uit elkaar liggen qua karakter en waarschijnlijk ook speelstijl. Dat baart me wel zorgen.
Jitsinho98
Jeugdspeler
Berichten: 2
Lid geworden op: 08-04-2024 11:49

Bericht door Jitsinho98 »

Feanfans,

Van Persie zou echt geweldig zijn. Jonge ambitieuze trainer met een enorme staat van dienst. De club wordt aantrekkelijker voor nieuwe spelers en denk erover na: Karlsbakk die even leskrijgt van Robin. -Daar wordt je echt niet slechter van. Zet er een ervaren man naast, laat ze ook hun zeg doen in het technische beleid en klaar(weg) is kees.

Het zegt ook genoeg dat Feyenoord hem wil behouden, deze man kan wel wat.

Robin van Persie.
Abenello
Nieuw talent
Berichten: 53
Lid geworden op: 28-06-2023 08:44

Bericht door Abenello »

Ferry de Haan bevestigde gisteravond op de supportersavond dat er twee gesprekken plaatsgevonden hebben met Kruys en Steijn. Over Van Persie wilde hij niets kwijt, maar hij ontkende nog wel dat Pastoor en Jonk in beeld zijn.
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 362
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Abenello schreef: 12-04-2024 11:05 Ferry de Haan bevestigde gisteravond op de supportersavond dat er twee gesprekken plaatsgevonden hebben met Kruys en Steijn. Over Van Persie wilde hij niets kwijt, maar hij ontkende nog wel dat Pastoor en Jonk in beeld zijn.
Dus eigenlijk zei die dus dat Pastoor en Jonk niet komen en dus uitgesloten kunnen worden?
vincentdelbos
Selectiespeler
Berichten: 522
Lid geworden op: 03-02-2007 13:11
Locatie: Joure

Bericht door vincentdelbos »

Abenello schreef: 12-04-2024 11:05 Ferry de Haan bevestigde gisteravond op de supportersavond dat er twee gesprekken plaatsgevonden hebben met Kruys en Steijn. Over Van Persie wilde hij niets kwijt, maar hij ontkende nog wel dat Pastoor en Jonk in beeld zijn.
Ik hoop dat dit een beetje omgekeerde psychologie is. Van het lijstje hoop ik het meest op Pastoor of Jonk en het minst of Kruys en Steijn. Van Persie is een beetje een dark horse.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15954
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Een gebrek aan ervaring vind ik ook een dooddoener! Dan zou niemand aan zijn eerste trainersklus kunnen beginnen. Van Wonderen had ook al aardig wat ervaring en het is niet geworden wat we ervan hoopten. Van Persie moet ergens beginnen en wij zijn een hele kleine club voor hem. Weinig druk, supporters snel tevreden. Een ideale club voor hem om zijn hoofdtrainersklus te beginnen. Als van Persie hier komt, dan zou dat voor de uitstraling van onze club geweldig zijn. Hij is bekender dan SC Heerenveen in de wereld. Laat maar komen!
hhage
Basisspeler
Berichten: 937
Lid geworden op: 18-07-2015 14:05

Bericht door hhage »

Van Steijn en Kruys zal ik geen vreugdedansje doen, maar ik heb vertrouwen in de Haan. Hij zal wel weten wie de beste haalbare trainer voor Heerenveen is. Mijn voorkeur gaat wel naar Pastoor.
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 362
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Ik krijg steeds meer het idee dat het Van Persie gaat worden
Gebruikersavatar
Ferry Nijs
Jeugdspeler
Berichten: 29
Lid geworden op: 12-04-2024 15:19

Bericht door Ferry Nijs »

Doe mij Van Persie maar, samen met een ervaren assistent. Ik vind Pastoor maar een irritante man voor de camera's. Hij is ongetwijfeld een vakman, maar ik heb geen zin om een paar seizoenen naar wijsneuzerige interviews te kijken. Streppel trok ik slecht en Pastoor is net zo erg.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7727
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Je moet eigenlijk een trainer hebben die hier echt voor meerdere jaren wil en kan zijn. Daar zijn er sowieso weinig van, maar bij Van Persie weet je zeker dat die maximaal 2 jaar blijft
Plaats reactie